Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Digitális árammérő
 
Témaindító: POWERIVÁN, idő: Aug 28, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   5 / 5
(#) Alkotó válasza Alkotó hozzászólására (») Júl 31, 2020 /
 
Felötlött bennem még egy gondolat.
Mi történik akkor ha Hal szenzoron nem 1 db vezetéket fűzök át, hanem többet.
Logikusnak látnám, hogy ha az áramirány azonos, akkor összegzi az áramokat. De valóban ez történik?
Sőt addig is elmerészkednék, hogy pl. egyetlen vezetéket 10-szer áthurkolok, így az abban esetlegesen folyó áramot "felerősítem" a tízszeresére. Így pontosabb lenne a kis áram mérése. Van ennek ellenjavallata?
(#) ferci válasza Alkotó hozzászólására (») Júl 31, 2020 /
 
Ez le van írva a termékismertetőjében, gurgass le.
"...For example, if your current signal is only 0.2 Amps, you could loop the wire through the sensor 10 times and the signal would by 10X stronger and would appear as 2.0 Amps. "
A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2020
(#) Bakman válasza Alkotó hozzászólására (») Júl 31, 2020 /
 
Ha tizszer fűzöd át, akkor tízszeres értéket fog mutatni, ugyanakkor a mérés felső határa a tizedére csökken.

Az ilyen mérőeszközök kimenetén nyugalomban kb. 2.5 V mérhető. Ha az áram a megegyezés szerinti pozitív irányba folyik akkor emelkedik, egyébként csökken a feszültség, ahogy ferci írta.

Ha a mérési eredmény túl zajos lenne a hosszú vezeték miatt, a hall szenzor kimenetére rakj RC szűrőt, kezdésnek 100 Ω/100 nF jó lehet. Ezzel egy kicsit lassul a mérés de legalább stabilabb lesz.

Inhouse:
Idézet:
„Az áramirány csak az indításnál lesz értelmezhető. Utána, ha beindult az autó és dolgozik a generátor, csak egy irány lesz...a fogyasztott és a termelt áram eredője lesz látható, ennek meg illik pluszosnak lennie.”
Normál esetben van így. Gyengélkedő töltésnél ki tudnak jönni látszólag trükkös értékek. Pl. a generátor 80 A leadására képes, ugyanakkor az összfogyasztás e felett van. Tipikus téli eset, amikor minden működik ami meleget tud adni és a világítást is felkapcsolja az ember.
(#) ferci válasza Alkotó hozzászólására (») Júl 31, 2020 /
 
Egyébként feltételezhetjük azt is, ha a komplett szenzor kimenete megegyezik a hall-elem kimenetével és ha a kijelző hozzá van párosítva, akkor azon belül van egy 5 volton is jól menő rail-to-rail műveleti, az invertáló bemenetet 2,5 voltra beállítva, egységnyi erősítéssel.
Megvan az eltolt 0 pont a kimeneten a tényleges kijelző részére.
Hozzá még egy műveleti, az adja a a virtuális gnd-t.
Más célra ezen az elven csináltam már egyszerű tesztert.
(#) pgabor2 válasza Alkotó hozzászólására (») Júl 31, 2020 /
 
Létezik egyen- és váltakozóáram mérésére is használható, 2 méréshatárral rendelkező lakatfogó adapter, aminek banándugós vagy BNC csatlakozós kimenete van. Amit mi használunk, az 60A-ig kalibrált, 20kHz sávszélességű, egy 9V-os elemről működik.
(#) Inhouse válasza Elektro.on hozzászólására (») Aug 2, 2020 /
 
Ha konkrét hiba van, akkor azonnal mérhető, nem kell ez. Ha csak néha van, akkor meg az lesz gáz, hogy vezetés közben egy ilyen kijelzőt fog bámulni. Szóval, ha menet közben kell ezt vizsgálni, akkor egy adatrögzítő lehetne a megoldás. Bár a hibák általában azért ezek nélkül is felderíthetőek.
(#) mateatek hozzászólása Okt 15, 2025 /
 

Árammérő tekercses műszer

Üdv!

Vettem néhány ilyen árammérőt. Ezt a műszert 3 fázisú motorhoz használom, csak egy fázison mérve az áramot, azért, hogy tájékoztatást kapjak a terhelés nagyságáról.
Ha a motor magában forog, minden terhelés nélkül, akkor is jelentős, bőven 1 amper fölötti áramot mér. Ha jól gondolom, akkor a meddő áramot méri ilyenkor. Ez ellen ezzel a kis készülékkel lehetne tenni valamit?

Köszi!
(#) Gafly válasza mateatek hozzászólására (») Okt 15, 2025 /
 
Szerintem nem, mert a hálózati feszültségről csak táplálkozik, és fogalma nincsen a fázisszögről...
(#) mateatek válasza Gafly hozzászólására (») Okt 15, 2025 /
 
Akkor az valós lehet, hogy a teljesen üresen forgó motornál 1,7 ampert mér az egyik (de igazából bármelyik) fázison? Akkor az mindhárom fázisnál hatalmas teljesítmény, ha azt vesszük, hogy a motor teljesítménye 1,5 kW. A villanyóra meg viszonylag stagnál.
Sajnálatos, hogy nem ismerjük az árammérő kapcsolását.
A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2025
(#) Gafly válasza mateatek hozzászólására (») Okt 15, 2025 /
 
Igen.
(#) Gafly válasza Gafly hozzászólására (») Okt 15, 2025 /
 
Még pontosabban: A feszültség és az áram fázishelyzetének ismerete nélkül csak az áramot tudja mutatni, a "villanyóra" meg "tudja az igazat"...
(#) mateatek válasza Gafly hozzászólására (») Okt 15, 2025 /
 
Tehát jelen esetben adtam a fekáliának egy pofont.
(#) exabit válasza mateatek hozzászólására (») Okt 15, 2025 /
 
Nem tudom mekkora teljesítményű a motorod de szerintem működhet a dolog elhanyagolásokkal. Max terhelésen az áramfelvétele az talán leolvasható az adattábláról, a nulla terhelés mellett pedig tudod hogy 1.7 amper, a kettő között pedig interpolálsz. (A becsatolt ábra az éléggé egyszerűsít meg biztos nem mindegy hogy a motor 1hp vagy 100hp de a semminél több.)

fig.png
    
(#) mateatek válasza exabit hozzászólására (») Csü, 7:42 /
 
Ha ennek a modulnak én írnám a programját, akkor ez megoldható lenne. De ezen a gyárin nem tudok módosítani.
Megpróbálom azt, hogy az árammérő tekercsbe nem csak egy, hanem 2 fázist is bekötök valamilyen módon.
Jó lenne valamilyen szinten látni a valós áramfelvételt, mert tapasztalataim szerint ezeket a három fázisú motorokat alaposan túl lehet terhelni úgy, hogy szolgáltatják is az extrém nagy nyomatékot, de cserébe hamar fölforrósodnak és leéghetnek.
(#) proli007 válasza mateatek hozzászólására (») Csü, 8:00 /
 
Hello! "Értem én hogy villanymotor.." csak számomra nem logikus.
- Ha két fázist átvezetsz a tekercsen, részben kioltják egymást. Mi értelme lenne?
- Ha látod az áramot, akkor azt fogod nézegetni állandóan?
- Így is látod a túlterhelést, maximum nem tudható a tényleges áram. És láthatod a grafikonon, minél nagyobb az áram, annál közelebb van a "valósághoz".
- Egyébként meg erre valók az áramrelék.
(#) mateatek válasza proli007 hozzászólására (») Csü, 13:18 /
 
Azzal van a gond, hogy beállítok a marógépen egy fogást, nekiteszem az előtoló gépet és hadd menjen. A gép akkor is mar, ha a motor túl van terhelve, csak nem sokáig. Olyan relés megoldást sem akarok, amikor előtolás alatt a főmotor fogja magát és megáll, az előtoló meg csak nyomja a szerszámnak. Olyankor valaminek engedni kell. Ezért szeretném látni azt, hogy nem terheltem túl a fogással a motort. Ha túlterheltem akkor abba még nem hal bele, ha egy anyagot áttolok. De ha nekiteszek előtolással 100 darabot, akkor már csak a poliészter gyanta égő szaga figyelmeztet. Olyankor meg már lehet, hogy késő.
Tudom, hogy mindenre van drága, gyári megoldás. De nem minden esetben engedhetem meg magamnak az, hogy csak lapátoljam be a pénzt a műhelybe. Ennek ellenére gyakorlatilag 30 éve azt teszem. Olcsó megoldást szeretnék keresni. Van huszon-valamennyi motor a műhelyben. Ebből 4 darab olyan helyen, ahol nagyon könnyen végezhetek velük.
Következő: »»   5 / 5
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem