Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Megszakítás csipesszel
 
Témaindító: loky93, idő: Okt 23, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   2 / 3
(#) loky93 válasza moltam hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
hány voltra?
(#) loky93 válasza loky93 hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
(#) moltam válasza loky93 hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
De te egy 230v os motort szeretnél ki és bekapcsolni?
(#) loky93 válasza moltam hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
nem,van előtte egy áramkör amiből kijön egy vészleállító gomb ami biztos nem 230 voltos és én ennek a kapcsolónak a helyére szeretném ezt a karpántos dolgot bekötni
(#) moltam válasza loky93 hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
Ha nemsok áram folyik át a vészleállitó gombon akkor jó lesz az 5Vs 1A s relé is.De akkor változtatok a kapcsoláson.Mer ez ha rajtad van a karpánt akkor lezár a relé de ha leesik akkor kinyit.Itt pont forditva kéne.És csak egy pillanatra kell megynyomni a gombot?
(#) loky93 válasza moltam hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
kössz szépen
(#) moltam válasza loky93 hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
Nemjó az hogyha leesik a karpánt "elveszi" a 230v ~ a futópadtól?
(#) loky93 válasza moltam hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
csak annak a bekötésével nemnagyok akarok kísérletezni jobblenne ha a vészleállító helyére tenneém be az áramkört de ha csak a te variációd a biztos és nincs más akkor azis jó
(#) loky93 válasza loky93 hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
meg egy kicsit félnék egy 230 v-s kapcsolót a testemre kötni
(#) moltam válasza loky93 hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
Van bonyolultabb is csak az én béna fejemtől ennyi tellik
(#) loky93 válasza moltam hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
akkor jó azis amit tudsz csak működjön aza lényeg
(#) moltam válasza loky93 hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
Valahogy igy gondoltam.Valaki okosabb megnézné hogy jó e?Az izzó a futópad.
(#) loky93 válasza moltam hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
hih,kössz de akkor most kérek egy részletes magyarázatot hogy milyen alkatrészek kellenek meghogy ez hogy működik amugy kösz
(#) loky93 válasza loky93 hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
meg odaírtad hogy futópad csak nemtom hogy azt hova gondoltad,az áramkör melyik részéhez,és a a trafó milyen legyen?és az miért kell oda?
(#) loky93 válasza loky93 hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
és aza v bekarikázva ésazott fennt a sarkában bekarikázva az mi?
(#) moltam válasza loky93 hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
Elgondolásom szerint a trafó letranszformálja a 230v rms t és a 470 microF os kondi a kimaradó félperiódust pótolja ez a pufferkondi..Ha rajtad van a pánt akkor behuz a relé futópat kap áramot.Ha leesik a pánt a relé kienged és a futópad áramellátása megszűnik,azaz leáll.
(#) loky93 válasza loky93 hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
lehet hogy mégiscsak jobblenne egy olyan amit a vészgombhoz kötök be mert ezt így nemhiszem hogy megtudnám csinálni
(#) loky93 válasza loky93 hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
meg aztsem értem hogy ezt hogykell bekötni ésa tápellátása honnan lenne megkogy hová kötöm a csuklópántot (most van a fejemben egykis kavarodás úgyhogy most semmit nemértek)
(#) loky93 válasza loky93 hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
csak az érdekelne hogy hová megy a futópad,a pánt,és mik azok a bekarikázott alkatrészek aztán onnantól már boldogulnék.
(#) szidom válasza loky93 hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
Szia!

Az egyik profi gépen úgy oldották meg, hogy a kezelő panelen van egy reed relé amire rá kell helyezni egy mágnest. A mágnes egy vékony madzaggal össze van kötve egy csipesszel, ami a páciens ruhájára van csiptetve.Ha a mágnes leesik, megáll a gép, szerintem nem is olyan bonyolult.
Üdv.: Szidom
(#) moltam válasza loky93 hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
Egy kicsit jobban részletezve.A pánt 1 a tranzisztor bázisára a pánt 2 a két 1k ohmos ellenálás közé.

ftopad.JPG
    
(#) loky93 válasza moltam hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
VILÁGOSSSS!Kössz!
(#) loky93 válasza loky93 hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
és a trafó szekundere hány volt?
(#) loky93 válasza loky93 hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
még egy utolsó kérdés: a tranzisztor és a relé típusa?
(#) lapose válasza loky93 hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
Szia!

Ez az áramátvezetősdi nem lesz jó megoldás! Miért kell az emberen keresztül vezetni ehhez a feladathoz áramot?
Ráadásul ha a muksó befejezi a futást és leveszi a karpántot, a masinán mindig lekapcsol a vészleállító?

Semmi más nem kell csak egy érintkezőpár, közte egy vezetővel, egy kis damil meg egy csipesz!
Ha az ürge a damillal kirántja a vezetőt, megszűnik az áramellátás, és megáll a masina!
A másik megoldás a fentebb vázolt reed relé!

Sajnos azt látom nagyon nem vagy otthon ezekben a dolgokban, ezért nagyon gondold meg mit csinálsz, mert ezzel a kütyüvel más fog érintkezni, nagyon nem volna jó, ha agyonvágná az áram!
(#) moltam válasza loky93 hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
Bocsánat nemjóhelyre kötöttem a relé eggyik kontaktusát.DE NAGYON VIGYÁZZ MERT MÉGISCSAK 230VRMS

ftopad.JPG
    
(#) moltam válasza lapose hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
Nemhiszem hogy a tranzisztor bázisárama halálos lehet.
(#) moltam válasza loky93 hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
Próbáld ki először ha kész 230V nélköl labortápról és ha ugy megy akkor ok.
(#) lapose válasza moltam hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
Szia!

Persze, hogy nem, de fölösleges, ráadásul biztosítani kell a folyamatos kontaktust, vagy egy kis időzítő is kell, mert minden kis érintkezési zavarra leáll!
(#) moltam válasza lapose hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
És ha egy kondit raknék párhuzamosan a relé tekercsével?A kisebb kimaradások idejében ez tartaná behuzva a relét.
Következő: »»   2 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem