Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   460 / 570
(#) balazsgy válasza ocsisajt hozzászólására (») Okt 8, 2020 /
 
A TÁT-ba töltött levegő lassan átdiffundál a víztérbe (ahol az automatikus légtelenítő azt kiereszti), így a TÁT nyomása lecsökken és elveszik funkciója. Ha a TÁT-ot ismét felpumpálod (a kazán belső vízkörét üresre ürítve, ez a legjobb, a VIM által leírt módszer) a megadott értékre, az jó pár évig ismét jól fog működni.

(Ahogyan antiktelefon írta, ha a kazán belső vízkörét nem tudod üresre üríteni szerelési hiányosság miatt, legalább a fűtési rendszer nyomását vidd minél közelebb a 0 bar körüli értékre, de ez már bonyolultabb.)
(#) VIM válasza Gafly hozzászólására (») Okt 8, 2020 /
 
Próbáltam volna napközben kapcsolatba lépni veled, mert telefonról nehézkes az írogatás. Egyszer kell egy ilyet beépíteni és kész. Rám is ez vár, hogy beépítsek egyet a tartály elé.
(#) Tylla1 hozzászólása Okt 8, 2020 /
 
Sziasztok!

Én is a fűtési kör nyomásával harcolok. Az első felfűtéskor a nyomás 1.2 bar-ról felment 2.2 barra. Tartály levegő oldalán mértem nyomást, 0.8 bar volt. A szelepnél nem tapasztaltam a mérés során vizet. Mikor kihűlt a fűtővíz (24 órával később) a manométer 1.6 bart mutatott. Az ürítő csapnál engedtem ki vizet, így lett 1.2 bar a manométeren. Gondoltam megpróbálom a kazán leürítése nélkül megnövelni a TÁT levegőoldali nyomását egy autópumpával. Szépen lehetett bele nyomni levegőt, utána mérve a TÁT levegőoldali nyomása 1 bar volt, a kazán vízoldali nyomása 1.4 bar, tehát 0.2 barral nőtt a tartály nyomása és a kazán vízoldali nyomása. Ezeket az értékeket 3 napja tartja a rendszer. Ez így gondolom rendben lehet...
A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2020
(#) 444Tibi válasza Raoul hozzászólására (») Okt 8, 2020 /
 
Egy elektróda van csak? A szikráztató? Nincs mégegy? Az lenne az ionizációs lángőr. Ha nincs másik elektróda akkor az nagy cumi mert a gyújtóelektróda egyben a lángőr is akkor és így elképzelhető hogy valóban valami panelbaja van de hogy mi azt így messziről nem tudom megmondeni. Lehet közelről se tudnám.

A logikád nem jó, semmi nincs a vezetékbe meg az elektródába, a te kazánod nem érzékeli hogy begyújtott és van láng.
Azért szikráztat mert nem kap visszajelzést a főégő begyulladásáról, majd mivel sikertelennek könyveli el a begyújtást, így leáll.
A közös elektródád megoldásnál szikráztat, pillanatnyi szünet, ekkor méri az ionizációs áramot ami a láng vezetőképességén alapul. Ha ez nincs, többször próbálkozik majd leáll.

Biztos nincs még egy eletróda ami beleér a lángba?
A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2020
(#) balazsgy válasza Tylla1 hozzászólására (») Okt 8, 2020 /
 
Szerintem rosszul mértél, mert az első felfűtésköri 2,2 bar nyomás a levegőoldalon nem lehet ugyanakkor csak 0,8 bar. Ennek azonos értéknek kell lennie.
"Szépen lehetett bele nyomni levegőt, utána mérve a TÁT levegőoldali nyomása 1 bar volt, a kazán vízoldali nyomása 1.4 bar, "
Ez fizika, ilyen nem lehet, hiszen éppen erre szolgál a TÁT..
(#) Tylla1 válasza balazsgy hozzászólására (») Okt 8, 2020 /
 
Igazad van, rosszul írtam! A 0.8 bar-os levegőoldali nyomás mérése a kihűlt fűtővíz után történt meg...ekkor volt a vízoldalon 1.6 bar. Az utána leírtak stimmelnek
Akkor a megfelelő nyomásértékek beállításához mindenképpen le kell engedni a vizet a kazánból (vagy csökkenteni 0 bar közelébe)?
Mi változik, ha leengedem a vizet a kazánból, majd a levegő oldalon beállítok 1 bar-t, majd a vízoldalon 1.4 bar-t? Az interneten ilyen általános beállítási értékeket találtam és az említett kazán is ilyen értékekkel üzemet 4 éven keresztül.
A most beállított értékek ezeknek felelnek meg.
A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2020
(#) antiktelefon válasza Tylla1 hozzászólására (») Okt 8, 2020 1 /
 
A víz és levegő nyomása mindig azonos lesz, hacsak nem a rendszer legalsó pontján van a nyomásmérőd, de ekkora különbség akkor sem reális. Ha a vizet nem engeded 0 barra, akkor az nyomni fogja a tágulásit, és nem tudod belőni a levegőtöltet nyomását. Továbbra is tartom, hogy szerintem ne engedd le a vizet, elég 0 barra levinni.
(#) Tylla1 válasza antiktelefon hozzászólására (») Okt 8, 2020 /
 
Akkor tovább pontosítok...a TÁT közvetlenül a kazán mellett (annak külső borításán belül) található a pincében! A radiátorok kb. 120 cm-el feljebb találhatóak a lakótérben (egyszintes épület)
Ez befolyásol valamit a korábban leírtakban? A vízoldali nyomást le tudom engedni 1.2 bar-ra. Értem most ez alatt, hogy a "gyári" értékre. (Víz-1.2 bar, levegő-1 bar)
A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2020
(#) antiktelefon válasza Tylla1 hozzászólására (») Okt 8, 2020 1 /
 
Hát igen, úgy 0 barig nem fog lemenni, de az 1.2 bar minimum nagyon sok még úgy is, ha 2m van felette, akkor is 0.2 barig le kéne mennie szerintem. Sok itt a mérési hiba. Ha el tudod zárni valahol a radiátorok fele menő és az onnan jövő csöveket, akkor le fogod tudni vinni 0 barra.
(#) Tylla1 válasza antiktelefon hozzászólására (») Okt 8, 2020 /
 
A visszatérőt tudom lezárni közvetlenül a kazánnál az előremenő ágon nincs elzáró, de azt gondolom fogja a szivattyú (??) Egyébként egy vastagcsöves 100+ literes, öntöttvas radiátoros, állókazános, rendszerről van szó. 5 évvel ezelőtt már ezen paraméterek mellett már ürítettem a kazánt, de most arra voltam/vagyok kíváncsi, hogy kazánürítés nélkül is be lehet-e állítani a TÁT 1 baros nyomását...olvastam olyat, hogy sikerült.
(#) balazsgy válasza Tylla1 hozzászólására (») Okt 8, 2020 /
 
"5 évvel ezelőtt már ezen paraméterek mellett már ürítettem a kazánt, de most arra voltam/vagyok kíváncsi, hogy kazánürítés nélkül is be lehet-e állítani a TÁT 1 baros nyomását...olvastam olyat, hogy sikerült."
Ha öt évvel ezelőtt már csináltad és az jól sikerült, akkor miért nem úgy csinálod?
Vagy: Szereld de a TÁT-ot, úgy pumpáld fel a kazán által kívánt nyomásra 1,2 - 1,5 bar), majd szereld vissza és kész.
A fűtési előremenő ágon nincs elzáró? Ez akkor vegyestüzelésű kazán? Ezt nem írtad.
(#) Tylla1 válasza balazsgy hozzászólására (») Okt 8, 2020 /
 
5 évvel ezelőtt leengedtem a kazánt, de most kíváncsi voltam, hogy leengedés nélkül fel lehet-e pumpálni 1 bar nyomásra a TÁT-ot. Nem vegyes tüzelésű (korábban az volt), zárt rendszer álló gázkazán.
A tágulásit nem lehet kiszerelni, csak a kazán teljes bontásával, így ez nem működő megoldás.
A fűtési előremenő ágon sajna nincs elzáró.
Én eddig úgy tudtam, hogy az én paramétereim mellett a TÁT levegőoldali nyomása 1 bar a vízoldali 1.3 -1.4 bar. Akkor ezek az értékek nem igazak?
(#) balazsgy válasza Tylla1 hozzászólására (») Okt 8, 2020 /
 
Lehet, hogy nem jól értelmezed a leírást:
Mit ír le a kazánod kézikönyve?
A TÁT felpumpálása 1 bar legyen? Azután a rendszert feltöltöd vízoldalról 1,3 - 1,4 bar értékre? De akkor már a TÁT nyomása is azonos lesz azzal.
Azután a TÁT és a fűtésköri nyomás működés közben is mindig azonos lesz (esetedben az az 1,3 - 1,4 bar értéknél kissé folyamatosan magasabb, hiszen hőtágulás lesz és ezzel a nyomás is folyamatosan emelkedik majd. A jó, ha a fűtés során a nyomás emelkedése a rendszerben úgy 0,2 bar érték körüli, de ez csak az ideális érték és akkor jó munkát végeztél.
(#) Tylla1 válasza balazsgy hozzászólására (») Okt 9, 2020 /
 
Sajnos a gépkönyv nem tartalmazza a nyomási értékeket, csak egy grafikus kép van a fűtési kör nyomásmérőről, amin 1.5 bar látható (ez lehet a szükséges érték??). Az interneten található "ökölszabály" szerint ez az érték 0.3 barral magasabb, mint a levegőoldali nyomás, az tehát 1.2 bar.
Ha a megfelelő képletek alapján számolom a nyomási értékeket (előfeszítési illetve kezdeti nyomás) akkor ezek az értékek: levegőoldal-0.7 bar, vízoldal-1 bar.
Ezek alapján nem igazán tudom eldönteni, melyik a jó érték
Szóval vettem egy középértéket. víz - 1.3, levegő - 1 bar.
Tegnap csináltam egy próbafűtést és egy óra folyamatos üzem után (52 fokos fűtővíz mellett) a vízoldali nyomás 0.4 barral emelkedett (1.4 > 1.8)
A mellékelt képen a TÁT-ok láthatóak.
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2020
(#) 444Tibi válasza Tylla1 hozzászólására (») Okt 9, 2020 /
 
" TÁT levegőoldali nyomása 1 bar a vízoldali 1.3 -1.4 bar."

Mivel ez fizikai képtelenség, az értelmezésedban van a hiba.
A TÁT levegőoldali előnyomását VÍZ nélkül, azaz nulla vízoldali nyomásnál kell beállítani ameghatározott értékre, pl. 1,1bar.
Majd amikor töltöd a rendszert, eléri a víznyomás ezt az értéket és a két oldalon ettől kezdve azanos lesz a nyomás.

Előnyomás és víznyomás kiszámítása:

minimális nyomás VAGY 0,3bar, VAGY a tágulási tartály beépítési magassága+a rendszer legmagasabb pontja közötti magasság, 1méter =0,1bar.
Pl. tetőres ház, a tartály a pincében, a tetőtéri radiátorok legmagasabb pontja a tartálytól számolva 7 méter.
Mivel 1 méter az 0,1bar, 0,7bar lesz az érték.
Ehhez hozzá kell adni 0,3bart-t, ez a túlnyomás lesz az ami megakadályozza a legkisebb nyomású helyeken is az esetleges buborékok kiválását.
Azaz 0,7+0,3=1bar lesz a tartály levegőoldali előnyomása.
Feltöltésnél ehhez hozzá kell adni 0,3bar-t és ennyire kell beállítani a VÍZOLDALI nyomást. (ennyi lesz a levegőoldali is csak a vízoldalit könnyebb mérni)
Azaz a példánál maradva 1+0,3=1,3bar-ra kell tölteni a rendszert.

Remélem érthetően írtam le.
(#) ocsisajt válasza VIM hozzászólására (») Okt 9, 2020 /
 
Mar 3 alkalommal fűtöttem Vele, mert pl.tegnap a radiátorokat tisztítottam ki es utana elindítottam a fűtést. Szépen megy minden. Tényleg alacsonyabb hőfokon és szebben szabályozza magát a kazán langja. Talán a porszívózás és takarìtás jót tett a kazánnak. Azt vettem észre, hogy talán egy hangya bokányit lejjebb ment a nyomás, de nem nagyon. Lehet a feltölteskori levegőt dolgozza még ki a rendszer? Remélem nem egy membrán áteresztés van valahol a tágulásiban és tök felesleges volt végigcsinálni a mutatványt. Mi a tapasztalat, ilyenkor még előfordulhat ez?
Tegnap kipucoltam a radiátorokat fullosan. Tettem alá egy hosszu műanyag tálat és felülről a falat kitakartam, felvittem a magasnyomasú musót és elore befujtam tisztítószerrel a lamellak közt, majd megnyomtam a mosóval, de nem a legnagyobb nyomason. Szépen lejött a dzsuva a lamellákból és nem is volt égett por szag a lakásban a fűtéskor. Ezt amit kitaláltam amúgy láttam utána egy vallalkozó csinálja is 25eFt-tól kiszállással es visz mobil jagasnyomasú mosót. Nincs új a nap alatt...
(#) Tylla1 válasza 444Tibi hozzászólására (») Okt 9, 2020 /
 
Igen, átgondolva valóban az értelmezésben van a probléma. Tehát a lényeg - remélem - hogy a levegőoldali és vízoldali beállítás után, mindkét helyen (szelep és manométer) azonos értéket kell látnom/mérnem.
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2020
(#) mugab válasza Tylla1 hozzászólására (») Okt 9, 2020 /
 
Vagy legalábbis a levegőoldali sosem lehet kisebb a vízoldalinál...
(#) Raoul válasza 444Tibi hozzászólására (») Okt 9, 2020 /
 
Szia.! Semmi más nincs a környékén se. Viszont többen azt tippelik, hogy a füst termosztát lesz a ludas.. Nem érzékeli a hőt, így leállítja a kazánt. Ez így lehetséges szerinted?
(#) 444Tibi válasza Tylla1 hozzászólására (») Okt 9, 2020 /
 
Ha a leírt módon beállítod a levegőnyomást akkor ott nem kell méregetni.
Sajnos feltétele hogy a vízoldal ilyenkor nulla bar legyen.
(#) 444Tibi válasza Raoul hozzászólására (») Okt 9, 2020 /
 
Nem ismerem a típust.
Ezért nem tudom hogy milyen módon érzékeli hogy az égőfej begyújtott, én eddig csak ionizációs lángérzékeléssel találkoztam. Meg a hagyományos termoelemmel.
Ami nem zárja kis hogy a füstgázt is figyelheti de ez szerintem nem megbízható és lomha reagálású.
Egy kondenzációsnál meg a füstgáz akár lemehet 40-60 fokra is, itt nincs mit érzékelni.

Erre a kérdésedre nem tudok korrekten válaszolni, ennyire nem vagyok benne a szakmába.
(#) VIM válasza Raoul hozzászólására (») Okt 9, 2020 /
 
Szia! Én nem vagyok szaki de a füstgáz termosztát leoldása az nem eredményez azonnali újra indíthatóságot és az a termosztát éppen hőre fogja megszakítani a védelmi kört és eredményez tiltást. A láng minősége befolyásolhatja még az elektródán kialakuló ionáramot, ami néhány milliamper és ha az elektróda nem a láng magjába ér bele, mert az nem tökéletes a fúvóka elkoszolódása miatt akkor szintén le fog tiltani a védelem. Nézd meg, hogy az elektróda a megfelelő magasságban és a láng magjába ér e. A másik eshetőség az elektronikai panelen az ionáramot mérő áramkör alkatrészeinek hibája okozhatja még ezt a hibát. Ahová az elektróda vezetéke csatlakozik a panelen, azon a részen elhelyezkedő alkatrészeket kell kiméregetni a kiszerelt vezérlő panelen. Egy fotó a panelről és az elektróda csatlakozási helye segíthet az esetleges hibás alkatrészek beazonosításához.
(#) Tylla1 válasza 444Tibi hozzászólására (») Okt 9, 2020 /
 
Rendben, köszönöm a segítséget!
(#) Raoul válasza VIM hozzászólására (») Okt 9, 2020 /
 
Rendben, értem.. Akkor ezekkel a megoldásokkal megyek tovább. Köszönöm szépen a gyors választ és a segítséget!
(#) Tylla1 válasza 444Tibi hozzászólására (») Okt 9, 2020 /
 
A következő történt. Mivel nem szeretném leengedni a rendszerből a 15 éves 200+ liter fűtővizet, így csak a kazánból engedtem le, igaz így a 0 bar helyett csak 0.4 bar-ig sikerült elengedni a vízoldali nyomást. A TÁT-ot felfújtam 1.1 bar-ra, majd a kazánban beállítottam az 1.4 bar-os nyomást. kíváncsiságból ismét rámértem a szelepnél, de ott továbbra is csak 1.1 bar volt.
Most akkor ez így gondolom nincs jól? vagy ebben az esetben annyira kell fújni a ballont, mint amennyire a vízoldalt állítani akarom, hogy kiegyenlített legyen mindkét oldalon a nyomás?
(#) antiktelefon válasza Tylla1 hozzászólására (») Okt 9, 2020 1 /
 
Fizikailag nem lehet más a nyomásérték a két mérőn, különbséget csak a két mérő magasságkülönbsége adhatja, ami szám szerint 0.1 bar méterenként (a hidrosztatikus nyomás miatt).
Ugyanígy ha csak 1m-rel magasabb a radiátorod teteje, , mint a tartály helye, akkor 0.1 barra le kell tudnod engedni a rendszert.
Ez csak mérési hiba lehet...
(#) Tylla1 válasza antiktelefon hozzászólására (») Okt 9, 2020 /
 
Fizikailag a két mérési pont - kazán manométer, és TÁT szelep - között 20 cm magasságbeli különbség van a manométer javára.
A tartály a pincében a földön van, a fűtési kör legmagasabb pontja - automata légtelenítő két radiátor között 30 cm-el kiemelve a radiátorok felső szélétől - pedig kb. 3.80-4 méterrel feljebb. Tehát a maradék 0.4 bar a vízoldalon reálisnak tűnik...
Nem lehet, hogy a sorba kötött két TÁT befolyásolja ilyen eltérően az értékeket?
(#) antiktelefon válasza Tylla1 hozzászólására (») Okt 9, 2020 /
 
Valahol 0.7m különbséget írtál, de akkor a 0.4 stimmel, vagyis a nyomásmérő jó, amikor az 0.4 bart mutat, akkor a légnyomás is 0.4 bar, skálázd át a mérődet ahhoz. Több tágulási gondolom a nagy víztérfogat miatt van nálad, de gyakorlatilag olyan, mint egy nagyobb, szóval az nem számít.
(#) Tylla1 válasza antiktelefon hozzászólására (») Okt 9, 2020 /
 
Az mit jelent, hogy skálázd át a mérődet, melyik mérőt?? A kazán manométerét??
(#) antiktelefon válasza Tylla1 hozzászólására (») Okt 9, 2020 1 /
 
Nem, a nyomásmérődet, a víz elég jól tudja a fizikát, ha 4m vízoszlop van és 0.4 bart mutat a manométer, akkor az valószínűleg jó.
Következő: »»   460 / 570
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem