Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Common Rail dízel befecskendező tesztelése
Lapozás: OK   1 / 2
(#) cszolti hozzászólása Nov 12, 2008 /
 
Üdv !

Dízel motor üzemanyag befecskendező elemeinek(injektor, nagynyomású szivattyú) vizsgálatához kérném a segítségeteket. Ötletet kérnék hogy hogyan lehetne /BOSCH, DELPHI, SIEMENS, DENSO/ gyártmányok dízel próbapadi diagnosztizálását kivitelezni. Kezdő vagyok ebben a témában, de szeretnék ezzel foglalkozni, és tudom hogy vannak neves cégek akik ehhez a vizsgálathoz- kalibráláshoz gyártanak vizsgálópadokat, de sajnos számomra ezek a berendezések megfizethetetlenek. Egy berendezés elektronikus vezérlőegységének megépítéséhez kérnék ötletet, segítséget.

Előre is köszönöm.
(#) potyo válasza cszolti hozzászólására (») Nov 12, 2008 /
 
Bár én is drágának tartom az ehhez szükséges gyári cuccokat, de (házilag) utánépíteni gyakorlatilag lehetetlennek tartom.
(#) kissanyi hozzászólása Nov 12, 2008 /
 
A kérdés, hogy miket szeretnétek méricskélni?
(#) (Felhasználó 1947) válasza cszolti hozzászólására (») Nov 12, 2008 / 4
 
Szia !

Egy ilyen cucchoz gyártott szimulátor /teszter
kb:10-13.000 Euro.
Ezenkivül: Vector CAN interface,kb ugyanennyi.
Szóval ez nem az a "házilag összedobom" project.
Nem letörni akarom a lelkesedésed, csak tényeket közöltem.

Üdv! Luki
(#) kissanyi válasza (Felhasználó 1947) hozzászólására (») Nov 13, 2008 /
 
Állítólag a levegőnél nehezebb szerkezettel sem lehet repülni.
Ettől, azért repkednek páran.
Ezt a rendszert egyáltalán nem ismerem.
A forgótárcsás és forgódugattyús rendszerhez, viszont csináltunk régebben hasonló célú gépet.
Sem tranzisztort, sem IC-t nem tudok csinálni (másokkal ellentétben), ettől építek elektronikus dolgokat.
Szóval, autóalkatrészekre kell építeni a dolgot. A többi, felkészültség kérdése.
(#) (Felhasználó 1947) válasza kissanyi hozzászólására (») Nov 13, 2008 /
 
Szia !

Én viszont ismerem a rendszert,ezért mertem
hozzászólni a dologhoz.
Nem állitottam hogy nem lehet megvalósitani,
csak azt mondtam hogy nem egyszerű és főleg nem olcsó dolog.Ehhez nem elég az univó meg a pillanatpáka.
Kár a kákán is a csomót keresned.

Üdv! Luki
(#) kissanyi válasza (Felhasználó 1947) hozzászólására (») Nov 13, 2008 /
 
„Kár a kákán is a csomót keresned.”

Asszondod?


Semmi nem egyszerű.
Van, akinek egy izzócsere is bonyolult.

„kb:10-13.000 Euro.”

Ez volt a hozzászólásod szakma része?
Nem kevés!

Írjál például szakcikkeket mondjuk a sárkányrepülő építők szaklapjába Hogyan nem lehet sárkányrepülőt építeni címmel.
Garantáltan nagy siker lesz.

A használod, és ismered, azért nem ugyan az a kategória. :eek2:
(#) potyo válasza kissanyi hozzászólására (») Nov 13, 2008 /
 
Idézet:
„Ettől, azért repkednek páran.”


Repülőt sem építenek mások számára otthon a garázsban...
(#) kissanyi válasza potyo hozzászólására (») Nov 13, 2008 /
 
Egy szóval nem állítottam, hogy mindenki ezt csinálja.
A kenyérsütés sem egy bonyolult dolog, ettől, kevesen mívelik ezt a „sportot”.
Azért, vannak.
Sárkányrepülőt, például építettem magamnak, még mikor ritkaságszámba ment itthon. (Motorost is)

Szerintem, mindenki működőképes erősítőt sem épít, annak ellenére, hogy vannak „bolondbiztos” kapcsolások is.

Nem kell misztifikálni a dolgokat. A hozzá nem értőknek, magától is bonyolult.
Emlékszem, hogy mikor kezdett tért hódítani a „Zsiga”, azt is túllihegték páran.
Ilyen a szolgáltató ipar. Görcsösen ragaszkodik a kenyeréhez. Néha, már nevetséges mértékben erőlködik.
Kitalálni nehéz valamit, nem lekoppintani!
Egy működőképes modellt egy szakmabeli kellő technika háttérrel le tud koppintani.
(#) zolika59 válasza potyo hozzászólására (») Nov 13, 2008 1 /
 
Dehogynem !!! Nekem is van a padláson.
(#) (Felhasználó 1947) válasza kissanyi hozzászólására (») Nov 13, 2008 /
 
Szia !

Ha a srácnak konkrét elektronikai részegységgel kapcsolatos kérdése lesz, szivesen segitek majd.
Mondjuk én csak (sajnos)az elektronikához értek, sárkányrepülőt nem tudok épiteni.
Mondjuk ez a topik,és az oldal nem is erről szól.

Üdv! Luki
(#) kissanyi válasza (Felhasználó 1947) hozzászólására (») Nov 13, 2008 /
 
A kérdéseknek, ügyesen elejét vetted.
(#) (Felhasználó 1947) válasza kissanyi hozzászólására (») Nov 13, 2008 /
 
Látom nem birsz leállni.....
Menj dobj össze még egy sárkányrepcsit.
(#) barany165 válasza cszolti hozzászólására (») Nov 13, 2008 / 4
 
Szia! Bontóból össze lehet szedni az alkatrészeket de én nem látom szükségét, kivéve ha a magasnyomású pumpát akarod próbálni.Ez már a jármüvön is eldönthető,hogy jó vagy nem.Legtöbb problémát az injektorokkal tapasztaltuk, azt meg a Bosch satubafogható porlasztóvizsgálójával és egy erre a célra épített elektronikával kiprobálható. A porlasztó oszcillogramja több helyen is fellelhető,ha kell előkeresem mert valahol lehet,hogy megvan, lefotóztam..Nem értem mi a probléma a hozzászolóknál?Egyszerűbb az aeródinamikánál!2-3Kw-os motor-magasnyomású pumpa+real+injektorok+mérőhenger egy állványra összeszerelve,+ nyomásszabályzó és mindehhez készítünk egy elektronikát,vagy ecu-ból alakítunk.Üdv. és sok sikert!
(#) barany165 válasza barany165 hozzászólására (») Nov 13, 2008 /
 
Ismét! A PIC-el foglalkozó Kolléga Urak tudnának is olyan pic-es vezérlőt ami szimulálja a pilot és üzemi fefecs.et!Üdv! mindenkinek!
(#) kissanyi hozzászólása Nov 13, 2008 /
 
Ha jól értem, szakmai hozzáértés és fantázia?
Ezt, sehol nem árulják. (sok Euróért sem)

(#) dobo válasza kissanyi hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
Így van !
Ha elég elszánt az ember és kreatív akkor sokmindent meg lehet csinálni.
Ehez a comon rail technikához nem sokat értek de tudom hogy müködik nagyjából.Ennek ellenére már pár mocit javítottam !
Mindent végig kell gondolni és megtalálható a hiba.
Legtöbször a kis O gyürük szoktak tönkremenni Szerintem.
Na de nem árt egy szervizmüszer kiindulásnak hogy tudd merre keresd a hibát.
(#) Cucu válasza dobo hozzászólására (») Nov 28, 2008 /
 
Első ízben írok ide. A commor rail technológia házi tesztelése vagy kalibrálása sok szempontból is lehetetlen.
Elsőnek: A Pumpa. Általában 160-180 MPa-os nyomást kell produkálnia gyárilag specifikált ford. számokon. Mégha bárhogyan is meggyőződnél, hogy hibás a pumpa, a csere darabot is be kell szerelned valahogyan.
Másodszor: Injektor. Szintén a ford. szám függvényében adott nyomáson általában 5 részletben történő befecskendezést kellene monitorozni, köbmililiteres és milisecundumos faktorokban. Ezután semmi más dolgunk nincs csak az új QR kódot megalkotni és ezt a ECU-val elfogadtatni. Én Szfváron a DENSO-ban ezzel foglalkozom és hidd el nem állnék neki soha itthon.
(#) barany165 válasza Cucu hozzászólására (») Nov 29, 2008 /
 
Szia! Először a nyomás nem a fordulatszámtól,az injektor nyitvatartási ideje sem attól függ!A szabályzott nyomás 400-1300bar körüli rendszer ,gyártó függően. A nyomás a motor terhelési, és hömérsékleti jllemzőitől függ! Mint ahogy a üzemi milisec, is az injektornál!Igaz én csak egy zetoros vagyok és nem is jártam aSzfv.-i DENSO -BA, de többet elhajítottam már!Ha szakember vagy ne írj hülyeséget:"fordulattól" Üdv!
U.i.Ez a baj,hogy nekünk meg a mezön ezt kell csinálni,mert itt Bekő Tóni nem segít!
(#) Cucu válasza barany165 hozzászólására (») Nov 29, 2008 /
 
Hali!
A legelső belyegyzéssel kapcsolatba kell írni és nem feltétlenül egymáséra! Az enyémet is elolvashatod ezután mégegyszer és rájössz, hogy itt nem a működési kondíciókról, hanem a gyártási feltételekről van szól. Tehát mivel ezeket titkosan kezelik, ha elolvasol néhány hobbiújságot sem tudsz olyan teljesítményvizsgáló gépet építeni, amit a németek, japánok is csak több 10000 euróból gyártanak. A common rail-t darabjait még hosszú évekig csak súlyos pénzért fogják kicserélni, bármiről is legyen szó. Lehet az mg-i, szgk., teher stb. gép. Én viszont kiváncsi lennék egy földön ledöglött pl.: JOHN DEERE common rail-es géppel mit is mókoltok? És egyáltalán honnan tudod, hogy az üzemanyagrendszer hibásodott meg? A legutóbbi esetemben az üzemanyagtartályban található szivattyú szűrője dugult el, és a cseréje után csodállatosan megy minden tovább. Jé, semmi baja a Common Rail System-nek. Ezt viszont csak a szervíz PC tudja megállapítani. (máskor rövidebb leszek!)
(#) kissanyi válasza Cucu hozzászólására (») Nov 30, 2008 / 4
 
„A legelső belyegyzéssel kapcsolatba kell írni és nem feltétlenül egymáséra!”

Írod te.


Mi is volt az eredeti kérdésfelvetés?
Idézem:

„Dízel motor üzemanyag befecskendező elemeinek(injektor, nagynyomású szivattyú) vizsgálatához kérném a segítségeteket.”

Vizsgálat! Nem feltalálni a kereket!

Lehetne még, például, olvasni. Esetleg, értelmezni az olvasottakat és nem belekötni.

„Mókolni”.

Nem durva ez egy kicsit látatlanban? Induljunk ki abból, hogy valós körülmények között működtetik a rájuk bízott technikát. Tegyünk azért különbséget a partvonaltól beordibálók és a hozzáértők között.

Azért bátorkodtam bekapcsolódni, mert évtizedeket töltöttem az autózás környékén.
Nem feltétlenül a kerékcserére korlátozódnak ismereteim.
(#) kissanyi hozzászólása Nov 30, 2008 / 4
 
A diagnosztika követeli a legmagasabb szintű tudást a javításban.
A jól felkészültek minimális felszereléssel, ámde, maximális tudással képesek a hibát behatárolni.
Viszont a legtöbben, maximális felszereltség mellett sem képesek egy piti hibát is felderíteni.
(#) barany165 válasza Cucu hozzászólására (») Nov 30, 2008 / 4
 
Sziasztok!Most valóban arról van szó,hogy ,hogy lehet egy ilyen rendszert a lehetőséghez képest üzemképessé tenni.Sokszor a"szervíz PC" sem hoz eredményt, mint ahogy a kollégám is rávilágít.Most meg arról, hogy a JD éppen miért konkrét, én a mezőt átvitt értelemben értettem.Tudvalévő ,hogy a mezőgazdasági technikában az uj megoldások elöbb járnak mint a gépjárművekben.Más: a gyári szakember meg ne tegyen a müködésre olyan meghatározást.ami nem áll,ezzel megtévesztve a Hobbi Társakat,akiknek nem szakterülete!Javítás: a diagnosztika: alacsony nyomást,nyomás szab. hibát jelez-résolajcső megbontása-sok a résolaj-porlasztó hiba!Ez is konkrét eset!
Cucu nak ajánlom a Nippon Denso Common Rail oktató CD-jét,Bosch füzeteket,az autótechnika multhavi számát!Üdv! U.i.:a ND CD japánul van,ez nekem nem megy ,de szemléletes müködő ábrák és demók vannak!
(#) kissanyi válasza barany165 hozzászólására (») Nov 30, 2008 / 1
 
„a"szervíz PC" sem hoz eredményt”

Gondolom, még ott tart, hogy a javításhoz az összes szerszámkészlet egy kisebb és egy nagyobb kalapács.
(#) barany165 válasza kissanyi hozzászólására (») Szept 3, 2009 /
 
Sziasztok! Nagyon leült a téma! Papirra vetettem a minap egy injektortesztert vizsgára való várakozás közben, talán a kisebb kalapácsnyélnek jó lessz.Meg nem építettem még, jelenleg egyszerűbbet használunk. Tervezek egy piezzós tesztert és egy piezzó helyetesítő kis dobozt a boscöhö-hoz hasonlót, de időm nincs.A becsatolt kapcsolás még sehol meg nem található, le nem modelleztem, a kapcsolórésze némely ECU-k ra hasonló, az impulzosok előállítása 555, 556 -al, ilyen téma megy a fórumon, itt max 1500Hz elég.A fettek 250-340HUf, a kettős dióda 130, de pc tápból is kibányászható.A tápegység célszerűen pc-táp is lehet,feszültségét huzzuk 13V körülire,így nincs gond a rövizárral sem! Üdv!

PICT2678.JPG
    
(#) barany165 hozzászólása Szept 3, 2009 /
 
Sziasztok! Ötletet kérnél a piezzóoszlop geometriai változásának detektálására?! Jó lenne tudni hidraulikus, vagy a piezzó elégtelen méretváltozása a gond?Üdv
(#) barany165 válasza barany165 hozzászólására (») Szept 4, 2009 /
 
Sziasztok! Engedjetekmeg egy kis kiegészítést az 506112 hsz. hoz: a kapcsolás felhasználja az injektor tekercsének önindukcióját, az IRFZ46N most a RET-nél csak 115HUf. A fetek G-jét hidegítő 22K ellenállás a szokásos. Az 555 timer IC a négyszögjel előállítását, annak változtathatóságát,kitöltési tényező változtathatóságát biztosítja, mint írtam ebben a témában több topik van a HE. fórumon!Üdv!
(#) barany165 hozzászólása Szept 4, 2009 /
 
Folyt.: Mechanika: miután már van valami müködtetőnk, esztergálunk közdarabot és csatlakozot az injektorhoz. Rácsatlakoztatjuk a kézi hagyományos porlasztóvizygálonkra. Az asztali Boch jobb mert kevesebb a tartályának térfogata, ejtő jellegű és nagyobb nyomást tud mint a mirköz. Feltöltjűk tiszta gázolajjal, vagy protekt+go keverékével és felpumpáljuk. Ha létre jött a nyomás akkor ráadjuk a ketyeréből az impulzusorozatot, elfelejtettem az előzőekben, hogy célszerűen nyomógombbal vezesük ki a jelet. Fordulattól és kitőltéstől függően több nyitást is látunk, értékelhetjük. FIGYELEM! fokozott tűz és robbanás veszély! Szembe, börre ne kerüljön! Igy most már tisztíthatjuk, járathatjuk az injektort HÁZILAG! Ajánlatos használni adalékként jóminőségi 2T olajat is! Jó munkát kívánva , üdvözlettel barany165!
(#) palanta hozzászólása Feb 5, 2011 /
 
Sziasztok!
Egy hatalmas kéréssel fordulok hozzátok,mert szívok egy peugeot 406-tal.
Bosch cr mágnestekercses injektorral van szerelve és padló gázon terhelve a motor leáll mint ha falnak mennék vele.Utána nehezen inditható.
Mértem résolaj visszafolyást csak nincsenek hozzá értékeim.
Valaki meg tudná mondani mennyi lehet a visszafolyó mennyiség maximuma?
Valamint,hogy a négy injektor mérési adatai között mennyi a megengedett legnagyobb eltérés?
Nagyon nagy segitség lenne!
Mindennemű választ előre köszönök!
Üdv.
(#) VIM válasza palanta hozzászólására (») Feb 5, 2011 /
 
Szia! Valójában mi a hiba? Motorkódot mondanál? Nem vagyok dízeles, de infó az lehet, hogy akad.
Következő: »»   1 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem