Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó riasztó (bekötés)
 
Témaindító: tom79, idő: Szept 12, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   41 / 41
(#) Uviktor válasza belepes hozzászólására (») Feb 3, 2020 /
 
Üdv,
A status2 a riasztó barna vezetéke,ide kösd a kp.zár kapcsoló ledjét,erről fog be-ki kapcsolni.

A kp.zár utólagos vezérlése egyszerű,de használni mégis bonyolult.
Ugyanabban a kapcsoló csatlakozóban ahol a status2-t kötöd,van egy vezeték,amire ha negatív impulzust adsz,bezár.Ha még egyet,kinyit.
Ha jól emlékszem(mérd meg kérlek), a távirányító modul kimenetei negatívot adnak.Összehozod őket 2 diódával (pl4001) és rákötöd az impulzusos vezérlésre.
A gond csak annyi,hogy ha egyszer megnyomod a belső kp.zár kapcsolót és elfelejted,megfordulhat a vezérlési sorrend.
(#) belepes válasza Uviktor hozzászólására (») Feb 3, 2020 /
 
Nem tűnik túl biztonságosnak, hogy ajtó nyitásra inaktíválja magát. Hiszen ha betörik az üveget, a vezető oldali kilincs belülről nyitni fogja. Más honnan nem lehet valami jelet levenni? De minden esetre nem működik így sem, pedig raktam diódát is ahogy a gyári rajz írja. Vagy az ajtó nyitó modul zavarja?

Arra gondoltam, hogy a központi zár, nem egy vezetéken keresztül vezérli a zárakat? Mert akkor arra raknék feszt vagy testet és úgy nyitnám.
(#) Uviktor válasza belepes hozzászólására (») Feb 3, 2020 /
 
Hm.
Pedig ha rajz szerint van kötve, működnie kell.
Ellenőrizd kérlek testet,tápfeszt,a can H és L vezetékeket.

Nem értem miért kapcsolna ki ajtó nyitásra?Akkor mi értelme lenne?
A közponi zárat meg tudod vezérelni a vezető ajtóban levő zár működtetésével?
A kp.zár motorokat végül is meg lehet vezérelni,de az sem olyan könnyű.
Meg kell keresni,hol jön ki a többcélú vezérlőegységből.El kell vágni,mert a vezérlőegység alapból negatívot tart a motorok mindkét pólusán.
Ha megpróbálnál tápfeszt kapcsolni így a motorra,zárlatot okoznál.
Rádió modult lehúzhatod,de ha jól van programozva,akkor már azzal is kellene működnie.
(#) belepes válasza Uviktor hozzászólására (») Feb 3, 2020 /
 
Ez volt az első furcsaság mikor megvettem. Bezártam távirányítóval, vártam 5 percet, majd belülről kinyitottam simán a vezető oldali kilinccsel (kívülről értelem szerűen nem lehet nyitni ilyenkor) - másik ajtók kilincsei nem nyitják a kocsit. Már gondoltam rá, hogy valahogy relézem hogy ne lehessen nyitni. A központi zár gombja fent viszont pár perc után letiltásra kerül, így oda sem lehet a riasztót kötni, mivel utána hatástalan marad a nyitási jel (bár ennek nem látom értelmét, ha amúgy belülről a vezető oldali ülésről lehet nyitni).

A test, táp oké, kis kék led villog lassan. De nem riaszt be, ha nem nyomom meg a saját távirányítóját.

Ha a saját távirányítójával beélesítem, akkor villogtatja az indexet, tehát úgy veszi a jelet. Ilyenkor elkezd gyorsan villogni a kék ledje. Ha viszont a kocsiéval próbálom nem kezd el gyorsan villogni, ebből gondolom hogy nem riaszt be - meg abból hogy ha kulccsal kinyitom az ajtót, akkor sem riaszt be.

A H és L vezetéket úgy kötöttem ahogy a képen is van. Onnan a nyitás és zárás jelet kellene csak kapnia nem? Majd az alapján villogtatja az indexet. Lehet valahogy a H és L kapcsolatot teszteltetni? Az indexet a kocsi is villogtatja nyitáskor záráskor. Riasztáskor kellene csak neki. A két index kimenetet viszont nem kötöttem be, mivel a tetőn lévő vészvillogóval villogtatja. Gondolom ez nem lehet baj. Valamint ajtó kulccsal nyitására sem jelez be. Utóbbira arra gondoltam, hogy egy relén keresztül veszek jelet a belső világításból. Bár az kicsit lomhán kapcsol fel. És rákötöm a motorháztető nyitására. Akkor az lehetne minden nyitási riasztás bemenete.

A vezető oldali ajtókilincs nyitása nem nyitja a központi zárat csak azt az ajtót.

Egyelőre a következő gondokon szeretném átrágni magam:
- miért nem érzékeli hogy nyitom zárom a kocsi távirányítójával az ajtókat?
- miért nem élesedik ki-be nyitáskor és záráskor?
- lehet-e analóg módon ajtónyitást bekötni valahová?
A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2020
(#) Uviktor válasza belepes hozzászólására (») Feb 3, 2020 /
 
Ok.
Sok fontos infot leírtál most.
Tehát a távirányító modullal működik,ok.
A led gyors villogása kikapcsolás után jelentkezik-jelzi hogyha nem nyitsz ajtót,vissza fog élesedni.Ezt most a hasznodra fordíthatod;ha a gyors villogási fázisban nyitsz egy ajtót,es a led elalszik,az azt jelenti hogy lát ajtó nyitás jelet can-en.
Ha később zavar ez a funkció,kikapcsolhatod az automatikus visszaélesedés (rearm) funkciót,és akkor nem fog gyorsan villogni.

-ellenőrizd,hogy ha beülsz,magadra zárod a gyári távirányítóval,a tetőben levő kp.zár kapcsoló piros led bezáráskor világít-e.Rajzhoz képest jó helyre van kötve, a diódát nyugodtan kiveheted.
Hülye kérdés, de a bizonság kedvéért felteszem,kérlek ne sértődj meg;a can bekötés vezeték színeit.A riasztó sodort érpárból sárgát az OBD 6.pin szürkére;a riasztó lilát pedig az OBD 14.pin narancsra kötötted?

Mára ennyi,folyt.köv.
(#) belepes válasza Uviktor hozzászólására (») Feb 4, 2020 /
 
Most rádugtam a laptopot és csináltam róla pár képet, hátha a beállításoknál lesz valami, bár mindent végig próbálgattam. A státusz ablakban nem jelzi a program: ha kinyitom az ajtót, ha lezárom a kocsit, ha a lezárt kocsit kinyitom távirányító nélkül, ha a riasztó távirányítójának valamelyik gombját megnyomom. Valamint a sziréna sem szólal meg. Felraktam a FWDCS_1408_GRUPA_A.bin frimwarwe-t hátha jobb lesz, de nem.

Sajnos mint írtam az ajtó nyitásra egyáltalán nem reagál.

Igen, ha bezárom világít egy ideig. Megnéztem, de igen így van kötve az obd-be ahogy írtad.

Van valami ötleted? Kezdek értetlenül állni előtte miért nem megy.

Jól érzem, hogy a vészvillogóra kötés a villogtatást hivatott csinálni, a motorháztető nyitását annak védelmére kell bekötni, míg az obd-n kellene neki az ajtók nyitásának és zárásának jelét fogni és a központi zár nyitásának-zárásának jelét? De akkor minek a tetőn lévő központizár gombját bekötni? Megnéztem a kocsi kapcsolási rajzát és ott a tetőn lévő központi zár kapcsoló A3 lába a zár jelet adja, míg a B3 ami nincs bekötve adja a nyitás jelet.
(#) Uviktor válasza belepes hozzászólására (») Feb 4, 2020 /
 
Szia,
A programozásban is találtam néhány problémát:
-A brown wire menüpont fontos lehet,mert ez a status2.
Elvileg automatikusan át kellene állnia amint az autó típust kiválasztod.
Ha van olyan lehetőség hogy status,válaszd ki.
-Rearm legyen 0
-A disarming with tytan remotes only -t válaszd "nem"-re,mert így most csak a távirányító modulra kapcsol ki,a gyárira nem.
-Passzív élesedést és immobilisert, rablásgátlást kapcsold ki szerintem.Meg fogsz tőle őrülni.
-jármű can bus vezérlésnél ne vezéreljen semmit.

Ha a számítógépedet oda tudod vinni az autóhoz és összecsatlakoztatod usb-n,mikor a riaszzó tápon van,a status monitoron látod,milyen jelek aktívak.
(#) belepes válasza Uviktor hozzászólására (») Feb 4, 2020 /
 
A barna kábelre 4 féle lehetőség van:
- pager
- pager pulse
- reverse gear
- immobilizer (relay nc)
Melyik legyen? Igazság szerint mindet végig próbáltam.

A rearm nem azt jelenti, hogy zárás után ha véletlenül kinyitom vissza riasszon?

Ahogy a képen is van, csak a led villogtatást írja ki. Semmi más eseményt nem ír ki.
Nem lehet hogy másik verziót kellene feltöltenem? Te melyikkel használtad?
(#) Uviktor válasza belepes hozzászólására (») Feb 4, 2020 /
 
A barna vezeték funkcióját elvileg úgyis felülírná az autó típusa.
Ezt az új program felületet még nem ismerem,nekem még régebbi van.
A rearm azt jelenti, ha kikapcsolás után nem nyitsz ajtót,akkor beállított idő után visszakapcsol,feltételezj hogy véletlen nyomtad meg a nyitást.
A gyári rendszer egyébként is visszazárná magát,és a felhasználók általában nem értik,miért villog még mindig a led,ha egyszer kikapcsolta.Ezért javasoltam a kikapcsolását.
Még egy dolgot megnézek,utána a forgalmazótól kell segítséget kérned.
(#) Uviktor hozzászólása Feb 4, 2020 /
 
Ez az utolsó lista amihez hozzáférek.
Ez is azt írja,hogy OBD 6-14 a can.
Nincs több ötletem.
(#) belepes válasza Uviktor hozzászólására (») Feb 4, 2020 /
 
Igen én is néztem és a kocsi kapcsolási rajzán is az.
(#) belepes válasza Uviktor hozzászólására (») Feb 5, 2020 /
 
Na ma postára adtam a forgalmazónak, küzdjenek meg ők vele. Azt mondták hogy mennie kellene és másik riasztó típust nem is tudnak ajánlani ehhez a kocsihoz.
Következő: »»   41 / 41
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu