Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok. Van egy kis ketyere amire ez van írva "High voltage killer". Ez azt a célt szolgálja,hogy amikor az ember hegeszt egy autót v. az autón valamit akkor nem kell levenni az akkusarut ,hanem ezt kell rácsiptetni a két póusra és máris elkerültük a robbanást. Tudja valaki ,hogyan működik ez?Én szédszedtem (majd lefényképezem és felrakom) és egy nyáklap egyik oldalán van egy 'szerintem' lap kondi a másikon 2 smd tranzisztor és egy ellenállás ami egy LED-hez vezet ,ami jelzi,hogy működik a kütyü. Mellesleg ez a komoly technika 40 000 ft
Igazából olyat, hogy az autó hgesztése közben felrobbant volna az akksi, még nem láttam. Olyat viszont, hogy kivágta a generátor pár diódáját, már többet is (kasznis haverom művei voltak). Gyakran hegesztettem autón, az akkusarut mindig békén hagytam, de a generátort lekötöttem.
Újabb autókban az elektronikák miatt már veszélyes lehet a sarut fennhagyni, de három perc munkát (negatív saru le, majd fel) érdemes egy (valameddig, és addig is mennyire hatásos) eszközre kicserélni? Idézet: „negatív saru le, majd fel” de miért a negativot? a pozitiv nem jo?
Nem biztos, hogy csak lustaság kérdése.
Egy komolyabb elektronikával szerelt autóban, ha megszakítod a tápot hosszabb időre, sok dolog megváltozhat. Most pl a hifi vagy a navigáció beállításaira, riasztóra stb gondolok. A tulaj nem biztos, hogy örül, ha a kasznistól csak tréleren jön haza az autó, mert a riasztó elfelejtett valamit. De annak sem biztos, hogy örül, ha "csak" a rádióadói, CD tracklistái tűntek el a hifiből. Ez is egy szempont lehet.
Miért a negatív? Ez talán egy régi jó szokás, mert ha a villáskulccsal a pozitívot lazítod először, akkor - ha az akku nehezen hozzáférhető helyen lakik - okozhat zárlatot, ha a testhez érsz vele munka közben.
A szerkezet - feltehetőleg - nagy áramú, nagyobb feszt is elviselő tranyó(k) segítségével próbálja leölni a helytelenül megválasztott hegesztőtrafó-testelés következtében fellépő feszültségcsúcsokat.
Végül is igazad van, nem is egy téma van már itt hasonló elkövetések következtében.
Viszont, itt nálunk a városban van jópár kasznis, de hogy egyiknek sincs ilyen ketyerója, az tuti. Azaz vagy hegesztenek mindenféle "védekezés" nélkül, vagy (valóban bevált jó szokásként) leveszik a negatív sarut, és utána majd megoldja a tulaj, ahogy akarja. Így azonnal biztosított az autóvillamosságisok melójának egy része is, de a szervizek sem járhatnak rosszul ![]() De tény, hogy sok kasznist ismerek, szervizekben is láttam már melót, de ilyen megoldást még nem, talán az ára miatt.
ok azt értem hogy elöször a negativot szedik le és utánna a pozitivit.de nem egy autoszerelövel volt dolgom aki csak a negativot szedte le.(meg is lett az eredménye.jopár döglött riaszto és központizár vezérlö.)nekem valahogy egyértelmü hogy a pozitivot vagy mindkettöt lekössem.(és eddig nem volt bajom hogy megdöglött volna a generátor vagy a riaszto.)
Szerintem ez nem logikus így...
Ha leveszed a negatívot, az akku negatív a levegőbe kerül, a pozitív rajta marad a vezetékelésen. Ha leveszed a pozitív sarut is, az akku mindkét pólusa a levegőbe kerül, de a kocsi vezetékelése változatlan marad, nem? Merthogy a sarunál vannak közösítve a kábelek, nem magán az akku pólusán. A negatív pólussal leválasztott akku már csak annyi, mintha egy darab rongy lenne. Én mindig csak a negatív oldalt bontom, sosem ment tönkre miatta semmi. Sokszor nem is a zárlat az, ami hazavághatja a kényesebb elektronikákat, hanem a szerelő bizonytalan keze... Sarut levenni, felrakni egyetlen határozott mozdulattal kell, mert a totojázás közben az épp töltődő pufferkondik simán ívet tudnak húzni a pólus meg a pont nem jól érintkező saru között, ebből meg már szép kis feszültség-tüskék is megjelenhetnek a köteg egyes pontjaiban.
hogy most a levegöben log-e vagy sem az nekem szinte mindegy.lényeg hogy én veszem a fáradtságot hogy levegyem mind a kettö sarut.
igazábol csak az szurt szemet a hsz edben hogy a negativot szeded le a pozitiv helyett.mivel jopár autos szakirodalomban olvastam hogy a pozitivot kell leszedni vagy mind a kettöt.mert az auto negativ testelésü.(kivéve bizonyos lada tipusok amik pozitiv testelésüek) na de egy a lényeg le kell szedni a sarut ![]()
Ponnt a negativ testelés miatt kell a negativot leszedni.
Gondolj bele, ha leszeded a negativrol a sarut, nem folyhat áram már. És a + saruval kezdeni meg veszélyes. ( - test esetén ) Idézet: „jopár autos szakirodalomban olvastam hogy a pozitivot kell leszedni” Tankönyvet kell olvasni, nem szakirodalmat ![]() Idézet: „az auto negativ testelésü.(kivéve bizonyos lada tipusok amik pozitiv testelésüek)” Ez még nekem is új. Hol láttál ilyen Ladát?
tudom ezért kezdem azzal és a pozitivval folytatom :yes:
volt egy zsiguli szerelési könyvem amiben felvoltak sorolva a tipusok és zárojelben volt mellékelve a polaritás. mérget nem veszek rá hogy megvan de megproszálom elökaparni valahonnan.
én ezeket a könyveket nevezem szakirodalomnak ![]() ![]()
1200 és Samara típusokhoz nekem is van gépkönyv, de ez a fordított test-polaritás nem rémlik. Ha megtalálod, és tényleg úgy van, akkor az nem semmi
![]() Van otthon egy halom gépjárműszerkezettan meg villamosság könyvem, ne küldjek? ![]()
már keresem de még semmi.
![]() köszi a felajánlást de mindig beszerzem az aktuális autonkhoz a szakirodalmat ![]() ![]() ez épp olyan mint mi a külömbség a külföldre gyártott kombi Traban és a magyarországra gyártott kombi Trabant között?? ![]()
:crazya: na de azon kivül?
![]() ![]()
Ilyen eszközt Németo-ban használtunk.
Gépjármű felépítményeket készítettünk meglévő alvázra. Az akkut TILOS volt lekötni, a túlfesz védőt az akkura kellet felrakni. Ha pótkocsit készítettünk akkuról fesz alá kellett helyezni az elektronikák miatt és arra is került túlfesz védő. Az üzemben soha nem történt elektro meghibásodás használata mellet, nélküle sajnos igen. ( MerciActros ABS 2700Euro) Mivel sok féle hegesztés( Co, AWI, elektróda sőt olykor plazma vágás) lehet egy gépen,egy letapadás vagy ív megszünés miatt komoly feszültségek keletkezhetnek a fém szekezeten.
Én is kamionokat javítok és mi mindíg használjuk a "gyilkost" (mi így becézzük). A lényeget még mindíg nem mondtátok. Hogy működhet? Az a kondi öli meg a keletkező feszültséget?? De minek a két tranyó? Csak a ledhez??
Ne nézzük az áramköröd, és az autó technikai részét csak azt hogy mibe kerül egy villáskulcsal vagy egy csavarhúzóval a kényes részeket eloldani az autótól. Sztem 40000Ft az nagyon sok pénz ezért cserében nem? Ha még azt is nézzük hogy van benne pár SMD kütyü az nem tudom hogyan védi meg az autót ha a több 10 A es generátordióda autórádió stb nem bírta a heggesztőt...szerintem a heggeszteni kívánt részhez minnél közeleb kell csíptetni a heggesztő csipeszét és akkor nem lesz semmi baj!
![]()
Felesleges és néha igen kártékony levenni a sarut. Elmegy az összes beállítás és a az új kamionok akár bele is zavarodnak egy kis energy hiányba.A gyilkost évek óta használjuk és még soha semmi baj nem történt így ,hát biztos működik. Lehet,hogy a 40000 soknak tűnik,de szerintem 110 db 20milliós kamion mellett csak megengedhető,nem beszélve arról ha valami történik az "agyával" és be kellene vontatni a szervízbe és ott áll pár napot ,az több százezer forint kiesés. Ajánlom néha ezt a szemszöget is figyelembe venni amikor valaki eldönti,hogy mi sok és mi nem sok. Persze ha ez csak egy 50ft-os kondi akkor sok ,de ez van.Így működnek az üzletek.Soha nem annyi az értéke egy árunak ,mint amennyibe kerül.
Így néz ki.
Hát ahogy elnézem ezért tényleg pofátlanság elkérni annyi pénzt. Van benne egy varisztor ami a lényegi dolgot végzi (persze lehet hogy speciális) meg két tranyó a led vezérléséhez....
Mi a retek az a varisztor? Mit csinál az?Miért van olyan cifrán összekötve a led-del az a két tranyó?Miért nem elég az ellenállás?
A varisztor feszültségfüggő ellenállás. A ráírt feszültség felett \\\"letörik\\\", tehát az ellenállása nagyon lecsökken, lényegében így vezeti le a túlfeszültséget.
A képen 30 V-os varisztor van, 30 volt feletti feszültségnél lép működésbe.
Szia.
Csak neked csak most csak tölem.Igaz nem az amit kerestem de közeleb visz a dologhoz ![]()
Sziasztok!
Hol lehet ilyen áram gyilkost beszerezni? |
Bejelentkezés
Hirdetés |