Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Csillag-delta kapcsolás megvalósítása mágnes- kapcsolókkal
Lapozás: OK   7 / 7
(#) hzsiga válasza Hutty hozzászólására (») Jún 8, 2024 /
 
Szia. Akkor úgy kellene működnie, hogy előbb a sárgával jelölt bimetál behúzva tartja az első mágnes kapcsolót. A motor beindul pörög felfelé és mielőtt át kapcsolja a mikro kapcsoló deltába a bimetálnak bontani kell a csillag mágnes kapcsolóját. Ezt a váltást kell jól beállítani, hogy meg felelően működjön a kapcsoló? Mindig csak egy mágnes kapcsoló legyen behúzva? A segítséget előre is köszönöm.
(#) Hutty válasza hzsiga hozzászólására (») Jún 8, 2024 /
 
Eddig ilyen berendezéssel nem találkoztam, abból próbálok találgatni amit eddig láttam.
A sárga bimetál biztosító elem, üzemszerű állapotban bekapcsolva van, a fő áramutak zárva.
Csak túláram esetén kapcsol ki, egyébként mintha ott sem volna.
(#) Alkotó válasza hzsiga hozzászólására (») Jún 8, 2024 /
 
Miből következtetsz a képen lévő egység hibájára?
A kismegszakító több okból is lekapcsolhat.
Mekkora ez a motor, mekkora a terhelés induláskor, és mekkora a kismegszakító, illetve milyen a karakterisztikája? (Kevés tapasztalatom alapján, "a tulaj szerint ez így működött" állítások valótlanok. Inkább a vágyaikat mondják el a tények helyett.)
(#) VIM válasza hzsiga hozzászólására (») Vas, 7:55 / 1
 
Szia! Próbáld meg a rajz alpján visszaellenőrizni a kapcsolást hátha sikerül megoldani vele. A fotó alapján nem sokat látni a kapcsolók érintkezőinek hovatartozásából.
(#) VIM válasza hzsiga hozzászólására (») Vas, 8:33 /
 
Ha kapcsolási rajzot nézve vesszük a működést akkor a be gombot megnyomva működésbe lép a VMZ és meghúzatja a K2-t ami kapcsolja a K1-t (ez volna az áthidalás ideje, hogy az áramfelvétel ne oldja ki a K1 hőkioldóját, tehát mindkettő a K1 és K2 meghúz) és ha letelik a VMZ késleltetése akkor az kiejti a K2-t és csak a K1 marad meghúzva. Ahogy nézem a vezérlés az 400 voltos lehet a sárga szálak bekötési pontjai miatt.
(#) Hutty válasza VIM hozzászólására (») Vas, 8:54 /
 
Akkor ennyit a csillag-deltáról.
(#) hzsiga válasza VIM hozzászólására (») Vas, 11:14 /
 
Szia. Igen a behúzó tekercsek 380V-tosak. Jelen esetben a bimetálos hókioldó nem működik szerintem tönkre ment, az át van hidalva.
A hozzászólás módosítva: Vas, 11:14
(#) Alkotó válasza hzsiga hozzászólására (») Vas, 11:31 /
 
Mint korábban is említettem, engedd el ezt a makacs ragaszkodást, mert nem vezet sikerre.
HA VIM-nek igaza van (valószínűleg így van), akkor ez a "vezérlés" semmit nem segít a kismegszakítók leoldásán, csupán egy ideig hatástalanítja a hőkioldót.
Tehát ha a hibajelenség a kismegszakítók lekapcsolása, akkor azt más okozza (nagyobb áram folyik, mint amit elbír a hálózatnak ez a része).
(#) Suba53 válasza VIM hozzászólására (») Vas, 12:39 /
 
Ez nem csillag delta átkapcsoló rajz, csak a motor védelmet hidalja át addig, amíg a nagy indító áram le nem cseng.
Ha hzsigának egy automata, vagy manuális csillag-delta átkapcsoló kellene, akkor az egy másik kapcsolás.
(#) VIM válasza hzsiga hozzászólására (») Vas, 12:45 /
 
Amit Alkotó is leírt már a leoldásokkal kapcsolatban azokat nem ez a kapcsolás okozhatja ha csak nem a kapcsolók érintkezőinek beégése és az abból adódó áramkülönbségek. Lakatfogóval lehet kideríteni az eltérést de előbb csak a motort kellene leellenőrizni, hogy az rendben van e és annak áramigényéhez igazítani mindent a védelemben. Lehet, hogy ha a motor rendben van akkor a két mágneskapcsolót ki lehetne váltani egy "combossal" (az áramfelvételének megfelelővel) és ha igény van a nyomógombos (mert ez a biztonságosabb fáziskimaradás esetén a védelem működését illetően) működtetésre az elférne abban a tokozottban amiben az a kettő egymás mellett. Leegyszerűsödne a kapcsolás és a hővédelemnek is meg kellene újulnia, hogy a mostani cca. 15-20A közötti beállítás (mert a kép szerint ott áll az értéket állító kar) nem egy nehézindításúnak tűnik az áramérték amit ne lehetne kiváltani egy modernebb és egyszerűbb kapcsolással.
Ami még figyelemre méltó az az alumínium vezetékek alkalmazása a főáramkörben! Az összes kötést felül kellene vizsgálni és az esetleges kimelegedéseket, kontakthibákat felkutatni, hogy a továbbiakban az áramfelvétellel kapcsolatban ne legyen aggályos ezen a téren.
(#) VIM válasza Suba53 hozzászólására (») Vas, 12:50 /
 
(#) Suba53 válasza VIM hozzászólására (») Vas, 14:59 /
 
Ez igaz. De nekem úgy tűnt, hogy hzsigának mindkét kapcsolónál a deltába kapcsolás okozott fejtörést, amiből egy csillag-delta átkapcsolóra következtetnék.
De ha nem így van, és tényleg egy nehéz indítás a probléma forrása, akkor elnézést kérek.
(#) VIM válasza Suba53 hozzászólására (») Vas, 15:27 / 1
 
A kapcsolót magát nem lehet csillag-deltának nevezni sehogyan sem, mert hiányzik a csillagpont elkötő kapcsoló. A másik dolog ami nekem feltűnt, hogy csak három szál vezeték megy ki a kapcsolóból nem hat (csak a motornak) a betápon kívül. Régen a "csd" indítás irányváltással volt a vizsgamunkám ez utóbbi csak rémlett (nehéz indítás) és ahogy utána néztem meg is találtam csak a közölt rajzon 220 voltosak a tekercsek.
Ha a motor kapocslécéről kaphatnánk egy képet ott látni lehetne, hogy akkor miről is van szó, mert ugye "csd" kapcsolás esetén oda hat szálnak kell bekötve lenni + védőföld ha pedig ez utóbbiról beszélhetünk akkor pedig ott a csillagpont elkötés áthidalásait lehet látni.
(#) hzsiga válasza VIM hozzászólására (») Hé, 21:44 /
 
Ma foglalkoztam megint a kapcsolóval és a motorral. Feltöltöttem a kért képeket. Kikötöttem a kapcsolóból és a motorból a vezetékeket. A vezetékeket le ellenőriztem úgy hogy fázist adtam külön külön nincs-e zárlat érintésnélküli fázis keresővel ellenőrizve. A sorkapcsokon a tekercs kivezetéseket is át néztem. Minden jónak tűnik. Köszönöm szépen Mindenkinek az eddigi segítséget. Várom a további segítséget.
(#) VIM válasza hzsiga hozzászólására (») Kedd, 17:11 /
 
Hát ezekkel a képekkel kellett volna kezdeni és én sem gondolom azt, hogy ilyen már nincs használatban. Ez az olajkapcsoló volt az úttörő a maga korában de ennek az olaj volt az ívoltója és szigetelője anélkül áthúznak az érintkezők egymás között. Időzítés híján pedig azonnal deltában indulna. Ha megtalálom a gyári rajzát akkor világos lesz a működés mikéntje, mert a csillagpont a jobboldalo kapcsoló nyugalmi állapotában már el is van kötve és szerintem ha meghúz akkor köt deltába de a baloldali kapcsoló az nem lehet állandóan zárva (vagy mégis?).
(#) Hutty válasza VIM hozzászólására (») Kedd, 19:32 /
 
Igazából ez a történet 2022. okt. 05-én indult itt, okt. 04-én az elektrotanyán. Van a YT-on video is.
Ez a kötésrajza, igaz pneumatikus késleltetővel, nem bimetálossal.
(#) VIM válasza Hutty hozzászólására (») Kedd, 19:58 /
 
Akkor ezzel meg is volnánk.
(#) VIM válasza Hutty hozzászólására (») Kedd, 20:11 /
 
Nem levegős hanem olajos az a késleltető.
(#) Hutty válasza VIM hozzászólására (») Kedd, 23:05 /
 
Lehet, pneumatikus-membránost láttam bele a rajzba. Olajos-dugattyússal még nem találkoztam.
Meg higanykapcsolós óramechanikussal.
(#) VIM válasza Hutty hozzászólására (») Sze, 8:53 /
 
Ez volna a bimetálos-mikrókapcsolósnak a rajza.
Következő: »»   7 / 7
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem