Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Izzítás és izzítógyertya teszter
Sziasztok!
Alany egy V50 2.0D Volvo. Ha ráadom a gyújtást, akor az izzító visszajelző lámpa szinte azonnal elalszik. Most cseréltem benne izzító gyertyát, és gondolkodom, hogy lehetne megoldani egy kapcsolással, hogy nézze a kijövő feszültséget (led+elenállás) de nézze a gyertya ohm elenállását. Egy izzító gyertya 1Ohm körül van. Rossz esetben testzárlatos, jobb esetben szakadt. Egy olyan kapcsolás érdekelne, ami nézné, hogy hány Ohmos a gyertya pl ha mondjuk 400 Ohm vagy 0.5 Ohm, akkor jelezzen, hogy a gyertya cserére szorul. A volvoban az ecu-tól kap bus-on keresztül parancsot, és négy tranzisztoton keresztül kap a nény gyertya feszültséget. Van esetleg ötletetek, mert nagyon idegesít, hogy nincs semmilyen visszajelvés mikor kell például indítani az autót. Köszönöm a segítséget.
Tegyél a vezetékre egy áramváltó tekercset . Ha változik a rajta mért érték akkor hiba van .Mondjuk izzításkor egy pic mérné a "delejt" és elmentené az értéket majd egy meghatározott ideig kijelezné neked egy kis kijelzőn .
A hozzászólás módosítva: Kedd, 3:57
A pic 4 adc bemenetét felhasználva külön mérheted a gyertyák áramát , és akár az izzítási időt is is mérheti kijelezheti a cuccos 2*16 karakteres lcd kijelzővel egy nagyon egyszerű kapcsolás lehetne. .
A hozzászólás módosítva: Kedd, 4:37
Sármérővel:
- Ha lerántja a gumicsizmát is, az sár, - Ha koszos lett a lakkcipő, akkor csak latyak.
Ha mindegyik izzító gyertya áramútjába beletennél egy ACS712-es árammérőt és azt mérnéd gy MCU-val, úgy elég egyszerűen megoldható a probléma.
Egyenáramot elég nehéz áramváltó tekerccsel mérni, inkább hall szenzoros árammérés lehetne a megoldás.
Ez ugyan nem a kérdésedre válasz, de volt nekem is dízelem pár évig, mondjuk az kicsit más volt, annál én sosem néztem semmit, meg az se nagyon érdekelt, hogy vajon jók-e az izzítógyertyák vagy sem, mert pontosan tudtam, hogy jó időben felesleges, ugyanúgy indítottam mint egy benzinest, azaz sosem vártam, hanem fordítottam tovább a kulcsot és pöccre indult a gép. Hidegben ugyanez csak fordítva, hiába aludt ki a műszerfalon az izzító ikon, vártam x másodpercet, és utána indítottam csak. Ha megszokja az ember már rutinból megy.
Én az 1.8D Orionban télen mindig megvártam, hogy elengedjen az izzítórelé, ha figyelt az ember, lehetett hallani a kattanását. Egy idő után már zajos környezetben sem volt gond, pontosan tudtam, mennyi idő kell neki.
Ez igaz ! Nem voltam még teljesen ébren ..... Viszont a hall szenzor jó lehet . De ha mégis áramváltó akkor a bekapcsolási áramlökés értékéből lehet következtetni , csak program kérdése
A hozzászólás módosítva: Kedd, 17:02
ADC beemenetet használva megméred a szenzor kimenetén a feszültséget ami arányos az általa mért árammal kattints a linkre amit mateaek ajánlott
Idézet: „De ha mégis áramváltó akkor a bekapcsolási áramlökés értékéből lehet következtetni , csak program kérdése” Ez igaz. A bekapcsolás pillanata után egy csomó mérés az áramváltó tekercsen, ahogy a kontrollerből kifér, majd megtaláljuk a csúcsáramot. De 4 mérési pontnál már nehézkes lehet. Illetve az izzító gyertyák bekapcsolásával triggerelni kell az MCU-t, ami ezután lóhalálában mér az ADC-n. De az áramváltó tekercset erősíteni is kell, ami plusz elektronika. Egyszerűbb a hall szenzoros IC. Az folyamatos értéket ad és nem kell trigger.
Itt nincs kattanás. Bus-on kereszül kommunokál a relével, és 4 tranzisztor van benne (hengerenkénti gyertyákra). Ezért idegesítő, hogy gyujtás rákapcsolása után mennyi idővel indítható??!!
Egy jó autó 2-3 másodperc izzítás után indítható , az öreg (25 éves) opelem is pöccre indul . Kulcs be gyujtás aztán ha "kényszeres" vagy akkor 3 ig számolsz majd indítasz ...
Köszönöm
Olvastam a Volvo oldalon, hogy - 4foknál kezd izzítani, amit nehezen tudok elhinni. Az tény, hogy 5 fok és felette pöccre indult. Most, hogy kicseréltem a négy gyertyát, és az izzító relét (egy gyertya testzárlatos volt), így remélem, hogy jó lesz már. Az tény, hogy indítás után a kékes füst megszünt, már csak a pára van. Nem dadog mint azelőtt. Egy gyertya testzárlat, egy gyertya szakadt, és két gyertya 500Ohm elenálláson volt. A gyári Bosch 1.1Ohmon van.
Mondjuk én se láttam sose égve maradni az izzító visszajelzőjét apám Tdci Fiestájában, de ha csak ennyi a cél (és a háromig számolás nem vált be), akkor én elsőre az izzítógyertyákkal párhuzamosan kötnék valami visszajelzőt (az mellesleg a zárlatot is mutatná) és akkor nem kell áramváltókkal méricskélni.
Melegen amúgy nagyobb lesz az ellenállása a hidegen mért 1 Ohm körüli értéknél, szóval az árammérő rendszert üzem közbeni mérésekkel érdemes beállítani. A hozzászólás módosítva: 17:33
|
Bejelentkezés
Hirdetés |










