Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Gázkazán vezérlő hibák
Lapozás: OK   228 / 292
(#) Sztaki válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 1, 2020 /
 
Sajnos nem tudtam rendesen megmérni az ionizációs áramot, mert a kazán nem tudott begyújtani, amikor rajta volt a műszer. Gyújtáskor 1-5 uA között ingadozott az áram és a begyújtás utáni pillanatában 2,7 uA-t mértem mielőtt lezárt volna a gázszelep. Lehet az volt a baj, hogy a trafóba nem tudtam rendesen betenni a műszer végét és nem érintkezett rendesen. Hétfőn szerzek 4,8-as csúszó sarut és majd azon keresztül megpróbálom újramérni.

Egyébként megtisztítottam az elektródát a helyzet kicsit javult, de tegnap este 11-óta 3db 89-es hibakód és egy 01-es hibakód került a tárolóba.
Csatoltam egy képet az elektródáról - szerintem nincs valami jó állapotban, de ezt csak mint laikus mondom.

Készült pár kép az ionizációs lángőr csatlakozásának környékéről is. Remélem látható az amire kíváncsi vagy.
(#) Inhouse válasza Sztaki hozzászólására (») Feb 1, 2020 /
 
Huhh...nekem itt van egy kis zavar az erőben... A trafónak nincs köze az ionizációs áramhoz, csak a gyújtáshoz. A panel képeken sem tűnt fel a lángőr csatlakozása.
Nem hiányzik innen valami?
(#) Inhouse válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 1, 2020 /
 
Gyújtás után a trafóban átkapcsol a kivezetés érzékelőnek?
A multiméter nem nagyon fogja díjazni a nagyfeszültséget...
A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2020
(#) Inhouse válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 1, 2020 /
 
Huhh, és tényleg...na, itt nekem megállt a tudomány.
(#) Sztaki válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 1, 2020 /
 
Bocs, ha zavart keltettem az erődben.

Először én is kétségbe voltam esve, hogy hogyan fog gyújtás közben mérni a multiméter, de bírta, csak a kazán nem.
(#) garcia hozzászólása Feb 2, 2020 /
 
Sziasztok!
1: Már nagyon régen írtam az oldalon,de most érdeklődnék,hogy 1 gázszelepbe(en) mi romolhat el amit fel tudnak újítani?Olyan infóm van,hogy a elektromágneses tekercs!?A felújítottunk 2,5 szezont bírt ki!
2:Régebben olvastam az oldalon kazánelektronikák lehetséges javításáról,bevizsgálásáról,felújításáról.
Sajnos nem találom a hozzászólásokban.Úgy emlékszem Pesten van az illető.(Nincs lángmoduláció,vízhőfok szabályzó tekergetésére nem csinál semmit,20.században valamit forrasztottak rajta,hogy egyáltalán működjön!
Kazánelektronika vételéről is elgondolkodnék,ha van.
Típus:SAVIO GAIA 424 RS csak fűtő és nem mai darab!
Utóirat:Ritkábban kerülök Pc közelébe,a saját beadta a kulcsot.

Köszönettel:Garcia
A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2020
(#) Inhouse válasza Sztaki hozzászólására (») Feb 2, 2020 /
 
Talán úgy tudnál mérni, hogy előtte be is gyújtson, hogy a gyújtás idejére rövidre zárnád a műszert. Azért óvatosan, hiszen nagy feszültség... Így gyújtáskor kimaradna a műszer söntje.
De sajnos általában az ionáram jó és csak a panelen a lángőrhöz tartozó elektronika rakoncátlankodik.
Na de, hogy ezt hogyan is valósították meg itt? Valahogyan védik az érzékelő bemenetét a gyújtás alatt, utána valami hasonló lehet a megoldás, csak a trafó tekercsein keresztül nyerik ki a jelet, 1 alkatrész megspórolva...
(#) Kovidivi válasza Tőzsér hozzászólására (») Feb 2, 2020 /
 
Ha a termosztátod buszos, akkor lehet lekommunikálja a kazánnal, hogy kis modulációval fűtsön, emiatt problémás a begyújtás. Ha beraksz egy másik termosztátot, qmi nem buszos, akár csak próba erejéig, kiderül a hiba. Figyelj a bekötésre a kazánnál is!
(#) Sztaki válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 3, 2020 /
 
Sajnos a mai kísérlet során sem tudtam megmérni az áramot, mert begyújtás után, ahogy széthúztam a rövidzárat a műszer előtt, egyből elment a lángérzékelést és a kazán elzárta a gázszelepet és elkezdett szellőztetni.
(#) Épületgépész válasza Sztaki hozzászólására (») Feb 3, 2020 /
 
Szia
Az ionizációs lángőrről készült kép, takarítás előtt vagy után készült? Csak úgy tudod megmérni a lángőrt ha kazán bekapcsolás előtt, sorba kötöd a műszert,a vezetékébe! Máskülönben kiáll hibára,a készülék!
(#) Sztaki válasza Épületgépész hozzászólására (») Feb 3, 2020 /
 
Szia!

A kép takarítás előtt készült, de nem volt sokkal szebb utánna sem.
A műszer sorba van kötve az elektródával, de a gyújtás idejére Inhouse javaslatára egy rövidzárral söntölöm a műszert, hogy kibírja a nagyfeszt. Ezen rövidzár megszüntetése után állt le a kazán.
Közben kiderült, hogy kiment a biztosíték a műszerben, ezért szakadt meg a kör, ezért nem mért áramot.
A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2020
(#) Épületgépész válasza Sztaki hozzászólására (») Feb 3, 2020 /
 
Úgy csináld ahogy javasoltam! Cseréld ki a műszert,vagy tegyél bele egy új biztosítékot! Elég rossz állapotúnak tűnik az az ion. elektródád! Nemcsak mikro ampert,hanem voltot(feszültséget) is mérhetsz az ionizációs vezetéken!
(#) Inhouse válasza Sztaki hozzászólására (») Feb 4, 2020 /
 
De akkor ez a biztosíték szakadás még az első próbánál keletkezett, nem? Ezek szerint hiába kötöd előre sorba, ha a gyújtáskor ellövi a biztit rövidre zárás nélkül.
(#) Sztaki válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 4, 2020 /
 
Igen, valószínűleg a legelső próbálkozáskor mehetett ki. Szóval kell a rövidzár a begyújtás idejére.

Tegnap néztem a begyújtás folyamán a kémlelőablakon keresztül a lángot és azt láttam, hogy a begyújtás valóban megtörténik és a láng stabil, de ennek ellenére a lángjelzés a begyújtást követően 1-2 mp-en belül 0,5-1mp-re megszűnik majd megint jelez, de ennek ellenére van, hog a kazán lezárja a gázszelepet, szellőztet és ismét próbálkozik a begyújtással.
(#) Inhouse válasza Sztaki hozzászólására (») Feb 4, 2020 /
 
Az enyémekben azt hiszem csak a külön dugdosós 10-20A állásban van biztosíték...hmmm..
Gondolom, ha egyszer megszakad a láng, akkor már hibajel és tilt, nem fogja nézni tovább...
(#) Sztaki válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 4, 2020 /
 
Végre sikerült lemérnem..., hát majdnem "leugrott" a kazán a falról, mert később gyújtott be a kazán a gyengébb szikra miatt.

DC-ben 0,7 - 1,8 uA, de össze vissza ugrál és nincs összhangban a kazán lángjelével
AC-ban 1,8 - 3,4 uA és ez a jel összhangban van a kazán lángjelével.
1,8 uA-nél "--"; 2,4 uA-nél "63"; 3,0 uA-nél "43" és 3,4 uA-nél "34" van a kijelzőn.

A kazán teste és az elektróda között 3,97V - 5,0V AC mérhető. 5,0V felett "--" van a kijelzőn.

A fentiek alapján én azt feltételezem, hogy az elektróda és talán a vezérlő is jó.
(#) Inhouse válasza Sztaki hozzászólására (») Feb 5, 2020 /
 
Szerintem a 0,7-1,8uADC az elég karcsú.
Viszont találtam egy hibalehetőséget, ami nálad is előfordulhat.
(#) Inhouse válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 6, 2020 /
 
Az jutott még eszembe, hogy ha a trafónál a talppont van kivezetve az ionáram mérésre, akkor ott lehet, hogy egy kondenzátor van a testre, ami 50Hz-nél közelít a rövidzárhoz, így megy a gyújtás, amikor az megszűnt, akkor szinte szakadás és mérhető az ionáram. Esetleg van még vele párhuzamosan egy védődióda, vagy ilyesmi. Ha ott zárlatos ez a rész, akkor gyújt, de az ionáramot nem fogja tudni érzékelni. Persze ezt csak én gógyiztam, hogyan lehet megcsinálva, még nem találkoztam szerencsére ilyennel.
(#) RL hozzászólása Feb 6, 2020 /
 
Kedves Hozzáértők!

Van egy Junkers ZR 18-3 típusú falikazánunk. A készülék EA hibakóddal megállt. Reset + újraindítás után a készülék nem gyújt be, szikra nincs, újra hibakód. A szivattyú megy, a gázszelep kinyit, csak szikra nincs. Ha gyufával begyújtom, akkor az első leállásig működik. Az elektródákat kicseréltem, mert elvileg azok is okozhatták volna, de nem. Panelhibán kívül lehet más is a gond? Esetleg egy érzékelő, amelyik blokkolja a gyújtást?
Előre is köszönöm az ötleteket!
(#) VIM válasza RL hozzászólására (») Feb 6, 2020 /
 
Szia! Ez a típus fázis érzékeny így a helyes "polaritás" az fontos. Az ionizációs elektróda tisztasága és a lángmagba érése fontos a megfelelő működés szempontjából. A doksija
(#) RL válasza VIM hozzászólására (») Feb 6, 2020 /
 
Szia! Nem valószínű, hogy polaritás érzékeny, mert ugyan úgy van bedugva a konnektorba, ahogy volt, menet közben állt le (nem indult újra). De biztos, ami biztos alapon megfordítottam, úgy sem jó, úgyhogy itt más a probléma. A doksija meg van nekem is, sajnos az nem segít.
(#) tibibalogh520 válasza RL hozzászólására (») Feb 6, 2020 /
 
Természetesen itt nem a fázis érzékenységgel, és láng érzékeléssel van gond, hiszen ha gyufával begyújtod, akkor égve marad...
A gyújtó trafót, és környezetét mérd át.
(#) RL válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Feb 6, 2020 /
 
Esetleg nincs olyan érzékelő vagy a gázszelepből "kijövő" jel, ami blokkolja a gyújtást? A gyújtó trafó az a hátsó, az előlapi panelre merőlegesen álló lapon van rajta?
(#) JZoli válasza RL hozzászólására (») Feb 7, 2020 /
 
Ez a helyzet csak valami hiba miatt fordulhat elő, ugyanis a gyújtást letiltani veszélyes, a kiáramló gáz miatt, így a gyártók ezt nem is használják. maximum a gázszelepet tiltják néhány típusban. Ez mint előttem is írták inkább gyújtótrafó, vagy a panelon a trafó vezérlés hibája okozza. Ezt a részt kellene jobban átnézni.
A trafót ugyan nem tudom hol van elhelyezve ebben a típusban, de a gyújtóelektróda vezetékének lekövetésével meg lehet találni.(Ez egy kicsit vastagabb vezeték, a szigetelés vastagsága miatt, általában eltérő színnel van mint a többi vezeték)
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2020
(#) zoszka válasza RL hozzászólására (») Feb 7, 2020 /
 
Rossz a hálózati panel. És nem fázis érzékeny.
Itt megveheted.
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2020
(#) RL válasza JZoli hozzászólására (») Feb 9, 2020 /
 
Akkor majd "nyomkövetéssel" megkeresem. Már néztem, hogy javítanak is ilyen paneleket. Csak előtte ki kell bányászni.
(#) RL válasza zoszka hozzászólására (») Feb 9, 2020 /
 
Köszönöm! Ha nem javítható, akkor esetleg, bár kintről sokkal olcsóbb. De egy 20 éves kazánba még az is megfontolandó. Lehet, hogy 2 hónap múlva a másik panel "fárad" el. De az is igaz, hogy egy új kazán meg sokkal drágább.
(#) RL válasza zoszka hozzászólására (») Feb 12, 2020 /
 
Szia!
Meg tudnád írni, hogy a hálózati panelt hogy tudom kiszedni? Az elsőt nem szeretném eltörni és ahogy néztem, először azt kell kiszedni, hogy kijöjjön a hátsó.
(#) brugo hozzászólása Feb 12, 2020 /
 
Jó estét kivánok,

Áramszünet esetén megtáplálhatok egy 24Kw-os kondenzációs falikazánt ,egy PC nek tervezett szünetmentes táppal ,úgynevezett UPS -vel ?
(#) zoszka válasza RL hozzászólására (») Feb 12, 2020 /
 
Pont úgy, ahogy leírtad. Előbb a főpanelt kell kivenni.
A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2020
Következő: »»   228 / 292
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem