Fórum témák
» Több friss téma |
okés köszönöm szépen,
![]() amugy az ilyen nyáklapot hol lehet kimaratni vagy kb mennyibe kerülne ez amire nekem szükségem lenne, vagy ezt egyáltalán ki kell maratni, bocsi de nagyon kezdő vagyok.
A rajz szerint összekötöd az alkatrészek lábait,és működni fog.A panel csak optikai tunning
![]()
Én is erre gondoltam, majd belerakom kotvány dobozba.
Lehet sokadik de, mégeggyet kérdeznék, gondolom sokan ismernek több áramkörszerkeztő programot nem tudm le szabad e írni a nevét( egy szép lány nevet takar T vel kezdődik ). Abba megrajzoltam, és nem tudom villogatni akár mit tettem , hol sima fesz forrást vagy elemet még szinuszos gerjesztést is, de nem akar működni, lehet hogy azért mert "bulb"(izzó) ot tettem be, ledet nem találtam :S, vagy a tranzisztorok nem mind1 ? de mondjuk azt is kipróbáltam npn meg pnp is:S vagy még a kondik lehetnek a hibásak, de nem tudom szerintem az mind1 hogy van bekötve.. előre is köszi
Na ez nekem kicsit bonyolult lenne, inkább akkor olyat csinálnék amit feljebb mutattak, amihez nem kell nyák is
![]()
Hát ha más nincs akkor ez is jó lesz de magam akartam volna egyet összedobni. De ledeket hogyan
kössem ehhez, mondjuk mindegyik oldalra rakok kettőt párhuzamosan kötöm őket, de ezzekkel párhuzamosan még kell egy előtét ellenállás is nem vagy valami.
Kerékpárra irányjelző
féklámpa kapcsolók a fékkarokon Omron mikrokapcsoló és egy kisebb speciális apró mikrokapcsoló, rugóval, és a fékkarra egy pici csavart tekertem be, erre felerősítettem egy kis rézdrótót ( ethernet kábelből, tömör , szigetelt réz drótocska darab ) és ehhez egy aprócska mikro-rugó, amit egy csepp PalmaTex ragasztóval rögzítettem a kapcsoló piciny műanyag karocskáján, hogy ne ugorjon le.. A hátsó féknél a szabadon mozgó fékbowden szálra tekertem kis drótót, ara egy fület, amibe befűztem egy rádió skálahúrt, és ez egy fordítócsigán keresztül (+ tehementesítő rugó ) húzza meg a mikrokapcsolóhoz szerelt billentőmechanikőát, amit egy sztámítógép CD előlap műanyag lapkájából vágtam lombfűrésszel. Az irányjelző pedig egy NE555 integrált áramkör, egy NPN tranzisztor, a bal fékkarra szerelt kis műanyaglapba 2 db visszajelző LED. egy kétáramkörös ( dual ) 3 állású ( ON-OFF-ON ) kapcsoló, némiellenállás és pár kondenzátorból meg vezetékezésből tevődik össze. Tápellátása egy 2 cellás lítium polimer 2 Ah akkumulátor. A hátsó, maga a fénykiadó rész (indexlámpa ) pedig 2 db skálaizzó foglalat, egy kis műanygalap, ami fel van csavarozva az ülés mögé, egy kissé repedt régi Skoda 120L irányjelző búrájából fűrészelt sárga műanyagdarab felragasztva, 2 db 6.3 V skálaizzó, és az izzók mögé papírkarton hengerből vágott darabkára felragasztott alumínium öntapadós tükrös fólia. ( a fényvisszaverés fokozására. ) Érdekessége volt a szerelés, tesztelés alatti fázisban, hogy a visszajelző LED-ekkel párhuzamosak kötött nagy fényerejű fehér LED-ek (amelyek tulajdonképpen az irányjelző lámpákba kerültek volna, nem működtek. Kakukk vaksötét volt. Arra is rájöttem, hogy miért. (Valószínűleg )... Az lehet az oka, hogy a két, nem egyforma LEd-nek más a nyitófeszültsége, és így aki előbb nyit ( a kisebb, visszajelző LED ) huncut módon elszopogatja a nagyobb LED elől a nyitófeszültséget. Így maga a lámpa ezért lett hagyományos wolfram izzószálas eszköz, a kis tranzisztor simán bírja azt a pár száz mA- áramot. A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2025
a másik biciklire még GPS-t is tettem.
Idézet: Előtét ellenállás nélkül nem kötünk párhuzamosan ledeket ennyi a titok ... Az alacsonyabb nyitófeszültségű kinyit és azon az értéken "stabilizálja" a feszültséget mint egy zeener dióda. Ezért a másik már nem tud kinyitni . Megoldás: minden led saját előtétellenállással kapcsolódik a tápfeszre . „Arra is rájöttem, hogy miért. (Valószínűleg )... Az lehet az oka, hogy a két, nem egyforma LEd-nek más a nyitófeszültsége, és így aki előbb nyit ( a kisebb, visszajelző LED ) huncut módon elszopogatja a nagyobb LED elől a nyitófeszültséget.” A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2025
Az komoly, szerintem a 400-as motorom kormányán nincs ennyi pilács meg kapcsoló
![]()
...meg aztán nagyon balesetvesélyes is! Az sok éles lemezél, meg a kormányon felfelé álló fémkonzol.
Balesetnél, borulásnál nem nevezem meg mit szúrhat át, vághat szét... A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2025
Idézet: „ hátsó féknél a szabadon mozgó fékbowden szálra tekertem kis drótót, ara egy fület, amibe befűztem egy rádió skálahúrt, és ez egy fordítócsigán keresztül (+ tehementesítő rugó ) húzza meg a mikrokapcsolóhoz szerelt billentőmechanikőát, ” Minek ennyire tulbonyolitani? Egy csapagygolyot egy muanyagcsobe ami 2 erintkezot zar rovidre. A cso vizszintesen fekszik a vazon valahol. Amikor elore haladsz akkor golyo hatra gurul, amikor fekezel elore szalad menetiranyba . Ekkor zarja az erintkezoket es vilagit a feklampa.
Idézet: „A cso vizszintesen fekszik a vazon valahol. Amikor elore haladsz akkor golyo hatra gurul, amikor fekezel elore szalad menetiranyba . Ekkor zarja az erintkezoket es vilagit a feklampa.” Sajnos ez sem mindig igaz. Mi van ha éppen egy emelkedőn felfelé fékez? Vagy éppen egy erősebb lejtőn lefelé? Mondjuk egy autós sem fogja a kerékpár világító hátsó lámpáját féklámpaként értelmezni. És a KRESZ szerint a kerékpáron hivatalosan a kanyarodási szándék jézése kézzel történik. A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2025
Ok ertem , akkor meg G sensor
![]()
Létezik gyári bringa hátsó lámpa, ami fékezésre féklámpát gyújt ki. Gondolom g-senzoros.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |