Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Zavarvédett relé, hogyan?!
 
Témaindító: dajdaj, idő: Nov 21, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 2
(#) dajdaj hozzászólása Nov 21, 2008 /
 
sziasztok, az lenne a kérdésem felétek, van egy relém (12v)amit egy nyomógomb müködtet,egy nyomás bekapcsol, még egy kiold, eddig minden rendben müködik, amint bekapcsolom a nagyfrekis awi-t, abban a pillanatban vagy oldja a relét, vagy zárja. a relé egyébként egy mágnesszelepet nyit-zár. (a relé elektronikusan vezérelt) a relét kéne valamilyen formában védeni. válaszotokat előre is köszönöm szépen! atom kezdő.
(#) googa válasza dajdaj hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
Építs a relének egy Faraday-kalitkát! info
(#) (Felhasználó 1947) válasza dajdaj hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
Szia !
Vékony rézlemezből, vagy ónozott lemezből
hajlits a relé méretének megfelelő burkolatot, tetőt,
forraszd körbe, és kösd le egy lehetőleg rövid, nagy átmérőjű huzaldarabbal testre ezt a fém "kasztnit".
A relé tekercsére 1n,10n, 100n kerámiakondi párhuzamosan.
Ez már biztosit valamilyen RF védelmet.

Ha minden igaz az ananászkonzerv doboza
megfelel a célra.
Jó munkát, sok sikert.

Üdv! Luki
(#) lidi hozzászólása Nov 21, 2008 /
 
Vagy az egész elektronikát kéne inkább burkolni, mert maga a relé nemhiszem hogy annyira érzékeny lenne.
(#) Sebi válasza lidi hozzászólására (») Nov 21, 2008 / 4
 
Ez a jó megközelítés.
Ha gyári a cucc, akár paneltervezési hiba is lehet. Ha nem vagy túl jártas az elektronikában, akkor nehéz dolgod lesz.

Kérdés: valaha működött e hibátlanul? (azaz tervezési hibát, vagy utólag bekövetkezettet kell keresni?)
(#) dajdaj válasza googa hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
helló, a doboz megoldás lehet. lehet rosszul írtam le a jelenséget. szóval: adott a nagyfreki gyújtó, aminek van egy kapcsója a heg.markolaton, mellé tettem utólag egy másik kapcsolót ami kapcsolja a relét a relé meg a gáz mágneskapcsolóját... a relé vezetékét is zavarja a nagyfreki... ez is probléma.
(#) kobold válasza dajdaj hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
Ha utólag tetted bele a kapcsolót, milyen vezetéket húztál ki neki? Meg kellene próbálni árnyékolttal, esetleg úgy, hogy sodrott érpáron vezeted a kapcsoló két vonalát, és a földdel árnyékolod. Ha a kapcsoló fémtestű, azt is bele lehet venni az árnyékolásba. A panelon pedig, vagy ahová bekötötted a vezetéket, beépíthető a korábban említett kondi is.
(#) dajdaj válasza kobold hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
utólag szereltem be a kapcsolót. a vezeték árnyékolt, földelve. raktam egy 15nf/2500v kondit, amit egy az elektronikához konyító ismerős adott. de nem a relé tekercsre, hanem a kapcsolószálaiba, nem akartam a relé elektronikájában matatni... a relé egyébként egy 12v trabant fényváltóreléje, nem tétel az ára, de már egyet kinyírtam.. azt kell mindenképp megoldani, hogy egy védőburokban megy minden vezeték: awi munkakábel, gázcső, nagyfreki gyújtó vezérlő, gáz szelep vezérlő. a freki kapcsoló megnyomásakor vagy old a gázszelep relé, vagy nem. akkor van a baj, ha a freki begyújt és nem jőn a gáz
(#) Sebi válasza dajdaj hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
"van egy relém (12v)amit egy nyomógomb müködtet,egy nyomás bekapcsol, még egy kiold"

"utólag szereltem be a kapcsolót" (ez a nyomógomb?)

"nem akartam a relé elektronikájában matatni"

Így összeollózva próbálom kihámozni az állapotot: ebből nekem az jön le, hogy van egy relé, amit elektronika működtet (mert ugye nyomógombbal lehet be-ki) és ez a nyomógomb eredetileg az előlapon lehetett. Ezt vezetted a borzalmas zavarokkal teli kábelben a markolatba utólag épített nyomógombhoz(?)
Így az elektronika veszi fel a kábelen a zavarokat, és bolondítja a relét.

??
(#) dajdaj válasza Sebi hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
elnézést a kifejezések keverése végett. a kapcsoló a nyomogomb. "Így az elektronika veszi fel a kábelen a zavarokat, és bolondítja a relét." igen! igen! igen! szerinted mi a teendő?
(#) googa válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
ANIMÁNIA? Az nagyon jó mese.

googa mesefüggő még 25 évesen is...
(#) dajdaj válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
gondoltam rá, addig rendben is, hogy elkezdenék hegeszteni megnyomom a freki nyomógombot, megy a freki, megy a relé (jön a gáz), hegesztés befejez, hogyan tovább?a gázszelep még nyítva van...
(#) dajdaj válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
a nagyfreki nyomogombját nem kell folyamatosan nyomni, elég egy pillanatra, és be is gyújtja az ívet. a gázszelephez szánt relé is éppen ezen megfontolásból lett nyomógombos relével megoldva, nem szeretném folyamatosan nyomva tartani.
hétfőn megkeresem a relét, meg teszek fel képet is, legyen rálátásod mit is probálok el dadogni...
(#) Sebi válasza dajdaj hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
Mindent azért nem tisztáztunk: jól értettem, hogy egy gyári elektronika működteti a relét, amit eredetileg az előlapról lehetett nyomógombolni?
(#) dajdaj válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
ahogy mondod, addig kella gáz amíg hegesztek, és hogyan zárom el?
(#) dajdaj válasza Sebi hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
nem-nem, külsőtrefó 12v, erről kéne menni a gázszelepnek, ez teljesen független a hegesztőtől, nem mertem belenyúlni a nagyfrekibe, van még rá garancia...
(#) Sebi válasza dajdaj hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
És akkor hogyan van megoldva egy gombbal a ki-be?
(#) dajdaj válasza Sebi hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
van egy trabi fényváltó relé, ami ha kap + behúz, ha megint kap + kiold.. és így tovább
(#) Sebi válasza dajdaj hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
Végre felfogtam...
Próbálj a relével párhuzamosan tenni egy 12V-os izzót, úgyis csak a nyomás pillanatában fogyaszt. Először talán elég egy 10W-os, akkora áram csak nem indukálódik abban az árnyékolt kábelben...
(#) kobold válasza dajdaj hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
Lassan azt mondanám, tegyél a nyomógomb helyére billenőkapcsolót, a fényváltó relé helyett meg egy sima relét...
(#) Sebi válasza kobold hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
Akkor a kapcsoló már a mágnesszelepet is húzathatná... Annak biztosan nagyobb fogyasztása van, így érzéketlenebb lehet a zavarokra.
(#) kobold válasza Sebi hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
A fogyasztás miatt (mivel azt nem tudom) írtam a másik relét, közvetlen kapcsolás helyett. Autós relékben van még 60 A-es terhelhetőségű is, pár száz Ft-ért, a fene se vacakolna Trabant csodákkal...
(#) dajdaj válasza dajdaj hozzászólására (») Nov 22, 2008 /
 
amúgy bármilyen relé megfelelne nekem, ami lehet mechanikus is. egy a lényeg: nyomógomb 1x relé behúz, nyomógomb még 1x relé old. ha tudtok ilyen elven müködő relét ne kíméljetek...

sokmindet le írtatok, hétfőn mindent megprobálok a leírtak szerint. köszönöm szépen.
(#) kobold válasza dajdaj hozzászólására (») Nov 22, 2008 /
 
Vannak olyan relék, amik vagy egy behúzótekerccsel és polaritást váltogatva kapcsolnak, vagy két tekercsük van, egyikkel be-, másikkal kikapcsolhatók. Ezek az ún. latch-relék, táp nélkül is megtartják az utolsó állapotot (RAL-D sorozat, pl.). A baj csak az, hogy a pergésmentes működtetéshez megint csak kellene elektronika, ami ugyanúgy ki lesz téve a zavaroknak.
Esetleg még egy gondolat, ha már annyira ragaszkodsz a nyomógombhoz (bár nem tudom, mivel egyszerűbb lenyomni, mint átbillenteni): kislámpákon gyakori az a fajta nyomógomb, ami működésben egy tollhoz hasonlít (egyszer lenyomod, zárva marad, még egyszer lenyomod, nyitva marad). Ez ugyanúgy nyomogatós, és minden egyéb ketyere nélkül stabil állapotban tudja tartani a relét.
(#) Sebi válasza kobold hozzászólására (») Nov 22, 2008 /
 
Ja, miután felfogtam a Trabant relét, én is rögtön az áramfelvétel felől közelítettem, azért írtam a plusz parallel terhelést. Valaha dolgoztam az NDK-ban, ott a panellakásokban mindenütt nyomógombok kapcsolták egy központi szekrényben lévő hasonló működésű relékkel a lámpákat. Így nem volt gond az előszobában mind a négy ajtó melletti "alternatív" sem...

Nyilván ez a Trabantos dolog sem vesz fel ampereket, így aztán az induktív csatoláson átjutó áram simán "megpörgeti" a benne lévő (talán az alább írt lámpakapcsoló szerű) mechanikát. Ezért éghetett el neki.
(#) l48 válasza dajdaj hozzászólására (») Nov 22, 2008 /
 
Ha a hegesztő áramot figyelnéd egy elektronikával és amig van addig megy a szelep teljesen automatikusan. Valahogy igy van megoldva a komolyabb trafókba sőt még egy időzitő áramkör is van ami az argon utánfolyását szabályoza, mindkét áramkör lehet nagyon egyszerű is. Egy 555 ic monostabil... 50-100A pedig nem gond indikálni.
(#) oldman válasza dajdaj hozzászólására (») Nov 22, 2008 /
 
Hagyományos mechanikus fényváltó relé, vagy az újfajta elektronikus a mit használsz?
Ha a mechanikus akkor valami nagy csomó van a dróton! Ennek a meghúzó árama 0,5~1 A! nagyságrendű 6V mellett ha ezt a zavar átkapcsolja akkor valami kapitális hiba (pl. hibásan megválasztott földpont, kábelezés stb.) okozhatja a zavart.
Ha elektronikus akkor bármi zavarhatja, (Nagy áramú/feszültségű berendezéseknél komoly fejtörést szokott okozni a hasonló problémák megelőzése.)

Egy kérdés: Miért kell egyáltalán kézzel indítani a gázt? Van valami akadálya hogy a munka áram nyissa a szelepet? (Ekkor gyújtás után indul a gáz és addig megy amíg ég az ív. Esetleg kézi indítás - automatikus zárás az ív megszakításakor? Gyárilag hogy van megoldva?)
(#) _JANI_ válasza dajdaj hozzászólására (») Nov 22, 2008 /
 
Érdekes a szituáció! Mert egy nyitott áramkörben elvileg nem folyhatna akkora áram hogy az IMPULZUS vagy VÁLTÓ-relé meghúzzon. Még a nagyfrekvenciás vezeték közelsége sem vihet annyi energiát. Főleg, egy nagy áramú, törpefeszültségű relénél nem...

Valami más lesz a probléma!!!
(#) Kinka István válasza _JANI_ hozzászólására (») Nov 22, 2008 /
 
Szerintem az utángyártott,elektronikus vezérlésű fényváltórelét használja.Ezt egy C-MOS IC vezérli.
(#) dajdaj válasza Kinka István hozzászólására (») Nov 24, 2008 /
 
pontosan! a relé elektronikát bolondítja meg a nagyfreki... most kapcsolós lett, mivel melózik a masina
szeretném mindenképp nyomógombosra megoldani, valahogy csak sikerül.
Következő: »»   1 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem