Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Gázkazán vezérlő hibák
Lapozás: OK   240 / 292
(#) zoszka válasza kralg hozzászólására (») Nov 28, 2020 /
 
Sajnos ez a jeladó ilyen. Sokat cserélünk. Amúgy belülről ázik fel és lesz zárlatos, nem a csati felől.
(#) zsocasos hozzászólása Nov 29, 2020 /
 
Fég kazánnál alacsony a láng. Ha a kazán burkolatát eltávolítom, vagy megemelem, akkor nagyobb lángon, nagyobb intenzitással ég. A lángot ha nagyobbra veszem, akkor emelkedik, de a búrkolat súlya akkor is lejjebb veszi a láng magasságát. Miért befolyásolhatja a burkolat a kazán teljesítményét?
(#) balazsgy válasza zsocasos hozzászólására (») Nov 29, 2020 /
 
Egy dolgot kifelejtettél írni, milyen a kazán pontos típusa? A FÉG-nél sokféle van.
(#) melorin hozzászólása Nov 30, 2020 /
 
Sziasztok!
Van egy régi gázkazánunk vagy cirkónk, aminek csatoltam a vezérlődobozáról egy fotót.
Az a problémánk vele, hogy az alján lévő tekerentyűvel nem igazán lehet beszabályozni a víz hőfokát. Ha a maximálisról lejjebb vesszük, nem is nagyon lobban be a tűz, hiába kapcsol a szobatermosztát. Ha meg maxon hagyjuk akkor sokszor elalszik még az őrláng is, szerintem attól, hogy túlfűt a rendszer és lekapcsol a védelem. A sztemko nemrég lett cserélve.
Van valami ötletetek, hogy mit nézzek meg rajta?
(#) gyulank hozzászólása Nov 30, 2020 /
 
FÉG SC24 A szivattyú zúg. Egy ideje észrevettem, hogy időnként bekapcsol a keringés fűtés nélkül. Csak rövid időre. Gondoltam biztos eddig is csinálta időnként, csak nem figyeltem. Ma észrevettem, hogy fűtés közben állt le. Lekapcsoltam a termosztátot, megnéztem, és nem világított semmi. Majd kb. egy perc múlva megint keringett egy kicsit, és utána is világított a két első LED. Mert beragad az áramláskapcsoló. Szóval gondolom, hogy a táp szűnik meg, de miért?
(#) VIM válasza melorin hozzászólására (») Nov 30, 2020 /
 
Szia! Nekem úgy tűnik, hogy nem jó helyre vannak csatlakoztatva a termosztáton a panel vezetékei. A piros szálaknak a termosztát "P1" és az "1" pontjaira kellene csatlakozni. Most úgy tűnik mintha utókeringésen lenne a bekötés. A bal szélső sarura kellene tenni a bal oldali piros vezetéket. A földelés az maradjon a helyén. Ha a potencióméterrel nincs jól beállítva a csökkentett utókeringési feszültség akkor azt is be kell állítani (cca. 80V lehet olyankor a szivattyú motoron).
(#) melorin válasza VIM hozzászólására (») Nov 30, 2020 /
 
Ránéztem a bekötésre. Abban az állapotban ahogy a képen van olyankor zárja az áramkört a termosztát amikor maximális állásban van. Ha átkötöm úgy ahogy te javaslod akkor szakítja a kört. Tehát amikor tekerem és kattan egyet akkor vált át az egyik állapotból a másikba.
Megnéztem az utókeringési feszültséget, 83V.
(#) pecsenye hozzászólása Nov 30, 2020 /
 
Sziasztok!
Újra itt vagyok a Vaillant VUW HU 242-3 típusú kazán problémámmal. A hibát újra nem írnám le, hanem egy dilemmát szeretnék inkább eloszlatni. Két szerelőt hívtam. Mindkettő egyetértett abban, hogy valószínű hőcserélő gond lesz. De az egyik savazná, tisztítaná, a másik azt mondja ennél a típusnál ezt nem lehet, cserélni kell. Mi lehet az igazság? Mert ahogy mondták egy gyári hőcserélő nem két forint, gondolom egy átmosás ésszerűbb lenne, ha csak annyi a probléma, de ha nem lehet... Vélemény? Köszi!
(#) gerry válasza pecsenye hozzászólására (») Nov 30, 2020 /
 
Első találatra 36700Ft- egy hőcserélő! Én, magamat ismerve és eddigi saját kazánommal tett tapasztalatom alapján biztos szétkapnám magam és kimosnám, hátha. Aztán ha nem megy akkor venném meg az újat!
(#) gerry válasza melorin hozzászólására (») Nov 30, 2020 /
 
Egyszer egy ilyen kazánhoz csináltam LCD-s vezérlőt! Az ismerősömnek elég sokáig működtette a kazánját. Összegre ugyanannyi volt mint az eredeti vez. panel, de mégiscsak LCD meg digitális vezérlés volt!
(#) Hutty válasza melorin hozzászólására (») Nov 30, 2020 /
 
A termosztátnak zártnak ( vezető ) kell lennie, amikor működik, hőt termel a kazán. Ha eléri a max. hőfokot, akkor bont ( szakadás ), leáll a szivattyú, kialszik a fő égő. Más képeken a baloldali és a középső érintkezőn van a csatlakozás.
Tehát a kazán 20 fokos, akkor zárt ( ha a beállított érték ennél nagyobb ), ha eléri a beállított hőfokot ( 60-70 ), akkor nyitott.
(#) zsocasos válasza balazsgy hozzászólására (») Nov 30, 2020 /
 
Fég C24
(#) melorin válasza Hutty hozzászólására (») Nov 30, 2020 /
 
Igen, most pont így működik.
(#) pecsenye válasza gerry hozzászólására (») Nov 30, 2020 /
 
Ha szépen megkérlek elküldöd a linket? Nem tudom, hogy csak a hivatalos gyári mivoltja miatt-e, de nekem kapásból 55.000 környékét mondtak, plussz a szállítás, plussz a beszerelés. Nyilván 37.000-ér már barátibb lenne a dolog.
Átmosnám én szívesen, de sose volt kazánnal dolgom, költözés óta van, de ez az első problémája. Nem tudom nem-e tudok nagyobb problémát okozni és típus azonosan nem találok róla videót sem.
(#) melorin válasza Hutty hozzászólására (») Dec 1, 2020 /
 
Egyébként mi a működési elve a termosztátnak? A hőt nem érzékeli mert nincs hőforrás közelébe téve, csak két vezeték megy rá. Mivel nem potméterként viselkedik a mérésem szerint hanem egyszercsak kapcsol, nem értem, hogy mi alapján lehet vele beállítani hőfokot.
(#) melorin válasza melorin hozzászólására (») Dec 1, 2020 /
 
Megtaláltam a hátuljába befutó hőszenzor vezetékét, így már világos Vajon a hőszenzor nem lehet hibás? Hogy lehetne kideríteni? Annyira kacifántos és sok a hibalehetőség, hogy gondolkozok valami elektronikus megoldáson én is. Arduinoval vagy valami hasonlóval. Csak előbb azt kéne kideríteni, hogy a vezérléssel van-e tényleg gond és nem a kazánban van valami elszállva.
A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2020
(#) Hutty válasza melorin hozzászólására (») Dec 1, 2020 / 1
 
A termosztátból kijövő vékony "drót" egy cső, aminek a végén egy "tartály van, a hőforrásra szerelve. A tartályban lévő folyadék melegedéskor kitágul, a cső másik végén egy membrános szerkezet nyomást gyakorol a mikrokapcsolóra, ami átbillenve kapcsol, vagy kikapcsol. A tekerővel a kapcsolási pontot lehet változtatni, ami arányos a hőfokkal.
1. A kazán működéséhez szükséges az őrláng, ami melegít egy termoelemet. A termoelem egy elektromágnessel bent tartja a szelepet, ami biztosítja az őrlángnak és a fő égőnek a gáz útját.
2. Ezután, ha fűteni kell, a szobatermosztát bekapcsol és a kazánhőfok termosztát által beállított érték alatt van a víz hőmérséklete, akkor az elinduló keringtető szivattyú által biztosított nyomáskülönbség a víz-gázarmatúrában kinyitja a szelepet a fő égő gázellátásához.
(#) balazsgy válasza zsocasos hozzászólására (») Dec 1, 2020 /
 
A levett burkolat esetén talán több levegőt kapna az égő, de ahogyan írtad, a burkolat megemelése is hasonló dolgot (nagyobb a láng) produkál. Valamilyen elektromos érintkezési hiba lehet, mely a burkolat súlya miatt kisebb kontaktust ad. Talán a lángmagasság állító csavarzat járatását azért még próbáld meg.
(#) gyulank válasza gyulank hozzászólására (») Dec 1, 2020 /
 
Nem látszik rajta semmi.
(#) VIM válasza melorin hozzászólására (») Dec 1, 2020 /
 
A "Móricka rajzokon" nem így van feltüntetve ennek a gőztenziós termosztátnak a bekötési pontjai. Bővebben: Link Bővebben: Link Ez utóbbi rajz azért lett így gyárilag is beszámozva és feliratozva, hogy ne lehessen eltéveszteni a bekötést. A termosztáton pedig rajta vannak szintén ezek az elnevezések dombor nyomással.
(#) VIM válasza gyulank hozzászólására (») Dec 1, 2020 /
 
Szia! Jó lenne ha tudnál képet mutatni a kazán paneljéről. Több félét csináltak már belőle ezekhez a készölékekhez. Talán csak forrasztási hiba lehet de lehet a triak védelmét szolgáló RC tag hibája is amiben a kondenzátor hibásodik meg.
(#) gyulank válasza VIM hozzászólására (») Dec 2, 2020 /
 
Addig is, ismétlem, úgy csinál, mintha ki lenne húzva a konnektorból, nem világít semmi, majd be lenne dugva. Nyilván, ha a termosztát fűtésen van, az tűnik fel, hogy egy darabig leáll, ha nincs fűtésen, akkor az, hogy keringet, mint mikor amúgy bedugom.
(#) gyulank válasza VIM hozzászólására (») Dec 2, 2020 /
 
Ilyen.
(#) VIM válasza gyulank hozzászólására (») Dec 2, 2020 / 1
 
Ezért kérdeztem, mert erről már készítettek rajzot (kirajzolták a panelt) és ITT találod meg. Ennél az esetnél az LM324N volt a hibás (ha minden igaz). A másik esetben a triak védelme hibásodott meg. Ezeket kellene megnézni kimérni. A paneleden nem látni szembetűnő elszíneződést az alkatrészek valamelyikénél ezért majd mérni kellene. Ha az LM-es IC-t cserélni kell, akkor ajánlatos egy tokot (foglalatot) beépíteni, hogy a csere ne okozzon újabb forrasztási munkát.
(#) gyulank válasza VIM hozzászólására (») Dec 2, 2020 /
 
De én nem látom, hogy ezek a hibák mit okoztak, és, hogy miért okoznák azt ami nálam van.
(#) melorin válasza Hutty hozzászólására (») Dec 2, 2020 /
 
Újabb információkkal lettem gazdagabb, köszönöm.
Most rajta kaptam a kazánt amikor elaludt. Nagyon felment a hőfok és elaludt a fő égő és az őrláng is. Na ilyenkor hiába tekergetem alul a kazántermosztátot, sehol nem kattan. Ez mitől lehet?
Amúgy kezdem gyanítani, hogy az a probléma, hogy a beállított hőfoknál nem zárja le a fő égő gázellátását valami, hanem megy tovább és a biztonsági rendszer lép érvénybe, eloltva mindent.
Ez mitől lehet?
(#) Hutty válasza melorin hozzászólására (») Dec 2, 2020 /
 
Olyan 90%, hogy fordítva működik a kazántermosztát.
Alaphelyzet, vízhőfok alacsony. Kazántermosztát magas értéken, szobatermo be, nem történik semmi. Ekkor kazántermosztát letekerve ( órajárással ellentétesen ) a vízhőfok alatti értéket elérve a keringtető bekapcsol és fűt. Fűt és fűt, amig a vésztermosztát hőfokát eléri ( mert a kazántermo inaktív ), akkor teljes leállás. Ezután a visszahűl a vésztermo hőfoka alá, be lehet gyújtani. A kazántermo tekergetésével ismét indul, de megint a vésztermo hőfokáig. Esetleg közben a szobatermo ki-be kapcsolhatja, de a vége a túlmelegedés.
El tudok képzelni ebben a hibás kapcsolásban egy olyan állapotot, hogy a kazán eddig nem tudott annyira felforrósodni, hogy a vésztermo kikapcsoljon, mert a szobatermo mindig előtte kikapcsolt. Ezért eddig nem okozott problémát, de valami megváltozott.
Konklúzió: kérlek ellenőrizd itt található csatlakozási pontok helyességét. Egy lehetőséget zárjunk ki.
(#) VIM válasza melorin hozzászólására (») Dec 2, 2020 /
 
A termosztát kattanása az nem feltétlenül fog azonnali működésbeli változást okozni, főleg ha fordítva van bekötve a termosztát. Akármelyik MMG gyártmányt nézem a képeken (mert már az emlékek megfakultak) a két szál a két szélső kapcsokra kell csatlakoztatni. A "P1" a közös pont lenne a termosztátban és ezt kapcsolgatja az "1" és "11" pontok között. Az "1" ponthoz zárva van és növekvő hőmérsékletre fog bontani, majd rázár a "11"-re (ez volna az utókeringési kapcsolási lehetőség de jelen esetben erre nincs szükség). Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link A képen a vezérlőpanel az nem de a készülékbe való termosztát az MMG gyártmány.
(#) melorin hozzászólása Dec 2, 2020 /
 
Srácok, eddig úgy tűnik, hogy tényleg fordítva volt bekötve!
Szépen be tudtam állítani, hogy 55 és 60 fok között ingadozzon a hőfok, és mostmár olyat is tud, hogy egyre kisebb a főláng ahogy kezdi elérni a maximális hőfokot, nem hirtelen egyből kapcsol le.
Viszont most olyan történt, hogy a szobatermosztát kikapcsolt de a főláng az nem aludt el és utánkeringetésen ment a szivattyú. Áramtalanítottam a kazánt, visszaadtam az áramot neki és már nem lobbant be a főláng, csak őrlángon maradt. Próbából bekapcsoltam a szobatermosztátot aztán ki és most elaludt a főláng ahogy kell. Ez mitől lehetett?
A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2020
Következő: »»   240 / 292
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem