Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Gyermek autó
 
Témaindító: mrzed, idő: Márc 27, 2015
Lapozás: OK   1 / 2
(#) mrzed hozzászólása Márc 27, 2015 /
 
A gyermekeimnek bütykölgetem a beleülős, furikázós autóit (peg perego és hasonlók). Ezekben dc motorok adják a meghajtást 6 illetve 12 volton, pb akkumulátorral táplálva. A kisfiam járgányánál próbálnám megtalálni a számára optimáli sebességet, 6 volttal meghajtva már lassú számára, a 12v pedig sok lenne, 9 volt körül lenne optimális. Gondoltam, hogy tennék bele 12 voltos akkumulátort és egy dc/dc konverterrel csökkenteném a feszültséget. Viszont élek a gyanúval, hogy ezek a konverterek nem igazán elektromotorokhoz vannak tervezve, nem sokáig bírnák az ilyen jellegű igénybevételt. Szétszedtem a nagyobbik srácom autójának két fokozatú sebességkapcsolóját, de sajnos a hiányos elektronikai ismereteimnek köszönhetően nem jöttem rá a müködési elvére.

Tudnátok nekem segítséget, iránymutatást adni, hogy mégis milyen irányba keresgéljek?
(#) Bakman válasza mrzed hozzászólására (») Márc 27, 2015 /
 
Egy-két jó fénykép az elektronikáról sokat segítene. Minden bizonnyal a PWM szabályzás lenne a legenergiakímélőbb megoldás, csak ahhoz kellene némi elektronikai ismeret.
(#) zolika60 válasza mrzed hozzászólására (») Márc 27, 2015 /
 
Szerintem a gázpedál helyére építs, egy akkus fúróból kiszerelt elektronikát és egy ütköző csavarral állítsd be a maximális sebességet. így mehet 12V-ról és nem is túl pazarló.
(#) kameleon2 válasza mrzed hozzászólására (») Márc 27, 2015 /
 
Mondjuk nem ártana bővebb info arról a motorról. Mondjuk felvett áram, vagy teljesítmény. Ugyanis egy egyszerű NE555-el felépített PWM is megteszi, maximum egy FET kerül a végére. Mondjuk ilyesmi.
(#) zolika60 válasza kameleon2 hozzászólására (») Márc 27, 2015 /
 
Nem muszáj ilyesmi. Akkora motor van körülbelül ezekben mint egy akkus fúróban. abből meg van akkubeteg dögivel.
(#) kameleon2 válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 27, 2015 /
 
Csak nehogy meglepi legyen. Némelyik motor azért elég izmos egy fúrógép elektronikának.
(#) zolika60 válasza kameleon2 hozzászólására (») Márc 27, 2015 /
 
Nálam bevált.
(#) gerenk válasza kameleon2 hozzászólására (») Márc 27, 2015 /
 
Az elektronika megteszi, a motor áramát szabályzó FET-et kell nagyobb áramú kisebb csatorna ellenállású típusra cserélni, ha szükséges több darabot párhuzamosan kapcsolva közös hűtőfelületre szerelni.
(#) mrzed hozzászólása Márc 27, 2015 /
 
A kisebbik autóban 2x50W motor van, a nagyobbikban 2x240W, viszont ebben már van gyárilag egy lassú és egy gyors fokozat. Ez elég érdekesen van megoldva:
kép1
kép2
kép3
Az egyik kapcsoló felel az előre-hátra menetért, a másik pedig a két fokozatért előremenetben. Ezek a kapcsolók egy "aljzatba" vannak belenyomva, amiben van egy hőkioldó és réz vezetők. Sehol egy nyomtatott áramkör, se ellenállás, se táp ic, se semmi... A kapcsolókban sincs semmi extra, csak a szokásos érintkezők, rugók.
Valami ilyesmire gondoltam a kisebbik autóra is, csak ne felezze a sebességet, hanem harmadával csökkentse.

szerk: az akkusfúró elektronika nem is rossz... szerintem 100W-ot elbírna...
A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2015
(#) Kovabe válasza mrzed hozzászólására (») Márc 28, 2015 /
 
Lehet hogy elkéstem de én is beszereztem egy hasonló kis autot. Nekem nem volt ilyen szerencsém, a kapcsolok csak sarukkal csatlakoztak és méregetni kezdtem mi hova, a végeredmény a felező kapcsoló egyszerüen soros motrkapcsolásból prahuzamosat csinál így 6 illetve 12V-ot kap egy egy motor.
Szerintem ha van a közeledben valami villanyszerelő vag elektromokus akkor az segíthet egy áramfelvétel számításban illetve mérésben és ha ennek tudatában vagy akkor egy sima korlátozóellenállás és megoldva a probléma.
(#) gerenk válasza mrzed hozzászólására (») Márc 28, 2015 /
 
Mint írtam, az elektronika adott, a végrehajtó FET-ek a kritikus elemek. Az akkus fúrók is elég nagy áramot vesznek fel terheléskor 15-20 A között is lehet. A FET-ek általában 60-80 V
40 A 0,04 ohm körüli paraméterekkel rendelkeznek. Ezeket kell nagyobb 80A körülire cserélni a kisebbik motorhoz, a nagyobbikhoz kettőt párhuzamosan kapcsolni.
Megoldandó még a potméter csatlakozásának kivezetése az elektronikából és külső azonos értékű potméter használata a szabályzáshoz.
(#) mrzed válasza Kovabe hozzászólására (») Márc 28, 2015 /
 
Hát ez ciki, hogy nem jöttem rá.... pedig általános iskolai tanagyag...
Olyan egyszerű, hogy szinte fáj... megzavart, hogy ezeket a "váltókat" 10e forint körül árulják a járgányokhoz cserealkatrészként, feltételeztem, hogy ennyiért már valami komolyabb megvalósítás van benne.

gerenk:
Körbe szóltam a családban, hogy gyűjtsék be a rossz akkus gépeket. Akkor ha jól értem, akkor a FET-ek az eredetihez közeli feszültségűek legyenek, csak az amperszámát méretezzem 80 körülire?
A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2015
(#) kissattila88 hozzászólása Okt 5, 2019 /
 
Lenne egy Hecht 54803 gyerek quad. Szeretném bele rakni a képen látható hangmodul. Letudná nekem valaki írni hogy mit hova kell kötni?
(#) pucuka válasza kissattila88 hozzászólására (») Okt 5, 2019 /
 
Az egy cseppet se zavarjon, hogy ez egy távirányítós autó hangmodulja. (gondolom, a "gyerek quad" nem távirányítós játék)
A vezérlő jelét a távirányító vevőjétől kapja. Természetesen megoldható az is, hogy egyéb helyről jöjjön a vezérlő jel, de az már nem egy "mit hova dugjam" kérdés.
A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2019
(#) Gafly válasza pucuka hozzászólására (») Okt 5, 2019 /
 
Meg hogy a 36V-os a quad, ez meg 4..8V-os.
De nagyobb gond, hogy honnan kapja a vezérlést?
(#) kissattila88 válasza pucuka hozzászólására (») Okt 5, 2019 /
 
A nagybátyámnak segítek ő rendelte a hangmodult elég drága volt mert a kis fia azt szeretné hogy hangja legyen a motornak. Azért kérek segítsége hogy össze lehet hozni valahogy vagy nem. Néztem róla videókat hogy a távirányítóról kap jelet.
A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2019
(#) kissattila88 válasza Gafly hozzászólására (») Okt 5, 2019 /
 
Tudom stab kockával meg lehet oldni. Csak az baj hogy a hangmodul az a rc autó távirányitójáról kapja a jelet.
A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2019
(#) kissattila88 válasza pucuka hozzászólására (») Okt 5, 2019 /
 
Pl.:kaphatná a motor vezérlőről. Csak a netten nem találtam róla semmi le írást hogy kellene bekötni.
(#) Inhouse válasza kissattila88 hozzászólására (») Okt 5, 2019 /
 
Azért nem árt megnézni, hogy mekkora az adott stab kocka max. bemenő feszültsége. Inkább kis DC-DC konvertert kéne használni.
Valószínűleg a többség többre menne a leírással, ha az angol verziót raknád fel. De lehet itt az sem segít, ismerni kellene a hiányzó távirányítós autó adott vezetékeinek jelalakjait.
A 2-es a táp, a másik 5-6 szerintem egy Y, hogy bontás nélkül lehessen csatlakoztatni a motorra. Ide valami PWM jel mehet. Úgy tűnik a quad is szabályozható sebességű, úghogy könnyne elképzelhető, hogy egyébként megoldható. Egy modellezős többet tudna segíteni ebben, illetve jó lenne tudni, hogy a quadnál milyen jelek mennek a motorra.
A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2019
(#) pucuka válasza kissattila88 hozzászólására (») Okt 5, 2019 /
 
Idézet:
„kaphatná a motor vezérlőről”

Természetesen kaphatná a motor vezérlőről, csakhát azt valakinek meg kéne oldania, ami azért nem kis feladat. Ezért írtam, hogy egyszerű összedugással nem fog menni.
(#) kissattila88 válasza pucuka hozzászólására (») Okt 5, 2019 /
 
Én megoldanam csak még nem csinaltam ilyet.
A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2019
(#) Petyaa válasza kissattila88 hozzászólására (») Okt 6, 2019 /
 
Legegyszerubb lenne hozza valo taviranyitot szerezni, az iranyito kart pinjeit on-off kapcsolora kotni azt pedig a gazpedal ala, vagy mas mechanikus elven osszehozni. De mégegyszerubb alin nézni ilyen hangimitalo aramkort, vagy hangfelvevo aramkort amire raveszel igazi hangot.
(#) Inhouse válasza kissattila88 hozzászólására (») Okt 6, 2019 /
 
Pár $-ért DfPlayer hangmodul, ami közvetlenül tud számot indítani. USB és uSD kártyával és sima MP3-at kezel. Nem lesz fordulatszámfüggő a gázadásnál, de ha ügyes vagy, akkor azért elbűvölheted vele a kölyköt.
A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2019
(#) sanaxx hozzászólása Dec 12, 2019 /
 
Sziasztok, került hozzám egy 12V-os kisautó. A gond, hogy a négyből kettő kapcsolót kaptam hozzá kézbe, amiket nem tudok hogyan kell bekötni. odáig jók vagyunk ,hogy a főkapcsoló felkapcsolása után a pedálra lépve, 2 hátra jövő vezetéken (csak ennyi jön hátra) megjelenik a feszültség. Ide kellenének a kapcsolók, feltételezem az egyik az irányváltást , a másik a teljesítmény csökkentést végzi. Mindkét kapcsoló 2 körös 3 állású. 2 villanymotort kellene így meghajtani. Megköszönném ha vki tudna szolgálni vmi hasznos információval, hogyan tudnám megoldani. Végső esetben az sem baj, ha nem lesz teljesítmény felező funkció.
Köszönöm előre is!
(#) Tomi111 válasza sanaxx hozzászólására (») Dec 12, 2019 / 3
 
Rajzolgattam...csatoltam.

Bekötés.jpg
    
(#) sanaxx válasza Tomi111 hozzászólására (») Dec 13, 2019 /
 
Nagyon szépen köszönöm.
(#) Inhouse válasza sanaxx hozzászólására (») Dec 13, 2019 /
 
Majd ne lepődj meg, az első motor túl gyors, nehéz a távirányítóval egyenesben tartani. Én is gondolkodtam egy kis PWM sebességcsökkentőn hozzá. Már ha ez a része még meg van a tiednek...
(#) sanaxx válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 15, 2019 /
 
Nincs távirányító sem hozzá, sikerült nagyon jó lett egyébként, azt mondják gyorsabb lett így bekötve mint náluk volt. Köszönöm szépen még egyszer Tomi111!
(#) Inhouse válasza sanaxx hozzászólására (») Dec 15, 2019 / 1
 
Az sem gond, a Tesco-s 1000Ft-os távirányítós kisautó távirányítója vitte, csak a jobbra-balra volt fordítva, azt kellett megfordítani. Csak legyen benne a vevő a relékkel.
(#) Tomi111 válasza sanaxx hozzászólására (») Dec 15, 2019 / 1
 

Gyorsabb nem nagyon lehet, esetleg te vastagabb vezetékkel szerelted, újak, szorosak a saruk és kisebb a feszültségesés a sok csatlakozásnál.
Következő: »»   1 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem