Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   47 / 156
(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
És még csak nem is túloztam. Pár hónapja volt egy hasonló franciázásom (a szó szoros és átvitt értelmében), a féltengelyre ültettem a gencsit, kettévettem (úgy se fért ki ), így aztán ott fent kiforrasztottam a diódahidot, kimértem, újat vissza (milyen jó felfele forrasztani!), majd fel a helyére. Fincsi.
(#) sdfgroup hozzászólása Nov 11, 2010 /
 
Sziasztok! A következő kérdésem lenne. Van egy generátorom aminek a W kivezetéséről kapja a jelet a fordulatszámmérő. Most neten találtam róla leírást amelyen meg van adva mekkora fordulaton mekkora a frekvencia. Kérdésem ezt egyszerű multiméterel meg tudom mérni?
(#) zolika60 válasza sdfgroup hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Mármint a frekvenciát? Azt nem. Bár már láttam olyan műszert amiben volt frekimérő, de az nem az átlag kategória. :yes:
(#) sdfgroup hozzászólása Nov 11, 2010 /
 
van egy sma 64 my-om, azon van frekvenciamérés, bár még sose használtam
(#) zolika60 válasza sdfgroup hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Akkor itt a remek alkalom kipróbálni.
(#) SzervízMacska válasza lepke hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Szia. Szóról szóra Ákossal értek egyet, tényleg tragédia némely francia autó javítása. Hozzátéve, hogy egy villamosságisnak illene tudnia kiszedni egy generátort, hiszen többnyire nem kézben viszi az ügyfél javíttatni. Ha valóban futóművet kellett bontani, a szakszervizek 8-10000 forintos óradíjához viszonyítva nem volt drága a javítás. Az alkatrészt ki tudja, hisz a leírásból nem derült ki, mik lettek cserélve.
Én az igazi hibát ennél a hibakódos mesénél látom... Leginkább etikailag. Ha a javítás közben újabb hibára derül fény, erről a tulajt "illik" tájékoztatni, illetve megbeszélni vele, igényli-e a plusz javítást.
A sarun lévő salétrom eltávolítása - mert sav nem szok' rajta lenni - a töltésrendszer javításának szerves része, nem külön tétel. Ez a lerakódás viszont hibakódot nem generál. Sokkal valószínűbb, hogy a bontás során lehúzták valamely érzékelő stekkerét, majd összeszereléskor elfelejtették visszadugni. Ilyen esetben meg, nem illő a saját-hibás kód törlését az ügyfélre átterhelni - szerintem.
Az anyag- és munkadíjon felül én egy fillért sem fizettem volna, mivel más munkát nem rendeltem.
(#) dobo válasza SzervízMacska hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Szia nekem több éve évtizede renault kocsim van amit magam javítok .
Biztos hogy kacifántos megoldások vannak bennük meg az embernek kialakul a 2. könyöke pár év után olyan helyekre kell benyulnia
1-illene tályékoztatni a tulajt a felmerülő nehézségekről főleg ár változásról.
2-Az akusarunál kellet volna kezdeni mérni tisztítani stb.
3-Biztos hogy van hibakód? 96-os meganomban még nincsen vagy nem tudok róla.
4-A töltés biztos nem okoz hibakódot szerintem is valamit széthuztak és elfelejtették visszadugni aztán inditás után eltárolta a hibát.

Szóval szerintem több sebből vérzik a dolog.
(#) norbi0325 hozzászólása Nov 11, 2010 /
 
Sziasztok
Tanácsot kérnék !! Van egy zastavám és és állandóan kínlódok az aksijával de valószínű a generátor töltése miatt ....jelenleg is 1 éves az aksim de már most sz.pok vele .....ha feltöltöm pikk-pakk indul 3-4 napig ahogy kell aztán egyre jobban leépül ,kínlódik indításkor.. alapjáraton elég gagyi a töltés az aksin mérve 13,8-körül ..igen ez még jó...de + lámpával,már csak 12,7 ha meg + féklámpa + fűtés akkor 9 köré esik,ja és akkor még nem is esik az eső ami ugyebár a + ablaktörlő aztán ott a 8,5V és ha hozzávesszük hogy csak városban rövid utakon használom ,én magam sem csodálkozom hogy szépen lassan leépül az aksi töltöttsége ...de mit lehet tenni ??? nagyobb aksit ne ajánljatok ..a töltéssel mit lehet tenni ?? vmi tuning ? vagy talán rossz lehet a szabályzójában egy dióda ?? tanácstalan vagyok ! másik autót sem ajánljatok mert csak ez van )
(#) potyo válasza norbi0325 hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Nézd át a vezetékezést a generátor és az akku között. Nézd végig a testvezetékeket is. Bekapcsolt fogyasztókkal mérj feszültséget a generátor plusz kivezetése és az akku plusz kivezetése, valamint a generátor háza és az akku minusz kivezetése között. Ha ezek bármelyikénél 0,2V-nál nagyobb feszültséget kapsz, akkor végig kell nézni a közben levő csatlakozásokat, vezetékeket. Az is lehet, hogy a generátorról elmenő vezeték eleve nem elég nagy keresztmetszetű, akkor be kell húzni a generátor és az akku közé valami normális keresztmetszetűt. Én 2x4mm2-t tettem párhuzamosan mind a plusz, mind a minusz ágba, valamint külön egy-egy vezetéket a generátortól a berelézett világításhoz, így a világítás árama sem okoz az akku felé feszültségesést. Az eredménye az addig csak motornál 14V, világítással 13,2, hátsóablak fűtéssel 12,7V helyett atomstabilan 14V, amíg a generátor győzi a terhelést.

Egyis ismerős mondta, amikor valami peugeot dízel leállt neki az út szélén hibalámpával, hogy addig volt jó, amíg zastavaja volt, mert annál legalább ha benzin meg szikra volt, akkor akárhogy is de elgurult, ezt meg egy poros légtömegmérő mozgásképtelenné teszi.
(#) akos70 válasza norbi0325 hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Bár eleve nem nagy generátor van rajta, talán 35amperes, tuningra nincs szükség, ha minden rendben van, pár alapvető fogyasztóval, fordulaton tudnia kell a kb. 14 voltot.
Én először megnézném az ékszíjat, talán terhelésnél megcsúszik. Ezután leellenőrizni a generátor kivezetését, csatlakozóját.A Zastaván ebben van egy vékony és egy vastag vezeték, mivel nem csavaros, hajlamos eloxidálódni. Alaposan meg kell takarítani mindkét felét, a sarut megszorítani, ha szükséges, cserélni. Van rá esély, hogy ezek után megjavul a töltés.
Ha mégsem, akkor szét kell borítani a generátort.
(#) norbi0325 hozzászólása Nov 11, 2010 /
 
Köszönöm az észrevételeket...igazából a csatlakozókat már megtisztítottam a kontakthibáktól ..de igen csúszócsatlakozós... megmértem a kilépő feszültséget és az aksin lévő feszkülönbség 0,1V ......már előzőleg megtisztítottam a kollektor részt is , mert szétszedtem a generátort megnézni a csapágy állapotát ,de pöpec minden.... ha pörgetem a motort, lassan de szépen felmegy 14V-ra a töltsés...csak hát alapjáraton visszaesik nagyon ,főleg ha megy lámpa,a fék, fűtés ez pedig így télen állandó használati fogyasztók.........és hát ugye a rövid távokon nem tudja visszatölteni a kellő mennyiséget .....ezért is gondolom hogy szép lassan lemerül használat közben ......................normális esetben alapjáraton ,felkapcsolt lámpával + féklámpával,mennyit szabadna esnie a fesznek az aksin mérve ??
(#) potyo válasza norbi0325 hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Normál esetben nem lenne szabad a generátoron semennyit sem esnie, mert a szabályzás a belső feszültségeséseket kompenzálja, amíg a generátor teljesítőképességét el nem éri a terhelés (viszont alapjáraton ez lehet, hogy csak kb. 40%-a a névleges áramnak). Amikor a fogyasztókat bekapcsolod és megjáratod a motort 3000 körüli fordulaton, akkor hogyan alakul a feszültség (tudom, hogy a zastavaban nincs fordulatmérő, de úgy próbáld megsaccolni)?

A minusz oldalon is mértél feszültséget az akku és a generátor között?
(#) lepke hozzászólása Nov 11, 2010 /
 
kedves Mindenki!
Köszönöm hozzászólásaitokat!
Ma elmentem a kocsimért, higgadtan elmondtam véleményemet, meghallgattam a szerelőjét- aki megmutatta, hogy miket cserélt ki , kifizettem 45 ezer ftot, aztán megnyugtattam magam, hogy legalább most jó az autóm!
Arra, hogy miért nem jelezte, hogy más hiba is felmerült, ami ráadásul nem 1-2 ft - az volt a válasza, hogy csak nem adhatta vissza az autót, hogy továbbra sem indul!
További jó eszmecserét!
Üdv!
(#) potyo válasza potyo hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Ha utánaszámolunk, akkor a tompított világítás, fűtés és a motor áramfogyasztása már akár el is érheti a 35A-es generátor alapjárati áramtermelő képességét. Ha pedig ez a helyzet és sokat megy a motor kis fordulaton/alapjáraton, akkor ez ellen nemnagyon tudsz mit tenni azon kívül, hogy megpróbálsz egy nagyobb generátort szerezni. Pl. bontóban keress E Kadett vagy F Astra generátort, azokban van névlegesen 55A-es, olyanból mértem már alapjáraton kifolyni 48A-t is, és ránézésre ugyanaz a felfogatása mint a zastava generátorának (vagy meg van tükrözve? Most azért ebben elbizonytalanodtam). Vagy esetleg meg lehet próbálni módosítani az áttételen, hogy alapjáraton is gyorsabban forgassa a motor a generátort, de szerintem a bontott generátor egyszerűbben megoldható.
(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Igen, az a 35A-os generátor alapjáraton jó, ha 15-öt tud, az meg ugye nagyjából a gyújtást meg a világítást fedezi. A többi megy az aksiból.
A nagyobb generátor jó lenne, de úgy emlékszem, hogy a gyárinak is szükös ott a hely.
(#) potyo válasza akos70 hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Áramterhelhetőségben nagyobbra gondoltam. Szerintem az említett Opelbe épített Bosch generátor fizikailag nem nagyobb, mint ami gyárilag a Zastavaban van.
(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Szerintem legalább 2 centi különbség van átmérőben, meg hosszban is. Ha szűk a hely, számíthat.
(#) norbi0325 hozzászólása Nov 11, 2010 /
 
nos valami ilyesmi válaszra vártam igazatok lehet ebben az alapjáraton kevés a töltési áram (erre nem is gondoltam),,,,...fordulaton semmi gáz mert szépen felmászik a töltés is ......szóval valahol erre számítottam hogy igazándiból gyárilag nagyon alul méretezték......( alapjáraton) vagyis amolyan városi pirostól pirosig forgalomra, télen ) .....mert nyáron sosem volt ilyennel gond ..na persze akkor nincs is -10 fok ) fizikailag nem is lenne gondom belefaragni vmi mást mert van ott hely bőven !! .......egyébként próbálkoztam olyannal amit potyo mond hogy , csináltam rá kisebb ékszíjtárcsát ,csak azzal meg az volt a baj hogy a kis fordulókör miatt hamar megeszi a szíjat !ezért elvetettem , illetve visszaszereltem ............nem értek nagyon hozzá , ezen van 2 mazzag...az egyik ha jól gondolom az a töltőmazzag ami az aksira megy , a másik meg a gerjesztő,vagy a visszajelző??? nemtudom .....na mindegy ,nekem vmi olyasmit kell találni amin ugyanígy 2 kivezetés van ....ifá-?? (vicc)
(#) potyo válasza norbi0325 hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
A vékony madzag a visszajelző. Főtengelyre nem lehet nagyobb tárcsát rakni? A legtöbb generátoron ez a két vezeték található, nem lesz gond ilyet találni. Az elhelyezés ami a kérdéses, de ha van hely, akkor az se olyan nagy probléma.
(#) norbi0325 hozzászólása Nov 11, 2010 /
 
Főtengelyre sajnos nem mert így is közel van , belelógna az olajteknyőbe....meg hát azt ott kicserélni... a kasznitól meg nem férnék hozzá hogy levegyem ,hacsak meg nem billentem az egész motort.......ez elvetve ! van ott hely a generátornak ! kiváncsi leszek mennyiért akar majd rámsózni a bontós!! dizel unoé?? mert hát ez is fiat motor !
(#) potyo válasza norbi0325 hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Unot nemtudom, de szerintem abban se lehet túl nagy áramú a generátor. De nézd meg, hogy mit ír rajta, ilyen 14V 45A vagy ilyesmi feliratot keress, és minél nagyobb szám legyen az A betű mellett. Meg persze azt is nézd, hogy megoldható-e a rögzítése.
(#) norbi0325 válasza potyo hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Nemgond !! felmonnyantok én rá bármit de az a 45A -val nemhiszem hogy ki leszek segítve !
(#) potyo válasza potyo hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Mennyi a mostani? Meg a 45-öt csak példaként írtam, minél nagyobb, annál jobb. De igazából az kellene, hogy bekapcsolod ezeket a cuccokat, motort akkora fordulaton járatni, hogy épp beálljon a 14V és ekkor megmérni, hogy mekkora áram folyik ki a generátorból.
(#) norbi0325 válasza potyo hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Hát gyárilag 33A meg ennyi is van ráírva ...s szerintem 3-4000 körül éri el a 14Vot ! amit közvetlen le is tudtam mérni a generátoron !de holnap meg fogom mérni az összes fogyaztót ....jaaaa nemtudom csak 20A mér a múszer
(#) akos70 válasza norbi0325 hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Itt találsz Fiat generátorokat. Rögtön az első pont olyan, mint a te Iskra generátorod (ez volt a 128-as Fiaton, amiből a Zastava lett) Össze tudod hasonlítani más tipusokéval, teljesítmény és méretadatokat is találsz.
(#) norbi0325 válasza akos70 hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Köszönöm szépen Át fogom nézni........ de most jó éjszakát !
(#) lapose válasza norbi0325 hozzászólására (») Nov 12, 2010 / 1
 
Érdemes megnézni a generátor belsejét. Ennél a generátornál pár alkalommal hasonló tünetnél találkoztam olyan hibával, hogy az állórész tekercselésnek a forrasztásai elengedek. Érdemes ellenőrizni, mert , ha csak ennyi a hiba egyszerűen javítható.
(#) Infinity77 válasza lapose hozzászólására (») Nov 12, 2010 /
 
Igen nem lyukas a kosár amiről beszél! Nekem pont ugyan ez volt a helyzet. Rövid távokon szép lassan megette az akksit 1 hét alatt. A 4 kivezetésből 2 elvolt törve a forrasztásnál. Az más tészta hogy tönkre is ment benne a dióda híd meg a fesszabályzó hogy emiatt vagy nem azt ki tudja. Ha gyárilag így jött ki akkor jónak kéne lenni. Mondjuk pici a generátor az biztos Az enyémben 70A-es van de hasonló jelenségek vannak. rövid táv 5 km reggel haza felé kb 7 km és vagy 4-szer inditom leállítom mert ide megyek oda megyek. 2 hét alatt szépen leamortizálódik az akksi. Nincs mit tenni. Néha vagy beiktatsz hosszabb távokat vagy mint én felkészülsz +akksi a csomitartóban és bika kábel a biztonság kedvéért.
(#) potyo válasza Infinity77 hozzászólására (») Nov 12, 2010 /
 
Mondjuk ha tényleg így használod, akkor rendszeresíteni kellene egy automata töltőt és hetente egyszer éjszakára rátenni az akkura.
(#) norbi0325 válasza potyo hozzászólására (») Nov 12, 2010 /
 
Na igen de ezek amolyan kiényszermegoldások..és nem szeretnék ilyesmivel foglalkozni főleg úgy hogy az asszony is használja az autót ,( többet mint én) ők meg tudjátok beülnek aztán nem néznek ,nem hallanak semmit csak induljon és guruljon ....
Következő: »»   47 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem