Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés
 
Témaindító: saca2, idő: Feb 8, 2009
Lapozás: OK   172 / 180
(#) erbe válasza ati790731 hozzászólására (») Dec 27, 2021 /
 
A forgórész kialakításától is függnek egy motor indítási jellemzői.
(#) csavarkulcs válasza EO-2621A hozzászólására (») Dec 30, 2021 /
 
Szia
Bármekkora tárcsát is teszel a kompresszorra, harmad akkora kell a motorra, ha maradnak a fordulatszamok amiket irtál.
Lágyindítóval tudnád még megoldani, de nem biztos hogy megéri.
A villanybovites a megoldás, de én akkor már három fázist 10-10-20 ampert rakatnék be.
De ha már szabvanyositva van, akkor bármikor lehet cserélni a kismegszakitot.(amíg nem lesz új szabvány)

Megfúrás:
A megfuráshoz a lèpcsők úgy vannak hogy 0.25, 0.5mm szerintem nem ezért lenne sok a 72, ha elbírja a hengerfal, hanem azért mert ez felület kezelt mint általában a kompresszorrok.
Meg lehet próbálni, lehet hogy jó lesz. Egyedi dugattyut gyártanak a veteránosok, vagy, esetleg a 72-es duót is meg lehet esztergáltatni. A gyűrű is talán elvisel ennyi deformációt, persze vágni azt kellene belőle. De kép mindenképp kellene a sűrítőről.
(#) csavarkulcs hozzászólása Jan 4, 2022 /
 
Sziasztok!
A tk-200nál mennyinek szabad lenni a káros térnek a dugattyú és a hengerfej között?
Most a becsléseim szerint 1-1.5mm lesz, ha mindent lehúzok készre. Mennyire befolyásolja ez a teljesitmenyt, az élettartamot, és a melegedését a sűrítőnek?
Jelenleg nem jár síkra a dugattyú a hengertetővel, ha így beteszek egy 0.3 klingeritet, az elég lesz tömíteni?
Azért a hengerfej tömitest szeretném vékonyítani inkább mert egyszerűbb, és talán így még jobban átadja a hőt a hengerfej a hengereknek, és a hűtőbordának.
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2022
(#) EO-2621A válasza csavarkulcs hozzászólására (») Jan 4, 2022 /
 
Üdvözlöm! Köszönöm szépen a válaszát. Most az elmúlt időben egy kicsit nem értem rá a projekttel foglalkozni, de az elkövetkezendő időben mindenképp beszélek a teljesítmény bővítésről a villany szerelővel, mert szerintem is az lenne a legjobb megoldás. Ezzel más problémák is megoldódnának, pl. a Co hegesztő problémája is. 3 fázisra sajnos egyenlőre nem futja, de a jövőben arra is mindenképpen szükségem lesz, mert egy eszterga pad is jól jönne sokszor, ahhoz meg már tényleg kellene.

Megfúrást illetően én is az edzésre gondoltam első sorban, mert akárhogy is néztem a henger fala elég vastag, de az edzett réteg csak felületi szokott lenni, talán nincs is egy miliméter. Viszont, ha valaki tudna hozzá önteni túl méretes dugattyút, akkor érdemes lenne következő lépcsőre megfúrni, a gyűrű meg talán tényleg jó is lehetne a 72-esből egy kis kireszeléssel belőle. Amúgy akad még hozzá új henger, csak kevés helyen kapható, és 20ezer körül van. Kompresszort múltkor vettem le a traktorról, lepucoltam, valakinek el is küldtem róla a képet fb-on, meg a másik 2-ről is, amiket tartaléknak szeretnék megcsinálni, illetve még egyet a másik traktorra, ha találok rá valahol kihajtásházat, mert azon meg sajnos nincsen. Mindjárt megpróbálom megkeresni, és elküldöm róluk a képeket.
(#) EO-2621A válasza csavarkulcs hozzászólására (») Jan 4, 2022 /
 
Nos, ez az említett kompresszor, amihez egyre nehezebb hengert is találni. Ezek közül a kékes színű volt nekem a traktoron, a másik kettőt nemrég szedtem össze. A kékben a főtengelyt már kicseréltem, mert ezek tűgörgősek gyárilag alul, mint a Csepelé vagy az 50-es Mtz-é, vagy a többi kmg gyártmány. De eddig mind eléggé nagyot kottyant sajnos, ebből meg ki is estek a tűgörgők már. Úgy tudtam megcsinálni, hogy szereztem egy 50-es Mtz kompresszor tőtengelyt hajtókarral meg tűgörgőkkel, ami elég jó állapotban volt, csak mivel azon a fogaskerék ékesen van fent egy retesszel, ezen meg bordázott, mert az kapcsolja ki-be, azt felhegesztettem, le lett esztergálva, és bele lett marva a bordázás a fogaskeréknek. Sajnos ez a gyárilag bordázott főtengely úgy tűnik, hogy már beszerezhetetlen. Nos, ezeket szeretném felújítani. Nagyrészt az 50-es Mtz kompresszor alkatrészei jók hozzá.
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2022
(#) csavarkulcs válasza EO-2621A hozzászólására (») Jan 4, 2022 /
 
Azthiszem ez Csepel kompresszor, de ha nem akkor mindjárt kijavítanak
A főtengelyjel is gond van?
Dugót 5000 Ft alatt le sem öntik, nemhogy gyűrűk, esztergálás stb.
Szoktak olyat is csinalni hogy alapméretes a dugattyú, túlméretes a gyűrű, és úgy rakják össze, hogy csak annyira fúrják meg amennyire szükséges. Így minimálisan nagyobb a hézag a dugó és a henger között,(de biztos hogy kisebb mint amikor szét kopik) de lehet hogy sokáig fog jól működni.
A dugóból esztergálni nem megoldás?
Gyűrű felől meg lehet fogni, úgy hogy a horonyban kezdődne és végződne az esztergálás.
Talán még ez a legegyszerűbb.
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2022
(#) EO-2621A válasza csavarkulcs hozzászólására (») Jan 4, 2022 /
 
Lehet, hogy Csepelen is alkalmazták a régebbi típusokon ezt a kompresszort, nem tudom. Én eddig a 45-ös Mtz-n (Jumzon) vagy K25-ös Zetoron találkoztam ilyennel. De mivel az biztos, hogy Magyar gyártmány, ezért simán lehetett szerintem is akár régebbi Csepeleken is. De igen, esetleg a szélesebb dugattyú leesztergálása is jó ötlet lehet, csak nem tudom, hogy a gyűrűk hornya alatt mennyi anyagvastagság lehet még, mert hát ugye elvileg akkor a hornyokat is meg kellene mélyíteni egy kicsit.
(#) selout hozzászólása Jan 6, 2022 /
 
Sziasztok! Szeretnék tanácsot kérni, mert építenék egy kompresszort.
Van 2 db. TK-200-as kompim és ezt tenném fel egy 300 literes tartályra. A TK-200-as adatai szerint 2200 1/n fordulaton 380 l/min levegőt ad és 3,2 kW szükségeltetik hozzá.
Egy 5,5-7,5 kW-os motorral hajtanám, van 3x32A hálózat. Az lenne a kérdésem, hogy van-e valakinek ilyen megépített kompresszor, mik a tapasztalatok, milyen fordulattal hajtja, mekkora motorral stb..
Hűtést is tennék rá. És természetesen leálláskor lefújna a töltő vezeték, hogy nyomásmentesen induljon...
Az is megfordult a fejemben, hogy 2 db motorral megoldani, áttételek, hajtások kialakítása és motorok beszerezhetősége talán egyszerűbb és esetleg nem egyszerre indulnának, egy kis késleltetéssel, így nem cibálná annyira a hálózatot.
(#) selout hozzászólása Jan 6, 2022 /
 
Közben számolgatok és ha pl. egy 1:2 áttétellel hajtom a kompikat egy 4Kw-os 2800-as fordulatú motorral, akkor a kompik 1400-at fordulnak és így kb. 2x240 l/min levegőt adnak.
Ez már nem olyan rossz és az áttétel miatt elég kell legyen a 4 kW is.
A fordulat meg még szerintem nem lesz sok az adott olajzással, jobban megforgatni őket azt nem tudom merjem-e?? Persze akkor már nagyobb motor kellene valószínűleg.


Ha valakinek van már épített ilyen cucca, nagyon megköszönném a tapasztalatait.
(#) csavarkulcs válasza selout hozzászólására (») Jan 6, 2022 /
 
Nekem egy Zil volt hajtva 900as fordulaton és úgy folyamatosan tudtam használni a fulyopisztolyt, a 6bart tartotta. A tk200nak nagyobb a hengerűrtartalma, és jobb a hatásfoka is picit. Jobban van kialakítva a szelep, és nagyobb is.
Mire akarod használni? Légkulcshoz 1 fej is elég, homokfújni 2 is kevés. Általánosságban 1000f/p a megszokott, max 1500. Mennyit menne? Attól függ hogy kell e aktív vízhutes.
A fórum képei között találsz jó ötleteket, vágya Google képekben.
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2022
(#) selout válasza csavarkulcs hozzászólására (») Jan 6, 2022 /
 
Köszi az infót. Az igazság az, hogy van 24, 50, 100l-es kompresszorom. De gondoltam építek egy nagyobbat is. 3 db 100l LPG lesz összekötve, ezek jó strapabíró tartályok, nagy nyomáspróbával, örök élet...
Mindenképpen építenék aktív vízhűtést és így megforgatnám az említett 1400-1500 fordulattal.
Így már legalább kb. 500l/min levegőt nyomna.
Légkulcshoz használom a meglévő 100-as kompresszort, de ez azért egy nagyobb fogyasztású akármilyen szerszámot is jobban elvinne.
Ha nem is egy nagy homokfújót, de egy kisebb cuccot szeretnék vele működtetni.
Netet nézegetem, vannak jó fotók.
Vélemények megoszlanak a TK-200 fordulatszámát illetően, mármint az ilyen épített kompresszort tekintve. A katalógus adat szerint a névleges fordulata 2200. Nos nyilván nem forgatnám ennyivel, de kíváncsi vagyok mások tapasztalatára.
(#) merlingerin válasza selout hozzászólására (») Jan 21, 2022 /
 
Szia!

Tapasztalatból írom. Pont 2*TK200 volt a projekt. Motorkra, fordulatra tárcsa átmérőre pontosan már nem emlékszem, mert sajnos el kellett adnom, egyszerűen nem tudtam kihasználni, és sok helyet evett. Egy 4kW siemens motor hajtotta. Úgy csináltam meg, hogy a motor középen volt, a két kompi meg jobbra/balra tőle. A két kompresszoron 1-1 klímakompresszor mágneskuplungja csücsült. A motor üresen pörgött fel, majd az egyik kuplung húzott meg, kapta a terhelést. Ha sok levegő kellett, akkor a másikat mellé lehetett kapcsolni. A furcsasága az volt, hogy amikor mind a két fej ment, irgalmatlanul rezgett, zörgött a kiegyensúlyozatlansága miatt, ami rövid idő alatt megoldódott, csúszott addig a meghajtás, amíg egyensúlyba nem került. Nekem LPG ballonok voltak alatta, 4db. Automata víztelenítéssel. Kuplungnak opelbe való NX kompresszorokat használtam, mert az volt itthon hibás több is, astra feszítővel, meg meghajtással.de készülj fel, nagyon nagy hangja lesz!!! Házi körülményekre alkalmatlan. Én nagy álló poroltóból készített homokolóval is használtam, vékony fúvóka volt rajta, bírta. Hűtése egy régi ford vízhűtő, és egy kis grundfos szivattyú volt, ami hmv keringetésre való, de tökéletesen tette a dolgát.. sajnálom, mert marha sok meló volt,.de megette a fél garázst..
(#) csavarkulcs válasza merlingerin hozzászólására (») Jan 21, 2022 /
 
Kép van róla?
(#) merlingerin válasza csavarkulcs hozzászólására (») Jan 21, 2022 /
 
Szia! Hát.. valamelyik régi hdd mentésemen lehet.. de akkor még fényképezős telefon...
(#) selout válasza merlingerin hozzászólására (») Jan 24, 2022 /
 
Szia!
Köszi az infót. Helyem az lesz, egy műhelyhez tartozó külső helyiség ott el fog férni tokkal vonóval. Meg ha bármi gáz van, akkor sincs gond... Kisebb kompik tartályát is meg szoktam nyomni vízzel és persze ott lesz még a nyomáspróbánál kisebb nyomásra állított, egy megfelelő áteresztésű biztonsági szelep.Eddig van:100l -es LPG tartályok és + egy 200-as levegő tartály, 2x TK-200 jó állapotban, Motor 7,5 kW 2900 1/f, áttétel: kompikon 250 mm tárcsa, motoron 140mm. Így ha a kompi gyári adatait nézem ( 2200 1/f- 380 l/min ), akkor lesz 1624 1/f, ami 2x280 azaz 560 l/min levegő.
A kompihoz a katalógus adat szerint, ha direkt hajtás van, akkor 3,2 kW kell, a 7,5 kW még direktbe is elvinné, de nálam ugye az áttétel miatt még kedvezőbb.De hogy ne ráncigálja a hálózatot, természetesen a nyomáskapcsolóval való leállításkor lefújatom töltőágakat...
Hűtést én is autóhűtővel, ventillátorral ( motor szíjtárcsáján ) és keringető szivattyúval. Ha netán kevés lenne a víz mennyiség valamikor is, akkor majd növelem a rendszert.
Szeretnék még építeni egy méretesebb homokszóró kabint, nyomott tartályos rendszerrel. Légkulcsaim is vannak és festegetni is szoktam kisebb kompikkal. Víz és olajleválasztókkal, horganyzott, megfelelően vastag csövel kiépíteném a csatlakozásokat, ill. esetleg a légkulcshoz olajzósat. Valami ilyesmit szeretnék.
(#) Frozen hozzászólása Feb 13, 2022 /
 
Sziasztok,
Van egy ilyen Csepel KMG légsűrítőm. Tudja valaki esetleg, hogy ezek hány liter/perc nyomott levegőt tudnak?
Köszönöm.
(#) csavarkulcs válasza Frozen hozzászólására (») Feb 13, 2022 /
 
Nekem volt Csepel, egyszer leírtam a fórumban mekkora a henger urtartalma, asszem 40 a löket, 72 a furat.
A köbcenti kiszámítása után
Szorozva a hengerek számával, és a fordulatszámmal percenként.
Osztva 0,8-al, a veszteség 20% miatt.
260cm3 szív fordulatonként.

Ez a szivoteljesitmeny. A nyomó teljesitmenyt úgy tudod kiszámolni ha a szivoteljesitmenyt elosztod a kívánt nyomással.
Amennyiben helyesek a kiinduló számok.
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2022
(#) selout hozzászólása Feb 13, 2022 /
 
Ehhez mit szóltok? https://www.facebook.com/marketplace/item/1729463187256409/
Nem én árulom! Teccik, ilyet építenék szívesen, egy motorblokkot sem nagy cucc beszerezni. Csak azt kell meghagyni rajta ami kell. Kíváncsi lennek rá élőben.
(#) selout válasza selout hozzászólására (») Feb 13, 2022 /
 
Vajon nem lesz forró a hengerben összesűrített levegő? Lesz sok kondenz. Vagy hogyan alakították át a szelepvezérlést, hogy a kipufogó szelep előbb nyisson?
(#) alex0 válasza selout hozzászólására (») Feb 13, 2022 /
 
Szerintem nincs vezérlés, hanem un. membránszelepet raktak bele. Meg a káros teret is le kellett csökkenteni.
(#) dB_Thunder válasza selout hozzászólására (») Feb 13, 2022 / 1
 
Szerintem inkább ezt:
https://www.facebook.com/marketplace/item/291106603109176/?ref=save...e=null
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2022
(#) selout válasza dB_Thunder hozzászólására (») Feb 14, 2022 /
 
Ok egy jó csavarkompi, de mivel kipróbálni nem igen tudjuk, legalább is így ahogyan a fotókon van, ki tudja, hogy minden rendben van-e vele??
(#) selout válasza alex0 hozzászólására (») Feb 14, 2022 /
 
Nem tudom, de ez egy dizel motor volt, sürítési végnyomás kb. 28-30 bar körül, nem biztos, hogy gond, ha ottmarad a "káros tér".
(#) dB_Thunder válasza selout hozzászólására (») Feb 14, 2022 /
 
Tartalék volt, tehát az életében nem pörgött.
Rá kell nézni az sűrítő orsókra, ha azon nincs sérülés, kopás, lógás akkor jó lesz az!

Ha nem házfelújítanék, meg is venném!
Az a gond, hogy ehhez még meg kell csinálni az olajzást, aztán az olajleválasztást... kicsit több meló, mint egy dugattyúst összerakni!
A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2022
(#) dB_Thunder válasza selout hozzászólására (») Feb 14, 2022 /
 
Idézet:
„nem biztos, hogy gond, ha ottmarad a "káros tér".”

Az! Az a legnagyobb gond!
Úgy lerontja a volumetrikus hatásfokot, hogy nem fog tudni nyomást csinálni, csak pár bárt!
Ha dugattyúban van kialakítva az égéstér, azt ki kell tölteni!
A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2022
(#) Zsolt_74 hozzászólása Márc 31, 2022 /
 
Sziasztok!

A fotókon látható kompresszorral kapcsolatban szeretném a véleményeteket kikérni.
Kérdéseim a következők:
Mi a típusa (IFA, Csepel, stb...)?
Mennyi a légszállítása?
Mekkora a maximális fordulatszáma?
Mekkora teljesítményű háromfázisú motor szükséges hozzá ?
Található-e hozzá dokumentáció ?

Segítségeteket és válaszotokat előre is köszönöm!
(#) deandras válasza Zsolt_74 hozzászólására (») Márc 31, 2022 /
 
Szia
Emlékeim szerint ez egy Ifa kompresszor.
(#) csavarkulcs válasza deandras hozzászólására (») Ápr 9, 2022 /
 
Szerintem ez egy egy hengeres Csepel
(#) uniman válasza csavarkulcs hozzászólására (») Ápr 9, 2022 /
 
Akkor ő sem tudja mit árul!?: Bővebben: Link
(#) balazs8888 hozzászólása Ápr 22, 2022 /
 
Sziasztok!
Adott egy gyári kompresszor 4 kW villanymotorral. Bejövő villanyom 3x20A B karakterisztikájú kismegszakítókkal. A hibajelenség indulaskor nem mindig de az esetek 80% -ban a 3-k fázis kismegszakítója lever. Ha elindul a motor minden nagyon szépen megy. EON kicserelte a 3-k fazis kismegszakítójaát. Ezután elsőre indult de másodjára meg az 1 fázis kismegszakitója ment le. Hívjam ki újból az EOM-t és cseréltessem a többit is?
Következő: »»   172 / 180
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem