Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum
Megírom a napelemes tapasztalataimat és kálváriámat. Na meg azt is hogy mit is
csinálnék másként. Maga a napelem mindig is foglalkoztatott. Még 2008-2009 tájékán mondtam a szüleimnek mi lenne ha szerelnénk fel a tetőre. Persze le lettem szavazva rendesen mert minek az. Hmm pedig de jó lett volna. Igaz ott még akkor a kulcsrakész rendszerek kb ugyan azon az áron voltak mint ma. Na de mindegy is ez. Térjünk a jelenbe vissza. Jó pár hónapja(lassan éve) tépem az idegeiteket a furcsán megfogalmazott kérdéseimmel. Emiatt bocsánatot kérek mindenkitől akit még nem akasztottam ki. Sorra fogtok ti is kerülni ![]() Lássuk először is a rendszert hogy mit is sikerült felépítenem. Megyek vásárlási sorrendben. Elsőre megvolt maga az inverter. Isolar 5.5kw személyében. Hát mit ne mondjak. Pár idegszálamat megette mire sikerült jól beállítani. De most már szerencsére kezdem átlátni a rendszerét. A következő tétel a napelemek voltak. 410W félcellás monykristályos napelem panelek. Jó nagyok, nehezek. Ezek még mindig nincsenek a tetőre rögzítve. 15x15 stafni fa és tetőlécre van felszerelve. Eddig csúcsban 2200w hoztam ki belőle. Legalábbis amit láttam. Délkeleti tájolás. Lásd a képet. Sajnos egy dolgot nem vettem számításba. A szomszéd háza közel van ezért árnyékba tartja a napelemeket jelenleg kb 3 hete. Sajnos ez nem tűnt fel nem figyeltem meg. Ha tehetném már egyből a tetőre tenném fel. Ez jelenleg a következő projektem. A napelemek után jöttek némi kábel és biztosíték kapcsoló a napelemekre. Itt nem történt semmi érdekes. Csak annyi hogy a 4 csavarból 3 egyforma a negyedik más lett. Elhagytam egy csavart így kapott másikat. Végül eljött az aksi vásárlás. Na itt aztán volt rendes cirkusz. Lifepo4 3.2v cella. 16 darab, a bms meg JK Smart Active Balance BMS B1A24S. Elsőre a szagos bms. Már akkor is szaga volt mikor ki lett csomagolva. Én ezt becsülettel bevallom nem éreztem. Ez szépen ment is cserére. Közben az egyik aksi felfújta a pofáját cella feszko 0 redukálta magát. Na bum ez is mehet vissza. Egy szép hétfői napon oda is ért a cella. Várom hogy írnak stb hogy helló indul az aksi vissza. De csak nem jön. Ráírtam hogy mi történt. Erre Sorry nem indult el az aksi. Kárpótlásul adtak egy másik cellát. Meglepett. Na mondom ez csak külön probléma kitalálni mire lehet használni ![]() Az aksi hogy ne fázzon kapott egy 5cm lépésálló hungarocellt. Hogy jól zárjon kapott még egy kis tömítő gumit. Tudjátok azt a remek tescos fajtát. Célnak megfelel. A meleget három 12v 5w izzó szolgáltatja. Mínusz 2-3 fokig 1 darab izzó 13-15c° hőmérsékletet tartogat. -25c°nem hiszem hogy bajban leszek ha mind a 3 izzó üzemel. Hogy mit csinálnék másként? A BMS sajnos nem rendelkezik wifivel. Elég kellemetlen dolog hogy ki kell rohangálni hozzá amíg beállításokat kell intéznem. Hideg van kint. Na meg azért jó lenne látni hogy mit is művel a kis aranyos. Hogy meg e rendelném készen? A válaszom nem. Megérte? Hát nem tudom. Idővel kiderül de azt már nem fogom megélni valószínűleg. Tanulásnak jó volt na meg addig sem a betegségemmel törődtem. Mennyibe fájt? 1.400.000Ft Hogy költök e rá? Hogy a viharba ne. Még 7 panel amiből legalább 1-2 tartalékba lesz elrakva A VOC érték már lehet hogy 12 panel esetén is necces lehet. A rögzitést is meg kell oldani.
Üdv.
Van CALB L173F230 Prismatic 230Ah LiFePO4 - 3,2V aksi és JK Smart Active Balance BMS B1A24S15P bms. Na mármost sikerült életre kelteni elsőre de néha van pár furcsaság. Volt egy Túl nagy töltés védelem. Max 30A inverter által beállítva. Jelenleg maximum 20A. BMS közbeszólt hogy sok ez. Valami beállítási hiba volna vagy tényleg sok? 12 számú cella lehet gyengélkedik mert az hamar leesett 2.5v. Holnap cserélem a tartalékra amit kaptam. Mondjuk pont az a cella is fújta fel magát amit garanciába visszaküldtem. Mi lehet ott a probléma? Rögizés stb rendben van. Hideg sincs mert 25fok körüli értékek vannak. Segítenétek behangolni rendesen az inverterhez? Az inverter 42 voltnál kapcsolja le az aksit hogy 0% van. 1v lépcsőben lehet változtatni. 20-80% közt szeretném tartani az aksit. Egész délután csak balanszozás ment ami 0.007v lett. . majd egy ideje használom és a b6 képen látható hogy mennyire elcsúszott. Most éjszaka nem tudom beállítani mert dolgozom de írni tudok majd. Sajnos a bms nem wifis csak Bluetooth van rajta. Emiatt hajloka cserére csak. A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2023
Kicsit idegből írtam a számokat mert gondolom olvastátok a szigetvári konzervgyárat. Na ott dolgozom még én is és minden egyes nap megy a fejetlenség ezerrel. Nem kapunk információkat.
Igen tudom hogy kb annyi az az összeg amit írtál. De egy olyan trafó amit lehet szabályozni az már igencsak drága. Amúgy jó hír. Új Aksi új bms inverter összekötve most megy a balanszállás. Csak finomra kellene hangolni.
Nagy kuszaság van a fejekben.
![]() Nem a teljesítményt kell nézni, hanem a pillanatnyi áramfelvételt! Pl. 1200w-os mikro 100%-on 1200 wh-t fogyaszt, 10%-on 120-at. De amikor bekapcsol, az áramfelvétele egyforma. Fázishasításnál ha a színuszhullám közepén kapcsol, hiába fele a teljesítmény-felvétel átlagban, pont a legnagyobb árammal kapcsol be, könnyen leseggel a napelem vagy a (kisebb) inverter. Egyébként amit linkeltem trafót nem 300 000 "csak" 16 000, igaz, nem lehet szabályozni.
zért itt eléggé keveritek a fogalmakat.
Az inverter általában a max. teljesitmény felvételére reagál - áll le ( hasonloan mint az FI kapcsolo). Azaz egy 1000 Wattos fogyaszto akkor is 1000Wattos lesz, ha 1 percre kapcsolod be, meg akkor ha 1 orára. Ennek ellenére a fogyasztása vagy 1 kWh/60 lesz vagy 1kWh. Persze tud az inverter némi tulterhelest kezelni. ( adatlap ), de valoszinu azt amit a kollega akar igy nem lehet elérni.
Amúgy nem tudom mi a gond a fázis hasított berendezéssel. Rengeteg ilyen termék van. Fúró porszívó stb. Még inverter a falon is van. Mégsem haltunk meg mindenki is. Az 5 év van benne némi (sok) szerencsefaktor.;
Valamit félre van értve. A külső hálóztatott kapcsolom le hogy ne fogyasszon az inverter belőle 1A se. Mert hiába van 5kw a napelemekben aksi tele 0 fogyasztó az inverteren akkor is folyamatosan vételez áramot a hálózatból. Akkor igazítsad a fogyasztást hozzá nyugodtan. Főleg ha nincs termelés télen semmi.
Nálam eddig összesen 3 vagy 4 olyan nap volt amikor reggelre átkapcsolt az inverter. Nyilván a tél folyamán lesz még több ilyen nap, na de kérdem én, melyik a jobb, üzemeltetni a rendszert napelemről ameddig csak lehet, vagy folyton kikapcsolgatni? Mi értelme van akkor az egésznek? A termeléshez kell igazítani a fogyasztást.
A képen látható napelem kapcsolót akarom megvásárolni.Jól értelmezem hogy az inverter után kell bekötni? Gyanus hogy hasonló dolgot nem is látok máshol csak emagon. Működőkepés ez a dolog?
Na látom azért mindenki kíváncsi rendesen. Előre szólok hogy jelenleg erősen félkész a rendszer mert még akkumulátor figyelés nem volt betervezve.
Arduino az alapja a mindennek. Ezzel fogom mérni a napelemek teljesítményét és a ház fogyasztását is. A napelem termelését egy 5v 1A panellal fogom megsaccolni. Ez biztonsági okokból előnyösebb mint a termelő napelemet mérni. Na megvan hogy mennyit termelhet a napelem, mennyi a fogyasztás. A bojlert csak akkor kacsolom be ha az akkumulátor legalább 60% töltött. Ekkor elkezdem feljegyzetelni hogy hány watt árammal tölt az inverter. 5% mérem a töltést. Most már minden adat adott. Ismerem hogy mennyit termel a napelem. Akkumulátor töltöttségi szintek ismertek és hogy mennyivel tölti az inverter maximálisan. A ház fogyasztását ismerem. Innentől fogva már csak matek. 2000w amit le tud adni a napelem ebből kivonom az aksi töltést(1200W), a ház pillanatnyi fogyasztását(300), és ha az aksi 60% felett van indulhat a bojler fűtés. Hogy mennyivel az a lényeg hogy mennyi van maradékban(500W). Aksit nem tölthetem jobban mert meg van határozva mennyit lehet.
Sziasztok, van egy hibás APC BackUPS 700-asom.
Akkuról indítva bekapcsol és a teljes merülésig működik, viszont hálózatra csatlakoztatva lekapcsol. Sajnos ilyenkor az akkut sem tölti és bekapcsolni sem lehet. A Nyákot nézve a fehér relé kapcsolja rá a hálózati 230-at a mellette lévő fekete relére, ami szerintem vált a hálózat / inverter között. Ami érdekes, hogy a fehérrelé soha nem húz be, inkább lekapcsol az egész UPS. A relék működnek, külön táppal tesztelve kapcsolnak. Segítsetek kérlek, hogy hol kezdjem a hoba felderítését.
A hálózati bejövő teljesítmény, és az inverter kimenő teljesítménye eldönti a bekapcsolandó dolgokat. Addig kell kapcsolgatni, míg a hálózatból felvett teljesítmény a lehetőségekhez képest nulla közeli nem lesz.
Vagy ha az inverter nem visszatáplálós, a be és kimenő feszültségek viszonya is támpont lehet. Bár nem tudom hogy csinálják a szünetmentes átkapcsolást pl fele fele üzemben. Ilyenkor a hálózatból DC-t csinál, aztán vissza konvertálja, vagy mi módon oldják meg az egyirányúságot? ( mondjuk ebben az esetben a két feszültségnek sok köze nincs egymáshoz.) A hozzászólás módosítva: Nov 20, 2023
Mindegy tekintsük el ettől mert ezt nekem nehéz szavakba önteni jól.
Ez az ssr képes megfelelően szabályozni a bojlert és nem veri le az invertert a falról? Bővebben: Link Jelenleg megy az aksi töltése 200w. Bojler még nem megy. Mosógép kb 800w eszik. Ház 300w ezeddig1300w. Most ha kapcsol az időzítő 1200w fogyasztás jön ami már összesen 2500w. Jelenleg 200w amivel mehetne a bojler ha elveszem az aksitól, de egyből az aksit támadja az inverter. 1kw. Az aksiban kb 3kw van jelenleg. Tehát 0 merítem az aksit és kb 2-3 kwh teszek bele a nap végére jó esetben. Cserébe lett forró vizem áramom nem. Pedíg a víre van alternatív segítség fa vagy vezérelt áram ha nem lenne elegendő meleg víz.
Nem akarok már nagyon tanácsokat adni, mert nagyon félreértett dolgokat akarsz megvalositani.
Egy 1200 W bojler teljesitményfelvételét (!) csak ugy lehet hatásosan csökkenteni, ha be sem kapcsolod. Ezért sok mindent tehetsz, de nem ugy ahogy eddig megprobáltad elmagyarázni. Elöször a házi hálozatodat kellene átdrotozni, legalább 3 csoportra. 1. Fogyasztok amiknek mindig mennie kell ( ez az eddigi hálozat, ezek mennek akkurol is) 2. Fogyasztok amik elsősorban akkor mennek, ha van napenergia ( azaz pl. sötétben nem) 3. Fogyasztok amik akkor mennek, ha van felesleges energia. A második csoport kapcsolására kell egy hálozati teljesitmény relé meg egy olcso fényérzékelő, azaz ha süt a Nap akkor ezek is kapnak áramot. ( az érzékenységet állithatod). A 3. csoport meg akkor müködne, ha van napfény (2. csoport), de már nem tölt az inverter ( ezt kellene neked valahogy érzékelni) mert az akkuk fel vannak töltve. Szerintem ezt lehet a legolcsobban megoldani mindenfele büvészkedés nélkül. Hogy mennyire elégiti majd ki az igényeidet, azt csak te tudod.
A kérdésed elég bonyolult, ami ránézésre nem látszik.. Ha felrajzolod a hálózati feszültség szinuszkukacot, (meg a hozzá tartozó áramot) akkor látni fogod hogy mikor "nem korrekt " a terhelésed.... Ha nullátmentetes SSR-el kapcsolgatsz hullámokat ki/be, vagy fázishasítóssal kapcsolgatsz a hullám közben, azt nem fogja kamálni az inverter... Az inverter azt szereti ha a sok-sok szinuszkukac alatt "normális" a terhelés.
A fentiek küzül talán a legkorrektebb terhelés lenne a tekergetős trafós szabályozás amit megvalósítani, hát... Lehetne még olyat csinálni hasonlóan mint a jobb pctápok, vagyis PFC-vel kezd, ettől a hálózati terhelés "normális" utána meg azt csinálsz amit akarsz, célszerűen pwm a bojler irányba.... Szerintem... de majd az okosok helyesbítenek... --- Azt nem szabad elfelejteni hogy a bojler hőfokszabályzója AC-re van méretezve, a DC kapcsolgatástól rövid időn belül beég...
Mielőtt ki leszek tiltva az oldalról térjünk vissza a tárgyra. Mivel és hogy szabályozzam mozgó alkatrészek nélkül a bojlert hogy ne csinálja ki a hálózaton lévő dolgokat. Mert eddig hárman 5 felé akarok elküldeni egy kicsit.
De hogy válaszoljak a kérdésedre tud elegendő áramot adni az invertert. 5500w ig elmehet. De a napelem csak 2000W. Ami a napelem nem tud leadni aksiból vagy hálózatból veszi ki. Na ezt akarom elkerülni. Sajnos jelenleg még nincs még 700.000Ft hogy ki tudjam bővíteni a rendszert. Ha a bojlert nem üzemeltettem mikor az aksi tölt 500w az meg veszteség. Ha meg be is kapcsolom az aksi 800w fog tölteni miközben 1200w melegszik a bojler. 11kWh aksinál egy 800w töltés édes kevés. Az inverter ha van is ilyen jele 5 percenként ad le jelzést. Azzal nem fogok semmire menni. Maga az inverter egy egyszerű nem okos eszköz.
Ha a bojler fogyasztása nagyobb, akkor nincs szükség semilyen szabályozásra. Az invertor csak stabil feszültséget tud adni, azaz vagy tud adni annyit amennyit fel tud venni a bojler vagy nem ad semmit. ( túlterhelésre leáll - ez a különbség a hálozattal szemben). Azaz te is csak azt tudnád tenni, hogy közbeiktatsz pl egy szabályozhato autotrafot és ezt tekerteted valamilyen szabályzoáramkörrel, hogy ne àlljon le az inverter ( hogy mindig a felesleg alatti teljesitmenyt vegye le. Mindenféle PWM vezérlések nem igen fognak müködni, mert azt valoszinü észreveszi az inverter, ami elsősorban ohmos terhelésre lett tervezve.
Remélem az inverteredben lesz valamilyen jel, ami megmondja mikor fejezte be az akku töltését, mert csak azután lesz felesleges kapacitás. Nem vagyok biztos benne, hogy megéri ezzel foglalkozni, inkább fektess extra akkuba, azt több hasznot hoz. A hozzászólás módosítva: Nov 19, 2023
Pont erre szolgál az ssr hogy a bojler teljesítményét folyamatosan azon a szinten tartsa hogy a lehetőség szerint minimális veszteség legyen a rendszerben.
A prioritás e szerint lesz kiosztva. Ház akkumulátor bojler. A termelő egység teljesítménye meg folyamatosan monitorozva lesz. Méghozzá elég komplex módon. Figyelembe veszi az akkumulátor töltöttségét, napelemek termelését, a ház fogyasztását. 2000w a max amit lead a napelem. Fogyasztók Bojler 1200w Aksi 1200w Ház átlag 300w Összesen 2700w. Hiányzik 700w inverter: A program szerint ha nő a fogyasztás elveszi az aksitól a töltést és adja a háznak az áramot. Bojler 1200w ház 300w. Azaz marad az aksira 500w ami 4-4.5 órán keresztül így is marad majd a bojler felmelegszik lekapcsol és szépen tolja befelé az áramot az askiba. Viszont napos időben naponta max 6 óra áll rendelkezésre a töltésre. Mert árnyékolás jön létre. Ma például csak 4 órán keresztül át töltött volna aksit ha sütött volna a nap elég ideig. Azaz ha a bojlert fűti nincs se elég meleg víz se elég energia az akkumulátorokban reggelig. Azaz a két szék közé ültem keményen. Bojler meg van két alternatíva. Vezérelt áram vagy fa fűtés. Viszont ha a bojler 4 órán keresztül melegít 500w on az már félig van meleg vízzel az aksi meg tele. Langyos vízben fürdeni nem probléma, de filmet nézni áram nélkül na az már az.
A mi inverterünkön van olyan beállitás ( sajnos nem müködik, nem tudom miért), hogy csak akkor kapcsol, ha energia felesleg van, ( azaz sem az akku sem a ház nem tud többet felvenni, igy megy az energia a hálozatba). Én is ilyenkor szerettem volna a bojlert füteni, de nem megy. Nálunk ez nem vészes, mert a bojlert amugy a szolár melegiti elsősorban, az meg nyilvánvaloan ugyanakkor megy mint a napelem. A héten jön egy szaki, lehet, hogy neki sikerül kideriteni miért nem kapcsol az inverter. Akkor majd megnézem mit lehet vele kezdeni, de a fütőelemet a bojlerban nagyon felesleges lineárisan szabályozni, mert viz melegedése meg lehülése nagyon lassu.
Köszönöm, pont ez jutott nekem is eszembe tegnap este, hogy minek tervezni bármit, amikor vannak erre céláramkörök. Közben leveleztem egy külföldön élő régi kollégámmal akinek sok éves tapasztalata van ebben. Azt mondta, pont ugyanaz a hátránya a BMS-nek ami az előnye is. Minél jobb a BMS annál jobban igyekszik elfedni a hibás cellát és már csak akkor veszed észre amikor már nagy a baj, és lekapcsolt. Állítólag terveznek olyat, vagy már létezik is nem tudja, ahol egy külön algoritmus figyeli a cellák közti energiaáramlást is, és a szoftver már előre figyelmeztet hogy van egy cella ami eltérően viselkedik mint a többi, azaz be tudsz avatkozni még mielőtt az tönkre menne.
Ez amit írtál sem újdonság ő is írta, hogy megveszik a legolcsóbb BMS-t mert csak annyi a feladata hogy a cellafeszültséget figyelje, a balanszer részét kikötik, a nagy áramú kapcsolófetekből álló részt meg vagy megerősítik, vagy kikötik és csak a vezérlőjelet veszik le róla, vagy meghajtanak vele egy nagyáramú relét. Néztem, léteznek 200A-es relék de azok sem olcsók. És nem is szeretném az akkukört megbontani, és a 25-ös kábelbe két 6-ost beiktatni mint amit az egyik BMS-en láttam. Annál jobb ötletnek tartom akkor inkább már azt, hogy a BMS vezérlőjelével beavatkozni az inverter működésébe, lekapcsolni teljesen stb.
Kikapcsoltam, inverter egységet kibontottam, megnéztem, semmi különös. Visszakapcsoltam és láss csodát most rendesen működik. Hozzá nem nyúlok.
Akit érdekelnek az inverteres hűtők működése, javítása, annak egy jó kis csatorna: https://www.youtube.com/watch?v=Up5fK9-H4IQ A szerző több más videójában is elég jó képet ad arról, hogy hogy működnek ezek a hűtők. Peace.
Senki nem a balanszerről beszél, atyaég. Sima BMS-ről van szó, ami még azelőtt leállítja (megszakítja) a töltést, mielőtt ki tudna az akksipakk gyulladni.
Mi történik, ha az egyik cella a 16-ból úgy dönt, tönkre akar menni (vagy egy kontakthiba miatt a két párhuzamosan kapcsolt cellából már csak egy áll kapcsolatban a töltőárammal), emiatt megfeleződik a kapacitása, emiatt töltés közben az ő feszültsége dupla olyan gyorsan emelkedik? Az inverter csak akkor fog lekapcsolni, amikor ez a cella már régen túl van töltődve, a többi meg sokkal alacsonyabb feszültségen fog állni. A BMS meg lekapcsol, és nem hagyja a töltést, akármi is történik. A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2023
Idézet: Ezt a feladatot az inverter ugyanúgy ellátja, nem tudom sem túltölteni sem túlmeríteni, csak beállítás kérdése... Ha egy cella tönkremegy azzal a BMS pont ugyanúgy nem fog tudni csinálni semmit...„mert sem túltölteni, sem túlmeríteni nem tudod” Nem tudom, láttál-e már kigyulladt villanyautót. Pedig abban is volt BMS... A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2023
Gondolom ezt csak viccnek szántad...
![]() És itt nem hagyatkozhatsz arra, hogy majd lekapcsol a BMS, mert az nálam egyenlő azzal, hogy leáll az inverter! Ha a cellák között jelentős eltérés adódik akkor nem a BMS lesz a megoldás, hanem az adott cella cseréje...
Írtad régebben hogy nálad nem akar visszaállni bypass-ról az inverter. Na most nálam is megvolt tegnap az első bypass-ra átkapcsolás, de ez tökéletesen teszi a dolgát ahogy kell. Úgy állítottam be, hogy akkor kapcsoljon át ha 24V-ra merült az akku. Előtte fél V-tal már elkezd villogni a piros LED is és kiteszi a kijelzőre a 04-es hibakódot ami alacsony akkufeszt jelent. Ahogy lebillen a feszültség átkapcsol hálózatra. A visszakapcsolást 25V-ra állítottam, amint eléri az akku azonnal visszakapcsol a normál módra.
Viszont, nem nagyon értettem a leírásában sem, hogy ha az üzemi feszültségig tölt csak, akkor miért van olyan, hogy maximális érték, hogy ha sosem tölt addig. De. Hát az azért van, mert ilyen esetekben amikor jön egy alacsony akkufeszültség figyelmeztetés, vagy egy bypass-ra átkapcsolás, akkor nem az üzemi értékre tölti csak vissza az akkupakkot hanem a maximum értékre ami be van állítva. Szép lassan megismerem az inverter (vagy a programozója) lelki világát. ![]() Most, hogy feltöltötte a pakkot 28,7V-ig kimentem és végig mértem a cellapakkokat: 4,109 , 4,109 , 4,109 , 4,106 , 4,110 , 4,110 , 4,112. Tehát van összesen 6 ezred volt különbség a pakkok közt. BMS nélkül... ![]()
Szia!
Szerintem nem láttam rajta adattáblát, amikor néztük. Ha jól emlékszem 20V/10A kéne legyen a tudása (a fentebb is betippelt 200W). Azt én is feltételezem, hogy ezek nem épp csúcskategóriás dolgok lehettek. Az előző ott lakónak nem az első "olcsójános" megoldása lenne.. Ráadásul az át sem nézte is stimmelhet, igazából belefogott sokfélébe aztán a közepén elfogyott a lelkesedés ezeknél - először szerintem a garázs szélén álltak egy ideig, majd valahogy felrakta a tetőre (ez még elvileg egész tűrhető kivitel, bár én nem jártam fent a tetőn), aztán rájött, hogy a hálózati üzemre is alkalmas inverter drága, és ott megállt az egész projekt. Ennek alapján simán lehet, hogy némelyik cella soha nem is működött, valószínű viszont, hogy nem is olyan fajta rendszerszintű hibáról van szó, ami egy normális cellát is így tönkretenne ezek helyén.. (?)
Jó reggelt. Kicsit fura dolog állt elő.
SBU módban vagyok, és csak napelemről töltse az aksit. Aksis üzemre való visszatérés térés 46v. Aksi lemerül 42v. Reggel 6 kor még 45v állt az aksi. Tehát lemerülést még szóba sem jöhet. Na mármost a napelem tette a dolgát, sajnos az inverter átkapcsolt hálózati módra mégiscsak mikor az aksi félig van és csak azt tölti. Kicsit zavaró hogy a hálózatból vételezek áramot és aksi elég áramot szolgáltatna. Aksi menü user módban van. isolar sml iii 5 5kw 48v
Honnan veszed ezeket az "okosságokat" amiket írsz?
![]() Ilyen butaságot meg nem tudom honnan veszel, hogy az inverter néhány wattos ventilátorára leesik a feszültség. Nem esik le. Fogyasztás nappal van, éjszaka senki nem áll neki mosni, vasalni, porszívózni, mikrózni vagy sütni. Szerintem. De még tévézni se sokan. Éjszaka mennek a készenléti áramkörök, a hűtő, kamerák, ilyesmik. Ezek felvesznek az akkuból néhány ampert, ami mondjuk néhányszor 10mV feszültségesést jelent az akkukábelen, azaz gyakorlatilag semmit. És hogy ennek ellenére miért számít minden tized volt? Hát pont azért, hogy az akkuból az eleve nem 100%-osan kivehető kapacitás ne csökkenjen még tovább. Mert nekem legalábbis nem mindegy ha már megvettem az akkut, hogy reggelre átkapcsol az inverter hálózatra mert elfogyott a kapacitás, vagy maradt még benne annyi, hogy elég lesz a reggeli napsütésig amikor beindul a töltés. Az inverter ventilátora meg kizárólag akkor megy ha nagyobb fogyasztás van, éjszaka el sem indul, ilyenkor az inverterem saját fogyasztása 22-23W.
Miért kellene 100%-ig feltölteni? Ezt sem értem. Mások minden akksit 80-90%-ig töltenek, hogy kíméljék, plusz leírtam, hogy a kémia miatt ha fel is megy a fesz. 58V-ra, fél óra múlva ismét 54V-on leszel.
Vagy fogjál, és rakjál az akksira 58V 10A tápot, meg fogod látni, hogy nem fog sok áram folyni, mivel túl kicsi a feszültség különbség, és az akksinak nem kell már ez a plusz 4V. Értelmetlen is ebben a tartományban tölteni, mert a töltés lassú lesz, nem tud folyni sok áram, ahhoz még magasabb feszültség kellene (Ohm törvénye...). A tizedvoltos pontosságú beállítást meg főleg nem értem, vagyis a tanácsot Ge Lee-től. A kábeleken eső feszültség nagyságrendekkel nagyobb. Akkor hogy akarsz beállítani tizedvoltos lekapcsolást??? Beindul a venti az inverterben, azonnal 0.2V-tal kevesebbet mérsz az inverter akksi bemenetén. Nem Ge Lee használ lithium akksit BMS nélkül és büszke rá, hogy nincsenek a cellák elcsúszva? Ha ő az, akkor miért tanácsolgat tized meg századvoltos beállítasokat, ha neki még BMS-e sincs. Mert az inverternél semmit nem fognak a tizedvoltok számítani... A cellánál közvetlenül igen, de ott meg a századvoltokat kell elfelejteni. Nem tudom, miért kell túlbonyolítani a dolgokat. Ki kell próbálni. Ha gyengébbek a cellák, más lekapcsolási feszültséget kell beállítani, mint ha nagyobb kapacitásod van, és alacsonyabba a belső ellenállás. |
Bejelentkezés
Hirdetés |