Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Vezeték nélküli kapucsengő
 
Témaindító: span, idő: Aug 3, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   7 / 8
(#) VIM hozzászólása Jan 28, 2021 /
 
Helló! Van kettő ilyen kínai vezeték nélküli ajtócsengő aminek a vevő része 240 voltos, konnektorba dugható. Mindkettő azonos hibával vált működésképtelenné, nevezetesen a "kondenzátoros tápegység" egyen oldalában lévő 4.3V-os (1N4731) zenere lett zárlatos ami teljesen leültette a feszültséget (helyette ZPY4.3 lett betéve 1.3W). Az áramkör tartalmazott egy soros PTC-t ami szintén tönkrement, 3.5Ω volt az előző darabban amiről le tudtam olvasni az értéket, mert ez utóbbi 2013 évjáratú és az már SMD alkatrészekkel készült aminek a zénerén nincs felirat. A lényeg, hogy ezt a darabot kellett kicserélni és már működik is (mindkettő).
(#) Inhouse válasza VIM hozzászólására (») Jan 28, 2021 /
 
A soros kondik meg jók voltak? Ritkaság.
(#) VIM válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 28, 2021 /
 
Előre megvettem hozzá, hogy majd csak cserélem és kész, hát nem. Mérem a feszültséget az az, hogy csak mérném de nincs meg a cca. 190V. A graetz diódái jók, majd az egyiket kiforrasztom az AC oldalról amitől nem lesz kapcsolat a DC-vel és lőn feszültség a kondenzátoron. Gondoltam, hogy akkor a DC oldalon van valami zárlat és ahogy méregettem az alkatrészeket, mindjárt a zenert találtam totál zárlatosnak, átvezetett. Csere után azonnal működött, működtek a csengők. Szerintem az erősítő része terheli le a legjobban a tápegységet és ezt nem bírta az 1W-os zener. Remélem a zpy az kicsit tovább tart majd.
(#) proli007 válasza VIM hozzászólására (») Jan 28, 2021 / 1
 
Hello! Egy zénernél pont fordítva van. Akkor van a legnagyobb terhelése, mikor csendben van az erősítő.
(#) VIM válasza proli007 hozzászólására (») Jan 29, 2021 /
 
Szervusz! Igaz, erre nem is gondoltam hirtelen. Majd csinálok fotót erről a részéről Te jobban átlátod a működését mint én. Talán a hibája is kiderül hogy mit méreteztek el a tervezésnél.
(#) proli007 válasza VIM hozzászólására (») Jan 29, 2021 / 1
 
A kondenzátoros tápok "alapbetegsége", hogy a kondi váltóáramú ellenállását használja, soros előtét ellenállásként. Az Xc=1/ (2*Pi*f*C) alapján. Ez rendben is van, ha a hálózati frekvencia 50Hz.
A gond ott kezdődik, hogy a hálózat felharmonikusokkal terhelt (egyre jobban), így a reaktancia csökken, az áram nő. Drasztikus, mikor pld valami kontakthiba miatt, tranziens, vagy tranziensek képződnek. Nos, ilyen kor katasztrofális lehet a csökkenés. Az így létrejött tranziens áramot hivatott határolni a kondival soros ellenállás. Ha annak értéke nagyobb, csökken a csúcsáram, de közben a normál működés esetén melegedhet. Ezért valami kompromisszumos ellenállás értéket szoktak beépíteni.
A másik gond ezeknek az X2 kondiknak az önjavító tulajdonsága, amikor átütés/túlterhelés esetén elpárolog a kapacitás fémgőzölt része. Csak közben folyamatosan csökken a kapacitása.
Szóval gyors, egyszerű, olcsó és vacak megoldás ez, bármennyire is közkedvelt és használt.
A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2021
Moderátor által szerkesztve
(#) VIM válasza proli007 hozzászólására (») Jan 30, 2021 /
 
Készítettem néhány képet arról, hogy mennyire egyszerű a tápegység része. A másik csengő ugyanez csak 1/4W-os ellenállásokkal és a graetz is diódákkal volt megoldva. A kondenzátor az 1.5uF. A képen látható panelen az elfüstölt PTC maradványaiból lászik az elszíneződés. Ennek a soros ellenállás védelemnek ez volna a jobb megoldása, hogy PTC-t raknak be?
(#) pucuka válasza VIM hozzászólására (») Jan 30, 2021 /
 
Soros ellenállás vs PTC. A PTC mivel nem lineáris ellenállás, (az átfolyó áram növekedésével nő az ellenállása) ezért a működési tartományán belül áramkorlátozó szerepe van. Az ellenállás lineáris karakterisztikájú, ezért nincs korlátozó hatása.
Persze, ha a proli007 által elmondott okok miatt megnő az áram, (a jelentős harmonikus tartalom miatt lecsökken az előtét kondenzátoron eső feszültség), azt a PTK egy ideig kompenzálni tudja, de aztán belehal. Ezzel együtt jobb megoldás, mint az ellenállás.
(#) proli007 válasza VIM hozzászólására (») Jan 30, 2021 /
 
Igen egy PTC jobb lehet, de annak reakció ideje lassú, hiszen a melegedés alapján működik. Az alatt meg a félvezetők már rég behaltak. Meg a PTC-nek el is kellene bírni a feszültséget.
Megmérted hogy a PTC ellenállása mekkora? De az 1,5µF már elég durva érték. Volt olyan készülékünk, amiben 1µF-os X2 kondik voltak de a 230V két pontja közé kötve. Szinte mind elhalálozott, csak épp a kutya nem vette észre mert hiszen zavarszűrés szerepe volt. Azt meg ki ellenőrzi?

Volt anno Tektronix 212 kis aksis szkópunk, vagy kettő. Abban is az aksi töltését egy 2,2µF-os kondi végezte. Okos amcsi, mivel nálunk nem 110V van, betett kettőt sorba. El is halálozott szépen mindegyik. Már mint a soros ellenállások rendszeresen leégtek. Mert egy erőmű háziüzeme minden, csak nem szinusz. Kondi ki, és kapott egy-egy Puskás trafót és örökre béke köszöntött be.
(#) VIM válasza proli007 hozzászólására (») Jan 31, 2021 /
 
Ez a másik csengő de a felépítése ugyanaz. A PTC az végülis 24Ω hidegen, nem 3.5Ω, a kondenzátorral párhuzamosan pedig egy 270kΩ-os ellenállás van kapcsolva (gondolom árammentes állapotban kisütni). A diódákból kirakott graetz-nek még "védelme" is van. Az ónbunkót nem tudtam szebben kisebbre venni, mert a villás dugóra nem akart "futni" a forraszanyagom ha meg túlmelegítem megolvad az is aminek nem kellene. Akkor ahogy mondtad is a tranziensek tehetnek benne a legjobban kárt, hát a "mami" az szokta költöztetni ezt a csengőt egyik konnektorból a másikba és lehet, hogy ezt nem vette jónéven a csengő tápja.
(#) proli007 válasza VIM hozzászólására (») Jan 31, 2021 /
 
Én megnézném a konnektorok bekötés pontjait, nincs-e laza kötés valahol. A "mamit" meg kikérdezném, nincs-e valahol gyanús kapcsoló, villogó lámpa, "recsegő melegítő", vagy valami. Ezek időszakos ellenőrzése egyébként is jótékony hatással van az egészségre, főleg ha még ali vezeték is van valahol.
Valaha egy távolsági futószalag nyomógombjait egy kis zsebrádióval vizsgáltuk. Kossuth kissé félrehangolva, gomb állványba belerugdosva, megmutatta a kontakthibás gombot. De már régi faoszlop kötését is kiderítettem így, ami este zavarta a TV adást. Kicsit furán hatott, egy félőrült, aki az utcai oszlopokat rugdossa, de eredményre vetetett..
(#) VIM válasza proli007 hozzászólására (») Jan 31, 2021 /
 
Laza kötés az nem gondolnám, hogy létezik náluk pedig valóban alus a vezetékrendszer de néhány éve lett cserélve minden kapcsoló és konnektor Prodax Klasszikra és azokat én cseréltem örök garanciába. Szerintem a húsdaráló használata okozhat valami problémát, mert az öreglány az nem tudja megjegyezni, hogy merre van darálás és merre van a visszaforgatás. Ebből az következik, hogy óriási villogások közepedte van a darálás (többszöri helytelen irányváltás a 600W-os motoron) azon a fázison.
(#) bajuszrichard hozzászólása Máj 29, 2021 /
 
Sziasztok.
Utolért engem is a kapucsengő probléma..
Konnektorba dugós változatrol van szó.
A jelenség röviden: a konnektorba történő csatlakoztatáskor eredetileg végigjátsza a beallított csengőhangot. Azután pedig a gomb nyomására tette ezt.
Egy ideje viszont nagyon nagyon halkan cseng(ha közelhajolok szinte csak akkor hallani). Amikor csatlakoztatom a konnektorhoz egy fél pillanatra még normál hangerőn kezd el szólni ,aztán lehalkul és úgy is marad.
Érdemes lehet időt rászánnom, esetleg kondik cseréje, vagy halott ügy?
(#) Gafly válasza bajuszrichard hozzászólására (») Máj 29, 2021 /
 
Nagy sárga kondenzátor és a lábainak forrasztása között keresgélnék első körben.
Nagy elektrolit kondenzátor is gyanús lehet.
Attól a "helix" antennától majdnem sirva fakadtam.
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2021
(#) bajuszrichard válasza Gafly hozzászólására (») Máj 31, 2021 /
 
Az elko kondi jónak tűnik (multiméterrel mértem).
A nagy sárga semmilyen értéket nem mutat.
(#) bajuszrichard válasza Gafly hozzászólására (») Máj 31, 2021 /
 
A kép
(#) erbe válasza bajuszrichard hozzászólására (») Máj 31, 2021 /
 
Ez a 0,47-es (más értékek is előfordulnak) szokott "elfogyni" Ha van kapacitásmérőd, kimérheted, már 100 nF alatt lehet. 230 V-ról a 15 W-os égő halványan világít vele, ha jó. 100 nF-nél már csak nagyon halványan.
(#) Inhouse válasza bajuszrichard hozzászólására (») Jún 2, 2021 /
 
Mindenképpen ilyen értékű, feszültségű és típusú (X2) kondenzátorra cseréld!
(#) bajuszrichard válasza Gafly hozzászólására (») Jún 3, 2021 /
 
Megérkezett a sárga kondi. Be is forrasztottam az imént. Jobb lett ,mint új korában. Kevésbé torzít. Köszönöm a segitséget mindenkinek.
(#) huggybear hozzászólása Jún 17, 2021 /
 
Sziasztok!

Van egy Luckarm márkájú vezeték nélküli csengőm, mely maximum 1 éves és már kb. elejétől fogva olyat produkál, hogy nem mindig érintkezik. Például, ha felrakom a vezérlőt a falra és úgy nyomom, akkor nem csenget, ha éppen leveszem onnan és úgy tartom akkor 95%-ban működik. Van ötletetek,hogy mit kellene megnéznem benne vagy inkább vegyek egy másikat, valami márkásabbat? Nagyon köszönöm előre is. G.
(#) Bakman válasza huggybear hozzászólására (») Jún 17, 2021 /
 
A képek a tüzetesebb vizsgálathoz nem elég jók, de ha nem látsz nyílvánvaló forrasztási hibát akkor könnyen lehet, hogy a pozícóval van a gond. Magyarán ahova felrakod, ott éppen valami árnyékoló, zavaró dolog van az adó és a vevő között.
(#) huggybear válasza Bakman hozzászólására (») Jún 17, 2021 /
 
Nem látok forrasztási hibát. Panel lépcsőházban van felhelyezve. Okozhat ez zavart? G.
(#) proba válasza huggybear hozzászólására (») Jún 17, 2021 /
 
Minden mindegy alapon a kis zöld trimer kondenzátor tekergetése esetleg? Ha lehet próbánál inkább minden a helyén legyen, kézbe tartva elhangolódhat.
(#) IvánGábor hozzászólása Máj 16, 2022 /
 
Nekem ellopták a vezeték nélküli, konnektoros csengől nyomógombját. Valószínűleg gyerekcsíny. Becsöngetett, aztán mire kinyitottam, senki sem állt az ajtó előtt és a nyomógomb is eltűnt.. Nyilván legegyszerűbb úja venni, de szívesen megpróbálkoznék vele, ha nem lehetetlen vállalkozás egy ilyen nyomógombot csinálni, elpiszmognék vele.
Nagyon nehéz?
A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2022
(#) uniman válasza IvánGábor hozzászólására (») Máj 16, 2022 /
 
A "nyomógomb" csak egy gumimembrán...
Vagy netán a komplett kültéri egység tűnt el? /Mert az nem csak egy "nyomógomb"!/
1-2 ezer használtan a komplett csengő...
A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2022
(#) Gafly válasza IvánGábor hozzászólására (») Máj 16, 2022 /
 
Ha az egész "transmitter" odaveszett, akkor elég reménytelen utánépíteni, mert párban van az adó és a vevő. Kis szerencsével persze párosítható.
Lehet tényleg inkább venni kellene egy másik készletet, és akkor van egy tartalék "beltérid", vagy felszerelheted olyan helyre, ahová nem hallatszik el rendesen.
Gomblopás ellen a helyi körülmények ismeretében lehetne védekezni.
(#) proba válasza IvánGábor hozzászólására (») Máj 16, 2022 /
 
Ahhoz előbb szét kellene szedni a vevőt, megnézni milyen vevő ic van benne. Ha ahhoz találsz adó párt, és fix forrasztással beállított kódja volt, akkor egyszerűbb a helyzet. Ha valami beintegrált kódos volt, és nem jössz rá hogyan párosítható, esélytelen. A következő bukta, nem tudod, pontosan milyen kvarc volt benne, max ha van egy pont olyanod másik. ( mondjuk a vevő legtöbbször picit szélesebb sávon megy, lehet nem fontos annyira a pontos érték.)
Szerintem új építése munkaórában gazdaságosabb, mint ehhez adót fabrikálni.
(#) IvánGábor válasza proba hozzászólására (») Máj 16, 2022 /
 
Csak a nyomógomb veszett el, még az alját is otthagyták, pedig az csak leszedhetően oda volt ragasztva az ajtófélfához.
De azt hiszem, ez meghaladja a képességeimet, inkább újat veszek, kösz.
(#) Inhouse válasza IvánGábor hozzászólására (») Máj 16, 2022 /
 
Ha raknál fel egy képet, akkor meglátnánk, hogy akkor most mit is vittek el. Egy nyomógomb könnyen pótolható, de valamiért úgy érzem, hogy neked mégis inkább az adóval együtt lovasították meg azt a gombot.
Mintha azt mondanád, hogy ellopták az utánfutód, de úgy, hogy rá volt kötve egy autóra, de az sincs meg, de most csak a futó a lényeg...
(#) uniman válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 16, 2022 /
 
A "jósnőm" szerint a nyomógombos egység doboza két fél müa. rész, amelynek a külső darabjára van rögzítve a nyák az elektronikával (mikrokapcsolóstól)...valamint az elemtartó.
Következő: »»   7 / 8
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem