Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
 
Témaindító: huhuu, idő: Ápr 12, 2007
Lapozás: OK   1 / 148
(#) huhuu hozzászólása Ápr 12, 2007 / 1
 
Sziasztok!

Legyszi segitsetek, a baratom autojaval gondok vannak.
Nem tölt a generator es nem is jelzi a piros lampa, hogy nincs töltes. Par merest csinaltunk de nem sokra jutottunk. Ez egy mitsubisi colt, talan 95-ös ha jol emlekszem.
Alapjaraton nem emelkedik az akku feszultsege, gazadassal sem, 12 es valamennyi volt. Epp töltes utan neztuk, de valamikor sokkal sokkal alacsonyabb is volt, az egesz problemat ugy vette eszre, hogy mar az index sem akart muködni....
A generator kapcsain(ahol a vastag kabelek vannak) alapjaraton megeggyezö feszultseget mertunk mint az akkuban. Volt egy vekonyabb vezetekes csatlakozo, amin ket polus van, azt lehuztuk es menet közben semmilyen feszultseget nem mertunk a kabelen. Gondolom ez a gerjesztö tekercs csatlakozasa. A testhez kepest nem mertunk csak a ket kabelt neztuk. Arra gondoltam akkor talan a feszultseg szabalyzo, de nem talatuk meg, hogy hol lehet ez. valaki nem tudja?
ötletek mit merjunk merre induljunk? esetleg valakinek nem volt ilyen kocsija ilyen problemaval??
Leiras, kapcsrajz, link vagy barmi jol jönne!
Köszönöm elöre is!!!
(#) Joci77 hozzászólása Ápr 12, 2007 /
 
Hi!
legegyszerűbben : járó motornál vegyed le az aksi 1 pólusát,ha jó a generát akkor nem áll le a motor.
(#) mex válasza Joci77 hozzászólására (») Ápr 12, 2007 /
 
Na ezt ne csináld mert finoman szólva is marhaság. Szerintem a töltésszabálytó elektronika be van épitve a generátorházba,azért nem találjátok. Első körben érdemes a keféket ellenőrizni, érintkeznek-e,de fel is lehetnek akadva,esetleg megszorult valamelyik,és nem ad át. A legtöbb esetben szimpla kefecserétől megjavul.
(#) Joci77 válasza mex hozzászólására (») Ápr 12, 2007 /
 
miért marhaság? sokszor próbáltam és nem csak autóknál
ott van az a szó
Idézet:
„legegyszerűbben”
(#) dbase válasza Joci77 hozzászólására (») Ápr 12, 2007 /
 
Baromság!!!
Mert próbáld ki ujabb kompjuteres autónál és utánan veheted bele a computert.
Gondold végig:
-generátor váltót nyom(aszem 3 fázis kb)
-van utánna egyenirányító híd
-és a kimenő fesz tisztán nem egyenáramu, és a akku pufereli meg.
Ha leveszed odaveri az elektronikát.Jo móka lehet.
(#) potyo válasza Joci77 hozzászólására (») Ápr 12, 2007 / 6
 
Idézet:
„Hi! legegyszerűbben : járó motornál vegyed le az aksi 1 pólusát,ha jó a generát akkor nem áll le a motor.”

NEHOGY MEGPRÓBÁLD. Ha véletlen jó a generátor, akkor egy pillanat alatt tönkreteszi a diódáit. Jó esetben csak a diódákat, rosszabb esetben a komplett elektronikát kinyírja. Ha nincs bekötve az akku, akkor nem szabad a motort járatni. Ha a feszültség nincs 14V körül, akkor a töltés biztos nem megfelelő, nincs ezen mit kisérletezni.

Lehet, hogy elkoptak a szénkefék a generátorban, vagy beszorultak. Egyébként sem árt kitakarítani a generátort időnként. Legjobb levenni, és legelőször azt átnézni. Mondjuk ellenállásméréssel a kis kapcsoknál is kimérhető, hogy a kefék rendben vannak-e, de már találkoztam olyannal, hogy álló motornál a kefék hozzáértek a gyűrűkhöz, de amint a motor elindult, már nem volt az érintkezés megfelelő (ebben ugye az a szar, hogy a töltésjelző lámpa úgy jelez, mintha minden rendben lenne). Ha leveszed, nézd végig a generátoron, van-e jelzés a kapcsok mellett, és írd fel, mit találtál.

A generátoron az egyik kis csatlakozó lehet a szokásosan D+ jelzéssel ellátott (nevezzük ezt most is D+-nak), a gerjesztőáram levételére szolgáló diódák közös vége. A másik csatlakozó pedig a gerjesztőtekercs egyik vége, és a gerjesztőtekercs másik vége testelve van. Amikor ráadja a gyújtást, akkor a D+ kapocsra érkező vezetéken meg kell jelennie 12V-nak a test felé (amikor le vannak húzva a generátorról a vezetékek), mert itt kap a generátor előgerjesztést a töltésjelző lámpán keresztül. Ezt mérd le, hogy megvan-e! Ha nincs, akkor az égőt meg kellene nézni a műszerfalban, lehet, hogy csak szimplán kiégett, vagy nem érintkezik.

Ha találsz D+ jelzést, akkor arra köss oda egy 5W körüli 12V-os izzót, az izzó másik végét pedig az akksi pozitív végéhez érintsd. Közben mérd a feszültséget az akksin. Ha ekkor megindul a töltés, akkor csak simán nem kap előgerjesztést a generátor, és nem gerjed fel magától. Egyenlőre ezeket csináld meg, utána majd megyünk tovább.

Az ilyennek nem adnék autót a kezébe. Arról venni észre, hogy nincs töltés, hogy az index nem működik, hát elég nagy marha. Az indítózáson már akkor érződik, hogy valami nincs rendben, amikor még vígan működik minden.
(#) mex válasza Joci77 hozzászólására (») Ápr 12, 2007 /
 
Egy 95-ös évjáratú colt tele van zsúfolva elektronikával. Ha ne adj isten valamennyit is tölt a generátor,és az akku nincs rajta akkor semmi nem tudja elnyelni a töltőimpulzusokat amik messze meghaladják az üzemi feszültséget.... Héhány érzékenyebb elektronikára nincs jó hatással. Ezenkivül a generátordiódák is átüthetnek, tetézve a költségeket. Nahh... Úgy látom mig kiizzadtam a válasz az előttem szólók megadták a magyarázatot.
(#) huhuu válasza Joci77 hozzászólására (») Ápr 12, 2007 /
 
Mar kiprobaltuk, hogy lehuztuk a sarut, de abban a pillanatban megalt.
Ez jo ötlet, hogy be van epitve a töltes szabalyozo, de miert nincs feszultseg azon a bemeneten?
(#) Joci77 válasza dbase hozzászólására (») Ápr 12, 2007 /
 
..... móka nemmóka, kipróbáltam és mi van? autóvillanyszerelö a másik szakmám,eddig még tudtam mit csinálok.de most már megkérdőjelezted aszem...
(#) Mumtaz válasza mex hozzászólására (») Ápr 12, 2007 /
 
Egyetértek veled.

Annyit fűznék hozzá elsőre elrettentés képpen, hogy a járó motornál levett akkusaru naggyából annyit eredményezhet jó generátor esetén, hogy jobb esetben kinyom néhány biztosítékot, rosszabb esetben - lévén, hogy '95-ös évjárat körüli autó feltételezve, hogy injektoros - könnyedén kinyírhatja a teljes injektor vezérlést, gyújtást (és még sorolhatnám az elektromos kütyüket) akár többszáz ezres kárt okozva.

A fesszabályzó feltételezhetően a generátorban van. A generátor hátsó felén valószínűleg egy fekete műanyag. Általában két csavar tartja. Sok esetben egybe van a szénkefetartóval. A "gerjesztóáram" vezetékén ugyanakkora feszültségnek kell lennie, mint az akksiban, mivel ez szimplán a gyújtáskapcsolóra kötött dolog és csak a fesszabályzó áramellátását biztosíja gyújtás ráadásakor. Ha ezen a vezetéken nincs áram, akkor nem a generátor döglött meg, hanem lehet biztosíték, a vezeték szakadása, csatlakozás szétcsúszása, vagy a gyújtáskapcsoló hibája.

Ha a generátorra csak két vékony vezeték megy, akkor abból az egyik a pozitív a másik a visszajelző lámpa vezetéke, és a testet magáról a generátorházról kapja a fesszabályzó.
(#) potyo válasza huhuu hozzászólására (») Ápr 12, 2007 /
 
Én nem hiszem, hogy be lenne építve a szabályzó, akkor minek menne még két vezeték oda. Egy kell az előgerjesztéshez, de a másik mi? Nem hiszem, hogy a fordulatszámot onnan mérné. Nem tudjátok lekövetni, hová megy az a két vezeték?
(#) Mumtaz hozzászólása Ápr 12, 2007 /
 
Lemaradtam.
(#) mex válasza Joci77 hozzászólására (») Ápr 12, 2007 /
 
Autóvillanyszerelő is vagy? egyre rosszabb.......
(#) potyo válasza Joci77 hozzászólására (») Ápr 12, 2007 /
 
Akkor jobb lenne, ha nekiállnál tanulni is egy kicsit hozzá. Ugyanis ez le van írva minden autóvillamossággal foglalkozó szakkönyvben.
(#) Joci77 válasza mex hozzászólására (») Ápr 12, 2007 /
 
az első az PÉk :kocsog:
(#) Joci77 válasza potyo hozzászólására (») Ápr 12, 2007 /
 
akkor infulenzás voltam...
(#) potyo válasza Joci77 hozzászólására (») Ápr 12, 2007 /
 
Most mondjam azt, hogy látszik?
(#) Mumtaz válasza potyo hozzászólására (») Ápr 12, 2007 /
 
Idézet:
„itt kap a generátor előgerjesztést a töltésjelző lámpán keresztül.”


Hmmm. Erről a verzióról nem hallottam. Mindíg tanul az ember.
(#) potyo válasza Mumtaz hozzászólására (») Ápr 12, 2007 /
 
Pedig ez az alapverzió, régebben szinte minden járművön így volt megoldva, amikor még nem volt egybeépítve a szabályzó a generátorral (vagy a motorvezérléssel, ami mostanában a Fordnál előfordul - állítólag a pontosab szabályzás - gyakorlatilag a drágább javítás miatt). A működés azóta sem változott semmit, csak kevesebb a vezeték.
(#) Mumtaz válasza potyo hozzászólására (») Ápr 12, 2007 /
 
Emlékeim szerint jogsinál a műszaki vizsga tananyagában is benne van a kresz könyvben.
(#) Joci77 válasza Mumtaz hozzászólására (») Ápr 12, 2007 /
 
én úgytudtam,hogy a generátor segédtekercse ,vagy csillagpont kivezetés és a +12V közt van az izzó. gyujtáskapcs 15-ös pólus
ilyen előgerjesztésről még én sem hallottam
(#) potyo válasza Mumtaz hozzászólására (») Ápr 12, 2007 /
 
Azt nemtudom, én nem Magyarországon vizsgáztam. Itt nálunk, Vajdaságban - sajnos - a műszaki részletek nincsenek a tananyagban. Legalábbis néhány éve még nem volt, de akkor emlegették, hogy lesz.
(#) Mumtaz válasza potyo hozzászólására (») Ápr 12, 2007 /
 
Mondom, hogy mindíg tanul az ember. Régi toyotámban külső fesszabályzó volt, náál is külön vezeték ment vissza a lámpára. A Vectrámban eredetileg Delco-Remi generátor volt, most hitachi, mert az eredeti generátorban egy út alatt úgy megdöglött a csapágy, hogy a tengely szanaszét törte a generátorházat és a fesszabályzót is. még rövidzárat is csinált pont a gerjesztőkörön, hogy hirtelen a lámpák olyan fényerővel kezdtek világítani, hogy bármelyik mai xenon lámpás csodaautó megirigyelte volna.

Na ebben is két vezeték megy a generátorra és emlékeim szerint ennél is az egyik a lámpa külön visszavezetése. De ezután már majd megnézem a kapcsolási rajzot.
(#) Mumtaz válasza Joci77 hozzászólására (») Ápr 12, 2007 /
 
Valami ilyesmire emlékszem én is. mind1.

A téma lényege, hogy generátort nem ér akksi nélkül járatni. Anno próbaképpen egy bontásra szánt ladánál felkapcsoltunk minden lámpát és egyéb fogyasztót, aztán lekaptuk az akkusarut. Varázsütésre mintha vakut villantottak volna a környéken. Az izzók úgy égtek ki, hogy öröm volt nézni.
(#) dobo hozzászólása Ápr 12, 2007 /
 
Na van itt hozzászólás bőven!!!
A generátorra megy egy vastag vezeték az aksitól .Mérd meg az aksi feszt az aksin(12v)
Mérd meg a generátornál A vastag és a test között Elvileg ugyanannyi!!!!(12v)
Jön egy vékony is ezen csak gyujtáskor van fesz ezt is mérd ki a test és a vezeték között.itt is 12v nak kell lenni.
.
Na és ha a töltéslámpa nem világit nézd meg ha a gyujtást ráadod akkor világít-e?
Ha a kefék lennének rosszak akkor világítania kellene!!!Üzem közben
De szerintem nagyon nagy valószínüségell mondhatom hogy fesszabályzó melyet két csavar rögzít a generátor hátuljára és kefékkel együtt kivehető
NEM szakmám csak már csináltam pár hasonlót.
A saru levétel Pedig elitélendő még MTZ trakinál is veszélyes nemhogy egy ilyen gépnél.
(#) Joci77 válasza Mumtaz hozzászólására (») Ápr 12, 2007 / 1
 
én is láttam olyat de az 24V-os körben volt
(#) Joci77 hozzászólása Ápr 12, 2007 /
 
lakatfogós ampermérővel szoktam mérni,nem mindekinek van azért irtam,ha 1 pillanatra lekapod a madzagot, és nem tölt akkor alapjáraton mindjárt megdöglik a motor.
aztán lehet kezdeni a hibakereséssel-javítással. megyek a kocsmába csá..............
(#) potyo hozzászólása Ápr 12, 2007 /
 
Ezzel kezdte huhuu:
Idézet:
„Volt egy vekonyabb vezetekes csatlakozo, amin ket polus van”


Nekem ebből az jön le, hogy a generátorra két vékonyabb vezeték megy, és nem a generátoron van a szabályzó, hanem valahol máshol.
(#) huhuu hozzászólása Ápr 12, 2007 /
 
Igen meg egy fontos dolog, nem ég a piros akku izzo amikor ráadjuk a gyujtást. Ezt elfelejtettem irni
(#) potyo hozzászólása Ápr 12, 2007 /
 
Találtam egy képet a bekötésről, amire nekem ez eddig hasonlít. Itt F és S jelzések vannak.

alt_07_1.gif
    
Következő: »»   1 / 148
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem