Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   3154 / 3552
(#) Kovidivi válasza elektroncso hozzászólására (») Máj 21, 2020 /
 
A találat mellett jobbra van egy kis nyíl, ha lenyitod: tárolt változat. Ezt nézd meg (de ne telefonon!). Vagy keress rá: tárolt változat google, biztosan van valami keresőoldal hozzá.
Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2020
(#) mnyugger válasza jani1987 hozzászólására (») Máj 22, 2020 /
 
Mit szeretnél csinálni? Mi az 5 és mi a 10?

Ja! Látom. Ez egy ácstok, más néven pallótok lenne. Ezekre keress rá.
A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2020
(#) mnyugger válasza jani1987 hozzászólására (») Máj 22, 2020 /
 
A függőlegesen segít a véső + kalapács.
(#) DannyTorrence hozzászólása Máj 22, 2020 /
 
Üdv

Feladott egy cég nekem valamit MPL üzleti csomagban, amire fizettem 1450 Ft postaköltséget. Az eladó másnap írt egy levelet, hogy mivel a csomag túlment a súlyhatáron (9 helyett 13 kiló lett), ezért kellene még utalni és küldött egy képet egy postai számláról, ami tényleg 550 Ft-tal magasabb összeget mutatott (2000 Ft).
A csomag megérkezett, a dobozon lévő feladóvevényen viszont 1450 Ft van!
Most akkor melyik az igazi?
Ugyanaz a csomagszám, ugyanaz a postai kezelő, a dátum 2 perccel tér el.
Megnéztem kalkulátorral, ott 2145 Ft a csomag 15 kilóig.
Megnéztem korábbi feladóvevényeket, van 10 kilós 1415 Ft-ért is.
Vádolni sem akarok senkit, de érteni se értem a postai díjszabást vagy számlázást, miért szerepel X összeg a feladóvevényen és Y a számlán.
Aki tapasztaltabb ebben az felvilágosíthatna...
(#) Bakman válasza DannyTorrence hozzászólására (») Máj 22, 2020 / 1
 
Ha cég adta fel, milyen eladóról van szó? A kép a számláról egyértelműen a feladott csomaghoz köthető? Lehet, több csomagot adott fel és másik számlát mutogat.

Csak úgy, mellékesen, milyen hülyeség ez már? Gondolom valamilyen formában előre megegyeztetek az árban és a szállítási költségben. Ha a vételárat és a postaköltséget már átutaltad egy számla alapján (tehát létrejött a szerződés), már nem variálhatnak utólag ilyen indokkal.
(#) Patópali válasza DannyTorrence hozzászólására (») Máj 22, 2020 /
 
Üdv!
Sajnos a postai, de más szállítói díjszabás sem egyszerű.
A díj függ a súlytól, az utánvét vagy előre utalás mikéntjétől, a csomagért fizetendő összegtől.
Ráadásul a túlméretes csomag duplája a normál csomag díjnak.
Valószínű, hogy a feladó a számla kiállítása után vette észre a szállítási összeg eltérést- ezért kérte a különbözetet. A különbözetről (550.-Ft) utólag számlát kell küldjön.

Idézet:
„Megnéztem korábbi feladóvevényeket, van 10 kilós 1415 Ft-ért is.”

Lehet azóta változott a postai feladási díj és mint írtam, nem mindegy az sem, hogy előre utalásos vagy utánvétes a küldemény.

Valószínű, hogy elkészítették a szálát és csomagot. Utána készült a postai csomagfeladás és a súly miatt lett az eltérés. Ilyen esetben vagy lenyeli a cég a hibáját, vagy jelzi a megrendelőnek. Innentől a többi megegyezés kérdése.

Üdv.
A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2020
(#) DannyTorrence válasza Patópali hozzászólására (») Máj 22, 2020 /
 
Most érkezett be a magyarázata, ami viszont hihető (nekem):
Előre kinyomtatott Vaterás címiratot vitt a postára, viszont mégsem fért bele a megadott súlyhatárba, így lett 9 helyett 13 kiló. A postás átküldte a gépen a hibás összegen feltüntetett címiratot, így került rá a 13 kilós súly, de fizetnie a tényleges összeget kellett, amiről elküldte a számlát is.
Vagyis nem nyomtatott új címiratot és emiatt lett hibás az egész.
Azt nem értem, hogy az otthon nyomtatott címiratra miért kerül előre összeg, ha a súly csak becslésen alapul és a postán akár teljesen más összeg is kijöhet?
(#) Patópali válasza DannyTorrence hozzászólására (») Máj 22, 2020 /
 
Idézet:
„Megnéztem korábbi feladóvevényeket, van 10 kilós 1415 Ft-ért is.”


Nem becslésen alapul! A jó adatokkal jó lesz a postai díj is.
Az otthoni/irodai címiratkitöltő kéri a csomag méreteit, súlyát, értékét, fizetés módját ( utánvét - utalás, kiszállítás vagy postán maradó, stb.) - és ez alapján automatikusan számolja ki a postának fizetendő feladási összeget. Valószínű, hogy a feladó rosszul adta meg a súlyadatot amit a posta korrigált.
A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2020
(#) Gafly válasza DannyTorrence hozzászólására (») Máj 22, 2020 / 2
 
És akkor még van az a része, amikor csomag automata, és önbevalláson alapul a dobozméret és súly. Akkor mit csinálnak, ha a fürdőszoba mérlegem nem hiteles?

Küldtem fóromtársnak bazi nehéz trafót, csomag automatán keresztül, de nem házhozszállitással.
Rendben megérkezett, de kigyeztünk abban, hogy remélem te is akkorát szivtál a hazacipeléssel, mint én az odacipeléssel.

Postát én nem nagyon kedvelem, régen tönkre kellett volna mennie amennyire élhetetlen és bakafántos cég. 750 Forint egy A4-es folyóirat elszállitása Budapesten belül XI -> III kerület között? És akkor még járt a 86-os busz...
(#) DannyTorrence válasza Patópali hozzászólására (») Máj 22, 2020 /
 
Így volt, de emiatt nagyon félreérthető az egész. Meg is sértődött az illető, pedig csak annyi történt, hogy ő szúrta el a becslést én meg simán rákérdeztem, hogy miért szerepel a számlán X, a feladóvevényen Y összeg. Szerintem a legtöbben rákérdeztek volna.
Ettől függetlenül most rosszul érzem magam miatta.
(#) DannyTorrence válasza Gafly hozzászólására (») Máj 22, 2020 /
 
Egyetértünk, igazából egy következmények nélküli cég.
Ha bármi baj van vagy bármit összetörnek, lehetetlen belőlük kártérítést kiszedni.
De ez a súlybecslés ez katasztrófa, az összegnek ott helyben kellene rákerülnie, nem otthon.
(#) Patópali válasza Gafly hozzászólására (») Máj 22, 2020 / 1
 
Idézet:
„Postát én nem nagyon kedvelem, régen tönkre kellett volna mennie amennyire élhetetlen és bakafántos cég. 750 Forint egy A4-es folyóirat elszállitása Budapesten belül XI -> III kerület között? És akkor még járt a 86-os busz... .”


Nem védem a postát, de mindenki választhat kivel szállíttat.
Ha elviszed busszal mennyivel jársz jobban?
Amúgy cégesen sok csomag megy és időben kézbesítik. Régóta nagyon sokat javult a szolgáltatás színvonala.
A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2020
(#) Patópali válasza DannyTorrence hozzászólására (») Máj 22, 2020 /
 
Idézet:
„De ez a súlybecslés ez katasztrófa, az összegnek ott helyben kellene rákerülnie, nem otthon.”


A feladó döntheti el, hogy otthon készíti el a címiratot -vagy a postai alkalmazottal készítteti el
. Utóbbi esetben nincs tévedés csak plusz idő és néhány forinttal több a költség a kitöltés miatt.

Hidd el, hogy esetedben a feladó hibázott.
A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2020
(#) Patópali válasza DannyTorrence hozzászólására (») Máj 22, 2020 / 1
 
Ne Te érezd magad rosszul!
Simán be kellett volna ismernie, hogy hibázott és elnézést kérnie.
Ez lenne a fair.
Nem vagyunk egyformák.
Ennyi.
(#) DannyTorrence válasza Patópali hozzászólására (») Máj 22, 2020 /
 
A fő aggályom az, hogy engem sokkal rosszabbul érintene egy negatív értékelés a 30 tranzakciómmal, mint őt az 1000-rel, pláne, hogy nem is 100%-os, én meg igen.
Ez a fő baj a Vaterával, a kishalak sokkal kiszolgáltatottabbak ha vitás ügybe futnak, ezért hajlamos az ember hagyni a fenébe a dolgot.
Na mindegy, megint tanultam valamit.
Kösz mindenkinek a válaszokat!
(#) Kovidivi válasza DannyTorrence hozzászólására (») Máj 22, 2020 / 1
 
Én sok csomagot adok fel, mint magánszemély. Ha véletlenül elszámolom a postaköltséget, akkor is tartom magam a megbeszéltekhez. Ez becsület kérdése. Ha az én hibám, akkor nekem kell benyelnem a különbséget. Ez írd le az eladónak.
(#) Patópali válasza Kovidivi hozzászólására (») Máj 23, 2020 /
 
Igen. Én is így járnék el(volt már ilyen esetem), de nem mindenki gondolja így!
Sajnos.
A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2020
(#) Hidrowick válasza Patópali hozzászólására (») Máj 26, 2020 /
 
Az mpl-t kerülni kell!
(#) nedudgi válasza Hidrowick hozzászólására (») Máj 26, 2020 / 1
 
Rossz helyre születtél.
(#) nagym6 válasza Gafly hozzászólására (») Máj 26, 2020 / 1
 
Idézet:
„Postát én nem nagyon kedvelem, régen tönkre kellett volna mennie amennyire élhetetlen”
nekem 25 éve csomagok nagy mennyiségét vitték hozták, semmi gondom velük. Ha választhatok, akkor a posta.
Esetleg az adott helyi posta nehézkes helyenként.
A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2020
(#) sany válasza Hidrowick hozzászólására (») Máj 26, 2020 / 1
 
Semmi gond vele.
(#) Gafly válasza nagym6 hozzászólására (») Máj 26, 2020 /
 
Felénk az idősebb női alkalmazottaik meglehetősen undokok szoktak lenni.
Én kérek elnézést, hogy meg merem zavarni őket...
(#) nedudgi válasza Gafly hozzászólására (») Máj 26, 2020 /
 
Nálad idősebbek? Az undokságot el kell ereszteni a füled mellett.
Amióta nyugdíjas vagyok, minden nőnek azt mondom: Kedves, ezt meg ezt szeretném! Ez még az
sorban következőnél is kihat rájuk.
A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2020
(#) Patópali válasza Hidrowick hozzászólására (») Máj 26, 2020 / 1
 
Nem értek veled egyet, régóta sok csomagot küldünk, kapunk és nincs gond.
Esetleges helyi problémák nem biztos, hogy a posta rendszerhibájából adódik.
Egyikünknek sem lehet mindig jó napja!
(#) jani1987 hozzászólása Máj 28, 2020 /
 
Milyen rögzítési módja van egy középen megreccsent gerendának? Vettem egy 15x15-ös gerendát amihez átfúrással akartam rögzíteni. Már fent van a padláson.
(#) Skori válasza nagym6 hozzászólására (») Máj 28, 2020 / 1
 
Nekem rossz a tapasztalatom velük. Már nem merek külföldről rendelni a címemre, mert nem kapom meg. Az egy dolog, és eleve felháborító, hogy meg sem próbálják kézbesíteni (holott a feladó ezért fizetett), de még értesítést sem dobnak be. Persze azt hazudják, hogy megpróbálták kézbesíteni (de ez nem igaz), és persze az értesítést is behazudják. A követési számok sem mindíg működnek. Volt ami a követési szám alapján a helyi postán volt, onnan meg állítólag visszaküldték, "nem kereste" megjegyzéssel, mondván, hogy sikertelen volt a kézbesítés (valójában meg sem kísérlik), és nem jelentkeztem a cuccért. Persze nem is lett meg... 2019-ben 6db külföldi csomagom tűnt el. A reklamációt lesz@rják, semmilyen következménye nincs, válaszként idéznek a szabályzatból: "A nem értékbiztosított küldemények esetén nincs anyagi felelőssége a postának" és ennyivel le is van zárva az ügy. Akkor is ha ez sorozatosan előfordul, és többszörösen megkárosítottak.

A múltkor a postán láttam egy elég ideges embert, nem tudom pontosan mi miatt reklamált, de valami olyasmi volt, hogy rengeteg pénzt kifizet a cége postafiókjáért, és mégis problémák vannak vele, és keresni fog mást, aki ennyi pénzért normális szolgáltatást ad.. Az alkalmazottak meg simán kiröhögték. Ennyit a postáról.

Manapság ha bármit feladok postával, akkor kizárólag értékmegjelöléssel (és a valós értéknél magasabb összeggel) teszem, de leginkább igyekszem másképp megoldani (valamelyik hárombetűssel: GLS, DPD, stb...) Ha pedig vásárolok valakitől, akkor mindíg kikötöm, hogy posta nem jöhet szóba, csak valamelyik futárcég.

Akinek még nem veszett el cucca, és/vagy nem rontotta a hírnevét a posta, a szolgáltatás minősége miatt, az nyilván azt fogja írni, hogy minden ok. a postával, hiszen nem tapasztalt problémát. Viszont a facebook-on külön csoport is létezett egyes kerületekben, ami a posta hanyagságával foglakozott, sőt volt egy FOSTA.HU weboldal is ahol összegyűjtötték a tényleges reklamációkat (ahol nem a posta mutogatta saját statisztikáit - ami szerint minden a legnagyobb rendben van) Persze ezt az oldalt sikeresen kinyírták, gondolom megfenyegették/beperelték a készítőjét. Viszont attól hogy egy problémát a szőnyeg alá söprünk, az még továbbra is probléma, és feltehetőleg lesz is következménye. Pl. a Posta tagadhatja ugyan a hibákat, de sok-sok webshop (vagy ezek zöme) valamiért mégsem postával szállít, és esetleg a magánszemélyek közül is egyre többen pártolnak át alternatív küldési megoldásokra.

Az esetleges külföldi rendeléseim meg egy vidéki barátom címére mennek, hozzá többnyire megérkezik, ő pedig elküldi nekem (természetesen futárral, és semmiképen sem postával) Persze ez drágábbá teszi a dolgokat, de így legalább megérkezik amit rendeltem. A posta esetében pedig: semmi bajom sem lenne velük, ha normálisan működnének a dolgok, sőt akár még felárat is fizetnék azért, hogy biztosan megkapjam (kihozza a postás, stb..) amit küldenek nekem, de sajnos ez sem megy...
A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2020
(#) Skori hozzászólása Máj 28, 2020 /
 
Vásároltam ilyesmi fióksineket: Bővebben: Link
Kérdezném, akinek van tapasztalata ezekkel:
- Az egymáson gördülő szélesebbik sínen van egy nyíl alakú kivágás. Ennek mi a funkciója, merrefelé kell mutatnia a nyílnak?
- A sínek használhatók-e fekvő pozicióban? Tehát úgy mintha nem a fiók oldalára, hanem az aljára vagy a felső részére lennének szerelve? Nem fiókhoz akarom használni, hanem egy, a polcról az asztal fölé kihúzható lámpa mechanikájaként lenne felhasználva.
(#) nagym6 válasza Skori hozzászólására (») Máj 28, 2020 /
 
Akkor gondolom valamilyen körzetenként lehetnek nagy eltérések a működésben.
Talán Budapest lehet kritikusabb, oda sosem küldök.
Nekem kb. 23 éve veszett el egy csomagom, több nem, akkor simán kifizették a ráírt érték összeget. Pedig évente száznál több csomagot adok fel 25 éve, minimum 30-at kapok. Előbbin kívül semmi probléma nem volt még. Csak országon belüliek. Az ország minden pontjára küldök, nagy valószínűséggel másnap mindig ott van, mivel még nem kaptam reklamációt a késésről.
A futárral az a gond, hogy otthon kell ülni várni. Némelyik megad érkezési időintervallumot, az nekem vagy jó, vagy nem. Ez akkora probléma, hogy nem tudom áthidalni. Nem tudok választani a futárnál, a feladó dönti el, melyikkel küldi.
Posta bármikor hozza, a postán vehetem át amikor nekem jó. Feladni meg nekem sokkal egyszerűbb a postán 1Km-re, mint futárnak 6Km-re.
Hozzáteszem, a helyi postán nagyon jó, szinte munkatársi viszonyban vagyok az ott dolgozókkal, de nem hiszem, hogy ezen múlik, másoktól sem hallottam problémát.
(#) mnyugger válasza jani1987 hozzászólására (») Máj 28, 2020 /
 
Ne fúrd. Az gyengíti.
Pánttal fogatnám hozzá, de inkább beszélj egy áccsal.
Amit láttam, ott kissé megemelve alátámasztották az összes keresztgerendát. Kivették a mestergerendát és felvitték a padlásra, a gerendák fölé. Ott pántokkal fogatták fel a gerendákat és csak azután vették ki az alátámasztásokat.
Ezt a gerendát 90°-kal elfordítva nem használható?
(#) Skori válasza nagym6 hozzászólására (») Máj 28, 2020 /
 
Itt, ha be kell menni a postára egy küldeményért, akkor sorszámot kell húzni, majd kb fél - egy óra sorbanállás/várakozás. A feladás gyorsabb, az külön ablaknál megy. A dolgozók hozzáállása olyan amilyen (gondolom) a fizetésük. Értékmegjelöléses csomagom még nem veszett el, de ha azt vesztik el akkor nyilván fizetniük kell. De ez egy külföldről rendelt, relatíve kis értékű küldemény esetén nem járható...
A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2020
Következő: »»   3154 / 3552
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem