Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   445 / 584
(#) uniman válasza sargarigo hozzászólására (») Jan 8, 2022 /
 
Satellitemap-ból kiderül...
(#) sargarigo válasza uniman hozzászólására (») Jan 8, 2022 /
 
Érdekesnek érdekes, de én nem látom ebből a ránézési szöget, pláne hogy utána kell-e fordulni (szerintem kell, de ez csak ex has vélemény).
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2022
(#) sany hozzászólása Jan 8, 2022 /
 
Biztosan ismeritek ti is az olyan videókat, ahol a szemétkupacból állítanak helyre különböző eszközöket. Ez a videó Távol-Keletről való éppen. Mondjátok már meg nekem, hogy a videóban látható nintendó LED-je, hogy képes világítani? ( 3:00 időponttól kezdődik az a rész)
(#) sargarigo válasza sany hozzászólására (») Jan 8, 2022 /
 
Miért ne lenne képes? Elvileg az egy power led, szóval ha minden más döglött is, nem kizárt hogy az még pont megy. Más kérdés, hogy amilyen állapotban volt a cucc, szerintem több dolgot cserélt benne, mint ami a videón látszik. Pl az lcd is gyanús.
(#) bbalazs_ válasza sany hozzászólására (») Jan 8, 2022 / 1
 
Új elemeket tett bele és a kapcsoló is működött még.
Én nem látok benne semmi különlegeset. Te mire gondolsz?
Nyilván ezt meg tudta menteni. Biztosan készült több más videó, ahol nem - csak azt nem mutatták be, mert az nem érdekes, hogy egy harminc éves cucc nem működik.
(#) sany válasza sargarigo hozzászólására (») Jan 8, 2022 /
 
De a vége felé a videónak, ahol összerakja, ott meg nem világít.
(#) sany válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jan 8, 2022 /
 
Zárlatra, vízre, oxidációra...
(#) bbalazs_ válasza sany hozzászólására (») Jan 8, 2022 /
 
Általános tévhit, hogy a víz káros az elektronikának. A legtöbb esetben a törpefeszültségű cuccok simán túlélik a vizet, mert a fém (NYÁK, érintkezők,alkatrészlábak) sokkal jobban vezetik az áramot, nem lesz rövidzárlat. Működési zavar igen.
A sós víz már közel van, a savas levek meg tényleg károsak.
Ha vissza akarta hozni az életbe, akkor a korróziót meg kellett szüntetnie. Éppen erről szól ez a videó.
(#) sany válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jan 8, 2022 /
 
Jó de ott a panelen, már rozsdának látszó valami is van. Ha beleteszi az elemet, bizony akkor bármi lehet.
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2022
(#) bbalazs_ válasza sany hozzászólására (») Jan 8, 2022 /
 
Bármi lehet, tényleg. Itt működött. A közönség csodálkozott, a videó a célját elérte.
Van úgy, hogy egy nagymama kézen áll. Ez nem általános. Ha egy 15 éves fiú csinálja, az nem érdekes.
Meg szerintem az inkább csak vakrozsda. Elektronikában vasból nem sokminden van. Meg a rozsda - ha jól tudom - nem is vezet. Csak max. ronda.
(#) bbb válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jan 9, 2022 /
 
Meg ennek a fazonnak a csatornája amúgy is erről szól...
Megy az úton, "véletlenül" talál valamit, amihez egy jóérzésű ember már csak azért nyúlna hozzá, hogy a kukába dobja (mindegyik elektronikai holmija ilyen sáros, mikor megtalálja), majd csodálatos módon megjavítja. A komment szekció meg felrobban attól, hogy "fake", nem valódi amit mutat, egy működő cuccból csinál olyan videót, aminek a végén az eredmény egy nem működő holmi lesz, meg egy videó a "felújításról".
A célját eléri, sok nézője van, sokan beveszik, s egyre ügyesebben keni össze a holmikat
(#) Gafly válasza sargarigo hozzászólására (») Jan 9, 2022 /
 
Szerintem ha a tervezettek jelentős része fent lesz, akkor már nem kell mozgatni (és olcsóbbá is lészen).
Most még akár hasznos is, forgalom nélküli időben meg lehet himbálni, és repülnek a macsekok.
(#) sany válasza bbb hozzászólására (») Jan 9, 2022 /
 
Érdekes.
(#) Massawa hozzászólása Jan 9, 2022 /
 
Tegnap megszivtunk egy barátom meglehetösen modern márkás, német kocsijával. A kocsiban lemerült az akku. Már a telefonos applikácio is jelezte, hogy baj van ( ráadásul a kocsiban még lopásgátlo is van). Nos hivjuk a céget, meg a közeli ismerös szervizest, aki jött is mindennel APU -val, akkuval stb.
Ki is nyitottuk a kocsit valodi mechanikus kulccsal ( a távirányito már nem müködött az ajtokra) a soför oldalán az ajtot, (még jo, hogy nem ült be senki). Mert amint kinyitottuk az ajtot az akku feszültsége teljesen összerogyott, azaz már a központ sem látta az autot. De rendesek voltak és telefonon hivtak segiteni.
Ekkor kaptuk az ujabb pofont, az ajtokat akku nélkül nem lehet nyitni még belülröl sem ( ). A szaki az elsö ajton mászott a kombi kofferterébe, hogy csatlakoztassa az APU-t. No ettől legalább feléledt a fedélzeti rendszer, és ki tudtuk nyitni a kofferajtot, igy nekifoghatott az akkucserének.
Hazafelé elgondolkodtam kinek lehetett ez az egetverő ötlete, hogy áram nélkül még belülről sem nyithatok az ajtok. Mi van akkor, ha akár egy kisebb balesetben vagy hiba miatt megsérül az akku vagy a kábel, és a bennülök még ki sem tudnak szállni a kocsiból, és hiába van az autoban a távelérhetöség/segitség, ha az sem müködik ilyen esetben. Sem ablak, sem ajto nem nyithato, s ha nincs az embernek telefonja, akkor még segitséget sem tud kérni a bezárt kocsiból.
(#) pucuka válasza Massawa hozzászólására (») Jan 9, 2022 /
 
Idézet:
„és a bennülök még ki sem tudnak szállni”

Akkor jön a katasztrófavédelem (akarom mondani a tűzoltóság), és feszítővágó segítségével kiszabadítja a bent rekedteket. Az autó meg = 0
A tűzoltóság első tevékenysége amúgy is a kocsi áramtalanítása. Ez ám a tuti megoldás.
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2022
(#) szs válasza Massawa hozzászólására (») Jan 9, 2022 /
 
Önmagában az még vicces is, hogy a lemerült akkujú autó nem hagyja, hogy akkut cseréljek (nem enged be)
De az, hogy a lemerült autó nem enged KI, az rettenet veszélyes, nem is értem, miért kap típusbizonyítványt. Ha unalmamban rágyújtok, és kigyúl az autó (megtörténhet), akkor bennégek? Kevesen hordanak a fülkében kalapácsot (még én sem, bár a kerékkulcs nekem az ülés mögöttvan, -de nem ez a jellemző...)
(#) sargarigo válasza Massawa hozzászólására (») Jan 9, 2022 /
 
Ez nagyon gáz! Tesláknál is be van csípődve az elektromos ajtó nyitás! De ott legalább van lehetőség mechanikusan is nyitni, legalább az elsőket!

Valamikor hallottam olyat is, hogy valamelyik gyártó tervezte a full elektromos kormányt. Na olyanba se ülnék bele! Úgy tudom ebből végül nem lett semmi szerencsére.
(#) Massawa válasza pucuka hozzászólására (») Jan 9, 2022 /
 
De honnan tudja a katasztrofavédelem, hogy jönni kell, ha csak tehetetlenül ülsz a kocsiban a telefont meg otthon felejtetted?
(#) Massawa válasza sargarigo hozzászólására (») Jan 9, 2022 /
 
Az enyémben is igy van (igaz ujabb mint a barátomé), az ajtok belülröl mechanikusan nyithatoak. ( legalábbis az elsö kettö.).

Az elektromos kormány ma már szinte minden uj kocsiban kötelezö, hiszen valamilyen szabvány irja elö, hogy sávtarto funkcio kell. Természetesen a soförnek még elsöbbsége van.
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2022
(#) szs válasza Massawa hozzászólására (») Jan 9, 2022 /
 
Nem írja elő semmi az elektromos kormányt, a sávtaró funkciót sem -azaz némelyik autónál, a nagyoknál (kamionok), de ott is kikapcsolható, hiszen a sávtartás abban nyilvánul meg, hogy rázkódást szimulál azon az oldalon, ahul (szerinte) "csíkra léptél".
Autópályán hasznos, városban rossz funkció.
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2022
(#) Massawa válasza szs hozzászólására (») Jan 9, 2022 /
 
Ha nem irna elö semmi senki nem épitené be. Az én kocsimban a kormányt is mozditja, nemcsak rázkodik. A másikban, meg neheziti a kormány forgatását, ha rossz irányban van.
Valoban ma még kikapcsolhato, de már volt olyan kocsim is, ami alapbol mindig bekapcsolva tartotta, és kézzel kellett kikapcsolni.
Egy másik barátomat ez nagyon zavarta, igy épitettünk egy idözitö áramkört, ami 30 másodperccel a start után kikapcsolja ( egy rövid idöre rövidrezárja a gombot). A rohadt fedélzeti elektronika ezt észrevette, és kijelzett. Igy ki kellett venni a szerkezetet a kocsiból. Halvány fogalmam sincs hogyan vette észre a relé kontaktust párhuzamosan a nyomogombbal.
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2022
(#) sonajkniz válasza Massawa hozzászólására (») Jan 9, 2022 /
 
Lehet, hogy a relé prellezett.
A nyomógomb meg lehet pergésmentesített volt.
(#) KBal76 válasza Massawa hozzászólására (») Jan 9, 2022 /
 
Ez felszereltség függô hogy bentrôl nyílnak-e. Az enyémben (francia) pl. nyílnak, de ugyanazzal az évjárattal, rákérve "extra biztonság és védelem" csomagot, ha duplán vagy triplán nyomja a távkapcsolón a zárást akkor bentrôl sem nyílik. Illetve ugyanerre az összes üveg betörhetetlen, azaz lehet nálad kalapács, azzal se jutsz ki.
De engem is ért már ijesztô helyzet a túlautomatizálással ezzel. Akku régi volt, bár ennek nem érzékeltem semmi jelét, csak a gép sipítozott az egérmozin hogy baj lesz. És lett is. Induláskor egy minimális buckáról tolatva gurultam volna le, motor ahogy elindult le is állt. A kocsi meg gurulni kezdett hátra. Ugyanis automata a kézifék amit feloldott, meg gurulásgátlás van ESP/ABS kockával, de ilyenkor a fékpedál mintha tégla volna alatta, nem lehet benyomni. Na az nem fogta a kocsit, de betámasztotta a pedált. 10-15m gurultunk hátra, kigurulta magát és megállt. Hát, borzasztóan megijedtem, pedig 25 éve vezetek. Ha valaki van mögöttem azt elgázolom, vagy szakadék vagy bármi. Utána kocsit tréler vitte el mert többet nem indult még sárgaangyalosnak se. Van hozzá nálam OBD-s fizetôsszoftveres kütyü, de baromságot mutatott hibának. Szervizben nyomott a szaki egy resetet, és berakta a csomagtartóból az új akkut (igen, már csak arra várt hogy berakjam, ami egy mûvészet, "cipôkanállal" megy be).
(#) nagym6 válasza Massawa hozzászólására (») Jan 9, 2022 / 1
 
Mai "komolyabb" autókat abnormálisan túl tudják bonyolítani, sok mindent rákényszeríteni az emberre. A tulaj az automata funkciók egy részét nem ismeri, pilótavizsga kellene. Jött hozzám ismerős, hogy a kocsi beszédet nem tudja kikapcsolni, szakember sem, kössem ki a hangszórót. Állandóan dumál sávtartás, közelfutás (besorol közel valaki), egyebek miatt. Elég borzasztó valóban. Nem kötöm ki, nem tudni észleli-e a megszakítást amíg beteszek helyette azonos ellenállást, és bekever valamit. Azt javasoltam, hogy tegyük zárt dobozba a hangszórót, ahonnan a hang nem jön ki. Hát itt tartunk.
(#) antikzsolt válasza Massawa hozzászólására (») Jan 9, 2022 / 2
 
Na az ilyen autót helyből még a tervezőasztalon a tervezőjével együtt ki kellett volna dobni. Behal az aksi a kocsiban egy balesetben de kigyullad de menekülni nem lehet belőle kész koporsó. Azonnal ki kell írni a márkát pontosan lehúzni a fenébe nem kell itt védeni. Ez egy életveszélyes megoldás amiről mindenkinek kell tudni hogy messzire kerülje el azt a márkát. Ez felér egy sima gyilkossággal méghozzá szándékosan.
(#) Fülöp Ferenc 49 hozzászólása Jan 9, 2022 /
 
Segítséget szeretnék kérni . A Flightradar24-vel szeretném követi egy-egy gép utját , de hiába írom be a filterbe a levegőbe levő gép számát (megadott),( Pl. a Budapestre tartó gépek), azt nem mutatja sehól sem , Próbálgattam járatszámot is , semmi . ha valki tudná a megoldást nagy köszönettel venném Tisztelettel
(#) nagym6 válasza KBal76 hozzászólására (») Jan 9, 2022 /
 
Idézet:
„10-15m gurultunk hátra, kigurulta magát és megállt.”
Ilyenkor motorfék gyújtás nélkül, bevágni hátramenetbe -ha előre gurul akkor előre 1-esbe- és lassítható jócskán. Csak most kitaláltam, nem tudom valami automata nem kever-e be ilyenkor is.
(#) sargarigo válasza nagym6 hozzászólására (») Jan 9, 2022 /
 
Ez csak belsőégésűeknél megy, elektromosnál nem tudsz mit tenni ha megmakacsolja magát. Éppen erről beszélünk, hogy jó lenne valami manuális beavatkozási lehetőség is ilyen esetre (ami elvileg nem fordulhatna elő, de gyakorlatilag meg előfordul). Ismert márkánál ha baja van, akkor letiltja a sebességváltást, eltűnik a műszerfalról a PRND, aztán lehet rángatni a bajuszát nem történik semmi.

Massawa: Az még nem olyan baj ha elektromosan rásegít a kormányra, sávot tartás, stb. Lényeg hogy legyen mechanikus kapcsolat a kormánykerék és a kerekek között! Ha fel is kenődik a user a kormányra mert nehéz tekerni, de legalább lehessen! Amiről én beszéltem, ott már egyáltalán nem lett volna kormányoszlop, egy potit kellett volna tekergetni. Remélem az az idő sosem jön el!

Nagym6: Az ilyen hangszórós mókákat gyerekek játékainál úgy oldom meg, hogy a kimeneti nyílásokat eltömöm zsepivel, lehetőleg a membránt is nyomva. Na ott dumáljon ki!
(#) uniman válasza Fülöp Ferenc 49 hozzászólására (») Jan 9, 2022 /
 
A "Search"-be írd be!
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2022
(#) nagym6 válasza sargarigo hozzászólására (») Jan 9, 2022 /
 
Lassan már azt is az autó mondj meg, hogy most hova megyünk.
Idézet:
„a kimeneti nyílásokat eltömöm zsepivel”
Jön mindenfelől a hang, nem csak egy nyíláson. Be kell dobozolni.
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2022
Következő: »»   445 / 584
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem