Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromágnes
 
Témaindító: alex.25, idő: Jan 21, 2007
Lapozás: OK   1 / 19
(#) alex.25 hozzászólása Jan 21, 2007 /
 
Sziasztok!

Szeretnék csinálni egy időzített kapcsolót, mely egy meghatározott idő után egy pöcök kitolása segítségével megnyom valamit (pöcök útja max 1 mm). Meg lehet ezt csinálni elektromágnessel? Mekkora tekercs kell hozzá, hogy valami elektromágnesként használható legyen, vagyis mennyire lehet ezt miniatürizálni? Időzítést 555-tel érdemes megoldani? Jól láttam az adatlapon, hogy max 2 mp. a késleltetési idő?

Bocs, a hülye kérdésekért, de nagyon kezdő vagyok...
(#) maTaKee hozzászólása Jan 21, 2007 /
 
sztem (ahogy én értelmezem a szöveget) neked egy relé kell és máris készen van, csak az időzítést kell még hozzá megcsinálni

üdv
(#) Frankye válasza maTaKee hozzászólására (») Jan 21, 2007 /
 
Ha meg én értelmezem jól a leírtakat, akkor egy olyan mechanika kell, ami egy tekercs által létrehozott máneses erőtérrel egy lágyvas-magot mozgat. Ebben az értelemben a lényeg a mechanika.
Erre használhatóak a régi vasútmodellezésben is használt váltóhajtóművek, amik egy ikertekercses elrendezéssel egy lágyvas magot mozgattak a két végállás között. Ha ilyenhez hozzájutsz, az már fél siker. De egy megfelelően méretezett tekercs (pár) is jó, ha van hozzá lágyvasas vasmag. A hosszú idejű tekercs-üzemeltetéstől óvni kell, mert melegszik!

Az 555 erre a célra kitűnő. Ennek az időzítési ideje rendkívül tág határok között változtatható, a MHz-es tartománytól egészen a kb. naponkénti váltásig, és jól be lehet lőni.
Ha kell, van olyan progi, ami kiszámítja az időzítési idő alapján, hogy milyen környezeti értékek kellenek az 555 köré.
(#) alex.25 válasza Frankye hozzászólására (») Jan 21, 2007 /
 
Pesze, hogy kell ez a progi. Mi a neve? Honnan lehet leszedni? Kb mekkora méretű ill. milyen nehéz lenne a szerkezet összeállítva? Gombelemekkel szeretném működtetni.
(#) maTaKee hozzászólása Jan 21, 2007 /