Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   258 / 298
(#) Chipmunk1960 válasza mnyugger hozzászólására (») Szept 28, 2019 /
 
B6 Én nagyon elégedett vagyok vele, mindent tölt. Ja, és azt is pontosan mutatja hány Ah-t tudott belenyomni az akksiba, így tudsz következtetni az állapotára.
A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2019
(#) Doky586 válasza nedudgi hozzászólására (») Szept 28, 2019 /
 
Mondjuk évente 1x használnám ha egy hosszabb áramszünet van. Ezek szünetmentes táp aksiai, normál esetben csak az önkisülés meríti őket, de ha az elmü szolgáltatása valamiért órákig-napokig szünetel akkor az autó 60Ah aksijából fel tudnám tölteni őket. 2db-ot felváltva töltenék/merítenék.

Mondjuk az autó aksija 12.7V a lemerült szünetmentes aksi 12.1V akkor fél amper töltőáramhoz tegyek be egy 1ohm 0.5W ellenállást sorosan?
A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2019
(#) nedudgi válasza Doky586 hozzászólására (») Szept 28, 2019 / 1
 
Igen. Teljesen kisütött akkunál mindig érdemes alacsonyabb árammal tölteni.
Én a B6 V2-t vettem, az tudja a 4,35V akkukat is kezelni.
(#) Doky586 válasza nedudgi hozzászólására (») Szept 28, 2019 / 1
 
Inkább keresek valami 2m hosszú vékony hangszórókábelt, azon esik elegendő feszültség 1A esetén hogy korlátozza a töltőáramot. (ellenállás helyett)

Pont az egyszerűség lett volna a cél. Az előző UPS-emmel is az volt a gond hogy üresjáratban is zabálta az aksit. Még egy napig se bírta, nemhogy egy hétig, hiába kapcsolóüzemű. Az ide oda konvertálások rengeteg veszteséggel járnak (12-230-12), meg se közelítik az elvárt 99% hatásfokot. Még a sima ellenállásosztó is jobb ennél.
(#) alex0 válasza skoda135 hozzászólására (») Szept 29, 2019 /
 
Szia!
Nem úszod meg a szétszedést. Bele kell nézni a töltőbe, hogy miért nem tölt. Az alján az van, hogy 18V 2A-es kellene legyen a töltő. Akkor már szépen világítana az zzó. Pláne ha azt vesszük alapul, hogy itt 15 cella van sorbakötve. Azt meg 22-23 voltos feszütséggel lehet feltölteni teljesen.

Üdv.:
Alex
(#) skoda135 válasza alex0 hozzászólására (») Szept 30, 2019 /
 
Szia Alex!

Szétszedtem, de nem látok semmi megégett alkatrészt vagy púpos kondit.

A trafó kimenetén 19.2 V mértem (multimeter váltakozó feszültség állásban)

Az ellenállásokat végigmértem, mindegyik jónak tűnt. 2db ot leszámítv, mert azok kívül esnek a műszer méréshatárán.

Az jutott eszembe hogy 3 érintkezős a töltő. A középsőn gondolom az ellenállást méri ami az akksiban van. Lehet hogy a harmadik csatlakoznál "szimulálni" kellene az ellenállást ?
Mivel lenne érdemes folytatni a hibakeresést?

Köszönöm.
(#) proli007 válasza skoda135 hozzászólására (») Szept 30, 2019 /
 
Hello! Én nem ismerem ezt a töltőt, de a nyák alapján némi ellentmondást látok.
A B+ és B- pontok valóban az aksira kell hogy menjenek, de a harmadik pont megy a nagytanyó kollektorába. Már pedig így, szerintem onnan kellene hogy az töltőáram az akis negatív pontja felé. (Belül az aksiban.)
Az IC meglátásom szerint (mert nem látom) egy HCF4060, ami időzítőként működik és az askiból táplálkozik vissza. Ez időzíti a töltést és lekapcsolja azt, ha lejárt az idő. Vélhetően azért van így megoldva, hogy a számlálás akkor kezdődjön, ha csatlakoztatva van az aksi, nem akkor mikor bedugod a töltőt.
Aztán az IC 3-as lába vezérli a kistranyót, az pedig a hűtőbordás nagyot. Vagy is a töltőáram a középső kivezetéstől megy az aksi negatív pontjára. Aztán hogy az aksiban a közép és a B- között mi van, azt nem tudom, lehet jó esetben hogy az egy PTC bizti, hogy ne melegedjen túl az aski a töltés alatt.
(#) Chipmunk1960 válasza skoda135 hozzászólására (») Okt 1, 2019 /
 
Szia, A 3. catira egy Ntc/Ptc megy, /ki tudod mérni, a packban,/ ami töltés közben figyeli mennyire melegszik fel, s leszabályozza a töltést. A többi pont úgy megy, ahogy "proli" is írta. Tedd bele így a packot, s tudsz pontos fesz értékeket mérni rajta.
(#) skoda135 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Okt 2, 2019 /
 
Köszönöm mindannyiótoknak a segítséget. A töltőnek nincs baja, a problémát az akkumulátorban lévő csatlakozó okozta, mely nem érintkezett a töltő 3. csatijaval . Az akksiban lévő csatlakozót kellett pár mm elmozdítani.
(#) meszi_1985 hozzászólása Okt 5, 2019 /
 
Sziasztok!
Autó akkumlátor pólusokat, sarukat mivel érdemes kezelni hogy az oxidáció elkerülje? Most vettem új akkut, letakarítottam a sarukat, vegyek rá ezt az 1500-2000 ft-os pólusvédő sprayt vagy van olcsóbb, otthon jobban előforduló szer (pl. kontaktspray, valamilyen zsír)? Köszönöm!
(#) proli007 válasza meszi_1985 hozzászólására (») Okt 5, 2019 /
 
Hello! Egyszerű vazelinnel szokták bekenni régen. (Patika)
(#) Chipmunk1960 válasza meszi_1985 hozzászólására (») Okt 6, 2019 /
 
Rézpaszta. Persze a vazelin is több célra hasznosítható.
(#) Atis57 válasza meszi_1985 hozzászólására (») Okt 7, 2019 /
 
Szia!
Az IFA s korszakban sima gépzsirral kentük be . Ugyanúgy megfelelt .
(#) Doky586 válasza Atis57 hozzászólására (») Okt 7, 2019 /
 
Egyáltalán minek kellett kenegetni?

A réz saru vagy az ólom pöcök megrozsdásodik nélküle?
(#) mnyugger válasza Doky586 hozzászólására (») Okt 7, 2019 /
 
A gondozásmentes akkuk előtt a betöltő nyíláson párolgott a sav. Az megtámadta a sarukat is és az ólom pöcök is.
Akkor savmentes vazelinnel kellett bekenni.
Van a patikában sárga bórsavas vazelin, de azt égési sebekre kell kenni.
(#) maszatomyhu válasza zaza99 hozzászólására (») Okt 7, 2019 /
 
Hát én is vettem egy ilyen csodát. Ugyanaz volt a helyzet mint nálad, de a 12v-os részen. Elkezdi tölteni majd lekapcsol (ez fél másodperc), a 4 csík is eltűnik. Másnap visszavittem, visszadták az árát. Most azon gondolkodom milyet kellene venni vagy építeni. De mindenképpen valamilyen intelligenst akarok.
A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2019
(#) Chipmunk1960 válasza maszatomyhu hozzászólására (») Okt 7, 2019 /
 
Én a Bang... vettem egy ilyet, s egész jól működik, pulse charging mód is van benne. Szulfátoldásban segít. Mikrokontrolleres, ennyiért kár vesződni vele. Ma teszteltem pont egy olyat, amiről beszéltek, mert egyszer működött, másnál nem, most jó volt, szépen ment felfele az akksifesz, ha mégsem jó, mert nem vártam meg a töltés végét, csak úgy 20 percet, úgyis hozzám vágják, majd akkor belenézek, mi a banya.
A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2019
(#) erbe válasza meszi_1985 hozzászólására (») Okt 7, 2019 /
 
Most is lehet kapni egyszerű vazelint. Sokmindenre jó, a nyomtatók csúszórészei kenésétől kezdve (nálam ez a gyakori).
(#) Alkotó hozzászólása Okt 8, 2019 /
 
Nem töltővel, hanem akkumulátorral kapcsolatban szeretnék véleményeket kéeni.
Ez egy autó akkumulátora, amit kb. 2 éve nem indítottak be, de az aksi egyébként kb. 4 éves. Mikor megkaptam kb. 8 V kapocsfeszültséget mértem, és azért csak kb. mert imbolygott az érték. Teljesen zárt, gondozásmentes kivitel, nincs rajta semmilyen nyílás.
Töltésre reagál, ahogy nő a kapocsfeszültség úgy csökken az áram (egy klasszikus trafós töltővel töltöm). Lekapcsolás előtt (még a töltő rajta volt- hiszen azzal mértem a feszültséget) 14,2 V a kapocsfeszültség, ami a töltő lekapcsolása után viszonylag gyorsan leesik 12,9 V-ra. Ezt eddig egészen ígéretesnek gondolnám, de várnám más véleményét is.
Tesztelésnek egy 12V/50W-os izzót tettem az akkumulátorra, és közben folyamatosan mértem a kapocsfeszültséget. Ez kb. 10 perc alatt, egyenletesen lecsökkent 10,4 V-ra, majd itt határozottan megállt. kb. további 2 óra múlva még mindig 10,38 V a feszültsége. Ekkor az izzón folyó áram 3,8 A.
Ezek alapján az információk alapján lehet véleményt formálni az akkumulátorról? Esetleg létezik egyéb teszt, ami hasznos információt tud adni az állapotáról?
Aszfaltszerű padozat van abban a helyiségben ahol a töltést végzem. Az izzó a közel 3 órás teszt alatt olyan forró volt, hogy alatta kifényesedett (meglágyult) a padozat, pedig az izzót nagyjából 10 cm-rel fölötte tartja a kábele.
A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2019
(#) Tomi111 válasza Alkotó hozzászólására (») Okt 8, 2019 /
 
Szerintem egyik cella zárlatos.
(#) Alkotó válasza Tomi111 hozzászólására (») Okt 8, 2019 /
 
Bennem is felmerült ennek lehetősége, de arra gondoltam 5 cella nem tudna 12,9 V-ot produkálni. Tudom más módszerrel tesztelni, ami megerősítené a feltevésed?
(#) gyuszo válasza Alkotó hozzászólására (») Okt 8, 2019 /
 
Az akkut már ne szereld autóba. Kuka.
Sajnos ha nincs töltve, ezek az újabb CA akkuk hamarabb szulfátosodnak, tönkremennek az állásban akár 4-5 hónap alatt is, főleg ha az autóban állt a napon .
Ha terheled, a feszültség hirtelen leesik, ez már egy erős jel.
Nem a cella zárlatos, hanem már egy visszafordíthatatlan vegyi folyamat indult el benne.
Az akkut pont maga az indítási nagy áram védné meg, utána a töltés, tehát a munka.
A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2019
(#) Alkotó válasza gyuszo hozzászólására (») Okt 8, 2019 /
 
Az autó egy lezárt garázsban állt, de a garázssor egyébként a napon van. Nem az enyém az akkumulátor, csak megkérdezték a véleményem róla. És mivel nincsenek tapasztalataim a témában, ezért tovább passzoltam nektek a kérdést, kiegészítve a töltés és terhelés közben mért adatokkal.
(#) antikzsolt válasza Alkotó hozzászólására (») Okt 9, 2019 /
 
Vissza az autóba és 8-10 indítás. 1-1 indítás közt min fél max 1 perc pihi. Ha beteg kiborul hamar. De nem sokat jósolnék neki. Ha 6 ig eljut akkor még ezt a telet elmegy. Talán.
(#) hg6dab válasza Alkotó hozzászólására (») Okt 9, 2019 /
 
Kb. 3 amper terheléstől leesett a feszültség 10 volt közelébe. Indításnál 70-100 A terhelést kap. Ebből és gyuszo által leírtakból is egyértelmű, hogy esélytelen az élesztése.
(#) Alkotó hozzászólása Okt 9, 2019 /
 
Köszönöm a tanácsokat, mérlegelem őket.
(#) VIM válasza Alkotó hozzászólására (») Okt 9, 2019 /
 
Szia! Nekem volt olyan sztorim egy akkuval, hogy hét évet szolgált a kocsiban majd másfél évet állt, hogy nem volt vele foglalkozva, majd szükség volt rá, mint gyors segítségre és abban a másik autóban még három évet szolgált. Ne modj le olyan könnyen arról az akksiról. Töltsd fel egy szulfátoldós töltővel.
(#) Tomi111 válasza VIM hozzászólására (») Okt 9, 2019 /
 
Volt nálam egy gyári Skoda akku ugyanezzel a hibával. 72Ah-s. Ennek nem segített a szulfátoldó. A matricát lehúzva alatta megvoltak a cellák kupakjai. Töltéskor 5 cella pezseg, egy nem. Kisütéskor nagy árammal fordítva: az az egy pezseg. Kuka.
Ellenpélda: 20 éves swiftembem idén 10 éves az akku!! Külső töltést talán ötször kapott, cellák zártak, nyílás nincs és még indít (napi használatban van). A töltést mérve szinte hajszál pontosan 13,8V mindig. Típusát nem tudom, oldalt a matrica motor mosás után leesett.
(#) mnyugger válasza VIM hozzászólására (») Okt 9, 2019 /
 
Egy hónapja cseréltem akkut. 8 éves volt. (az első akku 12 évig bírta) Külső töltést egyik sem kapott. Nem volt vele baj, amíg naponta közlekedtem vele a melóba és vissza. Most a hogy nyuggerbe mentem kevesebbet járok vele. Egy hétig állt, majd hétfőn indulnék. Semmi. Fel a töltőre, másnap OK! Indult. 2 napig megint állt Nem indul. Kuka 13 ezerért új. Ugyanaz a típus. Warta Black.
Most azon elmélkedem, hogy egy feszültségmérőt építek a kocsiba, lássam mikor kell töltőre kapcsolni.
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2019
(#) Gafly válasza mnyugger hozzászólására (») Okt 9, 2019 /
 
2007-es az autó, a gyári akku van benne.
Háromszor volt mélykisütve (egy hét múlva vettem észre őket, mert tipikusan hetente egyszer-kétszer járok csak vele).

Börzén szokott lenni "levágott" szivargyújtó csatlakozó. Ha összeházasítod egy pár banánhüvellyel, meg a motorháztetőt sem kell felnyitni a méréshez. Külön beépített mérőkét én nem építenék a helyedben.
Ha gondolod, veszek csatlakozót legközelebb, azt majd eljut valahogy...
Következő: »»   258 / 298
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem