Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Lapozás: OK   78 / 198
(#) Ballista00 válasza SzervízMacska hozzászólására (») Júl 18, 2011 /
 
igen-igen...ugyanezt éreztem...mintha rövidzár lett volna .....ezt a helyzetjelzős megoldást egy picit részletesebben le tudod nekem írni ? ha jól tudom az újonnan vásárolt kondikhoz jár is ilyen "sapka"...
(#) Ballista00 válasza Honda130 hozzászólására (») Júl 18, 2011 /
 
hát énis elég cérna kábelt kötöttem oda...az rca jellel megy gyárilag egy vékonyka szál hátra ..ha ezzel is gondom lesz legalább már tudom mi lesz rá a megoldás
(#) SzervízMacska válasza Ballista00 hozzászólására (») Júl 18, 2011 /
 
Egyszerű, mint a faék. Mielőtt bekötöd a cuccot, a kondiról az egyik kábelt leveszed. Célszerű, hogy ez a negatív legyen, mert akkor nem kell félni, hogy a szabadon lógó kábel a kasztnihoz érve zárlatot okoz. Elő kell az izzókészletből guberálni az izzót, majd az akkura a pozitív tápot bekötni. ( Feltételezem, hogy a test a csomagtartóban már előzőleg be lett kötve. ) Ha ez megvan, egyik kezedbe fogod az izzót, a másikba a kondi szabadon lógó testkábelét. A művelet csupán annyiból áll, hogy az izzó egyik érintkezőjét a kondenzátor be nem kötött csatlakozójához hozzáfogod, a kábelt pedig az izzó másik érintkezőjéhez. Ha elhalványult az izzó, zsupsz, kikapod az áramkörből és ugyanazzal a mozdulattal a kábel mehet is a helyére. Ne ijedj meg, egy minimális szikra ekkor is képződhet, de ez már csupán abból adódik, hogy a töltés után is marad feszültség különbség az akku és a kondi között.
(#) Honda130 hozzászólása Júl 18, 2011 1 /
 
Nem tuom uraim... Ennyire fontos ez az első bekötés? Mi van akkor, ha arra a két másodpercre nagy áramot vesz fel? Ez a dolga nem? Csak azért kérdeztem, mert nekem is volt kondim és nekem is szikrázott mikor feltettem a rendszerre. Nem lett semminek semmi baja. Érezhetően jobban szólt a két láda az 1 farádos kondival és a kocsit sem merítette le. Tehát működött a "zárlat" után is és nem is nyelte az áramot. Mellesleg hozzáteszem, hogy a motor minden egyes beindításakor megy a kondiból is áram, mert az akkufeszültség is leesik 10 volt alá. Az önindító pedig nagyfogyasztó.
(#) Ballista00 válasza SzervízMacska hozzászólására (») Júl 18, 2011 /
 
aha *..kezdem sejteni ..tehát a kondi negatív sarkáról lehúzom a kábelt ...összekötök mindent ..majd a nyitott áramkörbe behelyezem az izzót feltételezem a kapcsolat kezdetén ugyanakkora szikra keletkezik mint az akkumulátornál tapasztaltam... Egyébként ha a jövőben arra kerül a sor hogy le kell kötnöm a negatív sarut akkor ezt mindig újra kell csinálnom? Elnézést a sok kérdésért, de igazából érdekel is nagyon a működése....ha megszakad az áramkör "kiürül" a kondi ?
(#) SzervízMacska válasza Ballista00 hozzászólására (») Júl 18, 2011 /
 
Igen, a lényeget jól érted. Elöl, a kikötött kondinál is képződhet minimális szikra, mert maga az erősítő is tartalmaz puffer kondenzátorokat, csak nagyságrenddel kisebb értékben. Ha mégis ugyanakkorát szikrázik, hogy szinte hegeszteni lehetne vele, fogjál gyanút, hogy valami mégsem kerek a bekötésnél... Az izzónál meg azért nem szikrázhat nagyot, mert a kialakuló áram fél Amper alatt van. Sajnos, ezeknek a kondiknak - eddigi tapasztalataim szerint - elég nagy az önkisülésük, ezért célszerű mindig így csinálni. Lehet "erőszakos kismalac" módjára, töltés nélkül is bekötni, de ha meg is ússza, az élettartamának biztosan nem tesz jót. ( Talán a gyártó sem véletlenül csomagolja mellé az izzót... ) Amúgy is praktikusabb így, mert egy esetleges zárlatot is könnyebben észlelsz a bekötésnél, nem fogod a kondira.
(#) EcoPityu hozzászólása Júl 19, 2011 /
 
Bár ez is már egy másik topic-ba csúszott át...Bővebben: Link

De itt nyilvánítom ki a véleményem!
A ** a gyártóknak, hogy a 10000HUF-os kondihoz már nem fért be egy 1000HUF-os elektronika!
Annó a legelején az "intelligens" és a remote vezérelt kondiknál még volt pénz a 40A-es relére és arra a töltő elektronikára, ami ráfért egy kondivégnyi méretű panelra!
Ma meg oda..sznak egy "bubblét", vagy egy 20ohm 5W-ot...
Én készítettem hozzá autómatikát, persze remotésat. Ha jól emlékszem, egy ellenállás, egy tranya, tán némi zéner, vagy még az sem, és a relé a védődiódájával kellett hozzá. A látvány kedvéért egy pár LED is odafér, mint p.l. REM, Operate, BATT...
Ha valakit érdekel, majd lerajzolom, vagy újra gondolom!
Relének a FORD izzítórelé /70A max./ a legmegfelelőbb!
IMI-éknél annó vettem néhányat, és csak 380HUF volt!

Pityu
(#) Honda130 hozzászólása Júl 19, 2011 /
 
Légyszi mesélj nekem erről az elektronikáról? Miért kell oda olyan? És mit csinál pontosan? Még a remotét talán érteném is, de... végülis azt sem. Max annyit, hogy esetleg az kapcsolja ki használaton kívül az elektronikát.
(#) pinyó39 válasza Honda130 hozzászólására (») Júl 19, 2011 /
 
Anno valahova feltettem egy teljesen automata kondirol képeket amit építettem, tök automata, fordított polaritásnál dudál, villog, rendesen meg tölt bekapcsol, ha leállítod a kocsit, 20 másodperc múlva lekapcsol, ha fogyasztót kapcsolsz be automatán visszakapcsol (vagy elöbb feltölt).
(#) sved002 hozzászólása Júl 22, 2011 /
 
Szijasztok!

Lenne itt egy SAL WRC 12bpa típusú aktív mélyládából erősítőm!
Kapcsolási rajzot tudnátok hozzá adni? Most szeretném bedobozolni autóba csak nem tudom a szubwoofert* hova csatlakoztassam mert másik lessz rákötve?!

Segítsetek pls..
(#) kistotti01 válasza sved002 hozzászólására (») Júl 22, 2011 /
 
Esetleg, ha tudnál az erősítő részről feltenni képeket az segíttene. Továbbá a panel nincs gyárilag felíratozva, hogy melyik csatlakozási pont micsoda?
(#) sved002 válasza kistotti01 hozzászólására (») Júl 22, 2011 /
 
Az az igazság hogy nincs nálam most csak láttam az egészet és akkor sem láttam rajta sub kimenetet! Amit láttam Rajta a aksiról a feszültség bemenet High Input azaz a jobb bal első hangszóró és a LOW inuput pedig a rádiót kell rákötni ha jól tudom de javíts ha tévedek! Néztem igaz nem volt sok időm de nem láttam így Subi csatlakozót! Nemsoká töbet fogok tudni mondani és képet is tudok felrakni! mert nálam lesz még lehet ma!
(#) subwoofer220 hozzászólása Júl 23, 2011 /
 
Sziasztok! Van egy Sal SBF 2025-ős erősítőm,még régebben fordítva kötöttem rá a 12v-ot és egy dióda elszállt.. Ha jól emlékszem (de nem biztos) valami 4007s volt benne talán.. Most elővettem és kiforrasztotta ma dióda lábait ,és raktam bele másikat ! De nem ugyan azt!
Próbáltam több diódával de valamelyikkel nem szól ,valamelyikkel meg 10 perc várakozással kezd el szólni!
Nos az lenne a kérdessem hogy pontosan milyen feliratú diódát keressek hozzá? Valamint ezt a 10 perces késést a nem hozzávaló dióda okozza?
Felraktam 1 képet ,ott kivan jelölve hogy hol van! A dióda alatt a panelon az van írva hogy: D1, 4007

Előre is köszönöm!!

DSC00008.JPG
    
(#) Kovidivi válasza subwoofer220 hozzászólására (») Júl 23, 2011 / 1
 
Az a gond, hogy ez a dióda párhuzamosan volt valószínűleg kötve a táppal, és ezért robbant. Egy helyesen méretezett soros dióda megvédte volna az utána lévő áramköröket, míg a párhuzamosnál a robbanás pillanata után megkapta a fordított tápfeszültséget az egész erősítő, elképzelhető, hogy tönkrement benne néhány alkatrész. A dióda típusa 1N4007, pár Ft-os alkatrész, de ha párhuzamos a táppal, akkor nélküle is mennie kell az erősítőnek. Ha soros, akkor csak simán átkötöd vezetékkel. Remélem nem 12V AC-val hajtod, hanem akksiról, vagy DC tápról.
(#) subwoofer220 válasza Kovidivi hozzászólására (») Júl 23, 2011 /
 
Szia! Terméseztessen hogy DC-val hajtom. Egy rossz hifit szétszedtem és találtam benne egy olyan diódát amit mondtál! Beforrasztottam és azonnal szólt a zene! Köszi!
(#) Skyline hozzászólása Júl 23, 2011 /
 
Sziasztok!
Autó erősítő építésén gondolkodtam az egyszerűség kedvéért EZT a kapcsolást néztem ki,utánaolvasva 55W-ot tud kis torzítás mellett(kocsiba pont elég),de találam a somogyinál EZT az erősítőt, az lenne a kérdésem hogy szerintetek melyiket válasszam?Esetleg ha tapasztalatot is írnátok róluk azt megköszönném.

Üdv!
(#) kistotti01 válasza Skyline hozzászólására (») Júl 23, 2011 /
 
Egyértelműen a kész erősítővel jobban jársz. Bár Sal, de akkor is. Egyrészről készre van dobozolva. Ami nagy előny. Házilag ilyen dobozolást elkészíteni nem kevés idő, bonyolult feladat és drága. Továbbá kapsz rá garanciát, ami szintén fontos szempont. Nem kell az összeszerelésre, beüzemelésre gondot fordítani. Ez az én véleményem. De Tied a végső döntés. Én a kész erősítőre voksolok.
(#) pinyó39 válasza Skyline hozzászólására (») Júl 23, 2011 /
 
Azt a SAL-t még véletlenül se, olyan mintha a pénzed kidobnád a kukába, a CS-n használtban fényévekkel korrektebb erősítők vannak (rendes transzverteres gépek).
(#) Skyline válasza kistotti01 hozzászólására (») Júl 23, 2011 /
 
Köszi!
Igazad van hogy a SAL-nál van az előny kivitelben,csak hát nem tudom milyen a hangzása,és hogy tényleg leadja azt az 55W-ot
Amugy egy crossovert szeretnék építeni,és oda minden csatornához külön végfok kell,igy ebből a SAL-ból kéne 3db+ha sub-ot is akarok akk még egy mono blokk....
Hát ez árban azért húzós lenne
Még EZEN gondolkodom,mondjuk itt is +borda+doboz nem tudom megérné-e?
Üdv!
(#) pinyó39 válasza Skyline hozzászólására (») Júl 23, 2011 /
 
Azonban ha nem bízol a használt gyári gépekben, mivel ez egy elektronikai fórum, én a helyedben vennék egy rossz erősítő házát ("vakerán 2-3e szoktam lőni") beletolsz 2xtda7294-et és egy szabadonfutó transzvertert, ez olcsón megvan és még a műszaki fejlődést is letudtad.
(#) kistotti01 válasza pinyó39 hozzászólására (») Júl 23, 2011 /
 
Hello!
Igazából maximálisan jogos az észrevételed, vannak a Sal-nál nagyságrendekkel jobb erősítők. De mivel a kérdése az volt, hogy -e két dolog közül hogyan döntsön, ezért tettem a én a javaslatomat. Ha úgy szólna a kérdés, hogy mit ajánlanánk neki, akkor a Sal szóba sem jönne...
(#) kistotti01 válasza Skyline hozzászólására (») Júl 23, 2011 /
 
Akkor viszont, ha 4 csatorna kellene, valóban nagyon olcsón és egyszerűen kijönnél egy használt 4 csatornás erősítővel, ahogy elöttem is javasolták. Autós erősítő dobozolása nem egyszerű feladat, de nem megoldhatatlan. Valójában attól függene, hogy dobozolás ügyileg mihez tudnál hozzájutni. Konkrétan én 1500Ft-ért vettem rossz autós erősítőt, amibe egy végfok tranzisztor páros volt elszállva, és 500Ft-ból megúsztam a javítást...
(#) pinyó39 válasza Skyline hozzászólására (») Júl 23, 2011 /
 
Ezekkel a 12 voltrol ketyegő IC-kel az a gond hogy a 4 ohmos hangsugárzókra a még élvezhető szinten kb. 13-15 W-ot adnak le a valóságban (kivéve a 1562 TDA de az sem rúg labdába egy transzverteres géppel szemben).
(#) Skyline válasza kistotti01 hozzászólására (») Júl 23, 2011 /
 
Igen akkor lehet használt erősítő lessz belőle
Pinyó39 mit értessz azon hogy CS-n használtban?
(#) pinyó39 válasza kistotti01 hozzászólására (») Júl 23, 2011 /
 
Kifejezetten ez a modell egy valódi kukatöltelék a maga "trafós teljesítménynövelésével" már ha szedtetek szét tudjátok miről beszélek.
(#) pinyó39 válasza Skyline hozzászólására (») Júl 23, 2011 /
 
Carstyling.hu
(#) Skyline válasza pinyó39 hozzászólására (») Júl 23, 2011 /
 
Köszi szétnézek ott is. Aztán számolgatok hogyan jönnék ki a legjobban a dologból
Persze úgy hogy a hangzás is jó legyen,ezért érdeklődtem a sal-ról ,de azt akkor elvetettem

Üdv!!
(#) pinyó39 válasza Skyline hozzászólására (») Júl 23, 2011 /
 
Néha a vaterán is jó gépeket lehet kifogni olcsón (főleg fizetés előtti héten , nyár derekán, és a téli hónapokban : -))
(#) kistotti01 válasza pinyó39 hozzászólására (») Júl 23, 2011 /
 
Megmondom őszintén "belüről" még nem láttam ilyen erősítőt. Ismerősök véleményével, és katalógusadatokkal vagyok ellátva. Meg persze egy álltalános véleménnyel a Sallal kapcsolatban, amit nem sorolnák a pozitív kategóriába. Eddigi egyetlen pozitív csalódásom ezzel a márkával kapcsolatban a SAL Beast meghallgatása volt 30cm-es változatban. De az már más kategória... :yes:
(#) Skyline hozzászólása Júl 24, 2011 /
 
Erről a SAL-ról mi a véleményetek?Elvileg MOSFET-végfok van benne.
Nézelődtem más tipusokat is,ennél ragadtam le
Következő: »»   78 / 198
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem