Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Inverteres hegesztőtrafó
Szia Lajos.Eddig minden jó.Mikor tereheléssel próbálod,az ic 3 lábán nézd szkóppal a jelet,szemből nézve balról jobbra kell látnod emelkedni a jelet.Poti tekergetésre az áramnak szabályoznia kell.Éles próbánál,ha mégsem működne rendesen,a főtrafó primerjét fel kell cserélni.
Szia Sanyi! Köszönöm az útmutatást, annyi van csak hogy a próba ma estére vagy holnap estére fog megtörténni. További szép napot!
Szia,
az áramváltóm a leírtak szerinti számítógép tápból bányászott sárga ferritgyűrűre van tekerve. Igen a 130Amperes verzió építettem meg. Ma eljutok odáig hogy rátudjak mérni és megírom milyen értékek vannak.
Lekaptam a burkolatot gyors, és megmértem: letekerve 1,79V feltekerve 4,16V.
Üdv mindenkinek.Éedekelne engem egy két dolog..Egyik barátom megkért egy co2 gép elkészitéséhez.Mindenképpen invertereset szeretnék mivel kicsi és "jo".A kérdésem az lenne hogy egy maci kapcsolás az mekkora keresztmetszetü huzalhoz ajánlott?A 130 amperes változatra gondolok.
Milyen lehetöségek vannak arra hogy a maci kapcsolásnak a kimeneti feszültségét lejjebb vegyem mivel a co-hoz ugytudom max 30 volt hegesztö feszültség kell..Esetleg valaki csinált már ilyen jellegü dolgot?A kimenetre itt is kellene
A kézi bevont fogyóelektródás ívhegesztés eső jelleggörbéjű áramforrást igényel, míg a fogyóelektródás védőgázas módszer vízszintes jelleggörbét kíván. Kicsit olvass utána, a neten minden szükséges infót megtalálsz.
Hmmm nálam ugytünik nem fejeztem be a hozzászolásomat,vagy is nem küldte el teljesen a gépem..Tehát még egyszer leirom...
Üdv mindenkinek.Érdekelne engem egy két dolog..Egyik barátom megkért egy co2 gép elkészitéséhez.Mindenképpen invertereset szeretnék mivel kicsi és "jo".A kérdésem az lenne hogy egy maci kapcsolás az max mekkora keresztmetszetü huzalhoz ajánlott?A 130 amperes változatra gondolok. Milyen lehetöségek vannak arra hogy a maci kapcsolásnak a kimeneti feszültségét lejjebb vegyem mivel a co-hoz ugytudom max 30 volt hegesztö feszültség kell..Esetleg valaki csinált már ilyen jellegü dolgot?A kimenetre itt is kellene "sok nagyméretü" kondi mint a trafos gépekben?Vagy ennek elég csak a diodás egyenirányitás?A fojto az maradhat az eredeti mint a maciban vagy azon is kell alakitani? ![]()
Szia.Köszi a gyors választ.Tehát ez azt jelenti hogy nemszabad hogy leesen a kimeneten a feszültség hegesztés közben.Gondolom ezért vannak a nagy pufferok a szekunderen...Majd olvasgatok még utána egy kicsit,de azért érdekelne hogy a maci féle kapcsolást használta e már valaki ilyen célra,és mik a tapasztalatai...
Ha meg nincs ilyen akkor miként lehetne felhasználni és-vagy átalakitani hogy jo legyen co-hoz. A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2016
Ha visszaolvasol építettek már ennek a rajznak az alapjaira Co-t ami működik is. Nekem is készül egy, de az a saját rajzom és nem ez alapján. Ez a kéttranyós nyitóüzemű (maci féleség) nem a legjobb megoldás a Co-hoz, egy híddal sokkal egyszerűbben meg lehet csinálni, és jóval nagyobb áramra. És a feszültséget sem kell szabályozni hozzá.
Az enyém nagyon lassan halad mert minden más dolgom fontosabb ennél, de ha kész lesz és működik majd megmutatom. Olyan nincs hogy a kimeneten nem esik a feszültség. Ha így lenne, kb. 2-3s-ig működne a hegesztő, mert a kapcsolóelemek nem bírnák az áramot. Kétféle megoldás lehetséges, az egyik hogy valamilyen szinten szabályozzák a feszt is az árammal együtt a kimeneten (maci féleséggel), a másik meg amit én építek. Ennél némileg magasabb a kimenet feszültsége, és hegesztés közben áll be (esik le) a kívánt értékre, és csak az áram van szabályozva. Az előnye a másik megoldáshoz képest hogy nem kell feszültségszabályozás ezáltal egyszerűbb lesz a komplett áramkör, illetve több mint kétszeres áramerősség vehető ki belőle. Persze konkrétumokat majd csak akkor tudok mondani ha egyszer elkészül.
Lí tábornok igyekezzék a projekttel, mert következő télen nekem is bele kellene másznom a Co-m lelkivilágába!
![]()
Nekem szinte teljesen mindegy hogy maci féle lessz vagy Ge Lee féle(igazábol ha a tiédet épitem az még lehet hogy jobb is mert a macit már amennyire ismerem a te hidadat meg még nem és szeretek uj dolgokat kiprobálni).Még nézelödök kicsit de esetleg ha a tiéd leesz a nyerö akor tudsz nekem majd segiteni?Gondolok itt arra hogy miként kellene átalakitani a kapcsolásod,hogy használhato legyen...
Köszönet a segitségért! ![]()
Kapkodni nem fogok vele, mert pillanatnyilag huszadrangú dolog hogy mikor készül el. Kb. másfél éve álltam neki mert akkor még szükség lett volna rá, mára már nincs, de befejezem mert a doboz kész van, megvan a teljes mechanika, és a vezérlés nagy része.
A trafót kell még megtekernem, meg megcsinálni a szekunder oldalt, illetve a tolómotor szabályozóját. Aztán már csak egy nagyon olcsó corgon palack kellene, akár eldobható is, mert úgysem lesz sokat használva, úgyhogy huszonezrekért nem veszek palackot. Mint írtam volt, ha működik publikálni fogom.
Szia,
megmértem az UC 1-es lábán a feszültséget, és letekert állapotban 1.6V van jelen, feltekert állapotban pedig 4.4V. Nekem ez teljesen jónak tűnik de akkor miért fújja el a pálcákat másodpercek alatt, nem értem.
Azt mérd meg,hogy az UC3845 3. lábára érkezik e leszabályzó jel az áramváltóról,ezt csak hegesztés közben tudod mérni,értékének változnia kell a potméter állásától függően.Ha jól emlékszem akkor 0,8V feszültségnél már leszabályoz teljesen.Ha az áram érzékelő rész nem működik akkor nem lehet szabályozni a kimenő áramot.
Nagyon szépen köszönöm a segítségedet!
A 3-as lábon egyáltalán nincs feszültség. Igaz még nem értem miért mert a tekercs ohmikusan megfelelő, illetve a diódák is megfelelően vannak behelyezve az áramkörbe. Zárlatot nem mérek a 3-as lábon és így kicsit érdekes számomra a dolog.
Próbáltad megfordítani az áramváltó tekercs kivezetéseit?
Az jó akkor valami az áramváltó felől nem frankó. Azt a kört mérd ki, amire bejön az áramváltó. Rc tagtól a zenerig. Ha tudsz, szkóppal mérj az áramváltóra, csak azután ajánlanám hogy megfordítsd, mert könnyen az igbt-k életébe kerülhet. Persze ezt csökkentett tápról kéne, műterheléssel. Vagy ha nincs szkóp, ellenőrízd le erről, ez biztos jó:
áramváltó A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2016
Jó a link és jó viszontlátni a rajzomat s valóban jó a rajz.
![]()
Nagyszerű illusztráció Gábor!
![]() ![]()
Kissé bagatel hibát követtem, mégpedig a zener fordítva volt betéve így teljesen megfogta az áramváltó feszét. Na de
![]()
Szervusz Sanyi! Sajnos megint gondok vannak, olyan értelemben, hogy a hálózati Graetz meg van dögölve. Amikor beüzemeltem az általad leírtaknak megfelelően a készüléket, a nagy áramú táp panelen egy vezetősáv (ami persze fel volt töltve ónnal) el siccent. Gondoltam valamelyik szűrő kondenzátor halt meg, azaz átütött. Kiforrasztottam kettőt amelyek régebbi gyártmányúak volta, újra próba, de már a feltöltő ellenállás szállt el. Kiforrasztottam az egyenirányító hidat, lemértem műszerrel és az AC lábak között mindkét irányba vezet, úgyhogy ennek kampec. Ezek szerint nem bírta el a korábbi "lórugást" .
Az UC3845 nem hibás mert kicseréltem egy TL3845P-re (ezt küldte a HQ UC3845BN rendelés helyett) és a helyzet változatlan, annyi kivételével hogy megszűnt a főtrafó felől jövő sistergés.
Hegesztés közben változatlanul megvan a 3-as lábon 0.4-1V-ig a fesz, de ugyanúgy minden állásban égeti el a pálcát megtorpanás nélkül és vágja át a 3-as acél lapot is ![]() ![]() Nem mellesleg megjegyzem, annyi változás van az én kapcsolásomban, az eredeti kapcsoláshoz képest, hogy a poti és az UC referencia lába között 1.5k van. Amikor 1.8k teszek ide, valami oknál fogva a gate trafó olyan sercegést produkál hogy bántja a fülem illetve a jelalak is teljes mértékben eltorzul. Egyébként minden alkatrész teljes mértékben ugyan az mint az eredetin. Ami nekem még nem tetszik hogy a végfokban lévő egyik 47r 10w pár másodpercen belül 80 fokos, a párja pedig teljesen hideg. Ez nem tudom mennyire normális. A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2016
No, egy hiba meglett akkor
![]() ![]()
Kikötök mindent és szerintem visszarakom az 1.8k ellenállást. Megnézem mi lesz belőle
![]()
Először csak a vezérlőt próbáld a gate trafóval terhelve, végfokot ne köss még rá, utána mehet rá a végfok, ha nem gerjed.
Induláskor nyüszítés, majd poti felteker és vissza le. Nyüszítést abba is hagyja a gate trafó. Majd ki-be kapcsolás és újra nyüszít de egy idő után abba hagyja. Nem merem rákötni a végfokot mert már lőttem el egy marék IGBT-t a szigeteléssel játszva :S
![]()
Sorry de kicsit hülyét beszéltem a figyelmetlenségem miatt
![]() Ezt a verziót valami 160Amperes konstrukciónak építettem. Ebben 510R-------1,3K van a potinál. És itt nem megy nekem a 1,3K-s ellenállással csak a 1,5K-val. Rakjak minden vissza az eredeti 820r-------1,8K
Hát ha a 160 amperes konfigot építed, akkor az annak megfelelő osztót építsd, ha a 130as akkor azét, ne kombináld a 2-t.
A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2016
Igen
![]() ![]() ![]() ![]()
Karón ülő varjú legyek ha ezt értem. Mindent átalakítottam az eredeti 130 amperes változatra és a helyzet semmit nem változott
![]() ![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |