Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Mikrofon (XLR) csatlakozó bekötése
 
Témaindító: kopasz, idő: Ápr 11, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 3
(#) kopasz hozzászólása Ápr 11, 2006 /
 
Üdv!
Meglehetősen kezdő vagyok, mondhatni egyátalán nem értek a témához.
Szóval tegnap vettem egy dinamikus mikrofont, de mivel gyári zsinórra már nem volt pénzem, ezért darabokban vettem meg, mondván csak meg tudom forrasztani.
A zsinór egyik végére a mono jack-et még sikerült is ráforrasztanom, de a hárompólusú dugóval már gondban vagyok. Ha tudtok segítsetek!
És még egy olyan kérdés, hogy (ugye remélhetőleg) egypár rossz bekötés nem tehetett tönkre semmit.
További szépnapot
(#) eSDi válasza kopasz hozzászólására (») Ápr 11, 2006 /
 
Attól függ mire akarod rákötni?
Azért van 3 csatlakozó mert szimetrikusan van vezetve a jel az erőlködőbe. Kettő a jel a harmadik az árnyékolás. Az erősítőbe meg egy trafóval csinálnak belőle megint aszimetrikus jelet. Ez azért van így, hogy ne búgjon a miki használat közben.
Remélem érthető!
(#) kopasz válasza eSDi hozzászólására (») Ápr 11, 2006 /
 
Tehát az egyest és a kettest zárjam rövidre és kössem a jelre, a 3-ast pedig az árnyékra? Burok is árnyék? Egy sima mono erősítőre szeretném kötni.
(#) eSDi válasza kopasz hozzászólására (») Ápr 11, 2006 /
 
A bekötés pedig, ha úgy nézzük, hogy a rugó felfelé néz akkor bal odali a hidegpont(árnyékolás) a másik kettő értelem szerűen a melegpontok. Ha a dugót nézed amit bedugsz a mikiba akkor az egyik tüske kicsit hosszabb a többinél, az a hidegpont. Persze feltételezem hogy ez XLR csati, mint általában.
(#) kopasz válasza eSDi hozzászólására (») Ápr 11, 2006 /
 
tehát az egyes az árnyék? a burkot rákössem valamire?
(#) eSDi válasza kopasz hozzászólására (») Ápr 11, 2006 /
 
Alternatív bekotés lehet az hogy az egyik melegpontot rákötöd a hidegpontra és a másik marad úgy ahogy van. igy máris kész az aszimetrikus bekötés. ennek az a hátránya hogy búghat, ha túl hosszú a madzag.