Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Dansk 3f-T3535, és minden, ami vele kapcsolatos
Lapozás: OK   11 / 15
(#) etilalkohol válasza atiber hozzászólására (») Okt 10, 2020 /
 
"TR4 áteresztő tranzisztort két független diódának mérte a teszter", pont így jártam, nálam BC182-es volt bent és egy MPSA42-re cseréltem. Úgy vettem észre, hogy ha FM-ről elkapcsoltam bármire, akkor is világított halványan az FM LED, azaz valamennyi feszt átengedett a tranyó, szerencsére kevesebbet.
Jól látom, hogy a C19-et polaritásmentesre cserélted?
Milyen hangfallal dübörög? Majdnem sikerült vennem egy Orion HS 400-ast olcsón, gondoltam kipróbálom a korabeli hangfallal, amit ajánlottak akkoriban hozzá, bár sokan fikázzák a hangját, de egy próbát megérne.
Üdv
(#) fecameca válasza etilalkohol hozzászólására (») Okt 10, 2020 / 1
 
Az áteresztő tranzisztorokat szinte még új korában cserélni kellett. A t4 az enyémben is egy hűtőcsillagos BC301. Nem tudom, miért fikázzák az Orion HS400-at. Nagyon szép hangja van. A Videotonoknak van vásári rikácsoló hangja. A basszusok jól döngetnek, a csipogókat már az első napokban cserélnikellett, mert elfüstöltek, de azt hiszem, jókat találtam helyettük. A Fiam meg valami 8 ohmos Philips ládákat vett hozzá. Azok se rosszak.
(#) HA5AWS válasza etilalkohol hozzászólására (») Okt 10, 2020 / 1
 
Szia!
Én eredeti felállásban kaptam az egész berendezést. Dansk, HS 400, Tesla NC 420. Kellemes hangja van. Most kisebb Tesla dobozokat tettem rá, kihajtani nem lehet, de kellemes szobahangerővel nagyon jó hangja van.
Üdv: Gábor
(#) HA5AWS válasza etilalkohol hozzászólására (») Okt 10, 2020 / 2
 
Szia!
Még mielőtt áthangolnám a készüléket megmértem ahogy ígértem. Az érzékenysége az elriasztó tapasztalatok ellenére nem olyan rossz. A limitálás kicsit később kezdődik el mint az érzékenység, ezt lehet, hogy javítja a beépített tranzisztoros fokozat. Lényegében a gyári adatokat tudja minden hozzányúlás nélkül. 26dB jelzaj viszonyra mérve 50kHz-es lökettel 1 kHz modulációval. A sáv végén 104 MHz-en 2,2 uV a skála itt 106 MHz-t jelez, 89,5 MHz-en 4,5 uV skála 100 MHz, 65 MHz-en 8,2 uV skála 87,5 MHz. Mint a tuner wobbleres mérésénél már láttam az áthangolásnál nem fektettek nagy hangsúlyt a hangolásra innen a nagy eltérés. A beállítás nagyon nehézkes a nyújtott sáv miatt, sokat játszottam míg sikerült beállítani. Az AFC jól behúzza az adót de időnként lebeg. A KF hangolásával beállítható de nem valami stabil ez sem. A torzítás meglepő módon 0,1%-ra beállítható ami megfelel a kényesebb hallgatóknak is.
Eddig jutottam, remélem a héten ki tudom cserélni a varikapokat. Eredeti BB110b-t nem sikerült szerezni de adatlap szerint a BB103 áll hozzá legközelebb.
Üdv: Gábor
A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2020
(#) rohi hozzászólása Okt 11, 2020 /
 
Sziasztok!
Figyelemmel követem a topikot,és szeretném a saját erősítőmet üzembe állítani.
Minden funkció működik de a fontosabb módosításokat szeretném elvégezni.
De itt a kérdésem ,hogy pontosan mik ezek?
Melyek a feltétlenül fontosak?(visszahangolni CCIRT csak ha bomba biztosan, újrahangolás nélkül)
-KF erősítése egy tranzisztorral
-AFC ,kondenzátor berakása
-hangfrekvenciás részben a kondenzátorok cseréje
-tápegység tranzisztor csere
-táp puffer elkó csere
Az erősítő jól működik, igaz régi RFT mini HIFI hangdobozokkal tesztelem.
A hangja kellemes,de egy gyerekkori álmomat szeretném megvalósítani.
Már minden meg van hozzá:CT506 kazettás,Taya DP510,HS 288plusz ez az erősítő.
Javítani csak a munkahelyemen tudok,ezért szeretném hazavinni készen.
Köszönöm:Rohi
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2020

danks.jpg
    
(#) etilalkohol válasza rohi hozzászólására (») Okt 11, 2020 /
 
Üdv, "-hangfrekvenciás részben a kondenzátorok cseréje", itt javaslom az összes elkó cseréjét, ha már szétszeded, akkor nem nagy plusz költség és így nem kell aggódnod, hogy később kiöregszik egy ki nem cserélt...
Ha a végfokpanelt is kiveszed, akkor érdemes a végfokot is módosítani, ezt majd megmondják, hogy mennyire elégséges minimálisan, mert én a teljes módosítást megcsináltam és semmi bajom nem volt a hangminőséggel...
Látom a füles csatija cserélve lett, egy közeli képet tehetnél fel róla, ahol a befogatás is látszik, hogy mennyire macerás (nem tervezem cserélni, de jó ha itt megvan a fórumon).
Itt az elkó lista:
uF db V
2,2 3 63
2,2 1 16
2,2 2 6,3
4,7 1 12
4,7 4 35
10 11 35
20 1 70
22 2 16
22 2 63
22 2 40
25 1 40
47 2 63/76
50 1 25
100 1 50
100 2 63/76
100 1 12
100 1 50
100 6 10
220 2 10
250 1 6
470 2 40
500 1 35
10000 2 35
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2020
(#) fecameca válasza etilalkohol hozzászólására (») Okt 11, 2020 / 2
 
Szia! Én is kicseréltem a füles csatiját, lehet, hogy nem látszik a képeimen, de ide leírom: Az eredeti dominó 5-ös hüvely eltávolítása után hatalmas nagy üreg fog tátongani (10-12 mm átmérőjű, kör alakú. Nekem olyan 6,5 mm-es Jack aljzataim vannak, amit elölről egy hatlapfejű anyával lehet rögzíteni a számára kifúrt lyukban. Én két fekete színű vékony műanyag lapot helyeztem kívülről és belülről (A belső lehet vékony bádoglemez is). Ezek pontosan a fülhallgató hüvely átmérőjéhez lettek kifúrva. A hüvely és annak az anyja szorítja a két lemez közé a készülék előlapját, ilyen egyszerű. Nem is látszik rajta, hogy az nem gyári. Az összes elkót én is cseréltem a múltkor (kb. 10 éve), de a nagy 10000 µF elkókat szerintem fölösleges kicserélni benne ok nélkül. Azok azt hiszem, drágák is. (Kép: Belevakuztam jó közelről, de azért talán látszik a lényeg, ha egy kicsit homályos is.)
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2020

SAM_3744.JPG
    
(#) rohi válasza etilalkohol hozzászólására (») Okt 11, 2020 / 1
 
Köszi a listát! Megfogadom a tanácsodat.
Beszerzem a kondikat,addig hátha van valami tanácsa
a többi kollegának.
Hétfőn készítek képet a füles csatlakozójáról.
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2020
(#) fecameca válasza rohi hozzászólására (») Okt 11, 2020 /
 
A végfokokkal kapcsolatban: Attól függ, voltak-e már javítva, és jelenleg milyen meghajtó tranzisztorok vannak benne? BC tranzisztorok semmi eseben ne maradjanak benne. Gyárilag is, amikor elfogytak a BRF-ek, mindenféle szemetet szereltek helyettük. Mint már sokadjára említem, nálam a bal oldal még az eredeti. A jobb oldali végfok is jó, amióta a BD 139-140 meghajtók vannak benne. A többi átalakítás nem mindenkinél volt sikeres, de döntse el azt ki-ki maga. Én amelyikben kicseréltem a meghajtó tranzisztorokat, már évtizedek óta működnek hiba nélkül. A fiamé az biztos jó, a sajátom is, a többi nem a családomból való volt.
(#) rohi válasza fecameca hozzászólására (») Okt 11, 2020 /
 
A készülék (szerintem)nem volt javítva,a füles módosítást én végeztem el.Egy régi műszer
kapcsolójának a külső anyája pontosan méret volt.(majd teszek fel képet róla)
Forrasztási nyomokat nem találtam,és a belseje is nagyon megkímélt.
Úgy érzem a végfok teljesen rendben van,inkább a tuner részét szeretném pontosra és érzékenyre
beállítani.Nagyon szeretném eredeti állapotában megőrizni(mintha most vettem volna a Bajcsy Zsilinszky ECHO hifi áruházban 81-ben).
Szerintem a kondi cserékkel csak a hang minőségén javítanék,gondolom a végfokra is igaz?
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2020
(#) HA5AWS válasza rohi hozzászólására (») Okt 11, 2020 /
 
Szia!
A CCIR sáv visszaállításához mindenképp kell műszerezettség, illetve ha van rutinod benne adóra is beállítható de nagyon nehéz. Be kell szerezni megfelelő varikapokat, utána behangolni. Lassan eljutok odáig, hogy megcsináljam, de kevés időm van vele foglalkozni. Ahogy eddig haladtam leírtam a tapasztalatokat, továbbra is szeretném megtenni.
Üdv: Gábor
(#) rohi válasza HA5AWS hozzászólására (») Okt 11, 2020 /
 
Szia Gábor!
Valószínűleg megvárom a módosításodat,de nem feltétlenül választanám ezt az utat.
Jó 30 éve autó rádió szervízben dolgoztam,sokat hangoltunk át,de ez régen volt,műszert
nem használtunk 3db 22pF és kész volt.
Viszont az érzékenység az fontos, mert nálunk elég gyenge az FM vétel.
(#) HA5AWS válasza rohi hozzászólására (») Okt 11, 2020 /
 
Szia!
Egy jó antenna mindenképp sokat segít, lehetőleg kiemelve a szobai és egyéb kapcsolóüzemű szörnyektől.
Üdv: Gábor
(#) atiber válasza rohi hozzászólására (») Okt 12, 2020 / 1
 
A zöld 'kabátos' elektrolit kondenzátorokat én mindenképpen kicserélném. Az eddigi méréseim alapján azok legtöbbje már 'kuka'. A narancssárgák kapacitás értéke - mondjuk legtöbbször pozitív irányba - köszönő viszonyban sincs a ráírt adatokkal, az ESR-jük meg eléggé nagy, az én általam használt teszter szerint. A biztosíték 'temető' tápegység panel foglalatai is okoztak már gondot: eléggé kontakthibásak szoktak lenni. Azokat is érdemes cserélni, vagy jól áttisztítani.
(#) fecameca válasza rohi hozzászólására (») Okt 12, 2020 /
 
Én azért megnézném a zsugorcső alatt milyen meghajtó tranzisztorok vannak? Bár ami 40-45 évet kibírt, az lehet, hogy talán jó? Tényleg nagyon jól néz ki, úgyhogy módjával az átalakítgatásokkal (Csak amit nagyon muszáj)! Az FM rész visszaalakításáról én már nyilatkoztam, nem támogatom, mert így is vesz mindent, a skálát meg hozzá lehet igazítani. Tény, hogy én ritkán hallgatom a rádióját, régebben is a lemezjátszót hallgattam vele, most meg a DVD-t. Másik dolog, hogy a rendszerváltás tájéka óta minden adónak van reléje itt a városban, a legtöbb rádióm antenna nélkül is szól (Egy 80 éves téglaház felső emeletén lakom). Tesztelni a külföldi adókon szoktam a készülékeket, ha jój jönnek a szerbek, az elég jó, de ha véletlenül románokat is hallok, az már nagyon príma.
A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2020
(#) etilalkohol válasza rohi hozzászólására (») Okt 12, 2020 /
 
Talán a legfontosabb ajánlott biztonsági módosítás kimaradt:
- Trafó primer oldali biztosíték (pl. lengő bizosíték foglalat a betáp kábelbe dobozon belülre) beépítése.
Az értékét passzolom, remélem majd megírja aki már beépítette.
Üdv
(#) rohi válasza fecameca hozzászólására (») Okt 12, 2020 /
 
Szia!
Valóban nagyon szeretném minél eredetibb állapotában megtartani az erősítőt.
Szerintem módosítás már történt rajta, mert a táp tranyó BD-re van cserélve és érdekes,(de gyárinak tűnő) hűtőfül van rajta.A füles csatlakozó is cserélve volt,de esztétikailag nem voltam
megelégedve vele, ezért módosítottam.
Kicsit tanácstalan vagyok mert a hangja nagyon kellemes ,feleslegesen nem akarom piszkálni,
és mivel ez egy fiatalkori álom(a többi egységgel együtt)ez csak hobby szintű zene hallgatásra
szeretném használni.
Természetesen a kondikat és a meghajtó tranzisztorokat beszereztem,még ismerkedem az erősítővel.
(#) rohi válasza etilalkohol hozzászólására (») Okt 12, 2020 /
 
A hálózati oldalról a védelmet biztos,hogy megoldom .
Köszi etilalkohol!
(#) atiber válasza rohi hozzászólására (») Okt 12, 2020 /
 
Az gyárilag is BD135, de ott van még egy (TR4), amit cserélni kellene valami izmosabbra pl. BC301, de még arra sem árt egy hűtőcsillag. A 20V-ból 'csinál' 14,5 - 15V-ot, alapból valami harmatgyenge BCxxx, műa.tokos, ami előszeretettel megy zárlatba, vagy szakadásba. A TCA750 IC mellett is ott 'figyel' a két furat, oda meg egy 22µF elektrolit kondenzátort szoktak javasolni.
(#) etilalkohol válasza rohi hozzászólására (») Okt 12, 2020 /
 
Üdv, "a táp tranyó BD-re van cserélve" - az gyárilag is (TR5) BD: BD135.
Amiről korábban írtunk az a mellette lévő kicsi (TR4, a fotódon jobbra mellette) BC137C, az szokott kimenni és azt érdemes cserélni nagyobbra.
(#) atiber válasza etilalkohol hozzászólására (») Okt 13, 2020 /
 
Még jó, hogy én nem ezt írtam...
(#) etilalkohol válasza atiber hozzászólására (») Okt 13, 2020 /
 
Egyszerre írhattuk... legalább figyelünk
(#) fecameca válasza rohi hozzászólására (») Okt 13, 2020 /
 
Legalább ezt a képemet nézted volna meg, vagy a rajzon azt, hogy melyik az a T4-es. Ahogyan a többiek is írják. Az enyémben is ez szállt el, már az elején. (Kissé felhördültek, de nekem is ez tűnt fel azonnal, hogy te nem arról beszélsz.) Ezért én már csak hatodiknak szólok hozzá, csak azért, hogy idetehessem a képemet felnagyítva.
Nálam az a csúnyaság a megoldás az AFC hibájára, a két kék elkó párhuzamosan. Valamikor réges-régen, amikor még internet sem létezett, akkor oldottam így meg. Persze, BekeiP. már rá tudott keresni az IC adatlapjának. Én még a "Keravill"-ban vettem, ha jól hiszem, így hívták annak idején a villamossági boltokat.
A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2020
(#) atiber hozzászólása Okt 13, 2020 /
 
A 'zöld elkók bosszúja' képek sorrendje: a TCA750-s panelen C25-26 (2,2uF), TR4 (BC235), a hangszín utáni szűrő panelen C1-2 (2,2uF). Hát itt nem sok jel jutott el a végfokokig...
(#) rohi hozzászólása Okt 13, 2020 /
 
Elnézést mindenkitől,valóban figyelmetlen voltam, már tanulmányozom a kapcsolási rajzot!
A hangszín panelon a kondenzátorokat már kicseréltem (a régi kondik a műszerem szerint nem voltak
vészesek), ez volt a könnyebb.(hangban változást nem érzékeltem)
Most szeretném kicserélni a T4-et,kondenzátorokat,és az AFC elkot berakni.
A panel kivételét vizsgáltam,sajnos nem volt rá sok időm.Remélem a két feszítő rugót simán ki tudom húzni. Utoljára hagynám a végfokot.A BD 139-140 meghajtókkal kapcsolatban van valami kritérium,
béta stb.?
A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2020
(#) etilalkohol válasza rohi hozzászólására (») Okt 13, 2020 / 1
 
Simán kijön a rugó, arra ügyelj, hogy ha a ledes panelt kiveszed, annak a szélein van egy-egy műanyag pöcök az előlap felőli részen, az el ne kallódjon (távtartó szerű).
A BD139 / 140 - 16-os (kötőjel 16 os) legyenek, nagyobb béta (100 feletti ha jól emléxem).
(#) etilalkohol hozzászólása Okt 15, 2020 / 1
 
Sziasztok!
Jelentem, hogy sikerült beszereznem az eredetileg Dansk-hoz ajánlott Orion HS-400 -as hangfalakat. Teljesen meg vagyok elégedve a(z össz)hangjával!
Üdv, megyek hallgatom tovább...
(#) etilalkohol hozzászólása Okt 16, 2020 /
 
Üdv, az FM tranyós erősítésnél a bázisnál lévő 15pF kondenzátor elhagyható? Kimaradt a rendelésből
(#) fecameca válasza etilalkohol hozzászólására (») Okt 16, 2020 / 1
 
Nem hiszem, hogy sokat hangol el rajta a tranzisztor. Én inkább, csak úgy okoskodtam, ha ugyanannyi pF - et rakok oda, mint amennyit azelőtt látott, nem kell majd utána hangolni. Mivel én nem vásárolgattam, hanem kánaán volt nálunk roncsokból, beletettem, jól működött, és tovább nem kísérleteztem. Ha valamilyen műszerrel tudod mérni az AGC feszültséget, az jó térerő indikátornak. Tekerd mind a 2 KF-et maximumra. Adóra is jó, mert a kerámia szűrő dominál úgyis. A KF IC valamelyik lábán változik a feszültség hangoláskor. (AGC annál közelebb a nullához, minél nagyobb a jel). Én azért tettem bele battery indicator műszert, mert forgatós antennám volt a régi helyen. Mindent maximimra állítasz, és utána bekapcsolt AFC-vel is ellenőrzöd, hogy ne mutasson félrehangolást.
A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2020
(#) atiber hozzászólása Okt 16, 2020 / 2
 
Na elkészültem a Dansk 2.0-val is......Ez azért kicsit simábban ment. Voltak problémák, de nem futottam bele - a múltkori 'megmagyarázhatatlannak tűnő' - végfok élesztési problémához hasonlóba. A végfokozatok jól indultak már első 'rúgásra', a rádió része is jobbnak tűnik, mint az előző Dansk-é, annyi szépséghibával, hogy FM módban az egyik oldal kissé halkabbnak tűnik, pedig újrakondiztam ezt a részét is...?...Ennél is megtörtént a végfokozatok szükséges MOD-olása és kapott uPC1237-s védelmet is, illetve 240V-os oldalon egy 500 mA-s biztosítékot is.
Egy rövid időre még visszatérek a DANSK 1.0 -hoz, mert az FM részében előjött van valami kontakthiba, illetve az uPC1237 védelemnél rosszul méreteztem egy ellenállást, azt cserélnem kell megfelelő értékűre, a biztonság kedvéért.
A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2020
Következő: »»   11 / 15
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem