Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » FIAT elektromos hiba
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
hogy néz ki a fiat unon a pillango szelep?
Sziasztok! Adott egy 2001-es évjáratú Ducato-m.Kb. 2 hete azt csinálja hogy elindítom, és menet közben egyszer csak megáll, ezt legtöbbször akkor csinálja ha felkapcsolom a lámpát. Leállás után a vízhőfok jelző műszer teljesen kiakad, az indítókulcs kivétele után is ég a töltés meg az olajszínt visszajelzője. Néha elég 1-2 percet várni, de volt már hogy kb. 15 percet szívtam vele. Régebben volt vele hasonló probléma, akkor szervizben kikapták a riasztót és jó volt. Akkuja 8 hónapos BOSCH, töltése van rendesen(14,5 V mérek az akkun járó motornál). Ja és miután újra sikerül elindítani legtöbbször nullázza az órát, és a rádió is elveszíti a memóriáját.
Segítségeteket előre is köszönöm.
Van benne valamilyen elektronikus motorvezérlés, vagy hasonló? Nekem gyanús, hogy ott rendetlenkedhet valami...
Inkább valami áramellátási probléma, rossz test, vagy ilyesmi. Be kéne rakni a kocsiba egy probalámpát, multimétert, és mikor megáll, gyorsan elkezdeni méregetni, mondjuk az aksitol indulva. Motortest, kasznitest ellenörzése, stb. Sajnos ezt csak akkor tudod megtenni, ha épp rossz!
Szerintem ez jellemző Fiat kontakt betegség.
Pár oldalal előbb olvashatod, hogy nekem nem állt meg, de ha megálltam, nem indult el. Két évnyi szívásra tettem pontot azzal, hogy kontaktspay-t fújtam a gyújtóegység és a jeladó csatlakozóira. Gondolom, a Ducató még mindig diesel (tizenöt éve nem vezettem ) Tehát Nálad a vezérlő elektronika nem kap (elég) feszültséget, ha a lámpa megterheli a rossz kontaktot. Hogy szakszerüen hol kell kezdeni az ellenörzést, fogalmam sincs... De először megnézném a lámpákon a feszültséget. Ha pl. a 14,5V-ból csak 13V van a lámpákon, az már jelenthet valamit... Aztán onnét indulva az akku irányába, mindent végigmérni.
Köszönöm az ötleteket, hétvégén nekifekszek, bár semmi kedvem nincs hozzá mert sok a vezeték Elektromos adagolója van(2,8 JTD), de szerintem az tuti jó. Az a baj hogy elvittem szervizbe is, de akkor pont nem csinálta a hibát. Az nem elképzelhető hogy valami zárlat lenne esetleg? A test kábelt és az akku saruját megpucoltam utána két napig jó volt. Erre visszaraktam a lökhárítót, egyből rossz lett
Nem biztos, hogy a 2001-es dizel Ducatoban már van motorvezérlö-elektronika, lehet még hagyományos dizel is. A lámpákon meg biztosan nem lesz 14,5 V.
Idézet: Ez esetben három dolog egyikét tudnám elképzeni:„Az nem elképzelhető hogy valami zárlat lenne esetleg?” - füst jelenség - fény jelenség - bizti kimegy Idézet: „A test kábelt és az akku saruját megpucoltam utána két napig jó volt. Erre visszaraktam a lökhárítót, egyből rossz lett” Nnnna... meg is válaszolod a kérdésedet. A lökhárító nem olyan iszonyú nagy, hogy ne lehetne körülnézni, hogy mihez érhet hozzá stb. Egyébként nem lehet, hogy összefüggésbe hozol két olyan dolgot, aminek egyébként nincs köze egymáshoz? Csak kérdem.... Az akku sarupucolási eredmény azért adhatott volna némi ötletet...
Igazad lehet, nem tudom...
De ha az elektromos terhelésváltozás kihat a motor működésére, akkor mégiscsak lehet benne valami. Rosszul gondolkodom?
Tuti hogy elektromos motorvezérlése van neki. De nem hinném hogy ott a baj, mivel az adagoló visszajelzője nem gyullad ki. A lökhárító mögött messze vannak vezetékek, néztem is direkt hogy nem-e ér hozzá valamihez.
Jajjjj azt nem is írtam hogy amikor leáll akkor pl kiteszem az elakadásjelzőt, és a reléje kattog mint az állat, de fényt nem ad. És még annyi hogy amikor a kulcsot kiveszem a töltés, és az olajmennyiség mérő égve marad halványa, viszont ha megnyomom a féket, vagy kinyitom az ajtót akkor meg teljes fénnyel ég!
Én egy hibás kontaktra gyanakszom, valami föáramkörben. Erre utal, hogy lenulláz a rádio, az ora is (mint mikor leveszed a sarut). Apro hiba, ami szivatos is lehet.
Hát szivat hogy rohadna el szegény
Az a baj hogy mindennap hajtva van ezért szervizbe nem tudom bevinni. Van hogy 200 km hibátlan aztán meg 100 méterenként megáll és szívok vele. Nagyon idegesítő, és veszélyes is. Kedden előztem pl. a buszt erre leált a motor szemből jöttek, elkezdtem fékezni erre a buszos is elkezdett fékezni hogy beengedjen maga elé..... kicsit szidhatták az szegény anyukámat :yes:
Légy szíves, használd a Válasz gombot, azért van!
Kösz.
Sziasztok!
Van nekem egy 1994-es évjáratú benzines Fiat Punto 1.1 -esem. Nyár óta többször vittem szerelőhöz azzal a problémával, hogy reggelente nem indul pedig üzemanyag befecskendezés van, szikra van, önindító teker rendesen. Elvittem, megnézte azt mondta hogy neki mindig indult, 1 hétig volt nála. Elhoztam, két napra rá megint nem indult. Visszavittem, azt mondta, hogy a főtengely-jeladó elszállt. Megnézte, jó, működik tökéletesen. Kicserélte a vezérműszíjat, bemérte az üzemanyag-nyomást. Elhoztam, tökéletesen ment 1,5 hónapig. Múlt héten pénteken, ismét nem indult. Eljött, megnézte levette a levegőszűrőt, beröffent. Ok, tökéletes. Kicseréltem a levegőszűrő-betétet. Tiszta kosz volt. Gondoltam az a baj. Ma reggel ismét nem indult, befecskendezés van, önindító teker, de az aksit lemerítettem. Kerestem a hiba okát de sajnos nem jutottam előrébb. A segítségeteket, ötleteiteket szeretném kérni vajon mi lehet a probléma és hogyan tudnám elhárítani. Előre is köszönöm! S. I.
Nem lehet, hogy valami hőmérséklet érzékelő rossz, vagy annak a vezetéke? Hideg motornál nem kap elég plusz benzint. A típus ismerete nélkül először ezt vizsgálnám meg.
Helló Ákos!
Te jobban benne vagy ebben a témában mint én, ráadásul az AD-mben nincs sok infó erről a kocsiról. De! Írja VAti, hogy a riasztóval csináltak valamit (kikötötték?) és utána jó lett. A riasztók (némelyik), riasztáskor a világítást is kapcsolgatni szokták. A motorleállás is a riasztóra fogható, ha az, motorleállást színlel. Szerintem a riasztót és kötési pontjait kellene átnézni. A kulcs nem kommunikálhat véletlenül a központi részével. Nem lehetne kipróbálni kikapcsolt riasztóval, szünetel-e a hiba? Üdv.:VIM
Hello!
A riasztot inkább az indexre szokták rákötni, a tiltást meg töbnyire az öninditora. De akár még a riasztora (ill. a hült helyére ) is gyanakodhatnánk, de ott van az a rádio- és oranullázás. Az meg sehogy nem illik ebbe a képbe. Emiatt gondolok mindenképp áramellátási problémára. Biztos vagyok benne, hogy ha produkálja a hibát, 10 percen belül egy probalámpával, esetleg terhelövillával meg lehet találni a bibit. Ha nem jön elö a hiba, akkor meg soha. (Én legalábbis ilyenre nem szoktam vállalkozni, mert szinte lehetetlen feladat. Találunk valami lehetséges hibát - mert ugyis találunk - kijavitjuk, kuncsaft fizet, aztán pár nap mulva reklamál, hogy nem is az volt baj. Aztán magyarázkodhatsz, hogy az IS baj volt, vagy lehetett volna holnapután neki is igaza van. Inkább ha van rá mod kimegyek a helyszinre egy mérés erejéig.)
Szia!
Nem hiszem, hogy érzékelő lenne mert nemrég értem haza, és beindult az autó, egy jó nagy adag fekete füstöt kilövelve. Szóval a gép ketyeg, csak a türelmem fogy nagyon. Nem lehet, hogy olaj kerül a benzinbe valahonnan? Mert mondjuk a levegőszűrőn találtam egy kis olajfoltot.
fiat uno1.1es benzinesem van.hidegen leáll és kicsi az alapjáratom nem pörög fel ahogy kellene hideg motornál.cseréltem vizhögombát,jo az alapjárati motor,a számitogép nek sincs hibája.mitöl nem pörög fel hidegen a motor,aki tud segitsen?
Azt is írta még, hogy leálláskor kattog a vészvillogó reléje, de nem villognak az indexek. Az egyik rajzon egy 150A-s főbizti van, de az ecu ez előttről kap táplálást.
Jo, hogy irod, ez is arra utal! Ilyenkor pár volt lehet a 12 helyén, ezért berreg a relé.
Nem berreg, hanem:
Idézet: Tehát az ECU még megy, mert a kijelző meghajtója is a főbizti előttről kap táplálást. Vagy nem? „Jajjjj azt nem is írtam hogy amikor leáll akkor pl kiteszem az elakadásjelzőt, és a reléje kattog mint az állat, de fényt nem ad. És még annyi hogy amikor a kulcsot kiveszem a töltés, és az olajmennyiség mérő égve marad halványa, viszont ha megnyomom a féket, vagy kinyitom az ajtót akkor meg teljes fénnyel ég!”
Nem valoszinü. Pl.egy testprobléma látványos dolgokat tud müvelni. Találkoztál már olyannal, hagy a hátso lámpán nem volt rendes test, és a müszerfalon emiatt összevissza világitottak a visszajelzök?
Mint az utánfutón, amin a horog adja a testet. Neked nincs valami róla az autofitben, hogy honnan ágazik el a világítás. Az AD-ben csak annyit mutat, hogy bal oldalt van az ECU, jobb oldalon a relétábla. De nem lennék meglepve, ha mégsem így lenne.
Azért is nem néztem eddig meg a rajzát, mert ebben csatlakozások, pláne annak helyei nemigen vannak feltüntetve. Ebben az esetben egy rajznál töbet ér a konkrét méregetés.
De azért itt a rajz:
Esetleg nézd meg a Bővebben: Link
és azt ezt követő segítő hozzászólásokat. Valamint a következőt:Bővebben: Link talán ad ötletet.
Komolyan nem értem azokat az embereket, akik ilyen rajzot betesznek egy szervizkönyvbe... Minek???
Ez tényleg semmit nem segít. Vagy csak én nem értek "autószerelő nyelven" ? Attól tartok, valóban csak a végig méregetés segít...
Szia!
Nagyon köszönöm az infót, meg fogom nézni még a mai nap, nyomatok rá egy kis kontaktspry-t is. Remélem a legjobbakat! THX!!
Egy ilyen rajz nagyon sokat segithet ám, csak nem ilyen hibánál.
Biztos, belevaló gombát raktál bele? Mérd meg mindkettőt, kb. egyformák-e (lehet hogy van jelleggörbém is valahol)Esetleg a lev.hőm jeladó csatlakozó?. Üzemanyagnyomás? Sok sikert! Üdv.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |