Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Harman/kardon erősítő
 
Témaindító: pmisi, idő: Szept 29, 2008
Lapozás: OK   7 / 7
(#) mhatalyak válasza vladcepes hozzászólására (») Jún 12, 2020 / 1
 
Valahol kontakt hibás volt, vagy le volt fagyva valamelyik digitális IC, lehet, hogy ez a rövidrezárogatás adott neki egy löketet. Örülök, hogy jó lett!
(#) vladcepes válasza mhatalyak hozzászólására (») Jún 12, 2020 /
 
Ja és köszönöm a segítséget!
A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2020
(#) Dudesky hozzászólása Aug 13, 2020 /
 
Sziasztok!
A segítségeteket kérném egy Harman/Kardon AVR161-es erősítőnek a tápegységével kapcsolatban.
A fő hiba jelenség, hogy a szimmetrikus tápfeszültségnél terhelés nélkül csak 17V-ot mérek terhelésen(vissza dugót csatlakozónál) ez leesik 1.5v ahol alapesetben 45v-nak kellene lennie . Sajnos nem igazán tudom hogy hol keresem a hibát ennyire nem vagyok képben a kapcsoló üzemű tápegységekben.
A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2020
(#) vtsoftware hozzászólása Jún 1, 2021 /
 
Sziasztok!

Adott egy Harman/Kardon AVR171S erősítő.
Rajza itt: https://elektrotanya.com/harman_kardon_avr171_avr230_avr1710_avr161...d.html
(Remélem ez jó rajz.)

A hibajelenségek a következők:
- nem szólal meg az erősítőre kötött hangszóró
- a hangerőszabályzó enkóderre nem reagál
- az egész ketyere kb. 3 perc üzem után lefagy, még a kikapcsológomb hosszú nyomására sem reagál
- egyik HDMI kimeneten sincs videójel

Ezeken kívül minden működik.
A VFD-n megjelenő menüben lépkedni lehet a gombokkal.
Telefonon indított Bluetooth-on át játszott zenét észleli. (Bluetooth is playing.)
Távirányítóra - legalábbis hangerő állításra, rádió hangolásra és surround mód választásra - reagál.
Melegszik; egy külföldi fórumon olvastam, hogy rendesen melegszik alapüzemben is.

Amit nem néztem, az az összes többi.
Ha van amit érdemesnek tart valaki leellenőrizni, jelezze, s megteszem.

Ami az elektronikát illeti méricskéltem picit.
CN1301-BN65 csatlakozón:
Stand by / Bekapcsolt állapotban
  1. 0V / 28-33mV között ingadozik
  2. 0V / 27,7-31,2mV között ingadozik
  3. GND / GND
  4. GND / GND
  5. 0,03V / 7,42V
  6. 0,03V / 7,42V
  7. 0,03V / 7,42V
  8. 0V / -11,83V
  9. GND / GND
  10. 0V / 11,68V
  11. 4,97V / 4,93V
  12. 4,97V / 4,93V
  13. 0V / 3,26V
  14. 0V / 3,25V
  15. 1,91V / 1,91V

Ebből azt gondolom, minden jó.

Ezen felül megmértem a CN1601<>CN52 párost is:
(Nem mértem kikapcsolt állapotot.)
  1. 0,544V
  2. 3,24V
  3. GND
  4. 11,65V
  5. GND
  6. GND
  7. GND
  8. 12V
  9. 7,81V
  10. GND
  11. GND
  12. 7,4V
  13. 3,77V


Leellenőriztem, nem aktív az önvédelem, sem némítva nincs. (169. oldal C1 D1-es szakasz)

Itt az a gyanúm, hogy a rajz szerinti +3V3_DC feszültség hiányzik neki.
+3V3_VC megvan.
Ez a 166. oldalon B,C 5,6 szakaszban van.

Na itt viszont teljesen elakadtam.
A rajzon DB1230HE van, de a gépben IT7673M feliratú IC van.
A lábkiosztása sem stimmel.
Vannak alkatrészek amiket pedig nem is találok; persze ebben a rajz szerinti szekcióban, de az egész nyákon keresve...
Nem ez lenne a megfelelő kapcsolási rajz?
Nagyon sok részlet stimmel, de persze valóban látom esélyét, hogy ez nem a nekem kellő dokumentum.

Ezután megnéztem, hogy az STM vezérlő kiadja-e a PWR_SW1 Enable jelét, de sajna nem.
Majd megnéztem, a 168. oldal B4 szekcióban, hogy a PWR_SW1 a mikrovezérlő HDMI_POWER_SW1 lábával van összekötve, de 1V-ot sem mérni rajta.
Milyen feltétele lenne annak, hogy itt kijöjjön a dölej, ami elég lenne a feszültségszabályzóknak... s a többieknek?

Előre is köszönöm
(#) vtsoftware hozzászólása Jún 5, 2021 /
 
Sziasztok!

"antiktelefon"
Teljesen igazad volt, az IC hűtőpados.
Most megpróbálom a helyettesítést... s közben méregetek.

"Régi motoros"
Így leszedve kiderült, hogy ez az IC sajna nem ICL7673.
Az ICL7673 5. és 7. lába NC; a nyákon ugyanakkor igencsak használatban vannak; csatolok egy-egy képet róla.
Az alsó oldalon nem figyeltem igazán, s nem igen volt feltűnő; lakkozott a hat likacska'.

Egyébként a kondik kapacitás értékei furcsamód' rendben vannak, ESR mérőm sajna nincs,
de cserélem őket, nem igen sikerült szépen leszednem a lapról. :S

S ha már így áll, gondoltam megkeresem a GND, ki- és bemeneti lábakat, de mást találtam és lehet kiderült a turpisság...
Az audio out panel 3,3V-ja, azaz a 3,3V_DC rövidre zárt a GND-vel, a panel nélkül.
Így megvan a probléma forrása, az IC melegedésének is az okozója... még jó, hogy benne maradt a füst.
Mondjuk van egy induktivitás a körben, még azt kiszedem, s meglátjuk.

Jöhet a kutatás.

Köszönet nektek!
A hozzászólás módosítva: Jún 5, 2021
(#) nedudgi válasza vtsoftware hozzászólására (») Jún 5, 2021 /
 
Ez lehet a gyártó. Most már nincs a kínálatban az IC.
(#) vtsoftware válasza nedudgi hozzászólására (») Jún 5, 2021 /
 
Igen valószínű, de ez igen meglepő, hogy sehol nincs adatlap... legalábbis a google-nél.
Valószínű a Harman/Kardon gyártatta... mint a DM680A-t.
Az SM-ben úgy van listázva, mintha specifikus lenne... de ez mindegy is.

Most kiforrasztgatok pár dolgot... hátha meglesz a ludas.

Bár ha van más ötlet a keresgélésre, jöhet... nem is látom mi áll előttem... :S
Persze nem lehetetlen, s úgy vélem igenis megéri a dolog, de akkoris; jajnekem...
A hozzászólás módosítva: Jún 5, 2021
(#) antiktelefon válasza vtsoftware hozzászólására (») Jún 5, 2021 /
 
Akkor bejött a tippem. Vedd le a 3v3 tekercset és küldj be 1V 3A cc módban labortápról. Kézzel vagy alkohollal meg tudod keresni a zárlat okát. Ha nagyon nem melegszik akkor 10A-ig lassan felmehetsz, de ott már a zárlat hamar kiéghet, nagyon figyelni kell, nehogy nyom nélkül eltűnjön.
(#) vtsoftware hozzászólása Jún 5, 2021 /
 
Nos, eddig tartott, rendesen lepakoltam a nyákról, de végül megvan a zárlatos alkatrész.

Nem más mint a HDMI splitter IC, egy SiI9573 volt a bűnös.
A hiba megszűnt, lerendeltem; amint megjön, próba...

Nos; végül nem a feszültségszabályzás volt a ludas, de rávezetett,
így nagyon szépen köszönök minden segítséget nektek!
A hozzászólás módosítva: Jún 5, 2021
(#) vtsoftware válasza vtsoftware hozzászólására (») Jún 5, 2021 /
 
Kép #2
(#) vtsoftware válasza vtsoftware hozzászólására (») Jún 5, 2021 /
 
Kép #3
A hozzászólás módosítva: Jún 5, 2021
(#) vtsoftware válasza vtsoftware hozzászólására (») Jún 5, 2021 /
 
Kép #4
(#) vtsoftware hozzászólása Jún 5, 2021 /
 
Hát; csak nem bírtam magammal, de indokot sem találtam, miért ne tennék egy próbát az IC nélkül.

És úgy néz ki a melegedés megszűnt, minden feszültség rendben - még az erősítő 45V-ja is helyrejött, hangot mégsem ad.

Arra gondolok - itt hozzáteszem, még nem volt a kezem alatt ilyen házimozi erősítő - nem-e ki van találva a cucc annyira, hogy sima analóg erősítőként nem használható.

Amondó vagyok, hogy a HDMI jel megléte, vagy csatlakoztatott eszköz érzékelése kapcsolja be valóban a végfokot.
(#) antiktelefon válasza vtsoftware hozzászólására (») Jún 6, 2021 /
 
Jó kérdés, elképzelhető. Som erősítő a hdmi ic nelkül nem működik. De feszültség injektálással hamar meglett volna a zárlat oka. Ha esetleg hdmi felől jött túlfeszültség akkor ott még más is elszállhatott.
(#) vtsoftware válasza antiktelefon hozzászólására (») Jún 6, 2021 /
 
Ami azt illeti, mindkét DSP IC melegszik most, hogy kap feszültséget; megrendeltem azokat is, cserélem őket.
A feszültség injektálásról pedig ha kaphatnék egy-két linket, kíváncsi volnék rá; köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2021
(#) antiktelefon válasza vtsoftware hozzászólására (») Jún 7, 2021 /
 
Youtubeon kereshetsz, laptop alaplap, videókártyák, tv alaplapok stb tápbuszain keresel zárlatot vele.
Semmi extra, leválaszod az eredeti tápegységet legtöbbször egy tekercsnél vagy egy biztosítéknál vagy átkötésnél és először 0.7V 1A körül küldesz be, ha az összes feszültség a kábelen esik és nem a nyákon, akkor feljebb viszed, 2.5-3A körül a segédtápok zárlatai már kezdenek melegedni, kivéve pár nagyon 0 ohmos multilayer kerámia kondi. Mindig a feszültségkorlátot a névleges tápfesz alá állítod, ha feltételezed, hogy más is lehet a körön zárlatos, akkor 0.7V körül tartod, mert ott még nem sok minden károsodik. (Pl videókártyán a 12V tápbusz sokszor a magon át van testre zárva, ha 12V-ot beküldesz a magra vagy 4-5V kerülne max 1V helyett.)
Tapasztalattal a nyákon eső feszültség méregetésével néha a hiba is behatárolható, ha nagyon nem melegedne, de 3A fölé is lehet vinni, a vezetősáv bírja, csak figyelni kell nehogy eltűnjön a zárlat észrevétlenül. Néha olyan kicsi az ellenállás 10A is kell hozzá hogy elég feszültség essen rajta a melegedéshez, de akkor érdemes alkohollal ecsetelni a nyákot, hogy lásd hol párolog el.
DSP IC amúgy melegedhet, kérdés mennyire.
A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2021
(#) vtsoftware válasza antiktelefon hozzászólására (») Jún 7, 2021 /
 
Nagyon köszönöm a leírást; ahogy beszerzek egy labortápot, ki is próbálom, van min. (Régi videókártya... )
Ennyire nem kellene melegednie, kb. 10 másodperc után már érezhetően meleg, egy perc után pedig már nem bírja az ujjam, mérni pedig nem jutott eszembe, de mindegy is.
Ha már várok alkatrészre, akkor ez nem tolja ki nagyon az időt.

Egyébként igencsak meglepett, hogy HDMI-n keresztüli túlfesz zárlatba hajt egy IC-t.
A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2021
(#) mintegyhegy hozzászólása Aug 24, 2021 /
 
Sziasztok segítségét szeretnék kérni adott egy Harmon Kardon
Avr 11 típusú erősítő probléma a következő áram alá helyezve. bekepcsolo gomb pirosan világít amint meg nyomok egy gombot pl:aux, CD vagy bármi átvált zöldre ezt kíséri egy katttanó hang és kivilagit minden 3mp múlva mégegy kattanás és kialszik minden ismét piros a bekepcsolo gomb előre köszi a válaszokat.
(#) vtsoftware válasza vtsoftware hozzászólására (») Feb 19, 2022 /
 
Sziasztok!

Nos, végeredményben tegnap magára talált az erősítő.
Kicseréltem egy PCM5100 DAC-ot és két műveleti erősítőt, amik az adott környéken 3,3V-ról működtek; s ez helyrebillentette.

Minden segítséget igazán köszönök.

(Labortápra végül nem lett szükség, de megérkezett az is. )

Egy érdekes kérdés mégis felmerült, de most a működőképes géppel.
Az egyik bemenete egy UPC műholdvevő lenne (KAON CO3600); s együtt nagyon érdekes dolgokat produkálnak.
(Egy Bluray lejátszó és egy Anycast adapter szépen működik vele...)

Vevőn bármilyen felbontásra állítás mellett az erősítő nem továbbítja a képét.

HDMI-n át sem kép, sem hang nem megy át. (Több kábellel próbálva sem.)

Kísérletet tettem kompozit bemenetre tenni a műholdvevőről SCART-on levett videót,
a hangot pedig az erősítő analóg bemenetére kötni,
s az egészet pedig az erősítő AUX módjában a TV-re küldeni.
Ezesetben a hangot az erősítő kibocsátotta, de képet nem kaptam a TV-n.

Van-e valakinek ötlete ezt hogyan lehetne orvosolni, mi okozhatja ezt?

Előre is köszönöm!
(#) Bkvbusz hozzászólása Jan 27, 2023 /
 
Sziasztok!
Van egy Harman Kardon AVR 355 típusú házimozi erősítőm, ami bekapcsoláskor Protect feliratot ír.
Most ez a probléma megszünt, viszont a hangszórók felé érdekes dolgokat produkál.
FM rádiónál és analóg jel esetén csak a bal oldali hangszóró szólal meg.
Digitális jelbevitelnél (pl. optikai esetén) viszont tökéletesen működnek a hangszórók.
A HDMI jel esetén se kép-se hang, ezáltal az AVR service menu is csak hihetetlen küszködéssel érhető el.

Valaki tudná esetleg vállalni a hibafeltárást, vagy kaphatnék ötletet, merre induljak el hibakeresés terén?
A Harman Kardon által kiadott javításokon már túl vagyok.
Következő: »»   7 / 7
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem