Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikában kezdők kérdései
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal!
- Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni!
- És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lapozás: OK   2009 / 4029
(#) sector99 válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Máj 31, 2013 /
 
Nem tudom, hogy mekkora a teljesítménye, nincs meg az adattáblája. Olyan 800W körül lehet.
Olyan sokat nem akarok rá költeni, mert lehet hogy nem ér annyit az egész.
Akkor megpróbálok majd valami hasonló méretű sütő fűtőszálat belealakítani.
Köszönöm a választ !
(#) fox11 hozzászólása Máj 31, 2013 /
 
Üdv!

Akkor úgy kérdezném meg ami érdekel,hogy egy ellenállásról hogyan tudom megállapítani,hogy hány wattos? Az gyakorlatilag mindegy,hogy milyen anyagút használok eme kis feszültségű áramkörben?? Előre is köszi,ha valaki érdemi infót nyújt!
(#) proli007 válasza fox11 hozzászólására (») Máj 31, 2013 /
 
Hello! Elsőként a katalógus adatlapjából tudod meg az ellenállás terhelhetőségét. Természetesen lehet rá következtetni a méretéből is. De az ellenállás tűrése (pontossága) is befolyásolja annak méretét. Pontosabb ellenállásnak nagyobb a mérete is. Ráadásul, nem sok terhelhetőségű típust gyártanak, mert igény sincs annyi félére. Hogy mi a szükséges teljesítmény, azt csak az áramkör számolgatása alapján tudhatod meg. De ha csak a tápfeszültséget veszed figyelembe, akkor is lehet értékelni, hiszen a P=U^2/R képlet átrendezése után meghatározható, hogy adott tápfesz esetén,mi az a legkisebb értékű ellenállás, ami még nem terhelhető túl. Természetesen a jó megoldás nemez, hanem a konkrét áramkörben az ellenállásra eső teljesítmény egyenkénti meghatározása.
Az ellenállás anyagával összefügg a hőmérséklet hatásának nagysága, a zaj amit kelet, és még számos paraméter. Egy fémréteg ellenállás általában megbízhatóbb, mint egy szénréteg. Egyszerű áramkörben a kettő típus választása között nincs eltérés.
üdv!
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2013
(#) fox11 válasza proli007 hozzászólására (») Máj 31, 2013 /
 
Köszönöm szépen,ez igazán kimerítő válasz volt.Egy lépéssel közelebb kerültem a "megoldáshoz". Eddig csak bementem a boltba,és adtak amit adtak..Előző oldalon tettem fel fotókat a jelenleg használatos ellenállásokról. Igazából ha neten rendelném,jóval olcsóbban kapnám meg,ezért kell a segítség. A boltban 25 ft. körül árulják,de a tme.eu-nál pár forint darabja. Ha csak 5 db kellene akkor nem érdekelne,de sok-sok kell.
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2013
(#) szako hozzászólása Máj 31, 2013 /
 
Sziasztok! Segítséget kérek. 32-es LG lcd tévém miután áramot kap,és a távirányítóval bekapcsolom, nem kapcsol be.Egy pillanatra zöld a led,de visszavált pirora.Úgy kezdődött, hogy bekapcsolás után egymás után többször kikapcsolt.
(#) zoltan0801 válasza szako hozzászólására (») Máj 31, 2013 /
 
Helo!
Próbáld meg, hogy szétszeded, a tápot megnézed, nem-e látsz rajta valami sérülést, égést, eldurant alkatrészt. Ha nem, akkor válaszd le a vezérlőpanelt, és helyezd áram alá. Ha a képernyő elindul, akkor szerintem elég valószínű a vezérlő panel csere. Ha nem indul, akkor viszont a táppal lesznek gondok. Természetesen ha nem garanciális. És vigyász mert könnyen megráz az áram.
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2013
(#) sastas01 válasza kadarist hozzászólására (») Máj 31, 2013 /
 
Köszönöm a segítséget. Több áramköri elem működését is ismerem, érdekes módon a tranzisztor(és barátai) mindig is homályba burkolózott. De szépen lassan kezdem megérteni, mit is tud.
(#) szako hozzászólása Máj 31, 2013 /
 
Köszi.Ha a táp rossz,hol lehet szerezni vagy javítani?
(#) zoltan0801 válasza szako hozzászólására (») Máj 31, 2013 /
 
Látod ezt nem tudom, biztos lehet taláni online piactereken, de a kugli biztosan segít.
(#) zoltan0801 válasza szako hozzászólására (») Máj 31, 2013 /
 
Azt elfelejtettem írni, hoggy a kijelzőn a háttér világítást nézd, mert a vezérlő panel hiányában sok képet nem fog mutatni.
(#) oleg53 válasza fox11 hozzászólására (») Máj 31, 2013 /
 
Szia!
Eddigi tapasztalatom alapján a barna, vajszínű, vagy szürke mázzal bevont ellenállások szénrétegesek, a zöld, vagy kék pedig fémréteg. A másik szempont a gyűrűk száma. Az 5 gyűrűs, azaz pontosabb kivitel valószínűleg fémréteg. De lehet, hogy van kivétel, vagy a szín csak annyit jelent, hogy kb mikor gyártották. Az alkalmazott agyagok és színek ugyanis a technológiával és a divattal változnak. Eddig én sem fordítottam nagy figyelmet a megkülönböztetésre, mert nem volt rá szükségem.
Teljesítmény szempontjából a képen mutatott kicsi ellenállások tippem szerint 1/8 vagy 1/4 Wattosak. Fémrétegből az ugyanilyen méretűt talán 1/4 vagy 1/2 Wattosként adják, bár fél Wattot én nem eresztenék rájuk, mert ha ki is bírják, nagyon forrósodnának.
Hát, kb ennyi. Ha nagy hülyeséget mondtam, remélhetőleg kijavít valaki.
(#) oleg53 válasza kadarist hozzászólására (») Máj 31, 2013 /
 
Legszívesebben én is ilyesmit használnék, de vagy az árral van baj, vagy a beszerezhetőséggel. Plusz ezt valahogy úgy szeretném csinálni, hogy relatíve gyorsan összedobható, de megbízható és egyszerű legyen. Még akkor is, ha nem elegáns. És főleg olcsó.
(#) oleg53 válasza k_h hozzászólására (») Máj 31, 2013 /
 
Szia!
Köszi, de az ötletes fetes elgondolás alapja sajnos nem az enyém. Először én is a Graetz hidas dologra gondoltam.
Mostanra már én is a nullátmenetben gondolkodok még akkor is, ha maradnak a fetek. A végére vagy nem lesz belőle semmi, vagy olyan kitekert lesz, hogy meg sem merem majd mutatni.

A háttértörténet egyébként az, hogy meghalt a hűtőnk termosztátja, és jelenleg nem tűnik gazdaságosnak a cseréje. Így most egyfolytában megy, és sorra fagy meg benne minden. Időm nem nagyon van elballagni az elektronika boltba, meg kedvem sincs 500 Ft-ért venni BT137-est, vagy valamit, ami éppen van helyette. Van viszont itthon egy marék bontott MOSFET, meg miegymás, szóval inkább kitalálok valami cifra kapcsolást. Aztán ha mégis lesz valahonnan pár napon belül termosztát, akkor a probléma megoldva.


Hőmérőnek pár sorba kötött 1n4148-ast álmodtam meg mondjuk konstans 200uA-rel meghajtva, TL072-vel, vagy LM324-gyel kialakított hiszterézises komparátorral (és persze optocsatolón keresztül kapcsolgatná a feteket). Aztán a billenési feszültséget meg a hiszterézist majd tapasztalati úton belövöm.
Szerintetek megoldható így pár fok pontossággal?
(#) drawzsoli82 hozzászólása Jún 1, 2013 /
 
Lesz-e majd folytatva a kezdőknek szóló cikksorozat és az alapkapcsolások?
A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2013
(#) vladcepes válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 1, 2013 /
 
Köszi a választ! A nagy Ic-n látom a bevágást és ugye baloldalról kezdődik a számozás.De az Smd-t megnéztem nagyítóval is de nem látok ott pöttyöt " alul van nálad éppen. " ahogy írtad. ,de még bevágást sem .Üdv.
A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2013
(#) kadarist válasza vladcepes hozzászólására (») Jún 1, 2013 /
 
Írtam, hogy az 1-es lábhoz tartozó oldal kicsit le van csapva. Ezen a képen jól látszik a ferdén levágott tokél.
(#) vladcepes válasza kadarist hozzászólására (») Jún 1, 2013 /
 
Ezt értem,és köszönöm.Csak létezik hogy az ami az én kezemben van hogy nincs így lecsapva meg se pötty se bevágás? Kettőt már beforrasztottam remélem jó lesz Ha gondolod csinálok nagyon közeli képet róla és felteszem.
(#) kadarist válasza vladcepes hozzászólására (») Jún 1, 2013 /
 
Nézd meg az adatlap 14.-ik oldalán lévő tokozási rajzot.
(#) vladcepes válasza kadarist hozzászólására (») Jún 1, 2013 /
 
Köszönöm.
(#) fox11 válasza oleg53 hozzászólására (») Jún 1, 2013 /
 
Köszönöm,most már valóban kezdek képben lenni,lehet kicsit túl is reagáltam a témát.Akkor nyugodtan megvehetem az 0,8-1W körüli ellenállást,mert a kis áramkörhöz bőven megfelel?
(#) kérdező hozzászólása Jún 1, 2013 /
 
Sziasztok!
A Csabai Dániel: Hangtechnika amatőröknek c. könyvben található kapcsolások milyen minőségűek?
A leírásuk általában jó paramétereket ad meg.
Valaki megépített valamilyen benne található kapcsolást?
(#) pucuka válasza fox11 hozzászólására (») Jún 1, 2013 /
 
Általános esetben a legtöbb helyre megfelel az 1/4, 1/2 W -os ellenállás olyannyira, hogy ezt külön nem is szokás jelezni. Ha ezeknél nagyobbra ritkán van szükség, azt külön jelezni szokták a kapcsolási rajzon, de ki is számolhatod, ha Te tervezed az áramkört.
(#) fox11 válasza pucuka hozzászólására (») Jún 1, 2013 /
 
Köszi a segítséget! Sajnos nem vagyok szakértője az elektronikának,ezért nem biztos,hogy ki tudnám pontosan számolni,hogy hová mekkora kell-wattra-de eddig amiket a boltban adtak,megfeleltek.Majd ott megkérdezem a pontos adatait az ellenállásnak,és úgy rendelem meg a netről. Valószínűleg az 1/2-es jó lesz....
(#) pucuka válasza kérdező hozzászólására (») Jún 1, 2013 /
 
Egy kapcsolási rajzról csak nagyjából lehet eldönteni, hogy milyen lesz, ha megépíted. A puding próbája az evés, építsd meg, és meglátod milyen lesz. A szerző valószínűleg megépített, és bemért példányokat válogatott a könyvébe, mert enélkül elég rizikós a dolog. Úgyhogy szerintem megbízhatsz benne.
(#) pucuka válasza fox11 hozzászólására (») Jún 1, 2013 /
 
Az ellenálláson megjelenő teljesítményt:
P= I2*R, = U2/R, =U*I
képletekkel számolhatod.
Nézegess adatlapokat, pl. ha a HEStore kínálatában kikeresed a neked szükséges ellenállást, akkor némelyikhez adatlapot is találsz. Az ellenállásokat szabványos értéksorozatokban gyártják, egy típuson belül (pl. fémréteg) az adatok általában azonosak. Kivételek a precíziós ellenállásoknál szokott lenni. Használj fémréteg ellenállásokat, ma már szinte nem is gyártanak mást.
(#) Viktor0109 hozzászólása Jún 1, 2013 /
 
Sziasztok!
Azt szeretném megérdezni hogy a televizióbol hogy lehet kiszedni a mágnes által okozót szinprobélmákat?
(#) pjg válasza Viktor0109 hozzászólására (») Jún 1, 2013 /
 
Kikapcsolod a TV-t. Kihúzod a konnektorból. 20-30 perc múlva visszadugod és bekapcsolod.
(#) Gergolein válasza proli007 hozzászólására (») Jún 1, 2013 /
 
Helló!

Az áramgenerátorról nem találtam rajzot, csak az IC-ről van adatlap. Erről az áramgenerátorról van szó. (Nem tudom, hogy ezzel segítettem-e...)
Készítettem egy rajzot az egész tervezett rendszerről. Nem túl profi, de a "kezdő" topicban vagyunk.

Az elképzelésem a következő:
Ha az egyes számú áramgenerátor feszültséget kap, akkor az SW1 "kapcsolónál" nyisson az áramkör.
Ha pedig a kettes számú áramgenerátor kap feszültséget, akkor az SW2 pontnál nyisson.
Ha egyik áramgenerátor sem kap áramot, akkor mind a két (SW1,SW2) "kapcsoló" zárva legyen.

Úgy gondoltam, hogy elég lenne csak a 14,4 voltos táp, mert azoknál a LED-eknél, amiket nem áramgenerátor hajt, meg lehetne oldani előtét ellenállással.

Remélem, sikerült érthetően összefoglalnom, hogy mit is szeretnék.

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv!

kapcsolas.jpg
    
(#) blackdog hozzászólása Jún 1, 2013 /
 
Sziasztok!

Ismét van egy kis időm elmélkedni
Ugye a teljesítmény számítás alap képlete P=U*I
Váltakozó feszültség esetén ezt még meg kell toldani cos(fi)-vel. A fogyasztó legyen egy ellenállás.
Ekkor azt szokták mondani, hogy cos(fi)=1 vagyis nem kell vele számolni.
De én úgy gondolom, hogy az sem 1. Max. 0,99. Persze szőrszál hasogatás, de mégis.
Nincsenek veszteségek?
(#) Szirty válasza blackdog hozzászólására (») Jún 1, 2013 /
 
Helló blackdog!

1. A képletből számított teljesítmény a veszteségeket is tartalmazza.
2. A cosfi nem a veszteséget jelöli, hanem a meddőt
Következő: »»   2009 / 4029
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem