Fórum témák
» Több friss téma |
Akkor sajnos valószínű a "szonda " hiba . Az viszont ezeknél a hűtőknél legtöbbször , vagy a műanyag hátlap
és az elpárologtató közé van beöntve, a cseréjét még szervízben sem szivesen vállalják . Az áthidaló megoldás : egy normál mechanikus termosztát beszerelése és az elektronika kidobása .
Valószínűleg 2002 a gyártási év . Mint írtam az előző hsz ben az utólsó szám a gyártási év . És ezt valószínűsíti hogy a 260/75 ös (264) es típust már egy későbbi fejlesztés , azt még nem gyártották amikor a fúzió történt .
Értelek, köszönöm! Na most ott van még a "régi" 1éves elromlott hűtőm... azt kellene valahogy megjavítanom... vagy dugulása van, vagy valószínűbb, hogy elmegy belőle a gáz.. A candy hűtő amiről már írtam pár sort... gázt tudok bele tetetni az nem gond...de csak egy pár órát ment normálisan...aztán azt csinálta, hogy nem állt le a kompresszor.. az alsó része a méhűtő a felső a sima..a méhűtőben már -30 fok volt a sima része meg tartotta a +10 fokot... de nem ment lejjebb és ugye ott van az érzékelő...kb 8 fok körül kapcsolna ki... de mivel nem bírt egy idő után addig lehűteni, nem is kapcsolt ki...
Hátul valaki már maszekolt bele egy szelepes gáztöltő csövet.. A kérdésem az lenne, hogy szerinted ha fújnék bele sűrített levegőt 1-2 bárt akkor esetleg meg lehetne e hallani hogy kb hol ereszti el a gázt?? és ha így teszek akkor azt bekapcsolt állapotában járó kompresszorral érdemesebb csinálni vagy kikapcsolt állapotban? Tudom számodra mindez egy kicsit biztosan furcsa lehet, de én csak egy hozzá nem értő vagyok aki logikusan próbál következtetni...
Ezt amit leírtál szaknyelven nyomáspróbának nevezik .
De : nem levegővel hanem nitrogénnel csinálják . Sűrített levegővel (gondolom kompresszorral nyomatva akartad ) nem szabad , mert a levegővel együtt vízpárát is préselsz a rendszerbe ami később elég furcsa hibákat fog okozni ! Feltöltik a rendszert 4-5 bar nitrogénnel rajta hagyják a nyomásmérőt és ha azonnal nem hallani hogy sziszeg e akkor egy két nap múlva a nyomásmésrő megmutatja hogy szökött e el a nyomásból . Ha fiatal egy éves a hűtő én leginkább olyan "helyekre" gyanakodnék ahol az alu-vagy réz cső csatlakozik pl -ul egy vas csőhöz ezt a nitrogén (vagy akár hűtőgáz) feltöltés után egyszerűen behaboznám (mosogatószer 3 víz habjával) ami ha pici szivárgás van azt is meg mutatja bubiképződéssel .
Sziasztok. A már orábban emlitett hűtő elektronikát ujra átvizsgáltuk, és sajnálattal tapasztaltuk,hogy 2db triac van rajt. Az egyik az előző mérésnél kimaradt a vizsgálatbol. Mégegyszer megnéztük teszt áramkörrel a triac-okat. (http://home.scarlet.be/johnstaybank/test_triac_thyr.htm ) A BTB08 600S az ugy müködik ahogy kell (világit-kialszik), de a kiseb ami kimaradt MAC97A8 az csont zárlatot mutat mert amint rátesszük a tápot világit az áramkörbe az izzó. Polaritás cserével szintén, és nem lehet vezérelni hiába érintem össze az 1-2 lábakat.
Lehet ezmiatt nem működik az elektronika?
Helló! Volt itt a "gázos" ember... nyomott a hűtőbe 10 bár gázt... semmi sziszegés, de még a behabozós buborékos módszerrel sem semmi... mielőtt rácsatlakozott a hűtőre, megállapítottuk azt is hogy a másfél hete 2 báros nyomás sem igazán csökkent... mégis csak dugulás lehet? vagy csak felkaphatott valami olajat esetleg valahogy egy kevés víz lehet a rendszerben? ami pár órás járatás után megfagy? vagy kosz? Jókat tudok kérdezni mi?...
Üdv mindenkinek!
A gondom a következő: egy régi 380 literes Gorenje ZS410 tipusú hűtőládában erősen szikrázik, elégett a PTC ami a kis fekete Danfoss dobozban van a kompresszor oldalán. Betehető-e ide, helyette egy Lehel HB160 indítóreléje ami bimetálos, értelemszerűen bekötve? Vagyis a Gorenje valószinűleg nagyobb motorjának segédfázisa táplálható-e a PTC helyett a bimetállal? Ha elégett a PTC, akkor lehet hogy már a motor is rossz? Tudna-e valaki tanácsot adni?
Sziasztok!
Nekem egy 2006-os Zanussi ZRD18JB típusú kombihűtővel van gondom. Nemrég vásárolták apósomék. Vásárlás előtt átesett egy szűrőcserén és ezáltal egy gáztöltésen is. Tökéletesen működött eddig. A jelenség a következő volt: kb 3hét után reggelre tüzelt a kompresszor, és természetesen állt a gép. Csak akkor volt hajlandó elindulni amikor teljesen lehűlt a gép. Nem hűtött túl, teljesen jól ment. Gondoltam a termosztát adta meg magát. Persze olyat mint ami benne volt nem kaptam (5.0 -7.0 ; 5.0 -27) csak ennél kisebb szabályzási tartományút. Hagyományos normál/mély hűtőhöz. Persze ebben az érzékelő be van habosítva a hátlapba az elpárologtatóhoz. Miután az új termosztátot beleraktam, a gép kb 1 óra után leállt. Azt gondoltam hogy a termosztát állította meg. A fagyasztó részében kb -25°C volt, a normál részben +12°C. Kissé lájtosnak gondoltam, megnéztem a klixont, hát ki volt kapcsolva. Miután jobban megnéztem az indító részt, láttam hogy ez a szutyok már nem relés hanem PTC-s. Vagy ilyesmi. A PTC tüzelt, és 10ohm körüli volt az ellenállása. Miután lehült, 'csupán' 14ohm-ra ment fel. Szerintem ez nem jó így, de nem találkoztam még ilyen géppel. Nem is tanultam róla, pedig nem is túl régen végeztem. Mindegy...Ha a gépet feszültség alá helyezem, a kompresszor csak búg, és kis idő után a klixon is dolgozik. A kompresszor még akkor is tüzelt. Úgy tudom hogy ezeknek a gépeknek az üzemi kompresszor hőmérséklete 70°C körül van. Elvileg az akkor normális. Szerintetek mi lehet a gép hibája? Remélem nem a kompresszor adta meg magát, mert az akkor nagyon gáz. Ha tudtok segítsetek légyszíves, elég sok pénz van a gépben. Nagyon köszi a segítséget előre is! Üdv: Zoli
Sziasztok!
Segítségeteket, tanácsotokat szeretném kérni. Bosch Duo Sytem KGS-3272/06, valamint alatta a kis táblán KGS 3203 jelzésű 2 motoros kombinált hűtőszekrényünk van. Az alul lévő mélyhűtő rész kompresszora bekapcsolás után 40-50 mp-el hangos kattanás után leáll. Kézzel megtapogatva a hűtés elindul. Mi lehet az oka, lehet-e, érdemes-e javítani? Hűtőgépszerelő ki sem jött, azt mondta túl sok lenne a javítás, vegyünk új hűtőt... Tudtok esetleg segíteni? Van pákám és V/A és ohm mérőm. Köszönöm a segítséget/tanácsot, Ottó
Szia!
Leklixonol. Döglött a kompresszora. Szerintem megéri meg csináltatni mert ezek még mindig megbízhatóbbak mint az indesit, ariston, zanussi és a többi ilyen kategóriályú. Üdv Imi
Milyen gázt nyomott rá ? És előtte milyen gáznak volt 2 bar nyomása ?? Valahogy érthetőbben írd le a sztorit !
Köszönöm a választ Imi! Mondjuk ettől féltem, biztam benne hogy valami motor indítási probléma...
Üdv, Ottó
Sziasztok.
Segítségre lenne szükségem,remélem valaki segít megoldani a problémámat,ami a következő lenne. Adott egy Gorenje zs410-es,400 l-es fagyasztó láda.Eddig tökéletesen működött,de minap kivágott egy nagy szikrát a motorburkolatnál és iszonyatos füstöt árasztott.Nos én már csak olyan vagyok,hogy mielőtt szerelőt hívnék,megpróbálom magam megoldani a problémát,mivel valamennyire jártas vagyok ilyen téren,(de nem vagyok szerelő)ezért le is kaptam a burkolatot.Kis utánajárással,no meg a motoron lévő doboz szétszedésével rájöttem hogy a motorindító relé a ludas.A motor típusa/Danfoss 2914 , FR10A 103U. És most jön a gondom,relét találtam jó párat,de nem tudom hogy melyik típus lenne a megfelelő,mert ami a motoron van,az teljesen szétégett,így nem tudom leolvasni róla az adatokat.Ha valaki esetleg tudja hogy milyet kell a motorra vennem,vagy ötlettel tudna szolgálni hogy hogyan tudnám kideríteni,akkor nagyon hálás lennék. Valamint azt szeretném még kérdezni,hogy ki lehet e próbálni a kompresszort,hogy egyáltalán az még működik-e,vagy annak is annyi. Előre is nagy köszönet!
A motor típusszámával elmész egy hűtő alkatrész boltba
ott rögtön a kezedbe adják a hozzávaló indítórelét . Nagy a valószínűsége hogy ptc -s indítórelé való bele a gorenje általában ilyet használ ,és a nagy füst is erre vall a motor (kompresszor ) több mint valószínű hogy működőképes maradt .
Sziasztok
Van egy kompresszoros kisebb hűtő (Zanussi), N klímaosztályú és 16 fok környezeti hőmérséklet alatt már nem hűt rendesen, illetve pár fokkal ez alatt már nem is indul el. Lehet ezen a klímaosztályon utólag változtatni? A 10 fokos (SN) alsó működési határ már jó lenne valószínűleg.
Sziasztok!
Használtan vettem egy párátlanítót. Az eladó mondta, hogy véletlenül egy kicsit leejtették, de azért működőképes... Nos tényleg működik, de nagyon zajos. A kompresszor annyira rezeg, hogy a felfüggesztő gumibakok nem képesek eléggé csillapítani, így az egész készülék átveszi a rezgést. Viszonyítási alapként, a kompresszora kb. 10x hangosabb mint egy közönséges hűtőszekrényé. Szétszedtem, megnéztem. Nagyjából olyan kompresszor van benne mint egy konyhai hűtőben. Szerintetek mi lehet a baj? Elgörbült a tengelye, ezért excentrikus és üt? Vagy mi? A lejtéstől származó külsérelmi nyom nincs rajta. Lehet-e javítani? Ha szétszedném a kompresszort (lehet?), újra fel kellene töltetnem gázzal?
Valószínű hogy a kompresszor akadt le a belső rezgéscsillapító rugóról . A kompresszort szétszedni
és újra összerakni (házilag) szinte reménytelen ! a gáz leszivatásáról és újratöltéséről már nem is beszélve . Az egyetlen járható út a kompresszor csere (hűtőszerelő által)
A 3* os hűtők általában ebbe a klímaosztályba tartoznak
az automata leolvasztás végett . elvileg egy hőfok szabályzó cserével orvosolni LEHETNE a dolgot , de akkor a leolvasztással lennének gondok . Lefagyna az elpárologtató és nem olvadna le majd ,az egyre vastagabb jégréteg miatt egyre többet járna a motor és egyre kevesebbet hűtene (a jég hőszigetelése miatt)
Köszi a választ.
Tehát azon az ovális, fekete, lehegesztett dobozon belül van még egy rugós felfüggesztés? Teljesen dilettáns vagyok, de miért reménytelen a házilagos összeszerelés? Ha jól látom, végig van hegesztve (vagy forrasztva?). Ez OK. A fekete dobozon belül már gáz van, vagy csak a szoros értelemben vett dugattyús kompresszorban avn gáz? A gáztöltést nyilván nem tudnám megcsinálni, az tiszta... A teljes kompresszort nem cseréltetném ki szakemberrel, mert az drágább lenne, mint egy új készülék... maximum a gázutántöltésre tudnék áldozni.
Hát sajnos akkor így marad a szerkezet ! Nehogy
szétvágd a kompresszort (gyárilag co-val van lehegesztve)és igen a házon belül még 3 rugón mozog a kompresszor a motorral együtt és a házban is van már a hűtőgázból (onnan szívja ki a komp és a hűtőrendszerbe nyomja)
Kösz a gyors választ.
Ez a hűtő csak két csillagos, és automata leovasztás helyett azt mondja a kézikönyv "Ha a mélyhűtőtérben képződő dér- és jégréteg eléri a kb. 3-5 mm-es vastagságot, akkor a készüléket le kell olvasztani"
Köszönöm a válaszod.
Ez van
Akkor valami gond van a hőfok szabályzóddal !
a 2* os hűtők még 10c' alatt is jól kell hogy működjenek mivel a mélyhűtőtér hőmérsékletét szabályozza a termosztát (tehát - 12-16 c' -t kell hogy tartson ) Idézet: „Akkor valami gond van a hőfok szabályzóddal !” Akkor előkeresem a garanciajegyét. Idézet: „a 2* os hűtők még 10c' alatt is jól kell hogy működjenek mivel a mélyhűtőtér hőmérsékletét szabályozza a termosztát (tehát - 12-16 c' -t kell hogy tartson )” Ha 10 fokig is működnie kell, akkor tulajdonképpen mi a jelentősége ennek a ráírt klímatartománynak? Mert eddig azért nem fordultam szervizhez, mert ugye 16 fok alatt rossz, és a ráírt gyári adatok szerint nem is kell 'jónak' lennie, ha szigorúan vesszük. Emiatt gondoltam, szépen elhajtanak majd a szervizben a garanciális igényemmel. De ha felbiztatsz...
Azt meg tudod mondani, hogy a termosztát /aminek gombja van/ érzékelője hova van rögzítve? Az egy 2mm átmérőjű drótnak néz ki, de valójában cső. Látható egyáltalán /szekrénytől függő/?
Gyakran használnak olyan szabályzót, aminek szüksége van a külső 16 fokra. /Ha óhajtod részletezem miért./ Márpedig ha ez van írva a gépkönybe, akkor kevés esélyed van garanciális javításra, meg lehet nem is hibás. Üdv: StMiklos
Hali.
Kösz a választ,úgy tettem ahogy mondtad,elmentem egy boltba,kaptam hozzá alkatrészt.Beraktam és megy is szép csendesen a motor.Csakhogy most meg nem akar hűteni az istenért sem. Az alkatrész csere közben kb. 45 fokra fölállítottam hogy jobban hozzáférjek,majd gyors takarítás,aztán újraindítottam.Ment kb. 6 órát,de azon kívül hogy a motor 60 fokosra melegedett,semmi nem történt.Egyáltalán nem hűt.A gáz nem hiszem hogy elment volna belőle,mert hallani hogy mozog a rendszerben.Esetleg én vétettem valami hibát?Vagy mi lehet a gond.Valakinek van valami ötlete?Vagy jobban járok ha szerelőt hívok?A hiba előtt tökéletesen működött a masina.
Sziasztok!
Van egy Zanussi ZRD 27 jc tipusú hűtőm,az a problémája hogy a lámpa világít benne,de azon kívül semmi,nem hűt, úgy láttam a kompresszor sem működik.Mi lehet a gond?
Ez 3*-os automata leolvasztású hűtő ? És hideg vagy meleg helyen van ?
Automata leolvasztású,már nem csillagos,A osztályú.
Előszobában,de már három éve ott van,és még nem volt ilyen gond.
Akkor valószínű hogy hőfokszabályzó hibás (vagy csak
nagyon halkan mondom hogy túl hideg van a helyiségben) |
Bejelentkezés
Hirdetés |