Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Gyermek autó
A gyermekeimnek bütykölgetem a beleülős, furikázós autóit (peg perego és hasonlók). Ezekben dc motorok adják a meghajtást 6 illetve 12 volton, pb akkumulátorral táplálva. A kisfiam járgányánál próbálnám megtalálni a számára optimáli sebességet, 6 volttal meghajtva már lassú számára, a 12v pedig sok lenne, 9 volt körül lenne optimális. Gondoltam, hogy tennék bele 12 voltos akkumulátort és egy dc/dc konverterrel csökkenteném a feszültséget. Viszont élek a gyanúval, hogy ezek a konverterek nem igazán elektromotorokhoz vannak tervezve, nem sokáig bírnák az ilyen jellegű igénybevételt. Szétszedtem a nagyobbik srácom autójának két fokozatú sebességkapcsolóját, de sajnos a hiányos elektronikai ismereteimnek köszönhetően nem jöttem rá a müködési elvére.
Tudnátok nekem segítséget, iránymutatást adni, hogy mégis milyen irányba keresgéljek?
Egy-két jó fénykép az elektronikáról sokat segítene. Minden bizonnyal a PWM szabályzás lenne a legenergiakímélőbb megoldás, csak ahhoz kellene némi elektronikai ismeret.
Szerintem a gázpedál helyére építs, egy akkus fúróból kiszerelt elektronikát és egy ütköző csavarral állítsd be a maximális sebességet. így mehet 12V-ról és nem is túl pazarló.
Mondjuk nem ártana bővebb info arról a motorról. Mondjuk felvett áram, vagy teljesítmény. Ugyanis egy egyszerű NE555-el felépített PWM is megteszi, maximum egy FET kerül a végére. Mondjuk ilyesmi.
Nem muszáj ilyesmi. Akkora motor van körülbelül ezekben mint egy akkus fúróban. abből meg van akkubeteg dögivel.
Csak nehogy meglepi legyen. Némelyik motor azért elég izmos egy fúrógép elektronikának.
Az elektronika megteszi, a motor áramát szabályzó FET-et kell nagyobb áramú kisebb csatorna ellenállású típusra cserélni, ha szükséges több darabot párhuzamosan kapcsolva közös hűtőfelületre szerelni.
A kisebbik autóban 2x50W motor van, a nagyobbikban 2x240W, viszont ebben már van gyárilag egy lassú és egy gyors fokozat. Ez elég érdekesen van megoldva:
kép1 kép2 kép3 Az egyik kapcsoló felel az előre-hátra menetért, a másik pedig a két fokozatért előremenetben. Ezek a kapcsolók egy "aljzatba" vannak belenyomva, amiben van egy hőkioldó és réz vezetők. Sehol egy nyomtatott áramkör, se ellenállás, se táp ic, se semmi... A kapcsolókban sincs semmi extra, csak a szokásos érintkezők, rugók. Valami ilyesmire gondoltam a kisebbik autóra is, csak ne felezze a sebességet, hanem harmadával csökkentse. szerk: az akkusfúró elektronika nem is rossz... szerintem 100W-ot elbírna... A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2015
Lehet hogy elkéstem de én is beszereztem egy hasonló kis autot. Nekem nem volt ilyen szerencsém, a kapcsolok csak sarukkal csatlakoztak és méregetni kezdtem mi hova, a végeredmény a felező kapcsoló egyszerüen soros motrkapcsolásból prahuzamosat csinál így 6 illetve 12V-ot kap egy egy motor.
Szerintem ha van a közeledben valami villanyszerelő vag elektromokus akkor az segíthet egy áramfelvétel számításban illetve mérésben és ha ennek tudatában vagy akkor egy sima korlátozóellenállás és megoldva a probléma.
Mint írtam, az elektronika adott, a végrehajtó FET-ek a kritikus elemek. Az akkus fúrók is elég nagy áramot vesznek fel terheléskor 15-20 A között is lehet. A FET-ek általában 60-80 V
40 A 0,04 ohm körüli paraméterekkel rendelkeznek. Ezeket kell nagyobb 80A körülire cserélni a kisebbik motorhoz, a nagyobbikhoz kettőt párhuzamosan kapcsolni. Megoldandó még a potméter csatlakozásának kivezetése az elektronikából és külső azonos értékű potméter használata a szabályzáshoz.
Hát ez ciki, hogy nem jöttem rá.... pedig általános iskolai tanagyag...
Olyan egyszerű, hogy szinte fáj... megzavart, hogy ezeket a "váltókat" 10e forint körül árulják a járgányokhoz cserealkatrészként, feltételeztem, hogy ennyiért már valami komolyabb megvalósítás van benne. gerenk: Körbe szóltam a családban, hogy gyűjtsék be a rossz akkus gépeket. Akkor ha jól értem, akkor a FET-ek az eredetihez közeli feszültségűek legyenek, csak az amperszámát méretezzem 80 körülire? A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2015
Lenne egy Hecht 54803 gyerek quad. Szeretném bele rakni a képen látható hangmodul. Letudná nekem valaki írni hogy mit hova kell kötni?
Az egy cseppet se zavarjon, hogy ez egy távirányítós autó hangmodulja. (gondolom, a "gyerek quad" nem távirányítós játék)
A vezérlő jelét a távirányító vevőjétől kapja. Természetesen megoldható az is, hogy egyéb helyről jöjjön a vezérlő jel, de az már nem egy "mit hova dugjam" kérdés. A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2019
A nagybátyámnak segítek ő rendelte a hangmodult elég drága volt mert a kis fia azt szeretné hogy hangja legyen a motornak. Azért kérek segítsége hogy össze lehet hozni valahogy vagy nem. Néztem róla videókat hogy a távirányítóról kap jelet.
A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2019
Tudom stab kockával meg lehet oldni. Csak az baj hogy a hangmodul az a rc autó távirányitójáról kapja a jelet.
A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2019
Pl.:kaphatná a motor vezérlőről. Csak a netten nem találtam róla semmi le írást hogy kellene bekötni.
Azért nem árt megnézni, hogy mekkora az adott stab kocka max. bemenő feszültsége. Inkább kis DC-DC konvertert kéne használni.
Valószínűleg a többség többre menne a leírással, ha az angol verziót raknád fel. De lehet itt az sem segít, ismerni kellene a hiányzó távirányítós autó adott vezetékeinek jelalakjait. A 2-es a táp, a másik 5-6 szerintem egy Y, hogy bontás nélkül lehessen csatlakoztatni a motorra. Ide valami PWM jel mehet. Úgy tűnik a quad is szabályozható sebességű, úghogy könnyne elképzelhető, hogy egyébként megoldható. Egy modellezős többet tudna segíteni ebben, illetve jó lenne tudni, hogy a quadnál milyen jelek mennek a motorra. A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2019
Idézet: „kaphatná a motor vezérlőről” Természetesen kaphatná a motor vezérlőről, csakhát azt valakinek meg kéne oldania, ami azért nem kis feladat. Ezért írtam, hogy egyszerű összedugással nem fog menni.
Én megoldanam csak még nem csinaltam ilyet.
A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2019
Legegyszerubb lenne hozza valo taviranyitot szerezni, az iranyito kart pinjeit on-off kapcsolora kotni azt pedig a gazpedal ala, vagy mas mechanikus elven osszehozni. De mégegyszerubb alin nézni ilyen hangimitalo aramkort, vagy hangfelvevo aramkort amire raveszel igazi hangot.
Pár $-ért DfPlayer hangmodul, ami közvetlenül tud számot indítani. USB és uSD kártyával és sima MP3-at kezel. Nem lesz fordulatszámfüggő a gázadásnál, de ha ügyes vagy, akkor azért elbűvölheted vele a kölyköt.
A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2019
Sziasztok, került hozzám egy 12V-os kisautó. A gond, hogy a négyből kettő kapcsolót kaptam hozzá kézbe, amiket nem tudok hogyan kell bekötni. odáig jók vagyunk ,hogy a főkapcsoló felkapcsolása után a pedálra lépve, 2 hátra jövő vezetéken (csak ennyi jön hátra) megjelenik a feszültség. Ide kellenének a kapcsolók, feltételezem az egyik az irányváltást , a másik a teljesítmény csökkentést végzi. Mindkét kapcsoló 2 körös 3 állású. 2 villanymotort kellene így meghajtani. Megköszönném ha vki tudna szolgálni vmi hasznos információval, hogyan tudnám megoldani. Végső esetben az sem baj, ha nem lesz teljesítmény felező funkció.
Köszönöm előre is!
Rajzolgattam...csatoltam.
Majd ne lepődj meg, az első motor túl gyors, nehéz a távirányítóval egyenesben tartani. Én is gondolkodtam egy kis PWM sebességcsökkentőn hozzá. Már ha ez a része még meg van a tiednek...
Nincs távirányító sem hozzá, sikerült nagyon jó lett egyébként, azt mondják gyorsabb lett így bekötve mint náluk volt. Köszönöm szépen még egyszer Tomi111!
Az sem gond, a Tesco-s 1000Ft-os távirányítós kisautó távirányítója vitte, csak a jobbra-balra volt fordítva, azt kellett megfordítani. Csak legyen benne a vevő a relékkel.
Gyorsabb nem nagyon lehet, esetleg te vastagabb vezetékkel szerelted, újak, szorosak a saruk és kisebb a feszültségesés a sok csatlakozásnál. |
Bejelentkezés
Hirdetés |