Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hűtőgép kompresszor
 
Témaindító: niedziela, idő: Ápr 25, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   10 / 39
(#) sztankovics bruno válasza mindenes hozzászólására (») Okt 13, 2011 /
 
Szasztok ez 1 nagyon finom frankó olaj hasonló a müszer olajhoz szinte dettó! Ugyhogy autó olaj tényleg felejtős..
én sokat ki folyattam ezekböl a kompikból amit sajnáltam,hogy nem fogtam fel amikor kifújta spéci az olaj ami benne van!
Csabesz
(#) kaqkk válasza Collector hozzászólására (») Okt 13, 2011 /
 
Csak két dologban tévedtél : 1 a hűtőrendszerekben használt olajok nagy része nedvszívó (tehát kis mennyiségű vizet akár a levegőből is felvesz !)
2: a víz nem az olaj tetején hanem alatta gyűlik fel (mivelhogy nagyobb a fajsúlya) olaj kb0,8 víz 1
(#) Collector válasza kaqkk hozzászólására (») Okt 13, 2011 /
 
Igaz, el is felejtettem, hogy a víz a nehezebb. Az olaj víztartalma meddig nem káros?
(#) kaqkk válasza Collector hozzászólására (») Okt 13, 2011 /
 
A hűtőrendszerben már a legkisebb mennyiség is tud hibát okozni , ezért kell feltöltés előtt vákuumolni a rendszert. Azt nem tudom hogy pl egy autópumpának használt kompnál hány % víz okoz közvetlenül hibát , de az biztos hogy ha víz kerül a hűtőkompolajba az előbb utóbb savasodást okoz és "megmarja "a motor tekercseinek szigetelését .
(#) Collector válasza kaqkk hozzászólására (») Okt 13, 2011 /
 
Ezért furcsállom, hogy nedvszívó az olaj, hiszen a hűtőkörben van szűrőpatron. Egyébként a trafóolaj esetében is ez a helyzet, kis mennyiségű vizet nagyon könnyen felszív, és nagyon meredeken csökkenti a szigetelőképességét.
(#) kaqkk válasza Collector hozzászólására (») Okt 13, 2011 /
 
Éppen emiatt használják a hűtőrendszerekben a szűrőt, van "szenny szűrő" és vízlekötő része , sőtipari rendszereknél(javítás komp csere)után még savszűrőt is szoktak tenni a rendszerbe amit egy idő után kivesznek , és normál szűrővel helyettesítenek . (ha leég a komp tekercselése akkor már biztos hogy savasodott az olaj a rendszerben) ,az új kompresszorban friss tiszta olaj van ,de a csőrendszerben maradhat a régi olajból ami el van savasodva és ezt szűri ki a savszűrő , amit dolga végeztével kivesznek a rendszerből .
(#) horvistvan hozzászólása Okt 16, 2011 /
 
* ! És mi van ha már eleve olajos levegőt szív be a kompi? Tehát ha csinálnék bébis üvegből egy fél levegőelőkészítőt, olajon keresztűl szívná be a levegőt. Festo olajról van szó.
(#) horvistvan hozzászólása Okt 16, 2011 /
 
Hmm! Akkor sziasztok...
(#) Varga T. hozzászólása Okt 23, 2011 /
 
Sziasztok!
A napokban én is hozzájutottam egy hűtő komprihoz. Gondoltam megcsinálom kerékfújtatónak. Elsőnek melegre járattam és kiöntöttem az olajat. Levágtam a tetejét és húztam a hengerfejen lévő szívó csőcsonkra egy csövet, ennek a csőnek a tetőn egy lyuk és mehet vissza a teteje (persze előtte vissza az olaj). A tetejét néhány helyen megcsípettem heggesztővel és körbekentem fbs-sel. Kapott egy fület is a hordozhatóság érdekében. Az így feleslegessé vált gyári szívó csőcsonkot levágtam és csavarral lezártam.
Így el lehet érni, hogy ne fújjon olajos levegőt, hisz most már nem a házon keresztül szív.
(#) Varga T. válasza Varga T. hozzászólására (») Okt 23, 2011 /
 
Tipp: ha télen (vagy hidegben) nem vízszintesen, hanem kb 45 fokos szögben tároljuk, akkor simán be fog indulni elsőre, mert így a motor tengelyének vége nincs benne a besűrűsödött olajban
(#) mindenes válasza Varga T. hozzászólására (») Okt 23, 2011 /
 
Az olaj nem sokat befolyásol indításkor hagy hatod nyugodtan a talpán állni, annyira úgy sem tud besűrűsödni hogy akadályozná a motor elindulását mivel ennek csak a tengely csonkja ér bele szóval nem nagyon gátolná az elindulást. Inkább a bimetál szokott vacakolni télen ezekbe a kompikba mert a hideg motor az induláskor nagyobb áramot vesz fel mint általába és ilyenkor a felmelegedő bimetál lekapcsol a nagyobb áram felvétel miatt védve a motort.Ha ezt ki kötöd biztosan indulni fog még a téli hidegben is.
(#) Collector válasza Varga T. hozzászólására (») Okt 23, 2011 /
 
Ez nem fogja megoldani az olaj fújás problémát, nem azért fúj olajat, mert átmegy a házon, hanem mert a dugattyúknál is van olaj, ami egyenesen a nyomó oldalra viszi ki az olajgőzt.
(#) Varga T. válasza mindenes hozzászólására (») Okt 23, 2011 /
 
Igen, ismerem a bimetálos témát, én nemhogy kikötöttem, ki is hajítottam belőle. Az olajjal kapcsolatban az én tapasztalatom az hogy kipróbáltam, először a talpán tárolva. Egy nap múlva indítanám, de csak négy-ötszöri indítás után kapta el a fordulatot, addig csak nyögött. Aztán megdöntve tettem el éjszakára, másnap elsőre indult.
(#) Varga T. válasza Collector hozzászólására (») Okt 23, 2011 /
 
Nade ez a mennyiség már nagyon csekély. Amikor elhoztam a komprit, bekötöttem és járattam. Mikor próbáltam befogni a nyomó csövet (vagy ha csak oda tartottam az ujjam), szabályosan folyt az ujjamon az olaj. Egy ilyen kis átalakítás után már nem jelentkezik ez a probléma. Egy kicsit gányul néz ki, de majd lefestem meg stb, ja meg kap egy levegőszűrőt is.
(#) mindenes válasza Varga T. hozzászólására (») Okt 23, 2011 /
 
Helló!
Idézet:
„Egy nap múlva indítanám, de csak négy-ötszöri indítás után kapta el a fordulatot, addig csak nyögött. Aztán megdöntve tettem el éjszakára, másnap elsőre indult.”
azt az olaj akkor sem okozhatta hacsak nem öntöttél bele többet mint ami eredetileg volt, inkább szorulhatott a motor forgórésze vagy a dugattyú..
(#) Collector válasza Varga T. hozzászólására (») Okt 23, 2011 /
 
Vagy csak kevesebb az olaj benne, mint amikor nézted.
Egyébként szerintem, ha már van hegesztőd, akkor érdemesebb csonkot ráhegeszteni, és arra tenni a csövet csőszorítóval, az jóval többet kibír, mint a ragasztózás, pláne ilyen olajos helyen, szerintem az olaj szét fogja kapni a ragasztót.
(#) Varga T. válasza mindenes hozzászólására (») Okt 24, 2011 /
 
Ugyanannyi olaj ment vissza bele amennyi kijött (és ugyanaz), úgyhogy ez kilőve. Szorulni szerintem nem szorul(t) a motor, mert többször is megforgattam kézzel a tengelyt, mikor még nem volt rajta a teteje.

Viszont, amióta megcsináltam így, hogy nem a házon keresztül szív, mindig indult könnyedén. Pedig a talpán állt.
Akkor az is lehet, hogy az átalakítás előtt a hengerfejen lévő kis szívócsonkon bejutó olaj leállítás után leülepedett a hengertérben/szelepeken.

Nade ez már nem számít mert indul pöccre
(#) Varga T. válasza Collector hozzászólására (») Okt 24, 2011 /
 
Idézet:
„pláne ilyen olajos helyen, szerintem az olaj szét fogja kapni a ragasztót.”


Nemtudom. Erről annyi a tapasztalatom, hogy a kocsimon a szelepfedelet ugyanilyen pasztával kentem körbe (itt is olajos a környezet). Ennek kb 2 éve, és még egy lehelletnyi olaj sem szivárog. (előtte fosta az olajat, mert a tömítés már nem a legtutibb, na megkentem f.b.s-el és lám tiszta mint a salamon......). Tegyük fel kibír még egy évet (de sztem többet is).......annyit kibírok, hogy 3 évenként átkenem.
Na jó, erre jogosan mondhatod, hogy az autóban másfajta olaj van, de próba szerencse.
(#) Tillakata hozzászólása Nov 10, 2011 /
 
Sziasztok!
Adott egy szállításkor sérült hűtőszekrény vadi új kompresszora. Kerékpár fújáshoz, illetve por lefújkálásra szeretném használni. A szívó, és fújó csövek kialakítva, viszont az a probléma, hogy csak akkor indul, ha a fújó cső nyitott, ha rárakok egy pisztolyt, akkor nem indul, valami védelem van benne. Ilyenkor ha leveszem a pisztolyt,kb 15-20 másodperc utánújra megy. A kompresszor típusa: HMK95AA. Az elektronikai bekötésnél, ami a hűtő belsejében lévő termosztáttól jött, azt rövidre zártam, így folyamatosan megy, csak az indítás a gond. Ahol a bekötés van,ott van egy ZAF5 feliratú "valami", ami 3 tüskével csatlakozik tovább, 1 felül, 2 alul. Sajnos képet most nem tudok csatolni,talán valaki így is tud majd segíteni. Segítségeteket előre is köszi!
(#) sztankovics bruno válasza Tillakata hozzászólására (») Nov 10, 2011 /
 
Hali én csináltam kompit ezekböl de ezt..eléggé gáz rárakod a pisztolyt és nem megy? A mikor ráteszed a pisztolyt utána inditasz akkor nem indul? üdv Csabi
(#) micimacko válasza sztankovics bruno hozzászólására (») Nov 10, 2011 /
 
Teljesen lefojtva nem indul. Tegyél egy légtartályt, a tartályra nyomáskapcsolót, a kompresszor és a tartály közé pedig visszacsapó szelepet. A nyomáskapcsoló lefúvató szelepét pedig a kompresszor és a visszacsapó szelep közé kösd, így rendesen fog indulni...
(Vigyázz, mert az új szerkezet több, mint 25 bar-t tud nyomni!!!)
(#) Tillakata válasza sztankovics bruno hozzászólására (») Nov 11, 2011 /
 
Igen, ahogy micimackó írta, ha le van fojtva, nem indul egyáltalán, sőt, ahogy próbálgattam, rájöttem, hogy a sokszori (gyakori) indítgatást sem viseli el). Mikor leállítom, van mikor várni kell 5-10 másodpercet, hogy újra induljon, de ezt nemmindig csinálja...
A visszacsapó szelepen,meg a tartályon gondolkodtam, de az nem ugyanolyan elven működne,mintha befogom a kezemmelindítás előtt? Mert akkornem indul. Kihúzom a konnektorból, elengedem a fúvó csövet, várok pármásodpercet,és indul...
(#) micimacko válasza Tillakata hozzászólására (») Nov 11, 2011 /
 
Ezért kell elengedni a nyomást a nyomóoldalról, amihez egy visszacsapószelep, és olyan nyomáskapcsolókell, ami le tud fúvatni is. A lefúvató csatlakozóját közvetlenül a kompresszor nyomóoldalára, a visszacsapószelep elé kötöd, akkor ha a nyomáskapcsoló lekapcsol, "tehermentesíti" a nyomóoldalt.
(#) micimacko válasza micimacko hozzászólására (») Nov 11, 2011 /
 
Nekem így néz ki:
Nem fullad le induláskor, 8,5Bar-ra van állítva a lekapcsolási nyomásérték.
(#) Lacika1978 válasza Varga T. hozzászólására (») Nov 18, 2011 /
 
Az olajban biztos,hogy van víz is,meg csomó szennyeződés,nekem is az az álláspontom,hogy a sűrű genyós
olaj miatt nem indul el a kompi.
Ipari berendezéseknél mire használják azt az úgynevezett karterfűtést,ami elektromos,és egy termosztát van vele sorba kapcsolva,ami 0 celsius alatt adja neki a powert folyamatosban?
Kapható 45W-tól felfele egész nagy körméretben,és teljesítményben.
Olyan mint egy kis öv,meghúzod a kompi alján ahol az olaj van,és fűtteted vele az olajat tiszta erőből..
(#) Tillakata válasza micimacko hozzászólására (») Nov 19, 2011 /
 
És mibe kerülhet egy ilyesmi visszacsapószelep, illetve nyomáskapcsoló? Nincs véletlen valakinek eladó? Bontott is jó lenne, nem szeretnék rá nagyon költeni...
(#) fftmas válasza Lacika1978 hozzászólására (») Nov 19, 2011 /
 
Nem értek az ipari kompresszorokhoz, de egy lehetséges ok amiért karterfűtés van, az a kenőolaj viszkozitásának változása.
De tényleg csak tipp.
(#) micimacko válasza Tillakata hozzászólására (») Nov 19, 2011 /
 
Szia, visszacsapószelep az közönséges, 1/2"-os, víz- és fűtésszereléssel foglalkozó üzletekben kapható, max. 1000 Ft, a nyomáskapcsoló újonnan 3-5 eFt. Nyomásmérőstől, csapokkal együtt kihozható 10e-ből kényelmesen...
(#) Tillakata válasza micimacko hozzászólására (») Nov 20, 2011 /
 
ok, köszönöm szépen a válaszokat. Esetleg ha valakinek van bontott feleslegesen, megvenném...
(#) micimacko válasza Tillakata hozzászólására (») Nov 20, 2011 /
 
A visszacsapószelep az legyen új. Ha víre használták, már nem biztos, hogy rendesen fog zárni, és visszaereszt... Nyomáskapcsolót meg érdemes a neten keresni.pl:Bővebben: Link
Következő: »»   10 / 39
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem