Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Karakteres LCD-k meghajtása, vezérlése
 
Témaindító: Crayon, idő: Feb 11, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   12 / 12
(#) Kovidivi válasza benjami hozzászólására (») Ápr 20, 2020 /
 
Ha nincs benne karakterkészlet, akkor sok tárhelyet bukok.
(#) benjami válasza Kovidivi hozzászólására (») Ápr 20, 2020 /
 
Az általánosan használt 32..127 kódú 96db karakter 8x8 karakterméretben 768byte. Ha ezen múlik, hogy nem férsz el a memóriában akkor válassz nagyobb kontrollert.
(#) Kovidivi válasza benjami hozzászólására (») Ápr 20, 2020 /
 
Jogos. Mérlegelnem kell. Köszi.
(#) kaqkk válasza Kovidivi hozzászólására (») Ápr 21, 2020 /
 
Ez nem teljesen igaz ..Ha beírod a karaktert és másik helyre beírod a következőt miért törlődne az előző ? Amíg nem írod felül vagy( törlöd) a látszó karakter addig kint marad a kijelzőn .
Ebben a programban hány egyedi karakter van? (ékezetes betűk)
A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2020
(#) Bakman válasza kaqkk hozzászólására (») Ápr 21, 2020 /
 
Ha több mint nyolc egyéni karakter kell, akkor nem olyan könnyű megoldani. Pl. a 0 memóriahelyen az 'Á' betű van, ami látszik is a kijelzőn valahol. Ha ezt a memóriahelyet átírod, akkor az azonnal megjelenik a kijelzőn, felülírva az Á betűt.
(#) kaqkk válasza Bakman hozzászólására (») Ápr 21, 2020 /
 
Csak gondolkodni kell ...
(#) Kovidivi válasza kaqkk hozzászólására (») Ápr 21, 2020 /
 
Te hogyan oldanád azt meg, hogy 9db egyéni karakter jelenjen meg egyszerre a kijelzőn?
(#) Kovidivi válasza kaqkk hozzászólására (») Ápr 21, 2020 /
 
A kérdésedre a válasz: maximálisan, egy időben 8db.
(#) kaqkk válasza Kovidivi hozzászólására (») Ápr 21, 2020 /
 
kiírnék 6 ot aztán ujraírnám a ramot és kiírnám az újabb 3 at természetesen más más kurzorral, De úgy is megoldható hogy elágazásba beteszed a ram írást és utána rögtön a kiolvasást így minden lépésnél a helyes karakter fog megjelenni
A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2020
(#) Bakman válasza kaqkk hozzászólására (») Ápr 21, 2020 /
 
Igen, csak amikor újraírod a CGRAM-ot, a már megjelenített karakter is megváltozik.
(#) kaqkk válasza Bakman hozzászólására (») Ápr 21, 2020 /
 
Nem, ha másik helyre írod ki az új karaktert .
(#) Bakman válasza kaqkk hozzászólására (») Ápr 21, 2020 /
 
Próbáld ki. Mutass egy képet, ahol tíz egyedi karakter látható egyszerre.
(#) kaqkk válasza Bakman hozzászólására (») Ápr 21, 2020 /
 
Összerakok valamit a hétvégén , a fejlesztőpanelom éppen vasárnap döglött be de megoldom .
(#) Kovidivi válasza kaqkk hozzászólására (») Ápr 21, 2020 /
 
Sajnos az LCD-n megjelenő képet mindig az LCD memóriájából tölti fel a kijelzőre a kontroller, így pl. ha animálni akarsz egy karaktert, bőven elég csak az LCD-nek kiküldeni az új egyéni karaktert, nem kell se törlés, se újraírás, mindenhol, ahol az LCD-n szerepel, automatikusan megváltozik
Tapasztalat.
A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2020
(#) nagym6 válasza Bakman hozzászólására (») Ápr 21, 2020 /
 
Csak gondolat, nem tudom a megfejtést. Van latch tároló a CGRAM és LCD között a HD44780-ban. Ha latch-ba beírás CGRAM-ból csak egyszer az utasításunk vételekor van, ezután a latch van leképezve az LCD-n, akkor lehetséges amit kaqkk ír.
(#) Kovidivi válasza nagym6 hozzászólására (») Ápr 21, 2020 /
 
Szerintem automatikus a frissítés, mivel a folyadék kristályos kijelzőket folyamatosan meg kell hajtani (ezt elvégzi helyettünk a kis fekete csip az LCD hátluján), az adatot pedig valahol tárolni kell (CGRAM).
De én örülnék a legjobban, ha lenne ilyen lehetőség!
A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2020
(#) benjami válasza nagym6 hozzászólására (») Ápr 21, 2020 /
 
Nincs latch. Simán tudsz animációt csinálni olyan módon, hogy csak a CGRAM-ot írogatod, a DDRAM-hoz meg hozzá sem nyúlsz.
(#) Kovidivi hozzászólása Máj 9, 2020 /
 
Helló.
Gyorsan összedobtam ezt a "8-nál több egyéni karakter megjelenítése LCD-n" projektet.
Hát... Nem úgy működik, ahogy kellene.
Itt meg lehet tekinteni: Bővebben: Link
A kép frissítése túlságosan lassú, mármint az idő, amíg a folyadékkristály reagál, az a lassú. A kontraszt tökéletes, azon nincs mit állítani.
A 0-7 számokat és a váltás közti várakozási időt még a setup-ban írtam ki az LCD-re, tehát az fix, a loop-ban pedig csak az egyéni karakterek feltöltése ment, és a kiíratásuk. Semmi lcd.clear, vagy lcd.home, mivel csak feleslegesen lassítana, a karakterek ígyis-úgyis felül lesznek írva. A váltások között még a már megjelenített karaktereket törlöm, vagyis a helyükre szóközt írok. De látszik a kijelzőn, hogy egyszerűen kell kb. 300ms, amíg a képpontok a maximális világosságot elérik.
Mindegy, tesztnek érdekes volt.
Üdv.
A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2020
(#) Kovidivi válasza Kovidivi hozzászólására (») Máj 10, 2020 /
 
Lehetséges, hogy annyira mégsem halott az ötlet. Ez a körbeforgó kiírás akár még használható is! A lényeg látszik rajta. Bővebben: Link
Azt tervezem egyébként, hogy merítek egy akkumulátort, fix időközönként pedig eltárolom a mért feszültséget, ezt pedig meg tudnám jeleníteni a kijelzőn (20x4-es LCD). Egyből látszódna egy általános karakterisztika, mennyire esik be a feszültség, mennyire lapos a görbe, stb.
Pl. nagyon vicces (számomra ), hogy egy NiMh akksit ha nagy árammal terhelünk, ahogy melegszik, egyre kisebb lesz a belső ellenállása, és elkezd emelkedni az akksipakk feszültsége!
A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2020
Következő: »»   12 / 12
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem