Fórum témák
» Több friss téma |
Van egy laptopom ami 15V, 2A áramot kap a töltőtőtől és szeretném megoldani hoyg menjen az autó szivargyújtójáról is... csak nem tudom mi a módja...
hát a szivargyújtóról 12 volt jön, nem? akkor egyszerű erősítés kell sztem...
Csak en nekem az egyenlőre nem mond semmit hogy erőssítés... Vmi linket tudnal adni ahol ilyesmiről van szó akár itt az oldalon is...
Köszi a gyors reagálást
Szia!
Nekemis volt egy illen problémám de megoldottam mikor felkerült a H.E.-ra a 12V/220V inverter! Gondolkozz el rajta! Üdv: Sati
12 > 230 > vissza le
nagyon sok lenne a veszteség
NEEM!
Vagy az egyszerű kapcsolás (kapcsolóüzemű táp) az LM2577-es a la szabi83 VAGY egy inverter építése a la Satterhand 12V-ról 15V-ra. Csak a trafó menetszámait kell átméretezni! De szerintem jobb szabi83 ötlete! Olvasd át az IC adatlapját, sok mindent tud ez a kis kütyü!
Biztos nem megy 12V ról? próbáltad már?
Nekem a hajdani 386SX-es laptopom az is asszem 15V -os de elindult még 10,5V ról is (igaz nagyon világított a battery led)
Nem jó lemenni a bemenőfesszel, mert a belső SMPS jobban fog disszipálni a nagyobb kitöltési tényező miatt. szabi javaslatát támogatom ha építesz, de lehet ilyet kapni 4kHUF körül HQ-Nedisben.(12-től28V-ig be, 13-tól 18V-ig ki, beállítható)
Most lehet nagyon lámaságot fogok kérdezni... de az az nem számit hogy hány amperes az akumlátor? Nincs rá esély hogy leég a laptop ha közvetlenbe rákötöm az akura?
Van rá esély, de nem az akku Ah-ja miatt. Lásd amit fentebb írtam: hosszabb idő után esetleg nem bír jól hűlni a laptoptáp azon a kis helyen bezárva, mert a KISEBB bemenőfesz miatt melegszik jobban!
Az akkumlátornak csak egy "Amperóra-száma" van! Ez azt jelenti hogy a pl. a 85Ah-ás akkumlátor egy órán át 85A-t tudna leadni, hogy lemerüljön.
A feszültségre kell vigyázni! Ha a laptopnak 15V kell, nem kötheted rá 24V-os akkumlátorra. Kevesebbre elvileg igen, de az se túl jó. (lsd. Sebi hsz-át.) De a laptopnak stabilizált egyenfesz. kell, nem pedig olyan, amit a kocsi ad le.
Én P1-es laptopot használok szivargyujtóról, és megy, de nem szereti.
Primitiv megoldás, hogy veszel egy kb 2V-os ólomzselé akksit (modell boltban lehet kapni) és sorosan bekötöd, ez már jobb feszt ad, de nem tudom meddig bírná. Vagy 12V-os 7Ah olomzselé akksit kötsz sorba és fesz. stabbal (vagy egy egyszerűbb táp kapcsolással) leszabályozod.
Arra nemgondolt senki, hogy csak addig 12V az akku feszültsége míg be nem indítjuk az autót. Utána akár 14.8V is lehet a szivargyújtón! Ezt hogyan lehet megoldani? Továbbá a generátor egyenárama szűretlen, nem kellene esetleg valami szűrés is? Lehet kapni erre a célra készített gyári cuccot is, de ez 30000Ft. Ennek lenne jó a kapcsolásirajza.
inkább egy két voltal legyen nagyobb a bemenő feszültség 15v-nál mint kissebb mert van esély kisebb feszkó esetén,hogy elmelegszi magát a laptop belső tápja oszt akkor megszünnek az ilyen problemáid Ha mindenképp kissebb feszültséget kap akkor csak töltésre max kis processzorigényű műveletek ajánlottak!Lehet kapni különben gyári autós szettet is én ezt használom mert olcsóbb mint egy új masina
Sziasztok!
Nekem van egy kapcsolásom amit mellékelek is. Remélem használható lesz, bár az egész angol, de van benne kapcsolási rajz, meg minden egyéb ami szükséges.
Egyszerűnek tűnik a megépítése kb egy két óra max nem is lehet árban sem vészélyes
Helló!
Kicsit más,de szivargyújtós. Éna discmanemet szeretném szivargyújtóról használni. Arra gondoltam, hogy építek egy lm317-essel disszipatív szabályzót(sajnos a discman fölvesz vagy 0.5A-t 4.5V-on). Viszont ha már barmoltam egy ilyen áramforrást, nem lehetne szerintetek ezt egyből telefontöltővé is elkészítenikészíteni?(nyilván más értékű feszültségre beállítani) Vagy ehhez valami áramgenerátoros cucc kéne? Igazából a második kérdésre érdekelne a válasz, de minden jó kis tippnek örülök(pl zavarszűrés stb) üdv t
A szivargyújtós nokia cuccokban csak egy DC-DC step down konverter van (kapcsolóüzemű) érdemes egyet negnézned és abból még a discman-edet is meg tudod oldani.
Hi all!
Nekem is ez volna a gondom! Egy laptopot szivargyújtóról üzemeltetni! Az enyém egy P4 es ASUS laptop! Az akksija 2200mAh, és 14,8V ot tud! A hálózati tápra az van írva hogy 19V 3,42A! A kérdésem a következő! Hogy jönnék ki legolcsóbban, vagy melyik megoldás lenne a legmegfelelőbb ill. biztonságosabb? Ha veszek egy autós szettet, és azzal használom, vagy ha építek egy tápot neki szivargyújtóól, vagy eseteg ha építek egy invertert 230V ra? Ha a szivargyújtó tápos megoldásnál mardnék, akkor melyikfeszre volna érdemes építeni a táp 19V-jára, vagy pedig z akksi 14,8V-jára? Előre is köszi a segítséget!
19V-ra kell építeni és - szerintem - 4A terhelhetőségűt, ez a legtöbb notebook-hoz elég.
Ha veszel egy kész, gyárit előfordulhat, hogy olcsóbb lesz, mint építeni A 230V-os inverteres megoldás még bonyolultabb és az építése is sokkal nehezebb, mint a DC-DC konverteré.
Mennyiért vesztegethetnek egy ilyen cuccost gyáriba? Ha nem olyan nagy pénzekről van szó lehet inkább megépíteném, mert azért mégis az alkotás öröme ott van
A mellékletben találsz egy korrekt darabot.
Keress egy webáruhazat és könnyen beárazhatod. Számold az alkatrészköltséget 2X az esetleges biztosan bekövetkező élesztési félvezetőhalál miatt
Ez elég pcíznek tűnik! Teccik is! Sztem meg is építem! Esetleg egy leírást vagy egy alkatrészlistát tudnál hozzá csatolni?
Nincs listám. Azt tudnám tenni amit Te is, hogy leírom a rajzról.
Akkor marad a rajzról leírós változat és köszi az infokat!
Sziasztok. 2 évvel ezelőtti a felvetés, de nekem pl most oldódott meg egy spéci inverterrel ez a probléma. Korábban már probálkoztam és vettem egy 150 W-os fesz.átalakítót a Kosztolányinál, de mégsem vitte 65 W teljesítményű notebookomat. Autókereskedésben dolgozom márkareferensként és a cég vett mindegyikünknek egy új kis invertert, először persze, féléven át tesztelték. Szuper cucc, lazán terhelhető egyszerre a laptoppal, I-poddal, digikamerával, mobillal. Nincs vezeték és elég jól néz ki. Élvezem a kütyüt. Ajánlom mindenkinek. Láttam a 220Volt és az elektro-expressz honlapján, de a disztributornál is rendelhető gondolom.
Helló
Holnap megyünk messzire, és csak notival (+blutooth gps) tudom megoldani a navigációt. Notinak 15 V 3A a tápja. Szivargyújtóról kibírna 1 napot? Az aksi elveszett, ezért azt nem kell tölteni. Az lcd fényerejét meg lecsavarom. Szerintetek kibírná? Amúgy egy PII noti 400Mhz, 128 ram. Vagy berheljem le 1 kicsit a táp résznél a borítást? Fabrikáljak hűtést? Szerintem a tápot teljes terheléshez (aksi töltés, full lcd fényerő, cd-írás, stb...) méretezték. 1 navi progi futna csak.
A táp része egyszem áteresztő tranzisztor, emögött ugyanaz a stabilizátorkupac van, mint akku esetén. El kell bírja.
Gondolom azért toljak elé pár kondit zavarszűréscéljából nem? Ha csakúgy rákötöm az szerintem nem egészséges a notinak... szerinted?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |