Fórum témák
» Több friss téma |
Hali!
Csak ebben az ágban? A másikban nem? Szerintem ellenőrizd a feszültségeket, a diódákat, ill. a puffer elkót.
Csak ebben, és mindig ugyanezek pukkannak el. A mellette lévő diódák jók, a pufferelkók jók. Attól tartok, a javítási tudásom addig terjed, hogy megnézzem, kiégett -e valami, vagy hogy működik -e egy adott alkatrész(kivéve IC-k)... Hol és milyen feszültséget kell mérnem?
Idézet: „Hol és milyen feszültséget kell mérnem?” Mérd meg a puffer kondik lábain a feszt. De mivel csak ez az ág csinálja, én hajlok rá, hogy az említett alkatrészek valamelyike, pl. a dióda csinálja. Az általad berakott kondik megfelelő értékűek? Mármint a feszt. illetőleg. Esetleg próbálhatsz olyat, hogy az említett alkatrészeket (diódák, puffer elkó) megcseréled a másik ági alkatrészekkel, hogy akkor melyik ágban megy ki a kondi. (Alkatrészek polaritáshelyes beültetésére ügyelj!)
A 104-es kerámiák helyére eddig mindig ugyanolyan kerámiákat tettem, 100 voltosakat. Most meguntam, és betettem két fóliakondenzátort, ugyancsak 100V-osakat.
A pufferkondikon 43,6V van.
Van valami fejlemény? Próbáltad a cserét, amit írtam?
Most néztem, hogy pontosan ez a hibám:
http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_hsz_656243.html#656243 Nem cseréltem fel a diódákat, inkább kicseréltem a SWAMP 1N5401-eket 1N5402-esekre, és a puffereket 50V helyett 63V-osakra. Most működik, és megnézem, meddig lesznek jók.
Viszont mint látható a linkelt HSZ fejleményeiben, ott valóban csak az említett két kondit kellett cserélni.
De mivel nálad ez többször sem segített, ezért gondoltam a diódákra.
Csak az a furcsa, hogy ha a diódák hibásak lennének, akkor el sem indul az egész berendezés, vagy ha mégis, akkor sem működik az egész tökéletesen, márpedig ennek MOST semmi baja. Lehet, hogy nagy marhaság, de nem lehet hogy az 1N5401-es híd annyira melegszik, hogy megsütötte a kis kerámia kondenzátorokat? Bár akkor hamarabb tönkrement volna, és ez 1 évig hibátlanul működött. Még egy eshetőség a véletlen: Túláram, sosem volt ez túlfeszültségvédő mögé kötve. Van egy 5000-esem is, azon is egy egyenirányító dióda halt meg egészen máshol, de az nem szállt el utána pár naponta...
Mindenesetre köszönöm a segítséget, ha megint elszáll, jelentkezem.
Akkor kívánom, hogy ne kelljen jelentkezned!
![]()
Kedves Titi!
Megállt a tudomány... Ugyan az a hibajelenség, mint kb egy évvel ezelőtt: Bővebben: Link bekapcsoláskor kimegy a biztosíték. Minden mért érték ugyan az: * a kis panel okozza a zárlatot, * diódák nem rövidzárlatosak, * a trafóról érkező feszültség 30-30 V, * az IC-n mért értékek azonosak a tavalyival IC1 (kisebbik panelon) fekete 14(-es láb), piros 15(-ös láb): 716 f14, p13: végtelen p14, f15: végtelen p14, f13: 801 Egy különbséget észlelek a tavalyihoz képest: nem látok kiégett kondenzátort. Tudsz segíteni?
Hali!
Attól, hogy nem látszik égésnyom még lehet zárlatos a kondi. Mivel hasonló jelenséget tapasztalsz, javaslom szedd ki a kondikat, és tégy egy próbát.
Az egyik dióda alatt lévő kerámia kondi zárlatos (nem a tavaly cserélt
![]() Cseréljek még ki valamit vagy ez a fajta meghibásodás megelőzhetetlen?
Esetleg érdemes nagyobb feszültségű típust venni, illetve egyszerre cserélni az összeset. (Nem nagy összeg.)
![]()
Na ez jó kérdés, mert azt sem tudom, milyen az eredeti, lehet 50V-os.
Vidd el a boltba, mutasd meg, és kérdezd meg tudnak-e nagyobb feszültségűt adni. Kérjél 100V-ost.
Én éppen ezek miatt kompletten cserélem a két graetz hidat egyben 10A-esre (ez jobban tud hűlni is, meg eleve kisebb az rdiff értéke), az összes rohadék kerámiát a tápkörben és a nagy méretű puffereket, mert ezek meg annyira nevenincs termékek, hogy jobb őket a veszélyeshulladékban bámulni, mint rendszeresen azon hümmögni, hogy vajon visszajön-e cserére gariidőn belül és vajon viszi-e magával a végfokot, vagy a trafót az újabb, zárlatossá, bizonytalanná vált alkatrész..
Mit kér az ember a boltban az eladótól, ha 10A-es diódát akar venni a graetz hídhoz, ill. a nagyméretű puffereket is le akarja cserélni nevevan termékre?
Az én 5000-esembe meghalt a vezérlő panel. Az előlapon a függőleges panel. Zárlatos lett az IC. Minden más alkatrész jónak tűnik. Motor forog, hang jön stb.
Mivel 6eFt nettóba egy ilyen panel bele, arra gondoltam hogy egy PIC 16F877-essel pótlom (ebből van pár otthon). A hangerő szabályzás, csatorna váltás, stb megoldható, nagy nehezen megtaláltam a neten az IC-k doksiját (a legtöbb doksiból pont az hiányzott hogy milyen parancsokkal lehet vezérelni ezeket ![]() Egy dolog ami nem megoldott, az pedig a távirányító kezelése. Nem tudja valaki hogy milyen protokolon kommunikálnak ezek a távok? Valami szabvány (pl RC5) vagy teljesen egyedi? Ha egyedi akkor hogyan tudnám "dekódolni"? Persze a távirányító nem létkérdés, ha egyszer nekiállok akkor már legyen pöpec. Ha kész lesz akkor természetesen felrakom ide a progit, hogyha másnak is ilyen gondja van akkor tudja hasznosítani. MÁS: A sub eddig 2* produkált nekem olyat hogy egyenáramot kapcsolt a kimenetre. A mélynyomó teljesen kidülledt. A bemenő hang jó volt, mert a többi hangszóróból rendesen jött a zene. A 7294-et kellene cserélnem vagy valahol előbbre kellene keresnem a hibát?
Az infrás dolgot valamelyik infrás topikban leírták már,pontosan nem tudom hol.
A lényege hogy fogod a vevőt rákötsz egy felhúzó ellenállást (15-20k) ezután oszcilloszkópon ,vagy ha az nincs esetleg egy hangkártya bemenetén tudod ellenőrizni az adat felépítését. Ha ezt nagyjáéból tisztáztad ,vagy találsz olyan protokollt ami illik rá akkor szerencséd van. Ha nem találsz rá ,én úgy csináltam hogy rákötöttem a picre és ezzel lemértem mondjuk a felmenő élek távolságát (minden felmenő él =megszakítás ekkor a timmer értéke kiolvas ,majd töröl -arra ügyelni kell, hogy ne csorduljon túl ) ,elküldtem soros porton a gépnek ezen adatok alapján önkényesen kijelöltem az egyik időtartományt 0 a másikat 1 nek. Ez után már ezzel az általam kijelölt időtartományokkal/állapotokkal beprogramoztam egy általános vevőt .Így már minden gomb egy-két byte-tal leírhatóvá vált. (érdekesség ha jól választod meg az 1/0-t akkor ugyanazt a kódot kapot ,amit egyébként a GIRDER nevű PC távirányító prg kiir az alsó sorba.)
Köszi, a hangkártyás szkópot akkor megpróbálom. Reméltem hogy valaki tudja, hogy Sony,Philips vagy hitachi rendszerben kommunikál, azokra csak keresni kellett volna egy alap progit, de remélem így is menni fog
![]()
Beszereztem nagyobb feszültségű kondikat, kicseréltem és működik, mint régen.
Köszönöm a segítséget!
Sziasztok!
Olyan problémám lenne hogy van nekem egy 5005-ös 5.1-em és a hétvégén bulizni voltunk és meghalt a cucc. Következő a hiba: Laptophoz volt kötve és valaki egy telefont kötött a laptophoz erre a cucc megállt. Bekapcsolni bekapcsol világít minden csak akár mit dugok rá, vagy ha rá sincs dugva semmi akkor is csak búg... Segítséget előre is köszi!
mennyi elektronikai ismereted van?
Ha semmi akkor jobban jársz ha felkeresel egy műszerészt, mielőtt a javítgatási kísérletekkel nagyobb lesz a baj. Ha értesz az elektronikához és van felszerelésed (multiméter, forrasztó, stb) akkor a csatolt pdf alapján mérd ki hogy a trafóból kijön e mindenhol a megfelelő feszültség. Ellenőrizd az egyenirányítókat és a biztosítékokat. Ha itt minden rendben van, akkor meg kell próbálni a végfokot külön beindítani: a mute és standby vezetékeket logikai 1-re kell húzni és utána ha megkeresed hogy melyik csatlakozó az ami az előerősítő panelből a végfokra megy, akkor közvetlen meg tudod hajtani a végfokokat
azt kifelejtettem, hogy legelső lépésben keress égés nyomokat
Üdv.
Látatlanban én a bemenetre tippelnék de amint az előttem válaszoló is írt, igen kell egy kis ismeret(elektronikában), műszer egyéb. A keresés égésnyom, eldurrant elkó elmelegedett ellenállások tranzisztorok... Sok probléma lehet ve így még csak sötétben tapogatózunk.
Sziasztok
Hasonlóan jártam, mint itt már páran Genius SW-HF5.1 5005 cucc, simán, halkan szólt, menet közben halk puffanás, kikapcs. Bizti kiolvadt, csere, másik is kiolvadt, szétszed, és találtam két szénné égett 104-es kondit. A teljes egyik lábuk eltünt... Igazából az erősítők lelkivilágához nem sokat konyítok, de mivel el voltak égve ezek, első lépésként kicseréltem. Viszont most is ellövi a biztit. Tápot kimértem, nem teljesen pontos, nem tudom, mennyi a tűréshatár, de elég stabilan megvannak a névleges feszültségek (27 helyett 29-30V áganként, a 13,5 helyett meg 15-16V áganként) A kérdés: milyen módon tudom leszűkíteni a hibaforrást? Amiken túl vagyok: - Az égett kondik cseréje ugyanolyanra (104-esek) - Felettük lévő diódák kiforrasztása, mérése rendben - A többi kondi nem púpos, nem sérült - A táp mérése - A másik lapot (front, back, center) visszakötöttem, szól is megfelelően, nem torzít, stb Kérdés: Mit mérjek, és hol/hogy? Segítségeteket előre is köszi!
a mélynyomó végfoka szállt el nagy valószínűséggel.
Forraszd ki a végfokot. Ha akkor is kicsapja a biztosítékot akkor diódák, kondik ellenőrzése egyenként.
Köszi a gyors választ, este megteszem. Amúgy mitől szokott ilyesmi előfordulni? Terhelve nem volt, sosem szólt hangosan, szünetmentesben van, túlfeszültség védett. Vagy csak simán kínai? Tudom védeni valamivel a cuccot? Például valamiből nagyobbat beletenni? Korábban javasoltatok valakinek hasonló esetben nagyobb feszültségű kerámiakondikat. Az segít valamit?
Hali!
Megnézted a másik két kerámia kondit is? Lehet, hogy látványosan csak 2 ment ki, de lehet, a másik kettő is elszállt. Ha a diódák is jók (mind a négy), akkor még nézd meg a két nagy pufferelkót, nem púpos? Ha ezek is mind rendben, akkor gyanakodhatsz a végfok IC-re. De én nem venném ki rögtön, hanem csak elvágnám az IC táplábát, úgy, hogy később össze lehessen forrasztani. (Ha bebizonyosodik, hogy nem az IC rossz.) Majd próba, és ha akkor nem vágja ki, akkor IC-csere, ha akkor is kimegy a bizti, akkor a táp és a végfok között keresd a hibát.
Köszi, a nagykondik nem púposak, de ki fogom szedni azokat is. Eddig csak a két égettet cseréltem ki, de eleve vettem többet
![]() ![]() Másik, hogy Miphee kicserélte a kerámiakondikat fóliára. Ez járható út? Nem tudom, mi a különbség működésben a jelen helyzetbena két fajta között, ezért kérdem!? |
Bejelentkezés
Hirdetés |