Fórum témák

» Több friss téma
Cikkek » Multicopterek, nulláról az UAV-kig III. - IMU szenzorok
Multicopterek, nulláról az UAV-kig III. - IMU szenzorok
Szerző: Topi, idő: Máj 11, 2016, Olvasva: 12895, Oldal olvasási idő: kb. 1 perc
Lapozás: OK   2 / 13

Azért érdemes egy kitérőt tenni a műhorizont megismerésének irányába, mert a multicopter valójában pontosan úgy figyeli a Pitch és Roll irányú dőléseket és elfordulásokat, mint ahogyan a hagyományos repülőgép pilótája sötétben repülés vagy rossz látási viszonyok között. Ezt a repülést nevezik műszeres repülésnek, amikor a pilóta kizárólag a műszerekre hagyatkozva vezeti a gépet.

adi.jpg

A quadcopter is tapogatózik a sötétben, és a szenzorai segítségével igyekszik meghatározni, hogy vajon hogyan is állhat most.

Amikor a quadcopter teljesen vízszintes és stabil helyzetben van, épp semelyik irányba nem mozog, akkor mind a Pitch, mind pedig a Roll irányú szögeltérés 0°.

attitude_indicator.jpg

A műhorizont készüléken belül giroszkópok találhatók, melyek a perdületmegmaradás törvénye okán forgási síkjukból nem kitéríthetőek, bárhogyan is forgatjuk a befogó szerkezetet (elforgatjuk alatta az egész gépet). A hagyományos repülőgépeknél ez segíti a pilótát, hogy hogyan is áll valójában a gép horizontálisan (roll), illetve vertikálisan (pitch) merre néz a repülőgép orra. Az ilyen irányeltérésekre van nekünk is szükségünk a multicopter stabilizálásához.


A cikk még nem ért véget, lapozz!
Következő: »»   2 / 13
Értékeléshez bejelentkezés szükséges!
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem