Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Ködlámpa beszerelés
 
Témaindító: szokola, idő: Dec 26, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   3 / 10
(#) PITON válasza akos70 hozzászólására (») Máj 27, 2009 /
 
Tehát akos70!

Ha jól értettem amit írtál akkor, mondjuk menyjek be PL.: az OBI-ba vegyem le a polcról a lámpát, boncsam ki, keressek 1 akksit, és kössem össze vele, nézemm meg hogy csíkban világít-e és ha igen akkor vegyem meg.

Én múltkor voltam az obiban levettem az alábbi lámpát a polcról, és kibontottam, de elfelejtettem megnézni hogyan világít.

Szerinted ez jó lenne??

Alapból 3000Ft, akcióban 2000Ft.

Nem szóltak érte mert kibontottam!!
Ha legközelebb megyek akkor ki is próbálom, talán azért sem fognak szólni.
(#) akos70 válasza PITON hozzászólására (») Máj 27, 2009 /
 
A válaszom a kérdésedre az, hogy vagy adjanak tisztességes felvilágositást a szemetjükröl, amit árulnak (nem fognak, mert fingjuk sincs rola, meg nem is érdekli öket a problémád), vagy adjanak lehetöséget arra, hogy kiprobálhasd.
Ha egyikre sem mutatnak hajlandoságot, akkor a panaszkönyvet kell kérni, az általában szokott segiteni az ilyen áruházakban.
(#) akos70 válasza inborn hozzászólására (») Máj 27, 2009 /
 
Idézet:
„Mindketten tudjuk, hogy hozzászólásodnak KÖZE NEM VOLT a dolog lényegéhez.”


Maradjunk annyiban, hogy ez a te véleményed. A hozzászolásommal csak ki szerettem volna egésziteni a tiédet, hogy ne legyen félreérthetö.

Idézet:
„Fussunk neki még egyszer.”


Fussunk na.

Idézet:
„Ha a ködlámpa nem éghet együtt az „országúti” fényszóróval, (mert nincsen értelme) egyáltalán nem azt jelenti, hogy bizony a „tompítottal, meg muszáj együtt égnie.”


A ködlámpa éghet együtt az országuti fényszoroval, csak nincs értelme. Valoban nem jelenti azt, ezt irtam is korábban.

Idézet:
„A ködfényszórót valóban a lehető legközelebb kell elhelyezni az úttesthez.
Pl., lökhárítóba építve.
Rakták régebben (és talán most is) a lökhárítók alá. Oly módon, hogy „fejjel lefelé” került elhelyezésre.
Ez így teljesen hibás, mert az izzónak az „ernyőzése” éppen fordítva történt, mint ahogy a gyártó szánta azt. Vagyis, nem hogy használt a fényszóró, hanem kifejezetten ártott. Jobban lehetett látni, ha nem volt bekapcsolva.


Ezzel lényegében egyetértünk, kivéve a forditott elhelyezésre vonatkozo részt. Tökmindegy, hogy áll, a vetitett fény ugyanolyan lesz. Egyedül a vizelvezetés miatt lehet hátránya (alul szokott lenni egy luk), de többnyire olyanok ezek az utolag felszerelhetö lámpák, hogy a lámpatest megfordithato a házban, igy olyan állásban szerelhetö, ahogy szimpatikus (ill. ahogy lehetöség van rá).

Idézet:
„Az a szembejövő, akinek a fényszórója vakít bennünket, az azért kapcsolja be, hogy minket bosszantson, mert ő semmit nem „profitál” szerzeményéből.
Ugyanis, helyesen felszerelt lámpatest egyáltalán nem zavarja a szembejövőt!
Ráadásul a gazdája is látni fog lámpája fényénél.


Lényegében ugyanezt leirtam korábban.

Idézet:
„Fontos még megjegyezni, hogy a ködfényszórót csak indokolt esetben szabad bekapcsolni.
Az úgy volt régebben meghatározva, ha a látási viszonyok 30 km/óránál gyorsabb haladást nem tesznek lehetővé.
Látási viszonyok és 30 km/óra!


Igy igaz, bár a 30km/h nekem kissé idejétmultnak tünik, nem tudom, igy szerepel-e még az ide vonatkozo jogszabályban.

Idézet:
„Az ilyen hangú hozzászólásaim után szokták verni a nyálukat a témában analfabéták.
Tegyék.
Gondolom, hogy a tények ismerete és a valódi tudás átadása lehet fontos egy fórumon és nem a butaság terjesztése.
Persze, ki tudja?...”


Jol gondolom, te meg vagy rola gyözödve, hogy kizárolag te képviseled a tények ismeretét és a valodi tudást, mindenki más meg nyálverö analfabéta?
(#) inborn válasza akos70 hozzászólására (») Máj 27, 2009 /
 
„Ezzel lényegében egyetértünk, kivéve a forditott elhelyezésre vonatkozo részt. Tökmindegy, hogy áll, a vetitett fény ugyanolyan lesz.”

Ekkora tárgyi tévedés a részedről, úgy gondolom, hogy feleslegessé tesz közöttünk mindenfajta párbeszédet.
Szerintem, még nem igazán láttál ködfényszórót.
(#) akos70 válasza inborn hozzászólására (») Máj 27, 2009 /
 
Miért érzem ugy, hogy te egy buszsoför vagy?
(#) Moderátor hozzászólása akos70 hozzászólására (») Máj 27, 2009
 
Miért érzem én úgy, hogy mindjárt szétosztok néhány figyelmeztetést?
Azonnal kérem befejezni a beszólogatós, indulatkeltő megnyilvánulásokat, mindenki részéről. Aki nem tud (vagy nem akar) érdemben hozzászólni a témához, az ne írjon be semmit.
(#) inborn válasza akos70 hozzászólására (») Máj 27, 2009 /
 
Hogy, miért érzed úgy?
Erre, neked kell tudnod a választ.
Nem szégyellném, ha az lennék. Ettől függetlenül, mint közlekedési mérnök teszem a dolgom. Ez, most hibapont?
Természetesen, ha ettől jobban érzed magad, lehetek helypénzszedő is.
Egy fórumon butaságnak tartom a végzettséget firtatni. Maradjunk a tényeknél.
Olvass egy kicsit utána a ködfényszórónak. Hisz, ez a téma. Nem?
(#) akos70 válasza (») Máj 27, 2009 /
 
Már megbocsáss, de a buszsoförség egy igen szép, böcsületes hivatás, nem akartam én ezzel megbántani senkit.
Ezen kivül meg kivétel nélkül és érdemben a témához szoltam hozzá.
Ha jár az intö, ám legyen, de elötte tedd meg, hogy visszaolvasol.
(#) akos70 válasza inborn hozzászólására (») Máj 27, 2009 /
 
Én meg azt javaslom neked a legmélyebb tisztelettel, hogy vegyél a kezedbe egy olyan univerzális ködlámpát, amiröl szo van. Látni fogod, miröl beszéltem.
(#) PITON válasza akos70 hozzászólására (») Máj 28, 2009 /
 
Köszönöm a segítségedet!

Így fogok tenni.
(#) inborn válasza akos70 hozzászólására (») Máj 28, 2009 /
 
Nincsen olyan, hogy „univerzális ködlámpa”.
Ami kerek, vagy szögletes és egy komplett lámpatest, az nem biztos, hogy ködlámpa!
A ködlámpa egy igen körülírható fogalom. Javasolnám az idevonatkozó szakirodalmat, mert látom, hogy szükséged lenne egy általad elfogadott forrásra, definícióra.
Amit ködlámpa gyanánt árulnak, azoknak nagy része köszönőviszonyban nincsen a ködlámpával.
Az izzó kialakítása és ernyőzése döntő jelentőségő. No meg, a tükör és az üveg…

Hogy a kereskedő mit állít, vagy nem a portékájáról, hát az egy másik történet.
Láttam már üzletben „2*100Wattos HI-FI készüléket”, amit két ceruzaelem hajtott.
Mint ahogy nem a ruha teszi az embert, úgy az árut sem a címke.
(#) akos70 válasza inborn hozzászólására (») Máj 28, 2009 /
 
Olyan dolgokrol vitázol velem, aminek semmi értelme.
Azt irod, a legtöbb ködlámpának árult termék köszönöviszonyban sincs a ködlámpával. Ha el is olvasnád, amiket irok, láthatnád, hogy én miként minösitettem ezeket a "ködlámpákat" (lásd 443317 hsz.) Ennek ellenére ezen termékek többsége rendelkezik a szükséges jováhagyási jellel, felszerelésük, használatuk szabályos, tehát ködlámpának tekintendök. Pont.

Univerzális ködlámpán meg természetesen azt értem, hogy nem tipusspecifikus, egy kis furás-faragással a legtöbb tipusra ráapplikálhato.
De gondolom, ezt te is tudod, csak szereted a szörszálat hasogatni.

ps.: igen böséges szakirodalommal rendelkezem autos témákban, ha esetleg szükséged lenne valamire, lehet, hogy tudok segiteni.
(#) PITON válasza akos70 hozzászólására (») Máj 29, 2009 /
 
Igen 1x, az is nappal volt.
Csak kispolskit.
(#) PITON válasza akos70 hozzászólására (») Máj 29, 2009 /
 
A következő kérdésem az lenne, hogy a kispolákomban van hátsó szélvédő fűtés kapcsolója, vezetékek, + biztosíték.

Csak fűthető szélvédő nincs rajta.

A kérdésem a következő, hogy én annak a vezetékére relével ráköthetem-e a ködlámpát.
Visszajelezni a hátsó szélvédő fűtésénél fog, de ez nem lenne baj nekem.
A vezeték átmérője: kb.2.5-3 mm.

Pontosan nem tudom.

Még megtudnám azt is csinálni, hogy a ködlámpa visszajelzőre kötöm a vezetéket.

Az jó lenne e?
(#) akos70 válasza PITON hozzászólására (») Máj 29, 2009 /
 
A kapcsolot nyugodtan használhatod, a relézést mindenképp javaslom. A kapcsolo vezetéke lehet vékonyabb is, viszont az ablakfütés vezetékének bekötése nem lesz jo a ködlámpához. Egyszerübb, ha csinálsz egy uj áramkört uj vezetékekkel.
(#) izsakig válasza inborn hozzászólására (») Máj 30, 2009 /
 
Ezzel valóban vitába lehet szállni, szerintem.
Konkrét példám a Suzuki Swift kerek ködlámpája. utólag építettem be, ennek teljesen függőlegesek az üvegében a törések. A gyárilag beépítettnek viszont nem, vagyis a felső 1/3 részben sűrűbben, az alsó 2/3-ben ritkábban vannak a sávok. nem tudom, ez mit változtat, csak elmondtam.
(#) inborn válasza izsakig hozzászólására (») Máj 30, 2009 /
 
Nem tervezek ködlámpákat, ezért nem tudnám megindokolni a két modell közti különbséget.
A bordázatok különbözőségének lehet egyik oka, hogy a gyártók próbálják fejleszteni termékeiket.
Lehet ez is lehetőség. Az is lehet, hogy más típusú izzó kerülhet egyikbe, mint a másikba. Vagy más kialakítású az izzó fölött lévő ernyő típusonként.
Mint ahogy abban sem igazán lehet állást foglalni, hogy a fehér, vagy kadmium sárga üveg lehet az ideális.
Nekem a fehér tetszik, de hát ez magánügy. Az is lehet, ha más színű lenne az autóm a kadmium sárgát favorizálnám.
Szóval, lehet egyik is olyan jó, mint a másik. Mármint, esetedben is.
Ami a lényeg, hogy alacsonyra legyen szerelve és helyesen. Ne vakítson el a saját tompítottad és így tovább.
(#) akos70 válasza inborn hozzászólására (») Máj 30, 2009 /
 
Emlits már az utobbi 30 évböl egy autogyártot, ami kadmiumsárga ködlámpával szereli az autoit.

Olyanrol viszont tudunk, ahol a normál fényszorokkal egy magasságba (söt, egy lámpatestbe) épitik a ködlámpákat.

(#) inborn válasza akos70 hozzászólására (») Máj 30, 2009 /
 
Mivel a hozzászólásodnak köze nincsen a témához, másképpen közelítem meg a kérdést.
Az egyes autógyártók szerint nekünk a legjobb az elsőkerék hajtás.
Ehhez képest, olyan márkáknál, ahol nem az olcsóság a szempont, nem gyártanak ilyet.
Mondjuk úgy, hogy nem mérvadó, hogy egyes szériákon mi a „trendi”.
A másik ok, hogy együtt szerelik a fényszóróval, hogy az autó eleve olyan alacsony, hogy a fényszórónál lejjebb, csak az út van.
A sárga színre kapásból nem tudok példát, de láttam már képeket a genfi autószalonról és voltak sárga fényszórók is.
Bizonyítani ugyan most nem tudom. Úgyhogy, ebben megfogtál.
(#) akos70 válasza inborn hozzászólására (») Máj 30, 2009 /
 
Tudjuk jol, hogy a hozzászolásomnak köze nincs a témához, különösen akkor, ha a te témában tanusitott hiányos ismereteidre világitanak rá.
(Az elsö- vs. hátsokerékhajtás nyilvánvaloan sokkal inkább ontopic)

A fényszoroval egybeépitett ködlámpa olyan közismerten alacsonyra épitett autokra volt jellemzö, mint pl. a Mercedes W123, W124, W126, W201, W140, vagy a VW Golf, Passat. Nyilvánvalo, hogy ez csak a konstruktörök hiányos ismereteit igazolja, vessenek magukra, amiért nem téged alkalmaztak.
(#) Moderátor hozzászólása akos70 hozzászólására (») Máj 30, 2009
 
Egy oldallal ezelőtt szóltam, hogy a kakaskodásnak legyen vége, de úgy látom, a szájkarate abbahagyhatatlan sport.
Mivel kérni csak egyszer szoktam, jön a második lépcső - egy nap read-only módban. Hátha ez már jobban rávilágít arra, hogy mások szakmai felkészültségét bármikor meg lehet kérdőjelezni, de azt sértő módon leírni tilos, illetve ilyenekkel off-olni a témákat megint csak tilos.

U.i.: nem érdekel, ki kezdte, ki tudja jobban - aki okosabbnak érzi magát, a jövőben gyakorolja az
Idézet:
„okos enged”
hozzáállást.
(#) PITON válasza akos70 hozzászólására (») Jún 3, 2009 /
 
Szia!

A vezetéket miért nem használhatom?

Plussz biztosítékon lenne az egész.

Továbbá a hátsó ablakfűtésnél jelezné vissza a ködlámpát, hogy világít, de ez nekem nem baj!

Akkor miért nem köthetném rá?

ÜDV: PITON
(#) akos70 válasza PITON hozzászólására (») Jún 3, 2009 /
 
Éppen használhatod, csak ott az egyik vezeték gyujtásra van kötve, a másik meg megy hátra az ablakhoz, neked meg egyik a helyzetjelzötöl kéne, másik meg mehetne elöre a csomagtérbe a reléhez. Szoval egyszerübb ujat behuzni.
(#) PITON válasza akos70 hozzászólására (») Jún 3, 2009 /
 
Nem tartana semeddig sem előrehúzni, ugyanis a keréknél végetér a vezeték.

A bizt.táblán sem tartana áttenni a helyzetjelzőhöz.
Hely az már nincs de nem tart semeddig sem csinálni egy olyan "anya"saruval amin gyárilag van kettő "apa" saru.

Meg lehetne csinálni?
Szerintem meg, de kikérem a tanácsotokat ti lehet, hogy jobban tudjátok mint én.


Üdv
(#) akos70 válasza PITON hozzászólására (») Jún 3, 2009 /
 
Persze hogy meg lehet igy csinálni, csak én egyszerübbnek gondoltam uj vezetékekkel, leginkább azért, mert igy bontogatni kell ott is, ahol egyébként nem kéne. De ugy látom, ezen már tul vagy, ugyhogy rajta!
(#) PITON válasza akos70 hozzászólására (») Jún 4, 2009 /
 
Az úgy volt hogy műszakira mikor vittem akkor csak beszórtam az ülést, mikor végeztem akkor otthon összeraktam és akkor láttam a vezetéket ELVÁGVA, vagyis lehet hogy az előző tulaj vágta ketté.

Én szerintem hiányzik a vezetékből kb.50-70cm.

Azért gondoltam hogy előre húzom, a műszerfalnál meg úgy akarom megcsinálni, hogy a tápvezetéket ( szerintem ez a vastag, amiről szó van ) rákötöm a hátsó ködlámpa kapcsoló visszajelzőjére, így ha bekapcsolom ( külön kapcsolóval ) az első ködlámpát akkor nekem a ködlámpa visszajelzőnél fogja aztis visszajelezni, meg a hátsót is. (egymástól függetlenül)

Ez így lehet, hogy neked bonyolultnak tűnik, de nem az.

A szélvédő másik vezetékét meg kiszedném teljesen, a visszajelzőtől is.

Szerinted ez megvalósítható?
Szerintem ez így nem bonyolult.

Egyébként a haverom is segítene aki érti a villany dolgokat.

ÜDV
(#) akos70 válasza PITON hozzászólására (») Jún 4, 2009 /
 
Ez a visszajelzö igy nem lesz jo. Igy akár az elsöt, akár a hátsot kapcsolod be, a visszajelzö vezetékén keresztül áramot kap a másik is, vagyis együtt fog világitani, függetlenül attol, hogy mit kapcsoltál. Esetleg diodával szétválaszthato a kettö, de neked van egy fölösleges visszajelzöd a müszerfalban (az ablakfütésé) , én azt használnám. Ha a piktogram zavar, azt talán ki lehet venni, ha szét van szedve az ora.
Amugy az elsö ködlámpához gyárilag sincs minden esetben visszajelzö - elhagyhatod, ha akarod.
(#) PITON hozzászólása Jún 8, 2009 /
 
Olyan kapcsoló jólenne amiben van 1 visszajelző lámpa?
Ha bekapcsolom akkor világít, ha kikapcsolom akkor nem!

(#) akos70 válasza PITON hozzászólására (») Jún 8, 2009 /
 
Persze hogy jo, de minek furkálnál, mikor ott a kihasználatlan gyári kapcsolo?
Elég jol átrágod ezt a ködlámpa-szerelést.
(#) PITON válasza akos70 hozzászólására (») Jún 9, 2009 /
 
Csak biztosra szeretnék menni!
Következő: »»   3 / 10
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem