Fórum témák
» Több friss téma |
sziasztok
én suzuki swiftembe teszek ködlámpát. még nem tudom milyent, lehet LED-eset. ennél elvileg nem kell relé, a kapcsoló menő + ágról adnám neki a tápot ( ez felkapcsolt lámpánál kap áramot). ez így járható.? vagy ha "hagyományosnál" maradok, akkor van egy 20A-os kapcsolóm, ekkor megoldhatom relé nélkül is, direktben a 30-as jelűről. igaz, így felkapcsolva maradhat, de erre azt találtam ki, hogy bekötöm a gyári hangjelzőhöz, vagy teszek be egyet pluszba. (vagy nagyon rossz ötlet?)
még egy kérdésem van.
van olyan reél, vagy mi, ami a következőképp működik: kapja ugyebár az akksiról a közvetlen "+"-ot. továbbá kap egy vezérlő jelet (felkapcsolom a helyzetjelzőt), de ekkor még nem kapcsol a relé, csak akkor, ha kap egy második vezérlőjelet, ami nem állandó, hanem pillanatkontakt (nyomógombbal, nem kapcsolóval). így nyomógombbal kapcsolom, de ha leveszem a világítást, akkor lekapcsol. tudtommal, több típusnak van ilyen gyári kapcsolója.
„Hivatalosan csak annyi megkötés van, hogy a ködlámpa nem világíthat együtt a fényszóróval.”
Idézet koboldtól. Ezerből, kilencszázkilencvenkilencen úgy értelmezik, hogy akkor, együtt kell égni a „tompítottal”. Kicsit durván fogalmazok, de az egetverő marhaság! Ha, együtt ég a „tompítottal”, semmi értelme a ködlámpának. Ugyanis, amikor a „tompított” fényszóró, már elvakította a gazdáját, már semmi értelme a legdrágább ködlámpának sem. Max a szembejövőt lehet vele elvakítani. Persze, ha ez a cél?
szia
2001 suzuki swiftnél hol keressem a reléket? ködlámpa, kürt, fényszóró; ill a központi zár vezérlést (3 ajtós), immo egységet.
Hello
A kapcsolásból adódóan ha felkapcsolom a ködfényszórót akkor a relé 85-ös lábán +12V lesz, azonban ha felkapcsolom utána a reflektort akkor az a rajz szerint a reflektor reléjének a 87 lábának felel meg ami menne a ködös reléjének 86-os lábára ezáltal a relének mindét tekercs kivezetésén +12V lesz, ennek hatására nem megy tönkre a relé?
Sziasztok én még ujj vagyok. Eggy kis segitség kéne. Volvo kamionra ködlámpát akarok felszerelni. A relé beötéséhez kéne segitség. Öt lábas 30 85 86 87,a 87 Ha valaki tudna segiteni meg köszönném.
![]()
Helló!
Ez egy váltórelé. Ne foglalkozz a 87/a jelzésű lábbal, ugyanúgy kell bekötni, mint ahogy az első oldalon van. Üdv:Ricsi
Ez helzet jelzös ködlámpa. Akkor is ki haggyam a 87,a lábat
![]()
Igazad van, nem világíthat a -távolsági fénnyel, de a helyzetjelzőnek működnie kell a ködlámpához. Úgyhogy a kapcsolórelének ezt a jelet kell megkapnia. Viszont forgalomban csak tompított fénnyel lehet közlekedni, a helyzetjelző erre nem alkalmas!! Csak egy kérés még minden ködlámpahasználóhoz:nem csak bekapcsolni kell tudni! Ha a mögötted jövő lámpáit látod illik, sőt kötelező kikapcsolni a hátsó ködlámpát!
Mivel ez egy váltóérintkezős relé, azon a lábon akkor lenne feszültség, amikor ki van kapcsolva a lámpa. gondolom akkor nem akarod, hogy valami menjen, ezért nincs is szükség rá. Felrakom a sima(b jelű) és a váltórelé(d jelű) rajzát.
Köszönöm igy már menni fog. További jó . estét
![]()
Nincs mit. Ha bármi kérdésed lesz nyugodtan írj, és megpróbálunk segíteni.
Üdv:Ricsi ![]()
sziasztok
Van egy suzukim (régi swift)és ködlámpát szeretnék bekötni!itt már nézegettem ahozzászolásokat és rajzot is találtam ami igen csak könnyit a helyzeten ![]() de hallotam olyanról hogy ez már bevan vezetékezve ez igaz? én is látam elől olyan vezetékeket amire nincs kötve semmi lehetséges hogy az lenne az? És ha igen akkor már a relé is benne van? vagy vegyek relét és kapcsolotés huzzak egy uj vezetéket? Meg még azt kérdezném hogy hány aperosnak kell lenni a relének és miről tudom meg hogy mennyi rá van irva?
szia.
nekem is suzuki van, én is utólag tettem bele. nekem 2001-es. relé kell hozzá, rá van írva az amper, 20A-os az jó. és valóban lehet, hogy be van vezetékelve. (vann évjáratok, amikor nem volt) Bővebben: Swift
Hali mindenkinek
Ha tudtok SEGÍTSETEK. Nekem olyan kérdésem lenne, hogy az ICE BLUE kődlámpa, hogyan világít? Úgy mint egy rendes kődlámpa, vízszintesen szélesre húzza a fényt, vagy esetleg távolra? Ugyanis ilyet akarok a p126-os autómra. Azért kérdezem, mert én olyat akarok rá ami távolabbra világít. Ha nem távolra világít, akkor milyet vegyek rá? képet kérnék akkor a megfelelőről. Illetve egy kapcsolási rajzot, mert úgy akarom megoldani, hogy helyzetjelzővel már tudjam kapcsolni, minden tompított, ill. távolsági nélkül. Még az is érdekelne, hogy gyújtás nélkül simán akkumulátorról hogyan tudnám bekőtni. Ehhez is kérnék kapcsolási rajzot. A polskim generátoros. Továbbá mekkora relét vegyek hozzá? Kőszőnőm a segítséget előre is. [i][u]
Szia Köbzoli!
A helyzetjelzős megoldást a haverom PEUGEOT 407-ről szedtem, mert ő helyzetjelzővel tompított nélkül már tudja kapcsolni. Ha jól emléxem akkor távolsági mellett is tudja használni. Azt le tudnád rajzolni, hogy akksiról hogyan tudnám használni? Egyébként csak este szeretném használni, refi helyett azért érdekelne, hogy hogyan világít távolra vagy sem. Esetleg ha lenne 1gyik ismerősödnek, akkor lefényképeznéd az autóból nézve, hogy hogyan világít, és fel raknád ide?! KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGED Szia
Elég sok tipusnál gyárilag ugy van kötve, hogy helyzetjelzönél már kapcsolhato, és tompitottal, fényszoroval is világit.
Azért az érdekes lenne, ha egy rendör vagy akár egy KPM-es felülbirálná a gyári kapcsolást, és levenné érte a rendszámot. ![]() Régebben az volt az elöirás a bekötésre, hogy CSAK bekapcsolt helyzetjelzövel világithat, és távolsági fényszoronál el kell aludnia. (Tehát szimla helyzetjelzövel mehet). Most már mehet fényszoroval is.
kispolskira minek messzire világító lámpa úgyse megy gyorsan
Ezzel egyetértek. :yes: De ez inkább vonalkozik egy utolag belehányt gagyi xenonra, mint egy megfelelöen beállitott ködlámpára.
Ködlámpárol lévén szo, az még közelebbre világit, mint a tompitott, szort fényt ad, ha a célnak megfelelöen van beállitva, nem bántja a szembejövö szemét. Ha a soför csak helyzetjelzövel használja (sürü ködben elöfordul, hogy igy jobb látási viszonyokat teremt), attol még mindig nem fog vakitani, ha meg épp a távolságival akarja használni (aminek persze ködben nem sok értelme van), akkor sem a ködlámpa, hanem a fényszoro fog vakitani. Tehát helyzetjelzövel nyugodtan mehet, a többi a soförön mulik. ![]()
Vezettél már ködben amugy? Esetleg kispolszkit is?
Hogyne vezettem volna ködben de a ködlámpa nem fog távolra világítani ha távolra akarsz akkor plusz fényszórór kell felszerelni az azthiszem szabályos.
Igazad van, azt hiszem, félreértettelek.
A tájékozatlanság változatlanul totál ebben az ügyben is.
Annak idején az Ikarusok IS gyárilag úgy jöttek ki, hogy a ködlámpával CSAK a helyzetjelző égett együtt. Sehol nincsen leírva, hogy a „tompítottnak mindig világítania kell. Ködben a ködlámpa HELYETTESÍTI a tompított fébyszórót.
Maradjunk annyiban, hogy müködött a ködlámpa helyzetjelzövel is, meg tompitottal is.
Az a helyzet, hogy én úgy vagyok vele, hogy ne csak engem lássanak, hanem én is lássak.
Egyébként este még nem vezettem ködben, csak nappal. Azért akarok rá ilyen lámpát, mert este ha nem megy előttem senki, és velem szemben sem jön senki, szóval egyedül vagyok az egész úton akkor akarom felkapcsolni. És azért vagyok rá kiváncsi hogyan világít! Tudtommal (ha jól tudom) a ködlámpa olyan kialakítású, hogy az izzó elött van 1 árnyékoló lemez ami megtöri a fényt, és így a ködben lévő apró víz cseppek már nem törik meg. Továbbá azért van az üvege függőlegesen megbordázva, hogy vízszintesen szélesre húzza a fénykévét, ezzel megvilágítva jobban az út szélét. (szerintem azért hogy hamarabb érzékeljük a gyalogosokat, bicikliseket stb. akik nincsenek kivilágítva.) Namár most ebben a lámpában sem árny.lemez nincs, sem nincsen függőlegesen megbordázva!! Tehát szerintem akkor ez távolabbra világít mint a rendes ködlámpa. Hacsak azért nem mert ovális, vagyis alúlról és felűlről lapított. Fogalmam sincs a világítási képéről. ![]()
Ködlámpának csak olyat válassz, ami csikot világit. Ha van rá lehetöséged, vásárlás elött probáld ki egy aksirol, esetleg csomagoláson keress valami tájékoztatot erre vonatkozoan. A távolra, egy pontba világito lámpával ködben kevesebbet fogsz látni, mint nélküle, ilyet semmiképp ne vegyél.
Attol, hogy nincs bordázás az üvegen, még lehet ködlámpa, a tükrön is mulik, hogy vetiti a fényt.
Nem az a lényeg, hogy függőlegesen van-e csíkozva az üveg, mert lehet síküveges, mert akkor mögötte a froncsor fogja szétteríteni a fényt. /ugyebár régen törőüveges volt minden lámpa, újabban terjedtek el, hogy sík az üveg és a froncsor van kialakítva a fényterítésre. példa az asszimetrikus tompított./
Amúgy a ködlámpának terített fényt kell adnia, az a legjobb, ha minél alacsonyabban van szerelve, és mintegy "bevilágít a köd alá". Én is azért szereltem fel, mert volt olyan hajnali köd, hogy alig találtam az utat, hol kellene lefordulnom, hogy ne az árokba menjek. És nagy ködben nappal sem vakít, hanem sokkal előbb, időben, könnyebben észlelhető a szemből jövő. Mindez a JÓL beállított ködlámpára vonatkozik. És a hivatalos részek: Ködfényszóró: olyan lámpa, amely arra szolgál, hogy az úttest megvilágítását ködben, hóesésben, erős esőben vagy porfelhőben javítsa. 44. § (4) Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják. /Csak ködben vagy erős esőben, hóesésben - tehát tényleg indokolt esetben - szabad használni/ 46. § (3)A ködfényszóró elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy e fényszóró csak a helyzetjelző lámpákkal együtt, illetőleg akkor legyen bekapcsolható, ha a helyzetjelző lámpákat már bekapcsolták.
Mindketten tudjuk, hogy hozzászólásodnak KÖZE NEM VOLT a dolog lényegéhez.
Fussunk neki még egyszer. Ha a ködlámpa nem éghet együtt az „országúti” fényszóróval, (mert nincsen értelme) egyáltalán nem azt jelenti, hogy bizony a „tompítottal, meg muszáj együtt égnie. A ködfényszórót valóban a lehető legközelebb kell elhelyezni az úttesthez. Pl., lökhárítóba építve. Rakták régebben (és talán most is) a lökhárítók alá. Oly módon, hogy „fejjel lefelé” került elhelyezésre. Ez így teljesen hibás, mert az izzónak az „ernyőzése” éppen fordítva történt, mint ahogy a gyártó szánta azt. Vagyis, nem hogy használt a fényszóró, hanem kifejezetten ártott. Jobban lehetett látni, ha nem volt bekapcsolva. Az a szembejövő, akinek a fényszórója vakít bennünket, az azért kapcsolja be, hogy minket bosszantson, mert ő semmit nem „profitál” szerzeményéből. Ugyanis, helyesen felszerelt lámpatest egyáltalán nem zavarja a szembejövőt! Ráadásul a gazdája is látni fog lámpája fényénél. Fontos még megjegyezni, hogy a ködfényszórót csak indokolt esetben szabad bekapcsolni. Az úgy volt régebben meghatározva, ha a látási viszonyok 30 km/óránál gyorsabb haladást nem tesznek lehetővé. Látási viszonyok és 30 km/óra! Az ilyen hangú hozzászólásaim után szokták verni a nyálukat a témában analfabéták. Tegyék. Gondolom, hogy a tények ismerete és a valódi tudás átadása lehet fontos egy fórumon és nem a butaság terjesztése. Persze, ki tudja?...
Azért szántam egy kicsit több időt ennek a témának, mert én is közlekedem.
Több, mint negyven telet autóztam végig. Így, pontosan tudom, hogy miről beszélek. No meg, szakmám a közlekedés. De hát, erre nem igazán illik hivatkozni. Sokakkal ellentétben, én nem fogok senkit kirángatni az autójából, hogy „meggyőzzem” igazamról. Hanem, megpróbálom a nyilvánosság figyelmét akár egy ilyen fórumon felhívni arra, hogy úgy is lehet közlekedni, ha ezzel senkit nem zavarunk. |
Bejelentkezés
Hirdetés |