Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm a választ mindenkinek!
Akkor a kompenzátor megoldja a problémát? Ezt mind az öt ledes megvilágítóhoz be kell kötnöm, vagy elég csak az egyikhez? A legrand gyári amit a rajz is említ 9.000 Forint! Kell ez, vagy megcsinálhatom az említett alkatrészekből is? Köszi mégegyszer, hogy foglalkoztok a témával!
elég egy, megépítheted mivel "publikus a rajz". De én kisebb kondit tennék... természetesen megfelelő AC feszültségűt
Köszi! Mekkora kondit javasolnál? Hogyan veszem észre a kondi nem megfelelő kapacitását?
Mennyire lesz hajlamos ez a melegedésre?
A jó kondenzátorral nem villog. Ha nagyobbat teszel sok helyet foglal, drágább....Akár mekkorát teszel, nem melegszik ( persze értelmes határok mellett.) Az hogy mekkora a legkisebb ami már jó, azt a környezet befolyásolja, nincs rá biztos módszer.
Szia!
Megvettem a szükséges elemeket, ellenállásból negyed wattosat kaptam! Elég lesz ez? Számít, hogy a kondi melyik lábát kötöm össze az ellenállással? Illetve a kondit, vagy az ellenállást kössem a fázisra?
Hello! Az mindegy mit hogyan kötsz, csak sorba legyen a két alkatrész. Tehát fázis-nulla sem számít. De a negyedwattos ellenállás nem egy jó választás. Mégpedig azért, mert a kondi látszólagos váltóáramú ellenállása frekvencia függő. És egy ki-be kapcsolási tranziens "frekvenciája" lehet igen magas értékű és a kondin ekkor átfolyó impulzusáram megfeküdheti az ellenállás gyomrát. Profi gyártók "ilyen helyekre" impulzustűrő ellenállásokat alkalmaznak.
Ezek nem köszörültek, szélső esetben tömör alkatrész az ellenállás keresztmetszete. Mert itt a pontosság a legutolsó szempont. A feszültségtűrés viszont nem az. Így egy 1..2W-os jószág élete biztosabb. (Meg mechanikailag stabilabb is.)
Elég csak a kondenzátor, az ellenállás kimaradhat.
Kell az a bekapcsolási korlátozó ellenállás, a kapcsolót (relét, akármit) kíméli
Sziasztok!
Segítenétek? Ma a videón látható jelenséget tapasztaltam. Miért villogtatja a tápegység a ledeket? Javítható vagy kuka?
Valószínűleg túl kicsi árammal terheli a ledsor a tápegységet.
Tápot szét kell szedni, belenézni... púpos kondi is lehet
Vagy éppen túl nagy árammal terheli és így megszólal az áramkorlát. De persze ez is csak nézőpont kérdése.
Sziasztok.Volna egy kèrdèsem a hozzáèrtőkhöz.Nemfoglalkoztam mèg soha megvilágitással,viszont most adódott egy feladat amit megkell oldanom,csak nemakarok ugy hozzáfogni hogy gőzöm sincs semmiröl...Nagyjábol a lènyeg,hogy egy helyisègben kell 30Lux megvilágitás nègyzetmètrenkènt.Mivel ledes lessz a megvilágitás,igy ezzel kellene megtervezni...Ugye a ledes fènyforrásokon lumenben van megadva a "fènyerőssèg"...Annyit kigugliztam,hogy Lux=Lumen/m2.Tehát ha nekem van 34m2 alapterületem,ahol nègyzetmèterenkènt kell 30Lux,akkor nekem 30x34=1020 Lux kell összesen,ami 1020x34= 34680Lumenre van szüksègem?Ez egy elèg nagy szám,ezèrt is irok ide mert nemvagyok biztos a dolgomban...Aki foglalkozott már ilyennel az ha tud valami segitsèget nyujtani,megköszönnèm!
"Hozzáértő" ugyan nem vagyok...de az a gyanúm, hogy sok fizikai törvényt nem vettél figyelembe! (Meg az sem ismered, hogy azt a fényerőséget hogyan-hol mérik?) De tuti nem a lámpa előtt, hanem a "földön", azaz talajszinten...
Tehát a távolsággal erősen csökken a megvilágítás intenzitása. A lámpáknak (pl. reflektor) van sugárzási szögük is...tehát csak bizonyos területet világítanak meg. Aztán pl. a reflektort lehet irányítani lefelé, oldalra, vagy a plafonra (ami a tökétetesebb és a legpazarlóbb egyben...viszont nem vakulsz meg, ha véletlenül felfele nézel), azaz az iránytól is függ a megviágítás "ereje". Ráadásul a legtávolabbi zugokban is meg kell lenni az előírt min.(30) luxnak per m2. Ami azt jelenti, hogy nincs tiltva, hogy máshol akár 50-200 lux/m2 is lehet. Egy példa, amit ismerek (luxokat nem mértem): A min. 50 lx előráshoz: 60m2-en 6 darab soklumenes lámpa (nem LED, Hanem HID 400W!) a ferde fehér plafonra irányítva kb. 3 méteres magaságban szerelve. A LED-ekről meg ismeretes ugyebár, hogy idővel csökken a fényerejük, ezt sem árt elfelejteni!
Azért minimális reakciót vártam volna tőled a "bejegyzésemre", ha már koptattam a "kéjbordomat" !
A neten vannak világítás tervező programok, próbálkozz azokkal, ha tanulni akarsz. Ha csak egy gyártót támogatnak az sem baj, hasonló lámpákat más is árul....Amúgy a lámpák sugárzási szöge, fényereje, távolsága, árnyékok hatása mind mind számít. Lehet sok apró kell, az is lehet kevesebb nagy is elég. Amúgy meg a környezetedben úgyis létezik hasonló adottságokkal rendelkező helyiség, ott is érdemes megnézni mi van...
Üdv Mindenkinek! 12V-os ledszalagot kellene akkuról táplálni. A gond az hogy az akku ritkán pont 12v. Ha fölötte van főzi a szalagot, ha alatta akkor nem világít eléggé. Áramszüneti megoldáshoz kell, ami sajnos elég gyakori errefelé. Ha van áram akkor rendes tápról megy. 12-220v-os invertert nem akarok használni. Ötleteket előre is köszönöm
Attól függ, mekkora áramfelvételű az a LED-szalag.
Ha kevesebb 1A-nél, akkor ez is elég az adatlapja szerint összeállítva. És hűtőborda. Ha több, mint 1A, akkor is ezzel, csak akkor egy erősebb tranzisztorral párhuzamosan. Az a jó ezekben az LDO-kban, hogy kevés a "drop", nekem csak akkor mutatott 12V-nál kisebb feszültséget, amikor az autóakku 12,5V-ra merült. Akkor már 11,9V-ot adott. De mindaddig tartotta a 12-t. A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2022
Jó ötlet, köszönöm. Teljes terhelésnél 15A az áramfelvétel. Ahhoz hogy fejeled meg az IC-t?
Hú, az sok. Akkor nem érdemes ezzel.
Inkább akkor ehhez hasonló kapcsolóüzeműt keresnék. 15A és (feltöltött akkunál) 2,4V feszültséget elfűteni kár is, meg annyi teljesítménytranzisztor és a hatalmas hűtőborda még drágább is lenne. A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2022
De érdekességként: tranzisztorral ehhez a rajzhoz hasonlóan, csak a "7812" helyére azt teszed. amit mutattam. A trafó és az egyenirányítás már nem kell neked, de nem vágtam le róla.
Jó nagy bordák, sok munka, sokba kerül A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2022
A Hestore step ap konverter jó lenne, de mit csinál feszültség egyenlőség esetén, mikor az aksi is 12V meg a kimeneten is ennyit várunk? Talán egy buck-boost eszköz kellene de olyat 15 A teljesítményűt nem találtam
Ma már megbántam hogy írtam a fórumra, de hátha...
Nem okoskodni akarok, de nem értem a probléma egy részét. Milyen akku az, ami tartósan nincs 12V felett? A névleges 12V-os "ólom" akku 12V alatt merült, 10,8V alatt már mélykisülési tartományban van. Értem hogy csökken a fényerő 12V alatti fesznél, de nem is bölcs dolog ebben a tartományban használni az akkut. Ha "ritkaföldfémes" bármi, akkor meg 12V feletti a névleges feszültség, akármilyen cellákkal számolok. Ebből a megközelítésből csak egy jobb minőségű led driver kell, és probléma megoldva. Elfogadom, hogy 12V alatti tartományban is használni kell az akkut, de... Innen feszültséget kellene növelni, ami jó hatásfok mellett is egyre nagyobb áramfelvételt jelent az amúgy is merülő akkuból. Tartósan 15A sok órán át igen komoly akkut igényel. Vagy a led szalagokat vagy az akku feszültséget kellene módosítani, gondolom a világítás cseréje a bonyolultabb. Tehát jó hatásfokú megoldáshoz akkumulátor feszültséget kell emelni. Vagy két kisebb kapacitású 12V-os akku sorosan, vagy ha csak pár perces áthidalás kell, akkor meg valamilyen 16-18-24V-os barkácsgép akkura át kell állni. Egyik megoldásnál sem jelentős az akkutöltő cseréjének költsége, hisz ezek minden bokorban kaphatóak. Ennél bármilyen megoldás költségesebb lesz a viszonylag nagy dc áram miatt.
Sziasztok
300W-os halogén 220-as álló lámpámat akarnám ledesíteni. Beletettem egy 20W-os power ledet, mivel ezzel a tipussal meg voltam elégedve és soha nem volt baja. Ahogy feltekertem, pillanatra felvillant, majd game ower a led-nek. Kérdésem: a vélhetően dimmeres szabályzót nem komálja a led? De mivel 220-as a led és eleve nem jöhet ki belőle 220-nál több, akkor miért ment tönkre?
Kerestem adatlapot, de nem találtam. Van neked? Akkor nézd meg, ajánlják-e dimmerhez!
Szerintem nem. A chip áramgenerátorosan hajtja a LED-eket. Várható, hogy a normáltól jelentősen eltérő jelalak (triakos szabályzás) megzavarja. Ebben a LED vezérlésben az a jó, hogy garantálja a fénycsöveknél megszokott 100 Hz-es vibrálást. Míg a külön tápegységes DC áramgenerátor szűrt DC áramot biztosít. Idézet: „Ebben a LED vezérlésben az a jó, hogy garantálja a fénycsöveknél megszokott 100 Hz-es vibrálást.” Hát igen, sajna. Na nem is asztali lámpának szántam, hanem amolyan hangulatvilágításnak. De akkor az lesz, hogy kicserélem 5W-osra és megy direktbe. Köszi
A dimmelhetö LEDekban van valoszinü egy ellenállás ( ami melegszik) és valoszinü, hogy a rajta nyert referencia feszültség szerint a PWM kitöltési tényezöt szabályozzák a TRIAC szerint. ( ezek több mint 100Hzel mennek)
Az elsö ilyeneket a Samsung hozta ki vagy 5 éve. Én a csillárba raktam 12 8W-s LEDet, menni megy, csak egy idö után (20-40 perc) a dimmelö áramkör tulmelegszik a kapcsoloban és leáll. A világito LED alja is forro lesz, de eddig hibátlanul mennek, azaz, dimmelés nélkül tökéletesen világitanak. Az állolámpában a 300W-s halogén rudakat cseréltem LED-re. Azok néha hajlamosak villogni, és sajnos a fényerejük elmarad a halogéntöl.
Úgy tűnik, ha fényerőt akarunk szabályozni, akkor el kell felejteni a 220-as kategóriát.
Úgy oldottam meg a kérdést, hogy a lámpa dimmelős kapcsolóját az olvasólámpa halogénjére kötöttem (amit nem módosítottam) A sima on/off kapcsolót meg rákötöttem a 2x3W-os ledre. Viszont az a gáz, hogy gyengén világít, még lekapcsolt helyzetbe is. Erre viszont nem tudtam rájönni, hát lekötöttem inkább és ráhagytam. A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2022
Sziasztok! Akadt egy kis gondom a led lámpámmal.
Bekapcsolás után csak villog, a másik kb 1 óra múlva rendesen működik. Esetleg meglehetne oldani másik led meghajtóval? Ha elég ügyes lennék, átforrasztgatnám a ledeket más bekötéssel, de azt inkább nem eröltetném. Ha lenne ötletetek, tippek amiket tanácsoltok szívesen elfogadom. |
Bejelentkezés
Hirdetés |