Fórum témák

» Több friss téma
Fórum
Keresés
Lapozás: OK   247 / 258
(#) bbb válasza bbb hozzászólására (») Feb 6, 2008
na méregettem kicsit...
az inverter felől mondom a lábakat:
1 - táp
2 - nincs bekötve, egyébként táp, az 1-el van rövidrezárva
3 - enable
4 - fényerő állítás (ha az 5-tel összeérintettem, akkor sötétebb lett a világítás)
5 - +3V-ot mértem rajta, mikor be volt kapcsolva az inverter
6 - kontraszt állítás (szintén 5-tel érintve változott a fényerő, de nem olyan mértékben)
7 - nincs bekötve
8 - -0.5V-ot mértem rajta
9 - test
10 - test

ezek szerint nincs rajta ez a bizonyos -22V-os segédfesz, se az engedélyezés láb...
(#) cpumaster hozzászólása Feb 6, 2008
Ezt írtad:

Előszöris szeretnék gratulálni a vázszerkezetedhez!Frankón összehoztad. Tegnap siettem szal zavarosan írtam lehet de ami az elektronikát illeti:
Ez az a vezérlő
Tehát amit én építettem meg azt belinkeltem előbbi hozzászólásomban is már meg most is. Ezzel kapcsolatban akkor pár sor:
- Egyszerű, könnyen beszerezhető elemekől áll
- Ha átfutod könnyen megérted a kapcs rajz alapján a működését. (igen, STEP-DIR)
- Tulajdonképpen bármilyen vezérlő szoftver jó csak be kell állítani a pin-eket az ltp port felé a progiban. Az hogy mit melyikre az a www.pminmo.com-on a vezérlő pdf-dokumentációjában van.
- FIGYELEM!!! mégegyszer írom h magát A VEZÉRLŐT KIPRÓBÁLTAM és müxik DE A CHOPPER más fórumon olvastam nem indult el. Tehát ezt mindenki maga döntse el h kísérletezik vagy sem ezzel a részével.

Hát az ellenállásokról és a kis kondikról nem ejtenék szót tehát az ic-k és a FET-ek:
12db IRLZ44N vezérli a motortekercseket, 55V 47A, ez sztem mint már említettem elég egy komoly motorhoz is tuningtáppal ami nem mehet 55V fölé. A rajzon nincs hűtés amit az oldalon láttok de midenféle képpen ajánlatos mert a motorok által keltett indukció mint tudjuk az elektronika ellen dolgozik és ettől védi a FET-eket a bépített supressor dióda ami viszont melegszik, szal legyen azért borda
A CD4030 egy 4 kapus ic a 74HC14N egy HEX inverter és a CD4013 egy dual flip-flop. Mint láccik is az lpt-től jön 2 szál minden tengelyhez: a step és dir ez a 2. Step: nagyon egyszerű...annyit léptet a kimeneten ahány magas(HIGH), tehát 5V-os jelet kap az ic clock lába az lpt-től.
Dir: tehát az írány...vagy HIGH vagy LOW a jel, ennek alapján vagy jobbról balra vagy balról jobbra léptet majd a CD4013.
Nos röviden most ennyi az áramkörről...ez volt a kiindulás!!!

Gondolkodtam h saját igényeimnek megfeleljenek a dolgok ezért fogtam magam és leültem--->EAGLE mivel sok más vezérlőt is megtekintettem. Igaz h azokban PIC meg hát mikroproci meg nagy szavak meg drága pénzek de mindig elgondolkodok...egy laikus nem az eszközt fizeti meg hanem a márkát és azt h valaki ezt kitalálta.
Az ember szereti bonyolítani főleg ha lehet mint énis a következőkkel:
- Az lpt után tettem optocstolást a rajzomon
- Szétbontottam úgy hogy egy tengely vezérlése és PWM áramkorlátozása egy nyáklapon legyen így annyit építesz amennyi teccik belőle.
- Viszon így szükség lesz még egy nyákra ahol lesznek ugye az optok a limitek és a maró motor relé meg ilyen apróságok ez a báziskártya lesz

Hát az árról annyit mégegyszer h ameddig eljutottam arról tok mondani árat is:
Motorokat rendeltem újakat: 3,1Nm 2,8A/fázis 4,17V ebből 3db-om van ezt 40-ért megkaptam a Klavio Kft-nél. Nagyon korrektek és minden szívózás nélkül küldték, én ezt találtam a legolcsóbbnak. Klavio cnc termékei
A vezérlés be a FET-ek: 12×kb.200-250Ft tehát durván 3000Ft-ból kijön.
Az IC-k kb olyan 100Ft darabja maximum tehát 1-2 ezerből kijönnek maradék apróságok.
Annyi hogy neked kell nyákot barkácsolni azt számold mellé...
Hát tápot mindenki válasszon maga ahogy érzi...én nemtudom jól döntöttem-é a 225W-al remélem elég lesz a PWM-mel mert ott ugye nincs nagyon totál szinkron h a 3 motor egyszerre kapjon jelet de azt meg a kondik úgyis áthidalják. Én jelen számolgatásaim alapján motorokkal és a még kész nem levő pwm-et is beleértve 70-ben vagyok...
A magi féle trafós változattal annyi h féllépéses de 100 fölött van + mocik még kellenek ahoz...lám lám ingyen úgyláccik nem adnak semmit
Nekem megéri mert így 100%-ban az én gépem lesz és nembeszélve az építés öröméről...
Ahogy van időm tervezek és tesztelek és ha bármi új info lesz amit megoszthatnék akár teszt akár hiba akkor nyomatom fel ide nektek...remélem az új nyáklapot sikerül minél előbb elkészítsem...
Kb most ennyi remélem választ adtam többmindenre...
(#) Sebi válasza bbalazs_ hozzászólására (») Feb 5, 2008
"A kijelzo fenycsovet dugd ra probak kozben! Igy azonnal latszik az engedelyezes es a halvanyulas is."

FELTÉTLENÜL tedd ezt, mert a legtöbb inverter nem szeret terhelés nélkül járni, a trafó átüthet!
(#) bbalazs_ válasza bbb hozzászólására (») Feb 5, 2008
A kijelzohoz kepest ez elegge modern inverter, ha nincs rajta poti. Akkor a gep ad neki segedfeszt es azzal szabalyoz.

Elso lepeskent merd ki a dupla labakat. Amik ugyanoda csatlakoznak. Legalabb a fold dupla szokott lenni.
Nezd meg, van-e nc lab, ami sehova sem csatlakozik.
Ezeket maris ki lehet zarni.

Szoval: A kep legtetejen latszik az 1A feliratu fekete dolog, az lesz a biztositek. Merd ki, hogy biztosan jo-e.
Valszeg 12V kell neki.
A foldet szerintem ki tudod merni, a legnagyobb fem vagy az IC-k leirasabol tudod vagy az elektrolitkondik minusz jelebol.
Ha ezek megvannak, nagy baj nem lehet.
Ugy nezem, hogy a negativ segedfesz is ott van, szoval merd vegig (12V mellett), hogy melyik negativ a foldhoz kepest (minimum -22V szokott rajtuk lenni).
Akkor az kimenet lesz, azt kell majd a VLDC-re kotni.

Ha ez megvan, az IC-k adatlapja alapjan be tudod azonositani az enable labakat (ha az IC-n van ilyen, akkor direktben oda, ha nincs, akkor altalaban egy PNP tranyoval kapcsoljak a tapjat), akkor meglesz:

fold
tap
minusz kimenet
engedelyezes hattervilagitas
engedelyezes segedfesz

hianyzik meg a hattervili es a segedfesz szabalyzoja, a maradek labakra szepen meg kell probalni 2.2K ellenallas mellett rakapcsolni 0-5V kozott, potival, amelyik valtozik, nyertel.
Par duplaval vagy kihagyottal szamolva meg is van a 11 tuske.

A kijelzo fenycsovet dugd ra probak kozben! Igy azonnal latszik az engedelyezes es a halvanyulas is.
(#) bbb válasza bbalazs_ hozzászólására (») Feb 5, 2008
a típusa lehet az is amit te mondtál, én azt mondtam, ami rá van írva

az inverter csatija (a 4 tűs teljesen ok, de a másik?)
inverteren 10 tűs csatlakozó van, típusa: SUMIDA MONO IV-22106/T (rev 1.e)

feltettem róla képeket, hátha így könnyebb...
(#) bbalazs_ válasza bbb hozzászólására (») Feb 5, 2008
Valszeg inkabb lm64p183 a tipus.
Ezek elegge egy kaptafara keszultek a bemeneteket illetoen. A mellekletben csatolok egy kiosztast, szerintem jo lesz neked is.

inverter kiosztas valtozo, de van egy tap, egy fold, egy engedelyezo. A fold a legnagyobb fem, a tap biztositekkal vedett, az engedelyezo meg megy egy tranyo bazisara.
Feltetelezem, hogy a fenyeroszabalyzo potmeteres es rajta van az inverteren, mivel elegge regi.
Ha mazlid van, akkor a negativ segedfesz (kb -25V) eloallitoja is ott van (akkor van meg egy poti a kontrasztnak). Ha nincs, elo kell allitanod es a VLCD-re kell kapcsolni.


lm64p12.pdf
    
(#) bbb hozzászólása Feb 4, 2008
sziasztok!

szereztem egy fekete-fehér lcd-t (tudom, hogy nem az igazi, de ezt sikerült). sharp-lm64183p a típusa. adatlapot találtam hozzá, de sajnos abban nincs lábkiosztás. a mikrocontroller.net oldalon található pár kapcsolás, amivel meg lehet hajtani többek közt ezt a kijelzőt is. én rögtön az usb változatot szeretném összerakni

de ehhez kellene, hogy az inverter lábkiosztását megtudjam, ill. a kijelző lábkiosztása is kellene...
ezen kívül egyéb javaslatok/ötletek is jöhetnek, hogy mire lesz érdemes odafigyelni, mi az, ami tönkrevághat bármit is, hol lehet elvi hibás a msáik fórumban megtalálható kapcsolás (bár azt írják róla, hogy simán működik)
szóval bármi, ami eszetekbe jut, jöhet
(#) The Sir hozzászólása Feb 1, 2008
Megoldódott a NEC LCD1810 monitor problémája.
Az itt olvasott hozzászólások nyomán két pillanat alatt meglett az a néhány kondi, amelyik az inverter környékén rossz volt. Egy kedves ismerősöm végezte el a javítást 4000,- forintért.
Örök időkre hálás vagyok neki ezért, és Nektek is a jó ötletekért. Köszönöm.
(#) gyurigyerek válasza proli007 hozzászólására (») Jan 30, 2008
Ez egy távolkeleti csoda gyárból származó távolkeleti csoda:
az a baj, hogy ez vonalin 200, mert 110 v-os de van ismerősöm , aki 1 fázis 220V-on bekötötte az inverter+frekv váltót. Azt mondja 3 fázis jön le róla.

tehát ez tulajdon képpen 3x110V-os freki váltó.

Van rajta egy potméter, amivel a frekvenciát lehet szabájozni.
Arr gondoltam, hogy kés köszörüléshez jó lenne a lassú fordulatszám.
(#) Piroska válasza aflmor hozzászólására (») Jan 30, 2008
Az inverter ugy lett megrendelve németországból.Valóban müködött nála.
(#) lithium válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jan 29, 2008
Szevasztok.Laptop kérdés megoldva! :taps: Kábelhiba!, az inverter kábele volt zárlatos, ezért mértem testet a biztinél!a zárlatos részt kiváltottam kábeldarabokkal és íme:működik(ld:kép)
Köszönök Mindent!

Kép001.jpg
    
(#) kobold válasza mutyi hozzászólására (») Jan 28, 2008
Bocs, azt hittem, a korábban emlegetett mágneskapcsoló miatt, vagy azzal együtt szaggat.
Mekkora teljesítményű az inverter meg a motor? Kollégának csináltam ilyen átkapcsolót, igaz, csak pár napja üzemel, de semmi baja vele. Ott a motor 120W, az inverter 300W, és az sem tiszta szinuszos.
(#) Vtamas válasza Pafi hozzászólására (») Jan 28, 2008
Bocs rosszul fogalmaztam 220 -as hütő 12 -ről. (inverter nélkül)
(#) sebes válasza Pafi hozzászólására (») Jan 28, 2008
Sziasztok!

Bocsánat, hogy beleokoskodom a gondolatkisérletetekbe, de lehet hogy segít néhány gondolat. Egyenlőre nem világos milyen motort is akartok építeni, és ehhez milyen vezérlőt akartok.
Motorok:
1. Egyenáramú, kefés, brush: létezik állandómágneses, vagy gerjesztett, ezen belül shunt (párhuzamos), series (soros), compound (vegyes), vagy akár külső (külön) gerjesztésű.
2. Váltakozó áramú, aszinkron, induction: egy és többfázisú
3. Váltakozó áramú, szinkron: gerjesztett forgórészű, vagy állandómágneses (brushless)
4. Egyéb motorok, mint a kapcsolt reluktancia, léptetőmotor, hiszterizis vagy akár az univrzális (lásd furógép és kéziszerszámok) szerintem nem alkalmasak elektromos autó meghajtásához, ezekkel kár kezdeni is valamit.

A legolcsóbb az egyenáramú motor, vezérlése is a legegyszerűbb. Közel hasonló áru a háromfázisú aszinkron motor, ennek vezérlése inverterrrel vagy hajtással történhet. Az inverter egyszerűbb és olcsóbb, a hajtás drágább, de kiküszöböli az aszinkron motor jelleggörbéjéből adódó negatív tulajdonságokat, amit az inverterek nem képesek.
A kefenélküli (brushless) motor a legdrágább, szabályozása hajtással megoldható.
A fent említett megoldások mind PWM (Pulse Width Modulation) vagy magyarul ISZM (Impulzus Szélesség Moduláció) segítségével történnek. Bár egyenáramú gép esetén, mi úgynevezett Open Loop (nyitott hurok) módban Duty Cycle (kitöltési tényező) megoldást is alkalmazunk, ahol a motorra jutó feszültség a tápfeszültség és a kitöltési tényező szorzata...

Az eredeti felvetésre, miszerint egy motorra lehet-e nagyobb feszültséget adni, mint a névleges, a válasz igen de:
A motorok tekercselésekor a névleges feszültség szabja meg a szigetelési osztályt, tehát az öregedéssel kombinálva átütéshez, menetzárlathoz vezethet. A nagyobb feszültséghez nyilván nagyobb fordulatszám tartozik, itt a csapágyakat és brushless motoroknál a mágnesek ragasztását, általában a forgórész mechanikai határait kell figyelembe venni.

Javaslom a Budapesti Műszaki Egyetem könyvesboltját, ahol szakirányú könyvek beszerezhetők kb. 3-5000Ft-os áron.
(#) Tiggey hozzászólása Jan 27, 2008
Sziasztok. Eldöntendő a kérdés, hogy csak hobbi célra, vagy tényleges használatra kell az inverter. Jelen inverterek 50hz-s trafóval készülnek. Annak mérete. ára nem kevés, + az áramkör. Ezzel a rendszerrel egy 100w-os stabil invertert összehozni nemkevés pénz. Védelemről még nem is volt szó, ahogy itt végigolvasgattam a témát, pedig egy ijen szerkezetnél ildomos. Akár az akksi, az inverter, és a rákapcsolt fogyasztó érdekében. Ha nem elsősorban hobbiból, hanem tényleges használatra kell valakinek a szerkezet, inkább nézzen szét nagyobb autós, kamionos boltban! 12/230V 300W-os inverter 10/12ezer Ft. Tuti 50Hz, kimeneti rövidzárvédelem, túláramvédelem, túlmelegedés elleni védelem, akku kisülési védelem, 2szeres start teljesítmény. Méretileg kicsi, nincs egy kiló!
(#) kobold válasza Taki33 hozzászólására (») Jan 27, 2008
Hiába megy a hőfokszabályzó, szerintem, ha áramszünetkor leáll a keringtető szivattyú... Most rakok össze egy kollégának egy áramkört akksiról hajtott inverter bekapcsolására, a szivattyút meghajtani, gyakori náluk az áramszünet, és olyankor a lefojtott kazánban is felforr a víz. Hiába jut el a hő a patronig, azzal csak fojtani tud, tüzet oltani nem
(#) Cavalier válasza sniperx hozzászólására (») Jan 23, 2008
Jobb, ha nincs ellenállás sorban, ha nem muszáj, hatásfok kérdések miatt, akkus üzemmódnál nem mindegy. Az inverter egy érdekes állat, 50Hz-re tervezett trafónk van, ezt több kHz-en hajtjuk, nagyobb az impedanciája is itt, és a négyszögjellel hajtva, amikor megszűnik az áram, jó kis túllövés keletkezik rajta, ez is beleszól a kimenőfeszbe, jobb trafónál volt akkora is, hogy a 600V-os triakot begyújtotta, nem értettem miért csattog összevissza.
Ha jól emlékszem a 20u kondival az 1,6J energiájú cucc átlagban 100-200mA között vesz fel 12V-ról.
A kimenő nagyfesz erejét, ha ez volt a kérdésed, azt a kondi méretével, és a töltőfesszel lehet szabályozni. Ha csak 250V-ra töltöd, akkor felakkora energiát tárol a kondi mint 400V-on. Ehhez mondjuk kell egyéb elektronika is bele.
A kimenő impulzusok idejét azt a DIAK kondija meg ellenállása határozza meg.
(#) Ricsi89 válasza mutyi hozzászólására (») Jan 23, 2008
Két záróval tudod kapcsolni a motort a hálózatra, két nyitóval a motort az inverterre és még egy nyitóval az inverter tápját.
(#) mutyi hozzászólása Jan 23, 2008
Segítséget kérnék! Akkumulátorról szeretném inverteren keresztül működtetni a keringető szivattyúmat, de hogy áramszünet esetén magától átkapcsoljon szükség van egy mágneskapcsolóra.
Van egy Ganz DIL 0-52 kapcsolóm de nem tudom hova kössem. Az akksi és az inverter közé kellene, hogy az inverter ne menjen állandóan, de mivel a szivattyú mindíg be van kötve az inverterbe így hátulról kap 220-at az inverter. Ezt is meg tudom szakítani. de a kérdés az mi legyen a nullával? Mert ez fix összeköttetésben van az akksi és a hálózat között?
Az nem gond? Ha igen mi a megoldás?
(#) Cavalier válasza Remci hozzászólására (») Jan 23, 2008
Ez a kapcsolás kiindulásnak jó, de villanypásztorhoz át kell alakítani. Nem kell ilyen erős inverter, az 555 kitöltési ideje olyan 10% legyen, vagy kevesebb. Dióda kell a 2-7 lábak közé, akkor lehet megoldani 555-el. Ezzel elég sokat el lehet játszani, mert attól is függ milyen trafót sikerül belerakni a 12v/23a átalakításhoz. Úgy kell belőni, hogy kb. 1 másodperc alatt töltse fel a nagy kondit (C6) 3-400V közé. Motorindító kondit lehet használni, gyári készülékekben is az van.
R5 nem kell ugye, R7, C3 sem.
A tirisztor gatejére egy DIAC (vagy glimm, az 60-100V-on gyújt be, és nem olyan stabil meg pontos mint a DIAC, ami 30-32V-on), a diac másik fele meg a test közé egy kondi, 100n 630V vagy hasonló, és a +250-hez egy nagyobb ellenállás, pár megaohm, ez adja a másodperces időzítést. Ki kell kísérletezni az RC értékeket, hogy jó legyen. Ezzel kész is a bika villanypásztor. 4-8u kondival 400V-ra töltve több km drótot simán elvisz. Pár darabot megépítettem már, és gond nélkül mennek.
3055 helyett BUT12AF-et használtam, a táplálás egy 12V zselés akksiról mehet, vagy egy jobb dugasztápról.

A jó földelés fontos! És a szikraköz is, nem minden gyújtótrafóban van belső szikraköz. Nameg a szabvány is limitálja a feszültséget, tehát állítsuk be olyan 1 centire a szikraközt, akkor 10kV körül lesz a max feszültség a kerítésen. Ha le van terhelve a drótunk a föld fele (kapacitás, ellenállás-fűszálak, bokrok, emberek, lovak, kutyák) akkor úgyis leesik a feszültség.

Itt egy töltés számoló ezzel lehet kiszámolni a tárolt energiát, 20u 400V-nál 1,6J Tapasztalatok szerint ez már nagyon durva, könyékig lezsibbaszt. Ha nem játékra kell, akkor muszáj nagyot csinálni, ahol hosszú kerítések vannak, bokrok, stb. ott el is veszik ez az energia, főleg ha nedves az idő. Kertben, ahol tisztán lehet tartani, 2-4µF bőven elég.

A neten közkézen forgó vackokat nem érdemes megcsinálni, a gyújtótrafó csak minimális energiát tud tárolni, csak pártíz méterre jó, kiskertbe kutyákhoz. Szóval feladattól függően kell választani.

Feljebb volt egy 220-ról működő cucc, ahol a gyújtótrafóra egy diódán meg egy ellenálláson keresztül volt a hálózati fesz közvetlenül rákötve. Gratulálok a tervezőjének, biztos villamosszékhez fejlesztette. Az autótrafó ui. nincs galvanikusan leválasztva.
(#) Pongó Sándor válasza Atis57 hozzászólására (») Jan 21, 2008
A mosógép motor 180w a generátor 126p fiaté.12v,34A.
Az inverter 12v és ebből késziti a 240voltot,teljesitmény 700w.
Bocsi! nem megbántani akartalak csak leirtam mi lesz belöle. Én köszönöm a segitséged!
(#) Atis57 válasza Pongó Sándor hozzászólására (») Jan 21, 2008
Szia !
Szerintem nem NEKEM KELL MÉGÉRTENI! ! CSAK SEGITENÉK !
Az általam ismert mosógép motorok 180,,,250W -sak Az automatáké inkább 60,,,,150W
a generátor on hány kapcsot kötöttél be? milyen generátor ? esetleg kép?
inverter?
A hatásfokok --motor 80% adja le a felvetnek ---generátor ebből 67%-t az akku is veszit 20%-t
az inverterek is 95,,,,,72%ig teljesitenek ---
jó esetben h körbejár az áramod akkor is a 27%-t kapod meg!
(#) Pongó Sándor válasza Atis57 hozzászólására (») Jan 21, 2008
Hogy megérsd! Mosógép motor meghajtja a generátort,ami megkapja a 12v-ot. Majd töltenie kellene az akut folyamatosan,majd ahoz kötve 12v-ból-240v-700w teljesitményü inverter. ezáltal az áram csak körbe jár. már csak a töltést kell megoldanom.
(#) bbalazs_ válasza lithium hozzászólására (») Jan 18, 2008
OK. Honnan tudod, hogy az a videobizti?
Hany volt van rajta?

Masfelol szerintem az egesz laptopban valoszinuleg egy helyen kell 12V es az az inverter.
A tapreszben talalsz 12V-ot?
(#) huba válasza lithium hozzászólására (») Jan 18, 2008
A 12V ot valószínüleg ott kapja ahova a biztosítékot iktatták az inverterbe. Én nem gányolnám el, inkább kövesd végig honnan kéne kapja az inverter a tápfeszt, az alaplaprol.
(#) lithium válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jan 18, 2008
Szia! A videobiztit az alaplapon megleltem 1A-os és jó.(egyébként a gép külső monitorral működik, tehát a "videojelek" jók) Azon gondolkodtam - mivel az inverter adatlapján 12v szerepel, de ugye ilyet nem mértem ott, mi lenne , ha a tápfeszről egy stab IC vel vinnék a megfelelő pontra 12v-ot.Az eredeti kapcsolatot megszüntetném ezen a szálon. a kérdésem az lenne hogy így működne-e, ill az inverternek mely pontja kívánná a 12 v-ot. Várom a válaszokat! (vagy nagyon buta ötlet? )
(#) eraviscus válasza Atis57 hozzászólására (») Jan 15, 2008
Most tesztelném a rendszert. Végülis már kb négy hónapja működhetne, de mégsem teszi. A harmadik töltésszabályzó szállt el, ja és egy inverter. Szóval annyira hatékony voltam eddig, hogy nem tudok a kérdésedre válaszolni.
Most ott tartok, hogy generátor és elektronika cserét kértem a forgalmazótól.
Egyébként valaki azt mondta, hogy 100Ah kb. 1KW-nak felel meg. Nyílván a veszteségeket (inverter) be kell kalkulálni. Itt azonban ehhez vannak szakemberek.
A másik gondom ennél a típusnál a hang. Most mértük meg. Rendesen fúj, néha fütyül is a szél (nem mértem), ennél néha 90 dB-t is mértünk az oszlop alatt, de több. mint száz méterre is nyolcvan felett. Baromi hangos. Kinyírnak a szomszédok.
Van valakinek tapasztalata erről. Remélem csak ez ilyen abnormális!
(#) bbalazs_ válasza proba hozzászólására (») Jan 14, 2008
Ez a resz a 230-bol csinal 12V-ot, 5V-ot es mellesleg itt van az inverter is, ami a 12V-bol taplalkozik, de ez csak egy lapon van vele, de kulon egyseget kepez.
Amit irtal, az alapjan a short circuit protection (SP vagy SCP) kapcsol be.
Ez a panel aljan levo vezerlo IC (feltehetoen egy dual PWM szabalyzo) egyik laba, ami altalaban ramegy egy kondira (kb. 10uF), azt tolti. Ha ez eler egy bizonyos feszt, az IC letilt. A labat az IC adatlapja alapjan lehet beazonositani.

Ha nem sajnalod a cuccot, kiprobalhatod, hogy ezt a labat egy 22K/47K/100K ellenallason at foldre kotod.
Ezzel mintegy becsapod a SCP-t.
Fenyerot minimumra veszed, aztan nezed, hogy valami melegszik-e rendellenesen.
Ezt ne tapogatassal ellenorizd - vagy ha igen, elotte kapcsold ki a monitort.
(#) titi válasza murdoc23 hozzászólására (») Jan 14, 2008
Hali!
Igen, ez az inverter rész.
Bár a kép lehetne élesebb...
Szerintem előszőr meg kellene nézni, hogy nem zárlatos-e valamelyik kondi (kék)
Maga a trafó (kis sárga/fekete) gondolom jó, mivel 1 pillanatra felvillan.
(persze lehet nem árt azt is ellenőrizni.)
Amit nem látok, hogy mi az a nagyobbacska fekete...
(#) lithium válasza patexati hozzászólására (») Jan 14, 2008
Sajnos az inverteren biztit nem találtam. A bemenetén egyébként 2.7 és 3.3 v-ot mérek. Ezek az értékek megfelelőek? Mindenféle tippet szívesen fogadok!
Felteszem az inverter képét, hátha ez segít v.mit.

inverter1.jpg
    
Következő: »»   247 / 258
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem