Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hűtőgép probléma
 
Témaindító: ZLED, idő: Feb 4, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   227 / 291
(#) Moderátor hozzászólása delfinyellow651 hozzászólására (») Máj 14, 2018
 
A helyesírási szabályok sorozatos és szándékolt figyelmen kívül hagyása miatt a hozzászólás eltávolításra került. A továbbiakban valamennyi, olyan hozzászólás, amely egy minimális mértékű helyesírási szintet nem ér el, ugyancsak el lesz távolítva.
(#) Joe_001 válasza mercurial hozzászólására (») Máj 14, 2018 /
 
Üdv!
Valószínűleg Peltier hűtő. A ventilátorok fontosak a hatásfok kedvéért.
(#) fecus hozzászólása Máj 14, 2018 /
 
Electrolux alul fagyasztós hűtőgép. A tavasz és melegebb idő óta a normál hűtő tartalma is fagyogat. A normál hűtő alul lévő zöldségtartó dobozai lefagynak az aljára.
Dupla motoros, mindkét szabályzó a minimumon.

A régi felülfagyasztós hűtőknél volt olyan, hogy a kétfajta hűtő közötti szigetelés elfáradt és akkor kezdett megfagyni a normál hűtő felső polca.
Ennél is lehet ilyen csak fordítva?

A felső ajtó gumija már volt cserélve.
Az alsó mélyhűtő ajtó gumija is cserére érett, de nem fizetnék újabb 20eFt-ot ha az nem oldja meg.

Valakinek tapasztalata, tanácsa?
(#) mercurial válasza Joe_001 hozzászólására (») Máj 14, 2018 /
 
Kis böngészés után a neten arra jutottam,hogy egy PTC melegítő elem.(bár azt sem tudom,hogy mire jó)
Az lehet?
(#) alienco válasza mercurial hozzászólására (») Máj 15, 2018 /
 
Nagy valószínűséggel pedig az Peltier elem lesz hűtőbordával. Pici hűtőszekrényeket előszeretettel készítenek Peltier elemekkel. Az egyik oldala melegszik, míg a másik hűl - a rákötött feszültség polaritásának függvényében. A hatásfok érdekében a melegedő részt ventilátorral érdemes hűteni. Ahogyan előttem is mondták.
Nem tudom elképzelni, hogy egy borhűtőben fűtőelem kapna helyet.
(#) ernő22 hozzászólása Máj 16, 2018 /
 
sSegítségre lenne szükségem.*

Van egy Whirpool hűtő. Az vele a problémám, hogy amikor kikapcsol, a hálózatba egy nagy fesz impulzus kerül, ami a számítógépen, erősítőn megjelenik . mMég a mozgásérzékelős világítást is bekapcsolja . Ezekben nincs zavarszűrő? vVagy tudtok megoldás a problémára?

* De egy helyesírási szabályzatra mindenképpen!
A hozzászólás módosítva: Máj 17, 2018
Moderátor által szerkesztve
(#) StMiklos válasza ernő22 hozzászólására (») Máj 16, 2018 /
 
Szevasz!
Igen ritka hiba ennyire feltűnő jelenségként, igazából nem is köthető hűtőgéphez.
Zavarszűrő ezekben nincs, csak egy sima termosztát a ki-be kapcsoló.
Ha mégis mondanom kell valamit, az a tippem, hogy már erősen beégtek a termosztát kapcsoló kontaktusai vagy lustán kapcsol szét.
Kapható ilyen tüskelevezető eszköz (1,2kA !), megoldhatja a problémát.
Hestore:
1002.0712
593-250
VARISZTOR 250V
De inkább termosztát cserét javaslok, ha jó az okfejtésem, mert ez már indulási gondokat is okozhat.
Azért egy próba: egy határozott mozdulattal kapcsold ki (0-ra) járó állapotban a termosztáttal, de 5 percen belül ne kapcsold vissza.
Még talán hálózati (vezetékezési/meg nem engedett nagy ellenállású laza kötés) hiba is lehet, de ezt nem tudnám indoklolni

Üdv: StMiklos
A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2018
(#) Joe_001 válasza mercurial hozzászólására (») Máj 16, 2018 /
 
És mit mérsz rajta? Lehet abszorpciós hűtő is, ha valóban ptc. Bár borhűtőben inkább Peltiel elem szokott lenni. Abba viszont nem kell ptc.
A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2018
(#) Joe_001 válasza Joe_001 hozzászólására (») Máj 16, 2018 /
 
Egy fotó amin a típus, ilyesmi van jól jönne, meg az alkatrész feliratairól, ha van rajta.
(#) szerzetes hozzászólása Máj 17, 2018 /
 
Üdvözlet mindenkinek.

Van egy Liebherr Öko super fagyasztó láda ami mostanság érdekes dolgokat produkál. Elektronikus vezérléssel ellátva a készülék és a hibája, hogy a piros ALARM lámpa nem akar elaludni benne. A hőfok megfelelő relét próbáltam cserélni benne de az új relével nem hajlandó kikapcsolni és lehűt -32C°-ig de a lámpa itt sem hajlandó elaludni. Mellékeltem képet a panelról.
A választ és a segítséget előre is köszönöm.

Üdv. János
(#) Tomi111 válasza szerzetes hozzászólására (») Máj 17, 2018 /
 
Azt a középső nagy hengeres kondit én megmérném kapacitásra vagy cserelném.
(#) ferci válasza szerzetes hozzászólására (») Máj 17, 2018 /
 
Ahogy látom, az LM324 2., 3. szekciója párhuzamosan van kötve ( invert, noninvert és out ) és az kapcsolja a relét. Talán meg kellene vizsgálnod a bemenetek állapotát, reagál-e bármire és így a kimenet miért nem vált át.
Mi az, hogy az új relével nem hajlandó "kikapcsolni"? Húzott vagy elejtett állapotban van? Ennek megfelelően mérd meg a 6,7,8 lábakat is a 11.-hez képest.
4-11 lábak a tápfesz, az hány volt például? Stb.....
(#) Tomi111 válasza szerzetes hozzászólására (») Máj 17, 2018 /
 
Először tápfeszt mérj! Az első képen a poti felett egy zener van. Akkora fesznek kell rajta lenni, mint a zener feszultsege! Ha ez nincs meg, akkor hibás az említett kondi. X2-es típus jó csak és legalább 275-300V AC!! Amivel eddig találkoztam ilyen hűtőpanelekkel, mind úgy működtek, hogy a relé meghúzott állapotában állt a kompresszor, relé elengedve ment. Így ha csökken a táp a kondi miatt, egyszerűen nem tud meghúzni a relé.
(#) ernő22 válasza Joe_001 hozzászólására (») Máj 17, 2018 /
 
Köszönöm a segítséget én is gondolkodtam a kapcsolón, ge nem voltam benne biztos.

Az ötlet a varisztorral hirtelen egyszerűbb megoldás lenne mert nagyon régi a gép, és alkatrész nem biztos hogy egyszerű lenne beszerezni.

Köszi a segítséget.

Tisztelt Moderátor elnézést a hibákért, igyekszem megoldani ezt a problémát is.
(#) ernő22 válasza Joe_001 hozzászólására (») Máj 17, 2018 /
 
Lenne egy kérdésem mivel nem ismerem ezt a alkatrészt a bekötése nem világos. kérlek küldj egy rajzot. Köszi
(#) szerzetes válasza ferci hozzászólására (») Máj 18, 2018 /
 
Köszönöm a választ.
A relé alap esetben ejtett állapotban van és működik a kompresszor. Ha eléri a kikapcsolási hőfokot meghúz a relé és bontja a kompresszor áramkörét érdekesség képen a tekercs ponton 6,9V-ot tudok mérni amivel meghúz a régi relé de az új az nem.
(#) ferci válasza szerzetes hozzászólására (») Máj 18, 2018 /
 
Nem írtad, mennyi a tápfesz. Mi az, hogy tekercs pont?
1., Próbáld visszakövetni legalább az IC 11. lábától a +tápfeszt és mérni, az mennyi.
2., a 11- láb és a 4. láb között mennyi;
3., a reléd hány voltos? Az se mindegy, hogy az új teljesen egyforma-e a régivel - ha a meghúzó árama nagyobb és a dupla kimenet nem bírja, vagy egyáltalán kicsi neki táp;
4., ha húzni szeretne, hány volt van a tekercs két kivezetése között.
(#) szerzetes válasza ferci hozzászólására (») Máj 18, 2018 /
 
Köszönöm mindenkinek a választ és a gyors segítséget. A probléma megoldódott. A 100µF kondenzátor volt a hibás csak 33µF volt a kapacitása cseréje után minden működik a lámpa is elaludt és az új relével is működik a panel.
Még 1x mindenkinek köszönöm.
Üdv. János
(#) Tomi111 válasza szerzetes hozzászólására (») Máj 18, 2018 /
 
Na akkor nem az a kondi volt rossz, amit írtam, hanem a zener melletti. Mindegy, az a lényeg, hogy működik. Ennél nagyobb baja ne legyen!!
(#) szerzetes válasza Tomi111 hozzászólására (») Máj 18, 2018 /
 
Így van, a 100V 100µF-os elko volt a hibás, az X2 eredetileg 680nF-os 650nF-nak mértem.
Köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2018
Moderátor által szerkesztve
(#) mercurial válasza Joe_001 hozzászólására (») Máj 22, 2018 /
 
Sajnos semmit nem tudtunk mérni rajta,mert mint kiderult ez a szerkezet és az alsó venti nem kap áramot a vezérléstől.
Így előbb a kezelőpanelt kell megnézetnem.
Csatoltam egy képet,hogy hogyan néz ki az alsó rész.
(#) daddyke hozzászólása Máj 22, 2018 /
 
Üdvözletem!

Van egy BOSCH KSU 3320 ie no-frost-os, felülfagyasztós hűtőm, ami mostanában azt csinálja, hogy a fagyasztó hibátlanul működik, viszont az alsó rész nem hűt. A kijelző szerint 11, egy sima hőmérő szerint 14 fok van benne. Egyszer hívtam egy szerelőt, aki azt mondta, hogy a no-frost-os gépekre jellemző, hogy valami kis cső befagy és ekkor ki kell kapcsolni és 45 fokban előre megdönteni, hogy a dugulás elmúljon. Azt mondta, hogy kb fél évente kell ezt megismételni.

A problémám, hogy kb két hete ezt megcsináltam, mert megint elkezdett nem hűteni alul, ekkor megjavult és ment szépen, egészen a múlt hétvégéig. Most megint nem hűt alul, ezért kikapcsoltam és előredöntöttem.

Van valakinek ötlete, hogy mi lehet a gondja, hogyan lehetne orvosolni, hogy ne kelljen kéthetente leolvasztani?

Köszönettel: Daddy
A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2018
(#) kaqkk válasza daddyke hozzászólására (») Máj 23, 2018 /
 
A gép belsejében a ventilátor mögött van egy olvasztóbetét az elpárologtatón annak a hőbiztosítékja van elszállva ezért nem olvaszt .
(#) daddyke válasza kaqkk hozzászólására (») Máj 23, 2018 /
 
Köszönöm az infót, ránézek!
(#) tibec hozzászólása Máj 24, 2018 /
 
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, egy Beko kombi, alul fagyasztós hűtővel kapcsolatban. A hibajelenség az, hogy nem kapcsol ki a hűtő. Akár ha csak egyesre van állítva a szabályzó, akkor is lefagy a hűtőrész hátsó fala. Csak akkor kapcsol ki, ha nullára kapcsolom a szabályzót. Ha vissza kapcsolom, akkor egy rövid idő után bekapcsol, de nem kapcsol ki. A szabályzót már cseréltem, ugyan az a hiba megmaradt. Mi lehet a gond? Hol keressem? Nem találok benne semmi más érzékelőt, szabályzót. Előre is köszi a segítséget.
(#) kaqkk válasza tibec hozzászólására (») Máj 24, 2018 /
 
Idézet:
„lefagy a hűtőrész hátsó fala”
Az egész fal vagy csak egy része ?
Képet láthatnánk róla (mármint a lefagyott hátlapról)
(#) Bakman hozzászólása Máj 25, 2018 /
 
Estét!

Egy rokonom megkért, vadásszak nála kicsit, mi zabálja az áramot. Első lépésként egy regisztrálós hőmérőt raktam a fagyasztóládájába és kb. azonnal feltűnt, hogy egy óra aktív üzem után egy óra alatt vissza is melegszik a belső hőmérséklet -22 °C -ról -18 °C -ra. A fagyasztóláda viszonylag hűvös helyen van (20 °C, télen kevesebb) de én egy "kicsit" sokallom a napi átlag 12 óra aktív kompresszorjáratot. Kérdezném a tapasztaltakat, hogy ez normális vagy valami nagyon nem stimmel a szigeteléssel?

Régi, talán 15 - 20 éves, ~300 l-es Lehel fagyasztóláda.

Utánanéztem itt-ott, mindenhol a -18 °C-os beállítást javasolják. Ez rendben is van, de a -18 °C a hiszterézis alja vagy teteje legyen? Tehát a -22 ... -18 °C jó beállítás vagy túl alacsony?

Előre is köszönöm!
(#) kaqkk válasza Bakman hozzászólására (») Máj 25, 2018 /
 
Kb 160w os kompresszor van rajta ami olyan 2Kw naponta , ez tényleg sok egy kicsit. Mennyi cucc van benne ? Ha kevés az áru ami tartja a hideget akkor előfordulhat ilyen , meg akkor is ha nedves a szigetelés vagy gyenge a kompresszor(csökkent a szállítóteljesítménye)
(#) granpa válasza kaqkk hozzászólására (») Máj 25, 2018 /
 
160 W/ó, ~12 óra alatt, bizony ~2 kW-.
A hozzászólás módosítva: Máj 25, 2018
(#) Bakman válasza kaqkk hozzászólására (») Máj 25, 2018 /
 
Kb. félig van, 90 %-ban hús. Egy 200 l-es fagyasztóládában is elférnének szerintem de ezt majd még megkérdezem. Szerinted érdemes lenne egy kisebbet venni?
Következő: »»   227 / 291
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem