Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Frekvenciaváltó 1-ről 3 fázisra
Lapozás: OK   22 / 22
(#) dara válasza szikorapéter hozzászólására (») Máj 21, 2018 /
 
Meg lehet venni tölle.De én erre a alapra itt fent lévő 628 IC raktam bele és működik.
(#) szikorapéter válasza dara hozzászólására (») Máj 21, 2018 /
 
Hát igen de én akartam volna az egészet összerakni egy programozott pic-re nem adnék ki 5K-sem.
(#) pipi válasza szikorapéter hozzászólására (») Máj 21, 2018 /
 
Hali!
Nem tudom mekkora teljesítményre kell, Nekem most érkezett meg: Bővebben: Link
ennyiért nem álltam neki barkácsolni, eddig elégedett vagyok vele
(#) szikorapéter válasza pipi hozzászólására (») Máj 21, 2018 /
 
Nekem 1-2KW között kéne, ezért is inkább nekiállok barkácsolni....
(#) c27 válasza szikorapéter hozzászólására (») Máj 22, 2018 /
 
230V-ról üzemelne a frekiváltó 3 fázisú motorral? Bár lényegében mindegy mert a költségeken nem nagyon változtat.
Ha 230V a betáp: 1-2kW kb. 2200µF kondi (3300µF még jobb). Ehhez már nem árt egy egyszerűbb lágyindító. 3300µF kb. 10A 10% fesz eséssel számolva, ha jól emlékszek rá.
Ha a programot te írod akkor olyan lesz amilyet szeretnél és később is úgy fejleszted ahogy te akarod. Hátránya hogy sok időt fog elvenni tőled mire jól fog működni. Attól függ mik az elvárások. Ha pl. odahúzod a potit és nincs benne gyorsulásszabályozás akkor ránt ha pedig letekered azt már nem is említem főleg egy 2kW motornál.
Amikre még érdemes odafigyelni elvileg lassulásnál lehetséges visszatáplálás ami a dc feszültséget emeli. Nem hátrány ha valamilyen áramkörrel figyeled a kondi feszültségét és ha túl alacsony vagy túl magas akkor inkább lekapcsol a vezérlő. Áramvédelem szintén nem hátrány.
A meghajtóáramkörhöz is elég sokféle megoldás létezik bootstrap, gate trafó, opto. Kinek mi van kéznél vagy épp melyik a szimpatikus, akarsz e galvanikus leválasztást vagy sem.
Összességében elég sok munka van vele és nem éppen költséghatékony, viszont sokat lehet belőle tanulni.
A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2018
(#) dcsabi válasza szikorapéter hozzászólására (») Máj 23, 2018 /
 
Valójában nem nagy feladat. Hat mosfet-et, vagy IGBT-t kell hajtani, néhány alapvető feltétel szerint. Aztán a céleszköz lehet intelligens modul is, a lényeg ugyanaz. Ha az algoritmus tiszta előtted, akkor neki kell álnni. A végeredményt szkóppal ellenőrizd le, mielőtt élőben próbálod.
valójában 6 PWM kimenet. A hidal alsó-felső gate-jét külön kell hajtani. Félhullám fönt félhullám lent. Váltáskor egy kis várakozás. A félhullám effektív értékét a PWm "sűrűsödése", "ritkulása" adja. Ez valójában a kimeneti frekvencia. Hosszabb félhullám (2x) alacsonyabb frekvencia, rövidebb félhullám nagyobb frekvencia. Ezt is a Pwm állítja elő. Ha ez megy, akkor ezt még két- szer meg kell ismételni, (a hullámismétlésekre vetitve) 120 fokos eltolásokkal. igy már megvan a három fázisod. Ha ez is megy , akkor jöhet a forgásirány előállítása. Ha ez is megy, akkor a felfutás, lefutás...nyomatékerősítés... stb... egy két védelem... stb... Az IGBT-k vagy modul bemenetein egy integráló tag kell a PWm simítására, hogy a kimeneten szabályos hullám legyen. Ez Pl a PS21564 modul adatlapjáról lemásolhatod, meg egy két jó dolgot...
(#) c27 válasza dcsabi hozzászólására (») Máj 24, 2018 /
 
Idézet:
„Az IGBT-k vagy modul bemenetein egy integráló tag kell a PWm simítására, hogy a kimeneten szabályos hullám legyen.”

Ez nekem új. Integráló tag pl. kondi az IGBT-k/MOSFET bemenetére? Pontosan hova kéne?
Vagy most a pufferkondira gondolsz ami a 3 félhíd "tetejéhez" és "aljához" kapcsolódik, ami lényegében az egyenirányított dc feszültséget stabilizálná?
(#) ferci válasza dcsabi hozzászólására (») Máj 24, 2018 /
 
Szerintem sem szabad simítani, "integrálni" azt a pwm-et ... szétégne az igbt.
Nem véletlenül kellenek a sok amperes meghajtók a gate előtt.
(#) Petikacsa95 hozzászólása Máj 24, 2018 /
 
Hello Altivar 11 es 1 fazisbol 3 fázist kreváló jószág folyamatosan az infet irja ki mi lehet a baja ?
(#) elektroton válasza Petikacsa95 hozzászólására (») Máj 24, 2018 /
 
"InFE" üzenet: belső mikroprocesszor hiba.

Altivar11.JPG
    
(#) Petikacsa95 válasza elektroton hozzászólására (») Máj 24, 2018 /
 
Hogy tudom helyrehozni ?
(#) Petikacsa95 válasza elektroton hozzászólására (») Máj 24, 2018 /
 
Kidobja a 3 vonalat es egy15 mputan inf
(#) bandika válasza Petikacsa95 hozzászólására (») Máj 25, 2018 /
 
Keress 1 nyulat és próbáld megdobni vele.
(#) bandika válasza dcsabi hozzászólására (») Máj 25, 2018 /
 
Idézet:
„Valójában nem nagy feladat.”
Van egy ezresem, ha 0-ról indulsz míg elérsz a valahogyan működő hajtásig, az alkatrésztemetőd ára eléri az új frekvenciaváltó árát, ha mindent megveszel. De! sokat fogsz belőle tanulni. Hajrá csináld! Azért előbb olvass irodalmat és ne írj zöldségeket.
Idézet:
„Az IGBT-k vagy modul bemenetein egy integráló tag kell a PWm simítására, hogy a kimeneten szabályos hullám legyen.”
A motor egyébként "elsimitja" a PWM jelet.
(#) c27 válasza bandika hozzászólására (») Máj 28, 2018 /
 
Azért nem feltétlen fogja elérni egy új frekvenciaváltó árát. Ha az elején kicsiben kezdi, legalább is, a kapcsolóelemek olcsók legyenek az elején, amíg nem működik üzembiztosan. A meghajtással és a vezérlővel nem érdemes nagyon spórolni, bár egyik sem egy költséges tétel. Pl. TLP250 sem annyira veszett drága, de lehet már kapni TLP350 352 és megannyi új változatot melyek elég komolyak már (pl. 6A csúcsba és +-15-25kV/usec), bár a TLP350-is elég jó cucc és még a tlp250-el is szépen el lehet játszani, pláne 1 fázison. Én is TLP250-eket nyúztam és még egy se ment tönkre 1 fázis 19,5kHz-en. Az IR21xx meghajtók sem drágák, a mikrovezérlők szintén olcsók. Ha az ember képben van és először csak 12-30V-tal tesztelgeti a gépet pl. labortápról, akkor simán ki lehet jönni 10-15k-ból, mert általában a pótalkatrész nyomja meg a költségeket.
Persze az ár változhat az igényeknek megfelelően, vagy ha van otthon kéznél pár trafó, lcd kijelző, és még pár apróság.
A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2018
(#) dcsabi válasza ferci hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
Én ebből a modul kapcsolásból indulok ki. Rajz a mellékletben. Ezt csak azért mertem leírni, mert megcsináltunk több száz db "házi" frekiváltót" ezzel a modullal és a "testvéreivel". Amig lehetett kapni MC3PHAC PWM meghajtót. Utóbbit lehet helyettesíteni a fentebb taglalt (PIC, Arduino,...stb..)a megfelelő PWM jelforrás céljából. A PS21564P modul pár ezer forintért ideszállítva megvan. 0,55kW motort simán elvisz. Nagyobbhoz meg PS21869P. Azért javaslom "inteligens modul" használatát, mert a sokirányú elektronikai jártasság kell egy ilyen rendszer sikeres összeállításához. A 320V számára nincs "kerülőút", az tönkretesz mindent, ha valamit elhibázunk. Ha ez eddig megy, akkor lehet végfokot is csinálni házilag, ha többet akarunk tanulni, meg rákölteni...Ezen hozzászólást mindhárom hozzám szóló válaszára szántam.
(#) ferci válasza dcsabi hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
Én csupán a modul eleji "pwm simítását" reklamáltam., hogy azt nem szabad.
A többi másra tartozik.
(#) c27 válasza dcsabi hozzászólására (») Máj 29, 2018 /
 
Én is csupán az IGBT-k előtti PWM jel simításán akadtam fenn. Nyilván egy modullal könnyebb dolgozni, de részben meg is köti az embert, későbbi teljesítménynövelés esetén modulcsere kell. A kérdés mindig ugyan az kinek mi a célja amikor építeni akar egy ilyet. Ha adott motorhoz kell és olcsón hozzá lehet jutni egy modulhoz nyilván akkor az célszerűbb. Főleg, hogy a modulok többségében van némi védelem is.
Egyébként 320V-ot is meg lehet fogni, pl. IRG4PC30KD "Short Circuit Withstand Time 10us" ha elég gyors az árammérő és 2-3usec után elkezdődik a beavatkozás akkor simán menthető csak a meghajtóval gyorsan ki kell kapcsolni az összes IGBT-t. Épp egy ilyen megoldás következne majd nekem is, ha eljutok odáig.

Szikorapéter:
Egy szó mint száz, meg kell nézni minél több megoldást, kiválasztani ami a legszimpatikusabb és szépen sorban haladni, minden részegység működést külön és az egészet egyben is ellenőrizni.
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2018
(#) szikorapéter hozzászólása Jún 3, 2018 /
 
Sziasztok. Szétnéztem mostanában a Mitsubishi kínálatában egész jó power modulok vannak viszonylag elérhető áron. Amit viszont nem találtam az olyan modul amivel maximum 10KW-os motort tudnék tesztelni persze témánál maradva (1-ről 3F de már helyhez telepítve ipari aljzattal). Esetleg tud valaki ilyen power modult? Találtam olyat ami 60KW-os motort is meg tud hajtani.... de az már 50K Huf /db...
(#) dcsabi válasza szikorapéter hozzászólására (») Jún 3, 2018 /
 
Itt egy segítség...(melléklet) Ha egy fázisról akarsz 10 Kw (11KW) motort hajtani az elég rendes megtáplálást igényel. Ilyen nagy teljesítményre már leginkább 1200V-s modulok vannak. A másik leküzdeni való feladat a 230V betáp 63-75A(?) Aztán a 11 kW-os motor alapból delta kapcsolású és így 3x400V, csillagba meg 690V. Már láttam Baldor gyártmányú 60kW motort, ami egy fázisú frekiváltóról ment, de ez elég ritka. (u-i. szerintem ez a modul egy huszasért itt van Kinából)
A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2018
(#) dcsabi válasza szikorapéter hozzászólására (») Jún 3, 2018 /
 
Kimaradt: PM100CSA060 jó lehet...(?) 100A(!), -előtte szerintem tapasztald ki egy kisebb hasonló modul tulajdonságait, leginkább egy jó PWM meghajtót. Ha nagyon körülnézek, Van MC3PHAC még a "láda mélyén egy-két darab" ez tuti, hogy viszi...Először tapasztald meg, hogy saját magad, egy saját frekiváltóval meghajtasz egy motort, Utána ráérsz végfokot építeni, meg PWM meghajtót, ...azaz "durrogtatni", hogy a lendület megmaradjon...
A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2018
(#) giskard hozzászólása Jún 18, 2018 /
 
Tranzisztorokkal szeretnék frekiváltót építeni. BU326A 400V, 10A, 2Mhz (van vagy 500 db).
A végfok kialakítására van valami javaslat ? (gondolok itt valahogy sorba kapcsolni, hogy a feszültség tűrése magasabb legyen )
(#) GPeti1977 válasza giskard hozzászólására (») Jún 19, 2018 /
 
Többe kerül a meghajtása meg a visszáram dióda mint egy 700Ft-os IGBT.
(#) sagal hozzászólása Okt 26, 2018 /
 
Napokban megadta magát az XSY-AT1 típus jellel ellátott frekiváltóm.
"Err 4" hibaüzenet. A manuáljában az áll, hogy "Driving circuit failure".
A kimeneti feszültségek értékei a 170V és 190V között "lebegnek". A rákötött motor csengő lett.
(A motor tesztelve 3 fázison és hibátlanul működik)
A képen a már kiforrasztott meghajtó IC, PS21997-AST, a cseréje már rendelés alatt.
Következő: »»   22 / 22
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu