Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Mi lehet a gond a 4/8 ohm sorbakötéssel? Ahogy utánanéztem a teljesítményt kell összhangba hozni (pl 55wos legyen mindkettő) az ellenállásnál nem láttam ilyen összefüggést. A két sorba kötött hangszóró impedanciája elvileg nincs egymásra számottevő hatással.
A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2020
Gond az nincs. Csak a max kimenőteljesítményét egy erősítő a névleges impedanciáján adja le.
Soros kapcsolás nem szerencsés hangszóróknál! Ettől függetlenül alkalmazzák DE általában csak "teljesen" egyforma hangszóróknál!
Minden hsz. generátor is egyben, amit az erőnek kezelnie kell, másik ellenállások keresztül nem tudja! Két különböző impedanciájú hsz több paraméterre is különbözik, még ha ugyanazon széria is! Az eltérő impedancia miatt nem egyforma teljesítmény fognak kapni, stb... Mondtam már, 8 ólm, oszt lépj tovább! ![]()
Sziasztok!
Adott egy fejegység (Blaupunkt Sevilla MP36) mindent megfelelően csinál, de kikapcsolva hozzáérés nélkül nekiáll recsegni az összes hangszóró, és a CD olvasó is nekiáll időnként magától kerregni. Ezt mi okozhatja? Előző fejegység ilyet nem csinált, ráadásul "testvére", igaz kevesebb tudással (Blaupukt Bermuda MP36). Ugyan az az alaplap és a csatlakozás is. Üdv.: McDeath
Sziasztok!
Van egy Blaupunkt San Diego MP27-es autórádióm és az a problémám, hogy nem mindig szól. Kijelző megy, pörgeti a CD-t kiír mindent, mint amikor normálisan működik, viszont ha leállítom a motort akkor megjön a hang. Nem kontakt hiba, mert mindig akkor jön meg a hang, ha leállítom a motort és a gyújtás még rajta van. Van amikor teljesen jól működik nem befolyásolja hogy megy a motor, vagy nem. Kb. 10 alkalomból kétszer működik normálisan. Egy G Astrában van. Mi okozhatja ezt a jelenséget?
A telefon némító vezeték rossz helyre lett kötve, vagy a rezgéstől hozzáér a testhez?
Üdv,
Jó lenne tudni,hogyan viselkedne egy másik fejegység. Gyanús a töltőfeszültség megjelenésével az összefüggés,talan belül valamiért soknak érzekeli a tapfeszt a vegfok és átmegy védelembe. Ha tudod,tedd fel egy labortapra,és emeld meg 14V-ig a tápfeszt,vizsgald meg mit művel. Ha jarmű oldalon van a hiba,akkor először megnézném,nincs-e bekapcsolva a hátsó szelvedőfűtés. Régebben ez csak jaró motornál kapcsolt,és (ha 5 ajtós) az átvezető gumiban előszeretettel törnek el és érnek össze a vezetékek-ez is átviheti a végfokot védelembe. Üdv!
Sziasztok!
A kérdésem az lenne, hogy egy (1DIN) autórádiót keresek egy Blaupunkt Brighton 170BT helyére, valami költséghatékony megoldás érdekelne, a tulaj nem akar sokat költeni rá, szempontok: -traktorba kellene, így a hangzás sokadlagos, 2db 10cm hangszórót hajt a tetőkárpitban, -ha kicsit is normális a tuner az nem baj (talán az egyetlen megfogalmazott kérés volt,) mert egész nap a határt járja, mindenféle vételi körülmény mellett, (a régi is folyton állomást keresett -utólag kiderült- ezt persze be lehet állítani hogy ne tegye) -usb bemenet -mp3 ejátszás -BT kihangosító, (az se baj ha nincs) A gugli a barátom volt, de ebben a kategóriában nem tudom mit szabad megvenni és mit nem, rengeteg a találat... Köszi!
Ne SAL-t, meg MNC-t ne, meg ennél noname-ebbeket sem. Kenwood, Clarion, Sony, JVC, ilyesmit. A tuner az egy dolog, az antenna és a vételkörzet egy másik. Mivel traktor, lehet, hogy érdemes lenne egy normál méretűt felrakni, nem a szokásos dizájnos rövideket. Ha pl. Békés megye, akkor jobb, ha megszereti a román műsorokat.
Miért kell lecserélni a Blaut? Ha az MP3 hiány miatt, akkor inkább maradjon és egy FM transmitter kell még. Szólni azért jól szólnak csak zajosak, de a traktorban ez nem lesz gond. A rádió vétellel meg gondolom nem volt gond...
Már nincs benne az éltető füst... (érdekes, hogy a vezetékeket jónak mértem, csak a traktor biztosítéka repült ami 10A, a kezelő nem tudja mi történt, épp nem volt a fülkében, mire visszaért csak az égett műanyagszagot érezte meg hogy nem szól semmi. Én sem emiatt mentem, csak mikor ott voltam akkor szólt hogy nézzem már meg... Azért is keres olcsón, mert a tulaj nem veszi meg, és akkor neki kell....)
Azzal lehet összefüggésben, mert amikor indítás előtt ráadom a gyújtást akkor szól, majd ha beindítom az autót, akkor eltűnik minden a kijelzőről (gondolom a nagy indítóáram miatt leesik az akku feszültsége) és ha visszajön, akkor már nem szól. Sajnos nincs labortápom...
Hát akkor szerintem menet közben is jönne-menne a hang.
És ha járó motornál kapcsolod csak be a rádiót?
Az előre leprogramozott rádió adók megmaradnak?
A rádió sárga az akkura van kötve? A rádió pirosa az gyújtásra? Mérve is? A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2020
Megmarad minden adó, még nem volt időm kibontani. Ha el lenne kötve, akkor egyáltalán nem működne, nem?
Sziasztok! Hozzám jutott egy Blaupunkt Cupertino 200 autórádió. Már csak két problémája maradt neki.
Egyik gond hogy nagyon halvány a kijelzője. Pont szemből kell nézni, akkor látszik rajta halványan hogy mit ír ki. Másik gond a CD olvasója. Szalagkábelen a második szál az a 8V ahogy a képen is látszik. Na ez hiányzik. Alaplapon csak olyan tranzisztorokat találtam, amely a 12ből 5V -t csinál. A CD olvasó alaplapján a 8V be van kötve rögtön 2 tranzisztorba, az egyik 1.2V a másik 3.3V -t csinál. Ha ide külön tápról adok neki feszültséget akkor Annyit csinál a CD olvasó hogy beveszi a CD-t, ki írja hogy Reading, utána CD ERROR és kiadja. Fej nem mozdul meg, CD-t nem pörgeti. Motort leteszteltem külön táppal, úgy mennek. Az USB is csak akkor megy ha ide kap tápot. Kérdésem az lenne, hogy melyik részen keressem a hibát ha nem jelenik meg a 8V? Illetve a kijelző halványsága lehet összefüggésbe a hiányzó 8V feszültséggel, vagy az más hiba is lehet?
Sziasztok
Adott egy Skoda Yeti és egy kínai fejegység, kamerával. Beépítettük, bekötöttük, minden ok, de mégsem. A hátsó kamera a 12V-ot a tolatólámpáról kapja. (RCA csatlakozón lévő extra vezetéket nem kötöttük be, az kapcsolná a fejegységet, de az CAN-BUS-on kapja a jelet, hogy hátramenetbe van kapcsolva a váltó) Szóval be van kötve, megy szépen, de sajnos csak álló helyzetben, ha beindítjuk a motort, akkor bezajosodik a kép, ha sebességet váltunk és visszakapcsoljuk hátramenetbe, akkor megszűnik a kamera képe. Véleményem szerint a hibalehetőségek: -a generátor töltőfeszültségét nem bírja a kamera DC-DC konvertere -a generátor zajos tápfeszültséget állít elő (vagy haldoklik az akku-télen nem volt gond vele) -esetleg a CAN-BUS-os kiégett izzó érzékelő kavarja meg A verda nem az enyém, egy ismerősnél van, de én azóta külföldre jöttem, így már csak tanácsokkal tudom ellátni. Első körben gyors megoldásként egy külső DC-DC konveter beiktatása ez jutott az eszembe. Járt már hasonlóan valaki, mi volt a megoldás? Segítségeteket előre is köszönöm A hozzászólás módosítva: Jún 28, 2020
Szia,
Járó motornál négyszögjel vezérli a fényforrásokat. Egy egyszerű átlagos relé nem veszi figyelembe,nem olyan gyors. Fölösleges a DC -DC konverter,elég egy nem túl nagy áramú relé. Üdv!
Szia! Van még egy táp IC vagy tranzisztoros áramkör, ami az akku vezetékéből csinálja a 8 V-ot. Azt keresd, meg lehet szakadva.
Szerintem erre gondoltál:
Tolatólámpa menne a relé tekercsére és húznom kellene egy 12V-ot előlről... (ezt akarja a haverom elkerülni, nem akarja még 1x végigbontani a kárpitot)
Áramkör közepén 2 darab 4558 IC és egy PT2313E. A szélén pedig egy TDA7703R. A másik szélén lévő rész lesz akkor valószínűleg ez az áramkör, amely a képen is látszik. Bekötési rajzom sajnos nincs hozza.
Mit hogyan kellene mérnem, hogy megtaláljam a hibát? Még kezdő vagyok ilyen téren, eddig ennél egyszerűbb áramkörökkel volt dolgom.Ezért is fogadtam el a rádiót mert ők már ki akarták dobni, nekem pedig jó tanulási célból.
Üdv,
A J073,074,075 átkötések által határolt alkatrész a panelen is latszik a nagy hőterhelés. Először ezt az alkatrészt vizsgáld meg,előszeretettel olvadnak ki a forrasztásaik. Régebbi klasszikus igazi Blauknál még TO-220 tokozasú 7809 volt a házhoz csavarozva. A mostani gyártasúakat már nem követem. Üdv!
Szia!
Tranzisztort vizsgáltam, működik. Túl oldalt a képen látható alkatrészek vannak. Ezen a részen feszültséget sehol nem mérek, csak az ellenállásnál 0.12V. Viszont a csatlakozó 8V lábán most 2.5V van. Közbe voltam olyan ügyes, hogy sikerült valamit rövidre zárnom és elégett egy IC. D78... (D78F0535 lehetséges?) nem látni pontosan. Most már ezt kéne először kicserélni hogy menjen a rádió, csak ki kell deríteni a típusát. Ennél a házhoz csak egy 7805 vagy egy hasonló van csavarozva amely 5V-t csinál, és mellette egy NPN tranzisztor ha jól emlékszem. Nem látom már mert eltakarja az a fém amivel hozzá van szorítva a házhoz.
Lassan bontásra érdemessé vált ez a rádió.
Lehet hogy nem csak lassan...
Ha ez a processzorra erősen emlékeztető alkatrész az,akkor minősítsd át alkatrészbázisnak. Javítás terén én n(s)em számítok jelentős szaktekintélynek,és okoskodni sem szeretnék,de sajnos az is időbe telik míg megtanuljuk,mikor jön el az a pont ahol már nem éri meg a befektetett idő és alkatrész.
Igen ez a proci lesz. Sikerült gyorsan kinyírni, legközelebb óvatosabb leszek.
Erre a tranzisztoros áramkörre visszatérve, van valami bevált módszer vagy valami jó leírás amivel meg lehet találni az ilyen hibákat? Később még jól jöhet ha ilyen helyzet jön elő megint. Szeretném fejleszteni magam ilyen téren. |
Bejelentkezés
Hirdetés |