Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Előmelegítő szélvédőre
 
Témaindító: kozgab, idő: Jan 18, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 1
(#) kozgab hozzászólása Jan 18, 2009 /
 
Üdv. Mindenkinek.

E hideg téli fagyos reggeleken jött az érdekes ötlet, hogy hogyan lehetne megoldani azt, hogy a fagyos szélvédőt gyorsabban melegítsük fel, fagymentesítsük (már nem 2 másodpercre gondolok ).
Az alapprobléma ugye az, hogy míg nem kezd melegedni a motor, addig csak hideg levegőt tud fújni. Viszont megoldható szerintetek, hogy ahol jön ki a levegő a szélvédőre, oda tenni vmi egész kis fűtőalkatrészt? Mondjuk oldalanként 1-et?
Egyik fő kérdés, hogy hány wattosnak kéne lennie. Másik, hogy ezt be kéne szabályozni.
Harmadik, hoyg ráragasztható a műanyagra gond nélkül, azaz, hogy ne olvassza meg

Amire gondoltam: Peltier elem. Ez kis helyet foglal el, van 10wattos kivitele is és még úgy ahogy olcsó is.
A fő előnye, hogy míg egyik oldal melegszik, másik hül, tehát a hidegebb mehetne a műanyagra.

Csak kérdés elég-e.

Véleményetek?
Megoldható?

Ill. hogy tudom beszabályozni?
Erre gondoltam


Előre is kössz
(#) llaci56 válasza kozgab hozzászólására (») Jan 18, 2009 /
 
100W sem érne sokat, de alatta semmit nem ér.
(#) kozgab válasza llaci56 hozzászólására (») Jan 18, 2009 /
 
Csak jégtelenítésre kéne nem fűtésre

Azt mondod nem elegendő?

De érdekelne másik alternatív megoldás is

Üdv.
(#) kozgab válasza llaci56 hozzászólására (») Jan 18, 2009 /
 
Tényleg csak annyira kéne, hogy könnyebben lejöjjön a jég.
Úgy képzeltem, hogy odatenném ezt a szerkezetet a szellőztetőhöz, azon átfújná a levegőt, mivel ez meleg, ezért melegebb menne fel. Ha már langyos és eljut a szélvédő tetejéig már az jó, mert akkor már nem olyan ragaszkodó a jég és könnyen letolható.

Ez sem megoldható vmi gyengébb kivitelben?


Üdv, kössz
(#) kozgab válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 18, 2009 /
 
No ez már igencsak tetszene, ilyesmi is jó lenne, nem kell fix beépítésű, bár az lenne a tuti, de ez is jó

Csak jó lenne, hogy hol lehet ilyet kapni

Ha van erre tipp, akkor azt nagyon megköszönöm

Bár a házibarkács is érdekel, ha megoldható vmi egyszerűbb megoldással


Üdv.
(#) szarvaspeti válasza kozgab hozzászólására (») Jan 18, 2009 /
 
Szia ez a probléma már rég meg van oldva és most itt nem a prémium autómárkákra gondoljál hanem a Ford-ra.Már a 20 éves escortokon ,fiestákon is felbukkant az ún. első szélvédő fűtés.Az elve ugyanaz mint manapság hátul annyi különbséggel hogy itt a fűtőszálak a két üvegréteg között foglalnak helyet és sokkal vékonyabbak mint a hátsó szélvédőn de természetesen sokkal sűrűbben.Természetesen csak akkor lehetett aktiválni ha már a motor beindult mivel az áramfelvétele hasonló mint a hátsó szélvédő fűtéseké.Természetesen ezt a jó kiegészítést egyes mai típusain is árulja a Ford a mai divatnak megfelelően extra-ként,igaz régen se a legalapabb kivitelekben volt! :integet2:
(#) milanovics válasza szarvaspeti hozzászólására (») Jan 18, 2009 / 1
 
igen valóban így van, de ettől kozgabnak hogyan lesz jégmentes a szélvédője?
(#) kozgab válasza milanovics hozzászólására (») Jan 19, 2009 /
 


Ez ígyen igaz, ettől nem lesz, de azért nem árt az ilyen információ
Nekem sajnos ignisben nincsen ilyen opció, ezért gondoltam vmi ilyesmire, max megy ülés alá, ha nem kell
Bár először fix beépítésre gondoltam, de ez nem igazán alkalmas rá

Légkondi szerencsére van az autóban, de előhűtésnek sem rossz megoldás

Még egyszer köszönöm


Üdv.
(#) dobo válasza kozgab hozzászólására (») Jan 19, 2009 /
 
Neked a tuti egy szivargyujtóról müködő hajszárító lenne.
Porszivót már láttam de hajszárítót nem!
(#) kozgab válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 19, 2009 /
 
Hali.
Valószínűleg ez az előmelegítő lesz a megoldás Majd meglátjuk, hogy mikor oldjuk meg a dolgot

Köszönöm mindenki segítségét Üdv.
(#) dbase válasza kozgab hozzászólására (») Jan 19, 2009 /
 
Én is épp agyaltam, mikor jöttem haza a barátnőmtől a hidegbe. Az autó pár utcán keresztül be sem melegedik, de a leheletem meg a szélvédőre rögtön lecsapódik. Ha beébítek majd egy-egy fűtőszálat a szélvédő alatt található réshez, akkor megoldódna a probléma. Eddig jutottam. Szerintem az új autókbe már beépíthetnék, bár a 96 os passat dizelbe már van külön vízmelegítő patron, egyszer lekötöttük 10km után is alig volt még mozdulás a vízhőfokban, nemhiába jo a motor hatásfoka.De ez akkor más lenne.
(#) Doky586 válasza kozgab hozzászólására (») Jan 20, 2009 /
 
Esetleg távirányítóval beindítanád az autót egy negyedórával azelőtt hogy lemész hozzá..
Bizonyos árkategóriában van ilyen, ha gombnyomásra induló autód van biztos könyebb megoldani házilag.
Biztos sokan furcsálnák hogy ember nélkül beindul az autód...
A szélvédő párásodása ellen pedig nem véletlenül a klíma bekapcsolásával szokás védekezni még télen is..
(#) potyo válasza dbase hozzászólására (») Jan 20, 2009 /
 
A lehelet lecsapódása ellen hatásos az is, ha hideg levegőt fúvatsz az üvegre. Zárd le az összes befúvónyílást, és csak a szélvédő alatti réseken engedd a levegőt a lehető legnagyobb fokozaton. Nem tudom pontosan, mi a magyarázat, de úgy gondolom, azért tűnik el a pára, mert a befúvott levegő nem engedi a lehelet páráját eljutni az üveghez. A kintről beszívott levegő pedig ugyanolyan hőmérsékletű, mint az üveg, így nem csapódik ki belőle semmi az üvegen.
(#) kozgab válasza dbase hozzászólására (») Jan 20, 2009 /
 
Én is ezen finlóztam.
Bár ignis szerencsére viszonylag hamar melegszik.
Nem párásodik viszont, de ami probléma az az, hogy ha jégoldóval lekezelem a jeget az üvegről, akkor indulás után rögtön visszafagy, bekristályosodik

Ezért lesz valószínűleg ez a előmelegítő. Egyébként az autó fűtésére valószínűleg kevés lesz, ahhoz több kéne


Üdv.
(#) zolika60 válasza kozgab hozzászólására (») Jan 20, 2009 /
 
Én úgy oldottam meg a problémát, hogy a víztérbe a radiátor bemenő csövébe építettem három izzítógyertyát. Tettem a vítérbe egy hőkapcsolót is ami 40 C fok fölött kikapcsolja ezt a fűtést. Természetesen csak járó motornál lehet használni, mert az áramfelvétele több mint 30A. Van egy kézi kapcsolója is ami tavasztól őszig kiiktatja a rendszert. Egyébként VW és Audi diesel autókban ez gyári feszerelés.
(#) kozgab válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 20, 2009 /
 
Hali.

Ez a megoldás érdekelne részleteiben is, hogy pontosan hogy is hozhatnám ezt össze

Mennyi idő után fúj meleg levegőt?

No meg hogyan tudtad oda beépíteni? No meg anyagköltsége mennyiben is lenne Ez a legfőbb kérdés

Üdv.
(#) zolika60 válasza kozgab hozzászólására (») Jan 22, 2009 /
 
Nekem egyszerű volt beépíteni. Egy darab alumíniumból esztergáltattam egy vastag falú csövet. Ebbe kőrben vannak az izzítógyertyák és a hőkapcsoló. Ezt beszereltem a fűtés bemenő csövébe. 1 pec múlva már ad annyi hőt, hogy leolvadjon az abak.
(#) zolika60 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 22, 2009 /
 
Mive ez a radiátor alatt van a fajsúly különbség miatt melegíti a radiátort. A motor is hamarabb melegszik be. Egyébként a termosztát csak a hűtő felé zárja el a víz útját a hengerfejen keresztül a fütésben nyitott csap esetén a vízpumpa is keveri a vizet. Legalább is az én autómon.
(#) zolika60 válasza kozgab hozzászólására (») Jan 22, 2009 /
 
A költségeket nem tudom megadni, mert nekem minden volt hozzá a garázsban, tehát igen alacsony költségvetésű volt a dolog.
(#) potyo válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 22, 2009 /
 
Csak az autó elején levő radiátor felé nem engedi a vizet a termosztát, ezt szokták nagy hűtőkörnek nevezni. A pumpa a vizet ilyenkor csak a motorban (hogy az egyenletesen melegedjen fel), illetve ha van csap, és az nyitva is van, akkor a fűtésben keringteti. Az utóbbit szokás kis hűtőkörnek is nevezni.
(#) 5si válasza potyo hozzászólására (») Jan 29, 2009 /
 
Bár tudom ez már megoldott téma de hozzáfüném az én elképzelésem. Igazándiból a polskimhoz találtam ki de a fabia-nkon vagy más ragasztott szélvédősön nem alkalmaznám. Lényege hogy a szélvédő mögé (belülre) felragasztanék egy vékony üvegréteget(biztonsági foliázott) úgy hogy két üvegközött maradna légrés. A légrésnek alul lenne több bemeneti csonkja, felül pedig kimenetik. Felkell tölteni fagyállóval a légrést és a szivattyú keringetné a fagyállót, ezek után már csak a folyadék melegítését kell megolgani (valahogy). A rendszer előnye hogy szinte közvetlen a szélvédőt fűti és semmi mást pl.utastér légtere. Igy gazdaságosan használja fel az áramot (póknál ez nagy előny). Hátrány hogy nehezen kivítelezhető.
(#) molnare válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 29, 2009 /
 
Érdekelne milyen hőkorlátozót használtál?
(#) zolika60 válasza molnare hozzászólására (») Okt 29, 2009 /
 
Régebbi benzines Volkswagenekben volt a szívócsőben egy fűtő "sün". Ehhez tartozott egy hőkapcsoló. Ezt szereltem bele. Ha jól emlékszem 50C° környékén kapcsol ki.
(#) csoda favorit hozzászólása Jan 24, 2014 /
 
Sziasztok! Nekem a hátsó ablakfütés szál van megszakadva csak 2-3 csik melegit.Lehet házilag javitani vagy van hozzá spray vagy ecsetelő?
(#) Inhouse válasza csoda favorit hozzászólására (») Jan 24, 2014 /
 
Van.
Loctite
Loctite
Ne szégyeld használni a google-t
(#) zapkorte hozzászólása Jan 24, 2014 /
 
készen kapható az izzítógyertyás motyó:
http://www.autovillcentrum.hu/vizmelegitk/972-f.html

De én óvva intenélek tőle! A három gyertya 70A-t zabál, ezt kevés generátor bírja ki kis fordulatszámokon, szóval ha rövid utakra mész, és ezzel fűtesz, akkor lemerítheted vele az akkudat.

Aztán szoktak olyat is csinálni, hogy a kipuffogócsőbe, a katalizátor után bevágnak egy hőcserélőt, és azon átmegy a fűtővíz. Ezt viszont tavasszal meg ősszel át kell szerelni, mert a +40 fokos nyárban nem szerencsés megoldás. Mondjuk útváltó szelep beépítésével ez nem egy nagy tett...

Aki kertesben lakik, az operálhat bojler vagy mosógép betéttel is. Csak egy zárt fémdoboz kell neki két csőcsonkkal. Akár egy mosógép lúgszivattyút is mellé tehet, és akkor már álló motornál is működik. Csak ezt meg be kell dugni a 220-ba.

Igazándiból csak az Eberspacher/Webasto állófűtések a kényelmes, és minden szempontból kielégítő megoldások. Az viszont zsebbe nyúlós, min. 25-30e Ft alatt nincs komplett készlet.

De ha nem akarsz sokat vacakolni, akkor vegyél kanthal huzalt, tekerj belőle spirálocskákat, és szereld be valami hőálló kereten a fűtésboxba a radiátor fölé vagy alá! Úgy méretezd, hogy a teljesítménye ne haladja meg a generátorod teljesítményét. Itt van egy segédlet:
http://www2.kanthal.com/sandvik/0971/internet/s003237.nsf/F6421C7808255963C12572BB001C8704/$file/1-A-2-3%20appliance%20handbook%20US.pdf
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem