Fórum témák
» Több friss téma |
A tálca por száraz. Most kipróbáltam, h fent öntöttem bele vizet, és szépen lefolyt a párologtató tálcára.
Most épp megint SENSE felirat világít, ventilátor és kompresszor nem megy, és 8 fok van benne a beállított 4 helyett.
Van benne 3 szenzor. 1 a hűtőtérben, 1 a fagyasztóban, 1 hátul(evaporator) a párologtatóé, úgy gondolom. Azt már cseréltem egyszer amikor a tipikus AL02 hibakódja volt neki pár éve.
Viszont a mostani méréseim alapján annak a szenzornak(NTC) érdekes az ellenállása. 310kOhm... hibakód meg nincs.
Az NTC kb 300k val nagyobb a kelleténél ha jól sejtem 20 fokon 10k körül kellene lennie , ha jégben van lehetséges ez az érték . Ha tudod bontsd meg az elpárologtatót és nézd meg van e rajta jég , még mindig sanszos lehet a hőbiztosíték hibája .
A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2020
Én is néztem furán, de akkor miért nem hibakódozik??
1. szenzor 6220 Ohm kb 6,8fok (4 fokra van állítva a hűtő) 2. szenzor 40,68 kOhm kb -27,5 fok(-18 fokra van állítva a fagyasztó) 3. szenzor 320 kOhm 100kOhm felett a gyári adat szerint nyitott...??? Megnézem mi van vele. Csak purhab van rajta. ![]() A hőbiztit hol keressem? A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2020
Idézet: Ezt nem tudom ...„akkor miért nem hibakódozik??” ![]() A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2020
Már értem, hát, nincs szerencsém, hűtőtér felől nem bontható...
![]() Na mindegy, a motorvezérlők kibontása rosszabb, és azokkal is foglalkozok... ![]()
Pedig az elpár vagy a normál tér hátuljában van vagy a két tér között , mindkét esetben hozzá lehet férni valahonnan ..Az evaporator szondát hogyan cserélted ?
A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2020
Egy gyári Whirlpool doksiban le van írva, h hol kell kivágni a hátulját, és ott találjuk a szenzort.
Majd purhabbal visszanyomni... http://www.brelect.fr/ve/481221058078.pdf http://doczz.fr/doc/3229477/dpm098172-sonde-ref-whirlpool
A fagyasztótérről lőhetnél egy képet . Bocs az előbb butaságot írtam ez váltószelepes gép itt a fagyasztónak külön elpárologtatója van .
Idézet: Ez volt a fejemben és no-frost rendszerre gondoltam , ez viszont nem az . A szondát cseréld ki ha ilyen fura az értéke . Ha ezután sem indul akkor a kompresszor reléjét a panelon . „6.érzékes gép.” A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2020
Tessék ha erre gondoltál.
![]() 1 párologtatócső jön ki hátulról kb közép tájon. A fagyasztónál nem láttam ilyet. Jólvan, rakok rá egy 10K-s ellenállást, aztán kiderül....
Próbára megfelel az ellenállás avval el kell indulnia ha jó az elektronika .
A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2020
Próba holnap. Addig is köszönök szépen mindent!
![]()
Elég ha az elektronika csatlakozójára teszel ellenállást , a próba erejéig .
Üdvözlöm a fórumozókat!
Mindenek előtt B.Ú.É.K.! Adott egy Zanussi ZRA33100WA fagyasztó nélküli hűtőszekrény, amiben elhalálozott a hőfokszabályzó (Danfoss 077B3377), szerintem. Egyszer csak az történt, hogy nem kapcsolt be. Kihúztam a kapillárist a helyéről és szobahőmérsékleten egy idő után kapcsolt. Igazából nem tudom, hogy most ez pusztult el vagy valami más gond van. Mértem hőmérsékletet az elpárologtatón ami -17°C alá nem süllyed. Ezt a hőmérsékletet cca. 30 perc alatt éri el. A hűtőben a hőmérséklet 6-8°C között van. - Azt szeretném tudni, hogy ez a hűtési teljesítmény elégséges-e? - A hőfokszabályzóval mit kezdjek, mivel ugyanolyant nem találok (kishazánkban). Köszönöm a segítséget.
A ranco 2808 jó helyette a hőmérséklet kb jó
A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2020
Köszönöm a gyors választ.
A kapilláris rövid lesz, mert az eredetiben 1200mm.
A kapcső hosszát nem is néztem
![]() A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2020
15-16°C szokott lenni, de most be süt a nap 20°C körül van.
Sziasztok!
Van egy kombinált hűtőnk, Samsung RL36SBSW. Kb. 8 éve használtan kaptuk, már akkor is megvolt az a problémája, ami miatt most írok. Alul, a fagyasztó rész aljára beengedi a vizet, az ott megfagy, ha már túl sok a jég, akkor tócsa van a hűtő előtt. Olvastam, hogy a no frost hűtők milyen elv alapján működnek, és valószínűleg a leeresztő cső dugult el. Megtaláltam a kis tartályt a kompresszor mellett, amibe kellene, hogy összegyűljőn az említett víz. Viszont a leeresztő csövet nem találom. Pontosabban a végét látom a tartály fölött, de ennek a típusnak a hátulján nagy fém lap van, lecsavarozási lehetőség nélkül, tehát onnan nem férek hozzá a vélhetően ott futó csőhöz. Hiába találtam az interneten a kézikönyvet, abban sem ír erről semmit. Tud valaki ebben tanácsot adni? Köszi! Kriszta
A leeresztő cső végére húzz rá egy másik csövet ami rászorul (vagy dugj bele szívószálat ) és fújj bele erősen .
Köszi a választ, megpróbálom.
De csak leolvasztás után mert ha jég is van a csőben akkor "fújhatod"
Most nincs használatban, teljesen leolvadt állapotban van.
A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2020
Hello!
Van egy kb 15 éves Whirlpool ART689 kombi hűtőm. Hónapok óta kb 16 fokot tart a hűtő részben, bárhová tekertem a termosztátot. A motor mindig kb 3 percig ment, amikor bekapcsolt. Most végre szétszedtem és rövidre kötöttem a termosztátnál. Így gyönyörűen hűt (20-30 perceket járatom, utána 30-40 kikapcs), tehát gondolom a termosztát a ludas. Utána is néztem, de természetesen ilyen (A13 0459R C451) már nem létezik. Két kérdésem lenne: 1. Kinéztem néhány lehetséges helyettesítőt (A13-1000, A13-1002, A13-0057). Ezek jók az én hűtőmbe? Vagy melyik kellene? 2. Biztos, hogy a termosztát okozza a galibát? Mert nem örülnék, ha kicserélném, és kiderülne, hogy valami olyasmi a gond, hogy azon a részen, ahol méri a hőmérsékletet, ott esetleg valami sérülés, dugulás, akármi van, és az új is rossz értékeket mér majd. Hívjak inkább szerelőt? ![]() A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2020
Na, közben megpróbáltam ki is szedni a termosztátot, de a kap.cső nem mozdul kifelé. Gondolom valahol oda lehet rögzítve? Hol keressem? A hűtő sajnos elég jól körbe van ágyazva egy kicsi konyhában.
![]()
Na, egy szerelő mondta, hogy márpedig ez nincs rögzítve, és próbáljam meg kicsit erősebben húzni, és reménykedjek, hogy nincs berohadva.
![]()
Na, látom ez a fórum csak Újévezésre pörgött. Hát, akkor "elbeszélgetek" itt magamban.
![]() A lényeg, hogy beírom az eredményt, hátha más is idekeveredik hasonló problémával, és akkor legyen meg rögtön a válasza. A termosztát volt a hibás. Végül Atea A13 0058-at vettem és raktam be. Eddig két napja gyönyörűen működik a hűtő. Állítólag a Ranco R59 2840 vagy azzal azonos R59 1821 is jó lett volna, de nekem ez volt a közelben beszerezhető.
Sziasztok!
Van egy 2004-es gyártású Whirpool ARC4190-es hűtőm és egy ideje azt kezdte csinálni hogy a kompresszor nem mindig tudott beindulni, csak egy kattanást lehetett hallani. Az ajtó nyitásakor a lámpa villog komp. lekapcsol és a fagyasztó hőmérsékletkijelzése eltűnik. Az elektronikában cseréltem a 470nF-os kondit 2 kapcsalórelét, kompresszor oldalán a relét és a viper53-as IC-t. Most már többnyire indul a kompresszor de még mindíg ha álló kompresszornál nyitom az ajtót villog a lámpa. Ha járó kompresszornál nyitom akkor minden ok. Hűtő amúgy jól hűt. Mit lehetne még megnézni?
Sziasztok
Segítséget kérnék,SAMSUNG SR-L36NMB kombinált hűtőm van.A készülék fél vagy egy napig tökéletesen működik,megcsinálja a kellő hőfokot mindkét térben,de egyszer csak nem kapcsol be,és ilyenkor vagy ki-be kell kapcsolnom,vagy áramtalanítanom. Ekkor megint jó egy darabig. Mi lehet a proléma? Korábbi hozzászólásban már láttam ilyent ,de megoldást nem olvastam róla. Eszerint a hiba nem egyedi. A segítséget köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |