Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Amikor nem lehet kialakítani egy hibakeresési koncepciót, annyira tág és behatárolhatatlan, hogy mivel van probléma az aktuális időjárást és az elektronok pillanatnyi hangulatát is beleértve, vagy egymásnak erősen ellentmondók a jelenségek, akkor az egyetlen logikus lépés a részletes, minél több adatot tartalmazó leírás.
Ilyen esetben hogyan lehetne előre általánosítani és eleve kiejteni az egyenletből azt, hogy milyen átalakítóhoz milyen táplálás kell amivel működik, és milyennel nem működik? Ez zöldség. Pontosabban egy feltételezésből kiinduló konkrét kérdés a nagy semmi hátán. "Újratervezés..." - mondja ilyenkor egy GPS, annak is több esze van.
Megjegyzem, a számítógépben levő USB az egy nagyon is "programvezérelt" tápforrás, vagyis hibás elképzelés azt egyszerű tápegységnek tartani. A rádugott eszközök ugyanis egészen kis áramokat fogyaszthatnak mindaddig, amíg fel nem kéri az USB host a klienstől az abba lerakott konfigurációt (config. descriptor-t) USB kommunikációval, hogy a kliensnek max. mennyi energiára van szüksége. Az elmúlt évtizedekben verziónként nőtt ez az érték, először 100 mA/500 mA volt, Az USB 3-nál már 0,5/1,5 A, ha jól emlékszem, de már én sem követem. És akkor a szabvány szerint alvás közben max. kivehető átlag pár mA-ról még nem is beszéltünk. A QC meg a PD tovább bonyolítja a helyzetet, bár az utóbbi csak USB-C-n van implementálva.
És az a vicc, hogy még ez sincs kőbe vésve, mivel igen sok gyártó nem készített betű szerint kompatibilis, megfelelően változtatható áramkorláttal védett tápkimeneteket az USB portokon (néha meg csak a helyük volt meg a NYÁK-okon), hanem egyszerűen kiadott egy belső 5 V-ot (valami minimális védelemmel). Ezért fordulhatott elő, hogy az egyik gépen működött egy buta, egyszerű 5 V-os terhelés, ami pl. 1 ampert fogyasztott egy 2.0-ás USB porton, egy másik gépen meg nem... Vagyis egy gép USB portjának konkrét terhelhetőségét _alapvetően_ nem lehet tudni csak úgy. : -)
Tudod egyáltalán, hogy mi is az a DC-DC konverter?
Egy egyenáramú feszültségből egy eltérő másik egyenáramú feszültséget állít elő, jellemzően magas frekvenciájú, kapcsolóüzemű módban. A kimeneti feszültsége lehet alacsonyabb, mint a bemenet, ez a STEPDOWN konverter, és lehet magasabb mint a bemenet, ez a STEPUP konverter. Van fix feszültségű változat, ami mondjuk 5V-ból állít elő +/- 12V-ot, meg vannak olyanok is, amik viszonylag széles bementi feszültség tartományból szabályozhatóan állít elő egy másik viszonylag szélesebb kimeneti feszültség tartományt. Aztán még számos egyéb jellemzőik is lehetnek. Például galvanikusan elválasztva a primer-szekunder kör, vagy kapacitív konverter, meg egyebek. Még azt se vagy hajlandó elárulni, hogy te melyiket szeretnéd használni, hanem egy olyan általános választ vársz, ami a világon előforduló összes DC-DC konverterre megad egy olyan szabályt, ami alapján a bemeneti áramforrás jellemzőit megkaphatod? Vicces vagy nagyon. A hozzászólás módosítva: 13:10
Helló!
Újra volt időm foglalkozni vele. Mint kiderűlt az MT boost kuka, olcsó pont az...... . Kár volt vele bajlódni . Rendeltem ST tipust, sokkal drágább de senki nem panaszkodott róla , ráadásul már 2 voltról is működik. Amig meg jőnnek addig előkészítettem a tőbbi részét , kidobtam az NE555 és kerűlt bele tlc555 , no meg a tőbbi nem szűkséges alkatrészt . Nem tudom lehete videót itt feltenni , megprobálom . Egyelőre a piezot a 3as lábra illesztettem. Kiderűlt ,hogy a műszerem fregvenciát is mér, azt nem hogy milyen kitőltésel, de a piezo 25.3khzen, es 4.7 volton begerjedt, (hallom is ). A mikrofon modul segített a fregvencia belővésbe, ugyanis a piros LED fénye erősődik vagy gyengűl a hang erőssége alapján.A piezonak is keresgélek hidat, habár ha most ilyen kőrűlmények kőzőtt működik akkor 28-35v is kéne a booston es a Fet-en meghajtva . Videót nem tudtam de a képen látszik hogy fentartja saját magát. A hozzászólás módosítva: 14:30
Még néhány hozzá fűznivaló:- nem tartja fenn magát, igaz hogy a mikrofon modul aktiv amig hallja a piezot, de amikor az időzítésnek lejár az ideje lekapcsol, majd újra hangra aktiválodik , ez pont jó.
Minap leszállított , akkumulátor ,áron vásároltam power bank-et, 10000mA , 5v,2A usb. Ez is jó. Most éppen arról műkődik . Vam egy zsák 1.2v napelemes kertilámpám, a napelemek ősze párositom, majd használok oda is egy step upot 5vra avval tőltőm a power bankot. Azt hiszem ez is jó lesz. Véleményed ?
Hello! Mondjuk én nem látom mitől kapcsolna le, ha lejárt az idő. Ha a 2-es lábat a GND-re húzod (mint a nyomógomb) akkor az idő alatt állandóan magas az 555 kimenete. Mondjuk rajz nincs, de amit látok a képen, ott így van.
Ha van egy marék napelemed, akkor miért nem kapcsolod sorba Őket? Nem kell oda is konverter. Napelemek kimenetére teszel egy 4,7V-os zénert, és onnan egy Diódával töltöd a 3,7V-os cellát. A dióda megakadályozza a napelem visszatáplálását és kb. 0,6V esik rajta. Így nem tölti túl az akksit. És kész.
2 darab 555 áramkőr van, az egyik az időzítés a masik a 25khz. Az idozitő egy magas jelt kap trigeren , lehet maga a mikrofon modul ad csak 1 jelt hiába van zaj folyamatosan, nem tanulmányoztam .
Ha elméletben veszűk is a napelemek 1.2 v kéne legyen, ha jó minőségű akkor 3 sorba 3.6v , 4db 4.8v. De nagy lesz a feszültség ingadozás felhő majd nap, Ezért láttam jonak őssze pakolni 3.6 voltra ahonnan stabilan tudom a powerbank BMSén kereszt<l tőlteni, akár felhős időben is 2 voltról . |
Bejelentkezés
Hirdetés |





). A mikrofon modul segített a fregvencia belővésbe, ugyanis a piros LED fénye erősődik vagy gyengűl a hang erőssége alapján.







