Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor védelem
Lapozás: OK   1 / 9
(#) DRoland hozzászólása Máj 7, 2007 /
 
Hellosztok!

A segítségeteket szeretném kérni (eléggé kezdő vagyok még), összehoztam egy hordozható erősítőt, és az akksit kellene védeni a túlzott lemerülés ellen, és a túltöltés ellen. Szóval olyan kapcsolás kellene, ami 14 V felett megszakít egy áramkört (ez lehet relés is hisz a trafó úgysem merül le tőle ) és 10,5 V alatt meg lekapcsolná az akksiról az erősítőt.

Előre is köszi az ötleteket!
(#) JZoli válasza DRoland hozzászólására (») Máj 7, 2007 /
 
Neked valószínűleg egy ablakkomparátor kellene.Az a megfelelő beállítás után tudná az általad elvárt működést biztosítani. Két műveleti erősítő egy-két tranzisztor egy relé(jelfogó) és már kész is.
(#) DRoland válasza JZoli hozzászólására (») Máj 7, 2007 /
 
Esetleg tudnál rajzot is mellékelni?
(#) Sebi válasza DRoland hozzászólására (») Máj 8, 2007 / 5
 
Én ezt szobortam régebben egy vészjelzőhöz, de azóta minden hordozható cuccba berakom. Ha elérte a kisütési határt, akkor a FET mindent lekapcsol az akkuról, még a komparátor részt is. Ezért a feléledő akksi sem fog fogyasztót táplálni mindaddig, míg egyszer töltést nem kap.

accu.GIF
    
(#) Sebi válasza Sebi hozzászólására (») Máj 8, 2007 /
 
Ja, az a két kimeneten lévő tranyó Neked nem kell, következésképp a vezérlését adó zener és ellenállás sem.
(#) DRoland válasza Sebi hozzászólására (») Máj 8, 2007 /
 
Ez igen! Kicsit bonyolult ez nekem, lenne néhány kérdésem: Az világos, hogy a 4-es és 5-re kell az AC, az is OK, hogy a 3-as a GND, az 1-es legyen az erősítő + tápja? és akkor a kettes? Vagy azzal ne is foglalkozzak? Esetleg nyák rajzod is akadna? Bocsi, ha sokat kérdezek, de eléggé kezdő vok még. Konkrétan a 2 db BC 547-et, 820ohmos, 10k-s ellenállást, és a 6V8 zenert hagyhatom el?
(#) JZoli válasza Sebi hozzászólására (») Máj 8, 2007 /