Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv. Mindenkinek.
E hideg téli fagyos reggeleken jött az érdekes ötlet, hogy hogyan lehetne megoldani azt, hogy a fagyos szélvédőt gyorsabban melegítsük fel, fagymentesítsük (már nem 2 másodpercre gondolok ![]() Az alapprobléma ugye az, hogy míg nem kezd melegedni a motor, addig csak hideg levegőt tud fújni. Viszont megoldható szerintetek, hogy ahol jön ki a levegő a szélvédőre, oda tenni vmi egész kis fűtőalkatrészt? Mondjuk oldalanként 1-et? Egyik fő kérdés, hogy hány wattosnak kéne lennie. Másik, hogy ezt be kéne szabályozni. Harmadik, hoyg ráragasztható a műanyagra gond nélkül, azaz, hogy ne olvassza meg ![]() Amire gondoltam: Peltier elem. Ez kis helyet foglal el, van 10wattos kivitele is és még úgy ahogy olcsó is. A fő előnye, hogy míg egyik oldal melegszik, másik hül, tehát a hidegebb mehetne a műanyagra. Csak kérdés elég-e. Véleményetek? Megoldható? Ill. hogy tudom beszabályozni? Erre gondoltam ![]() Előre is kössz ![]()
100W sem érne sokat, de alatta semmit nem ér.
Csak jégtelenítésre kéne nem fűtésre
![]() Azt mondod nem elegendő? De érdekelne másik alternatív megoldás is ![]() Üdv.
Tényleg csak annyira kéne, hogy könnyebben lejöjjön a jég.
Úgy képzeltem, hogy odatenném ezt a szerkezetet a szellőztetőhöz, azon átfújná a levegőt, mivel ez meleg, ezért melegebb menne fel. Ha már langyos és eljut a szélvédő tetejéig már az jó, mert akkor már nem olyan ragaszkodó a jég és könnyen letolható. Ez sem megoldható vmi gyengébb kivitelben? ![]() Üdv, kössz
No ez már igencsak tetszene, ilyesmi is jó lenne, nem kell fix beépítésű, bár az lenne a tuti, de ez is jó
![]() Csak jó lenne, hogy hol lehet ilyet kapni ![]() Ha van erre tipp, akkor azt nagyon megköszönöm ![]() Bár a házibarkács is érdekel, ha megoldható vmi egyszerűbb megoldással ![]() Üdv.
Szia ez a probléma már rég meg van oldva és most itt nem a prémium autómárkákra gondoljál hanem a Ford-ra.Már a 20 éves escortokon ,fiestákon is felbukkant az ún. első szélvédő fűtés.Az elve ugyanaz mint manapság hátul annyi különbséggel hogy itt a fűtőszálak a két üvegréteg között foglalnak helyet és sokkal vékonyabbak mint a hátsó szélvédőn de természetesen sokkal sűrűbben.Természetesen csak akkor lehetett aktiválni ha már a motor beindult mivel az áramfelvétele hasonló mint a hátsó szélvédő fűtéseké.Természetesen ezt a jó kiegészítést egyes mai típusain is árulja a Ford a mai divatnak megfelelően extra-ként,igaz régen se a legalapabb kivitelekben volt! :integet2:
igen valóban így van, de ettől kozgabnak hogyan lesz jégmentes a szélvédője?
![]() ![]()
![]() Ez ígyen igaz, ettől nem lesz, de azért nem árt az ilyen információ ![]() Nekem sajnos ignisben nincsen ilyen opció, ezért gondoltam vmi ilyesmire, max megy ülés alá, ha nem kell ![]() Bár először fix beépítésre gondoltam, de ez nem igazán alkalmas rá ![]() Légkondi szerencsére van az autóban, de előhűtésnek sem rossz megoldás ![]() Még egyszer köszönöm ![]() Üdv.
Neked a tuti egy szivargyujtóról müködő hajszárító lenne.
Porszivót már láttam de hajszárítót nem! ![]()
Hali.
Valószínűleg ez az előmelegítő lesz a megoldás ![]() ![]() Köszönöm mindenki segítségét ![]()
Én is épp agyaltam, mikor jöttem haza a barátnőmtől a hidegbe. Az autó pár utcán keresztül be sem melegedik, de a leheletem meg a szélvédőre rögtön lecsapódik. Ha beébítek majd egy-egy fűtőszálat a szélvédő alatt található réshez, akkor megoldódna a probléma. Eddig jutottam. Szerintem az új autókbe már beépíthetnék, bár a 96 os passat dizelbe már van külön vízmelegítő patron, egyszer lekötöttük 10km után is alig volt még mozdulás a vízhőfokban, nemhiába jo a motor hatásfoka.De ez akkor más lenne.
Esetleg távirányítóval beindítanád az autót egy negyedórával azelőtt hogy lemész hozzá..
Bizonyos árkategóriában van ilyen, ha gombnyomásra induló autód van biztos könyebb megoldani házilag. Biztos sokan furcsálnák hogy ember nélkül beindul az autód... A szélvédő párásodása ellen pedig nem véletlenül a klíma bekapcsolásával szokás védekezni még télen is..
A lehelet lecsapódása ellen hatásos az is, ha hideg levegőt fúvatsz az üvegre. Zárd le az összes befúvónyílást, és csak a szélvédő alatti réseken engedd a levegőt a lehető legnagyobb fokozaton. Nem tudom pontosan, mi a magyarázat, de úgy gondolom, azért tűnik el a pára, mert a befúvott levegő nem engedi a lehelet páráját eljutni az üveghez. A kintről beszívott levegő pedig ugyanolyan hőmérsékletű, mint az üveg, így nem csapódik ki belőle semmi az üvegen.
Én is ezen finlóztam.
Bár ignis szerencsére viszonylag hamar melegszik. Nem párásodik viszont, de ami probléma az az, hogy ha jégoldóval lekezelem a jeget az üvegről, akkor indulás után rögtön visszafagy, bekristályosodik ![]() Ezért lesz valószínűleg ez a előmelegítő. Egyébként az autó fűtésére valószínűleg kevés lesz, ahhoz több kéne ![]() Üdv.
Én úgy oldottam meg a problémát, hogy a víztérbe a radiátor bemenő csövébe építettem három izzítógyertyát. Tettem a vítérbe egy hőkapcsolót is ami 40 C fok fölött kikapcsolja ezt a fűtést. Természetesen csak járó motornál lehet használni, mert az áramfelvétele több mint 30A. Van egy kézi kapcsolója is ami tavasztól őszig kiiktatja a rendszert. Egyébként VW és Audi diesel autókban ez gyári feszerelés.
![]()
Hali.
Ez a megoldás érdekelne részleteiben is, hogy pontosan hogy is hozhatnám ezt össze ![]() Mennyi idő után fúj meleg levegőt? ![]() No meg hogyan tudtad oda beépíteni? ![]() ![]() ![]() Üdv.
Nekem egyszerű volt beépíteni. Egy darab alumíniumból esztergáltattam egy vastag falú csövet. Ebbe kőrben vannak az izzítógyertyák és a hőkapcsoló. Ezt beszereltem a fűtés bemenő csövébe. 1 pec múlva már ad annyi hőt, hogy leolvadjon az abak.
Mive ez a radiátor alatt van a fajsúly különbség miatt melegíti a radiátort. A motor is hamarabb melegszik be. Egyébként a termosztát csak a hűtő felé zárja el a víz útját a hengerfejen keresztül a fütésben nyitott csap esetén a vízpumpa is keveri a vizet. Legalább is az én autómon.
A költségeket nem tudom megadni, mert nekem minden volt hozzá a garázsban, tehát igen alacsony költségvetésű volt a dolog.
![]()
Csak az autó elején levő radiátor felé nem engedi a vizet a termosztát, ezt szokták nagy hűtőkörnek nevezni. A pumpa a vizet ilyenkor csak a motorban (hogy az egyenletesen melegedjen fel), illetve ha van csap, és az nyitva is van, akkor a fűtésben keringteti. Az utóbbit szokás kis hűtőkörnek is nevezni.
Bár tudom ez már megoldott téma de hozzáfüném az én elképzelésem. Igazándiból a polskimhoz találtam ki de a fabia-nkon vagy más ragasztott szélvédősön nem alkalmaznám. Lényege hogy a szélvédő mögé (belülre) felragasztanék egy vékony üvegréteget(biztonsági foliázott) úgy hogy két üvegközött maradna légrés. A légrésnek alul lenne több bemeneti csonkja, felül pedig kimenetik. Felkell tölteni fagyállóval a légrést és a szivattyú keringetné a fagyállót, ezek után már csak a folyadék melegítését kell megolgani (valahogy). A rendszer előnye hogy szinte közvetlen a szélvédőt fűti és semmi mást pl.utastér légtere. Igy gazdaságosan használja fel az áramot (póknál ez nagy előny). Hátrány hogy nehezen kivítelezhető.
![]()
Érdekelne milyen hőkorlátozót használtál?
Régebbi benzines Volkswagenekben volt a szívócsőben egy fűtő "sün". Ehhez tartozott egy hőkapcsoló. Ezt szereltem bele. Ha jól emlékszem 50C° környékén kapcsol ki.
![]()
Sziasztok! Nekem a hátsó ablakfütés szál van megszakadva csak 2-3 csik melegit.Lehet házilag javitani vagy van hozzá spray vagy ecsetelő?
készen kapható az izzítógyertyás motyó:
http://www.autovillcentrum.hu/vizmelegitk/972-f.html De én óvva intenélek tőle! A három gyertya 70A-t zabál, ezt kevés generátor bírja ki kis fordulatszámokon, szóval ha rövid utakra mész, és ezzel fűtesz, akkor lemerítheted vele az akkudat. Aztán szoktak olyat is csinálni, hogy a kipuffogócsőbe, a katalizátor után bevágnak egy hőcserélőt, és azon átmegy a fűtővíz. Ezt viszont tavasszal meg ősszel át kell szerelni, mert a +40 fokos nyárban nem szerencsés megoldás. Mondjuk útváltó szelep beépítésével ez nem egy nagy tett... Aki kertesben lakik, az operálhat bojler vagy mosógép betéttel is. Csak egy zárt fémdoboz kell neki két csőcsonkkal. Akár egy mosógép lúgszivattyút is mellé tehet, és akkor már álló motornál is működik. Csak ezt meg be kell dugni a 220-ba. Igazándiból csak az Eberspacher/Webasto állófűtések a kényelmes, és minden szempontból kielégítő megoldások. Az viszont zsebbe nyúlós, min. 25-30e Ft alatt nincs komplett készlet. De ha nem akarsz sokat vacakolni, akkor vegyél kanthal huzalt, tekerj belőle spirálocskákat, és szereld be valami hőálló kereten a fűtésboxba a radiátor fölé vagy alá! Úgy méretezd, hogy a teljesítménye ne haladja meg a generátorod teljesítményét. Itt van egy segédlet: http://www2.kanthal.com/sandvik/0971/internet/s003237.nsf/F6421C7808255963C12572BB001C8704/$file/1-A-2-3%20appliance%20handbook%20US.pdf |
Bejelentkezés
Hirdetés |