Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Lapozás: OK   178 / 178
(#) reloop válasza DRAWS hozzászólására (») Ápr 23, 2021 /
 
Szia!
Milyen erősítőd van? Vedd ki a bemeneti csatlakozót belőle és mérj ellenállást a bemeneti csatlakozó test és a jármű test között!
Ha szakadás van, az a legjobb, de azok a készülékek is jók ahol 1k-2k mérhető. Ez esetben rossz helyen vitted a jelvezetéket, összeszed valamit zavart a többi kábeltől, vagy gyenge az árnyékolása.
Ha rövidzárat mérsz, akkor földhurkod van. Ezen a hurokmentesítő trafó Bővebben: Link segít.
Kevés kivételtől eltekintve az autós erősítőket a fejegység hangszórókimenetére kötöm, amennyiben az erősítő képes fogadni. A hangszórókimenetek híd-kapcsolásúak, szimmetrikus a jel és az alacsony kimeneti impedancia miatt különösen érzéketlen a zavarokra. Ez többet nyom a latba, mint a fejegység végerősítőjének zaja és torzítása.
(#) pucuka válasza DRAWS hozzászólására (») Ápr 23, 2021 /
 
Földhurkod van. Ha a generátor/gyújtás zaj (kerregés) hallatszik az erősítőd hangszóróiban.
A +, és a - tápot is külön oda kell vinni az erősítőhöz, és az erősítő negatív tápját (testelését) nem szabad akárhonnan "lelopni".
(#) dB_Thunder válasza DRAWS hozzászólására (») Ápr 23, 2021 / 1
 
Ez a kérdés kéthavonta előjön a face autóhifi csoportban!

Idézet:
„Ez esetben rossz helyen vitted a jelvezetéket,”

Nem igaz! Annyira rossz helyen nem tudod vinni, hogy az ennyire hallatszódjon!

Idézet:
„Ezen a hurokmentesítő trafó Bővebben: Link segít.”

Megette a fene, ha kell még 1 kacat egy olyan eszközhöz amit ide terveztek!

Idézet:
„autós erősítőket a fejegység hangszórókimenetére kötöm”

Ez a tett komoly körökben minimum 5 év kötél...

Idézet:
„A +, és a - tápot is külön oda kell vinni az erősítőhöz, és az erősítő negatív tápját (testelését) nem szabad akárhonnan "lelopni".”

Ez így kb. igaz, most már az a kérdés mit mit ért a kolléga az odavinnin!!
Egy biztos! Nagyon jó test kell!! De ez lehet a kasznin keresztül is, mert neked még nincsenek kwattjaid!

Most, hogy így beloptam mindenki szívébe magam, térjünk rá a problémádra!

Az a baj, hogy egyszer valamikor megszakadt az erő táp testje, miközben működött.
Ez az esemény vagy fejben, vagy az erőben elégette a RCA földjéhez menő nyákot. Így megnyerted a csicsergést!
Ezt a hibát kell megszüntetned!
(#) SzervízMacska válasza pucuka hozzászólására (») Ápr 23, 2021 /
 
Utoljára egy 95A-es installációnál “loptam” testet, és köszönte szépen, évekig remekül működött. Ha hozzáteszem, hogy egy 10 éves rozsdaboglya autó volt már a beszereléskor is, magam is alig hiszem...
(#) reloop válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 24, 2021 /
 
A Bosch 5mo 035 186 j-re hogyan szoktál erősítőt kötni? Egészen kíváncsivá tettél.
(#) dB_Thunder válasza reloop hozzászólására (») Ápr 24, 2021 /
 
Nem hinném, hogy vizsgáznom kellene előtted!
Volt rá precedens, hogy amin nem volt RCA, az kapott egy párat!
(#) Ge Lee válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 24, 2021 /
 
Hangszóró kimenetről már a kontárok sem visznek jelet az erősítőbe, viccnek is rossz. Az lehet amit írsz, normális vezetékezés mellett ugyanis nem lehet földhurok. Csak hát, sokaknak egyszerűbb megspórolni azt a 4 méter testkábelt, és az akku helyett a kaszniról vinni a negatívot, és utána csodálkozni hogy miért nem jó.
Az akkut a motorral összekötő testkábelt illik békén hagyni autóhifi ügyileg (is).
(#) Inhouse válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 24, 2021 /
 
A kötél kicsit erős, de értem...
És ha még az akku negatívról véve az erősítőnek a testet sem szűnik a hiba, akkor a fejegység testjét is át kell kötni az eredetiről (ott megszakítani) és az erősítőtől visszavinni. Pár esetben csak ez segített.
(#) dB_Thunder válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 24, 2021 /
 
Gee!

Ha tudnád hány kontár van!!

Nos, egy normális autóba szánt erősítőnél nem lehet földhurok!! Ugyanis a tápegységgel izolálják ez erősítő részt!
Aztán a fillérszex miatt ezt az izolációt "tönkreteszik", hogy a erősítő hibajelet megkaphassa tápegység. Itt azért szoktak normális(abb) megoldások is születni, pl pár kiloval kötik össze a a két földet. Csóróéknál meg nyákkal...
Aztán teljesítményföld szakadásnál az RCA kábelen keresztül táplálkozik az erő, valahol hazavágva a nyákot. Aztán nem szól az erősítő, ezért bizgerálják a vezetékeit, és miután helyreállt a tápellátás, már csak csicseregve szól...


Ezért nem a kábelekkel kell mindenfelé szaladgálni, meg esőtáncot járni, hanem felhajítani az erőt a boncasztalra, és megcsinálni azt amit a gyárban nem akartak.
(#) Inhouse válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 25, 2021 /
 
Én a földhurokra írtam, nem arra, hogyha elégette a vezetősávot valahol.
Új erősítőbe meg nem fogunk belenyúlni beszereléskor.
(#) dB_Thunder válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 25, 2021 /
 
Idézet:
„Új erősítőbe meg nem fogunk belenyúlni beszereléskor.”

Abba nem!
Azt azonnal visszavisszük a boltba ha ilyet csinál(mert akkor egy kotvány)! De nem szokott...

Kocsiba nem lehet földhurok, ha minden komponens megfelelő.
Egyszer nagyot szívtam egy Pió erővel, abban nem foglalkoztak a tápelválasztással, át kellett alakítanom, az lett a végső megoldás! Aztán később találkoztam egy Pió felsőkat. fejjel is, ott a fejben oldották meg ezt a problémát. Így összeállt a kép, rendszerben jól működött volna a Pió erő átalakítás nélkül is.
(#) Inhouse válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 25, 2021 /
 
Idézet:
„Így összeállt a kép, rendszerben jól működött volna a Pió erő átalakítás nélkül is.”
Kis trükkösek!
Következő: »»   178 / 178
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem