Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés
 
Témaindító: saca2, idő: Feb 8, 2009
Lapozás: OK   98 / 181
(#) elektroncso válasza Stewe hozzászólására (») Aug 20, 2016 / 2
 
Benne van a 10Bar a tartályban!
Felöntöttem a tartályt vízzel, utána belepumpáltam biciklipumpával a levegőt, egészen 10Bar-ig, ennél tovább nem is tudnám, mert már visszafelé eresztette a pumpa a levegőt. Most ezt így hagyom éjszakára, ha reggelig tartja akkor jó. Viszont az ötlet is megszületett, hogyan tudom rácsatlakoztatni a biciklipumpát a tartályra, az eredményt melléklem.
Minden jó lesz még valamire alapon.
(#) Stewe válasza elektroncso hozzászólására (») Aug 20, 2016 /
 
Írj be magadnak egy pirospontot!
(#) elektroncso válasza Stewe hozzászólására (») Aug 20, 2016 /
 
Köszönöm.
Holnap pedig rendbe teszem a tartályt. Lekaparom róla a régi festéket (spahli plusz hőlégfúvó), majd ledrótkefézem, utána pedig szépen lefestem korróziógátló alapfestékkel. A belsejét is rendbe teszem. Öntök bele vizet, majd adok hozzá homokot, jól összerázom (ezzel lecsiszolom belülről is, elképzelhető hogy beleállítom a betonkeverőbe, polisztirénnel kitámogatom, és "kicentrifugálom" a belsejét), majd öntök bele korróziógátló alapfestéket, és addig lötyögtetem, amíg mindenhova jut belőle.
A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2016
(#) witi válasza elektroncso hozzászólására (») Aug 20, 2016 /
 
Hali!
A hőlégfúvós ötleted szerintem nem fog beválni, kár a villanyért... Inkább egy ilyen drótkorong egy jó sarokcsiszolóval, és türelem.Természetesen a megfelelő védőöltözék kötelező!!Kesztyű,arcvédő, vastag öltözet, ha nincs bőrkötény...)
Hangja is lesz
A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2016
(#) elektroncso válasza witi hozzászólására (») Aug 20, 2016 /
 
Az adattáblát és a környékét már hőlégfúvóval és spahlival pucoltam le. Szóval működik.
Amúgy van hasonló drótkorongom, lekefélni azzal fogom.
Ennek ellenére köszönöm az ötletet!
A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2016
(#) Stewe válasza elektroncso hozzászólására (») Aug 20, 2016 /
 
Valamikor régen az üzemanyag tartályok és nyomástartó edények belsejét bakelitréteggel vonták be..... csak akkor érdemes melegíteni, ha ez nem olyan!
Ha szemcseszórni tudnád az lenne a leggyorsabb és a legjobb, nagyon jól tapadó pelyhes felületet ad!
(#) sznyeg válasza elektroncso hozzászólására (») Aug 21, 2016 /
 
A kompresszorod egy Jikov 4143.
Ez szolgál a Liazokban, ilyenem van nekem is.
(#) elektroncso válasza Stewe hozzászólására (») Aug 21, 2016 /
 
Erről nem tudtam. Mindenképp ellenőrizni fogom! Köszönöm a figyelmeztetést.
(#) elektroncso válasza sznyeg hozzászólására (») Aug 21, 2016 /
 
Igen, közben nagy nehezen sikerült kiderítenem, és azt is, hogy melyik csőcsonk mire szolgál (volt két beazonosítatlan csonk, de közben sikerült kideríteni, hogy vízhűtéses a hengerfej, annak a ki- illetve bemenete).

Ha neked is ilyened van, lehet tudsz nekem segíteni. Szét szeretném szerelni a hengerfejet, mert biztos hogy tele van kosszal. A légsűrítő többi részét már szétszedtem, szépen kipucoltam, kiszedtem belőle a már kocsonya állagú öreg olajat stb. Nagyapám 30 évig használta légszűrő nélkül, a visszacsapó- és tehermenetsítő szelep belseje is tele volt olajjal összeállt porral, kosszal. Márpedig, ha oda kosz került, akkor az a légsűrítőn keresztül jutott oda. Viszont egyrészt nem tudom, hogy hogyan kell szétszerelni (feltételezem, hogy a két záródugónak kinéző valamit kell kicsavarni a tetején), illetve nem tudom mire számítsak belül, mennyi rugóra, és főleg milyen erősekre (nem fogja-e szétszerelés közben szétlökni az egészet, hogy utána egy életen át szedegethessem az alkatrészeket a földről).
Ugyanez a félelem meg volt akkor is, amikor a visszacsapó- és tehermentesítő szelepet szedtem szét, de azzal sikeresen megbirkóztam. Rengeteg kosz volt benne, egy törött rugót is ki kellett cserélnem, de az most már felújítva várja a sorát.
(#) ridelife hozzászólása Aug 24, 2016 /
 
Sok lenne neki a 1200as fordulat?
(#) Stewe válasza ridelife hozzászólására (») Aug 24, 2016 / 1
 
Ezt úgy tudod meg, hogy az eredeti alkalmazásban megnézed az üzemi fordulatszámát.... keresni kell egy fuvarozót, aki ismeri a játékszert. A hűtővízkör be lesz kötve?
(#) elektroncso válasza Stewe hozzászólására (») Aug 24, 2016 /
 
Köszönöm még egyszer a figyelmeztetést. Valamivel tényleg be van vonva a tartályom belülről, magát a bakelitet nem láttam, de az látszott szépen, hogy a tartály belső falán víztaszító réteg van. Közben megtudtam azt is, hogy a LIAZ-ok légrendszerét folyamatosan olajozták, hogy ne korrodáljon belülről, illetve télen ne fagyjanak el a csövek. Elképzelhető, hogy csak ez az olaj képez egy jó vastag vízzáró réteget belül, de semmiféle rohadást nem láttam, amikor belevilágítottam a tartályba.
Kívülről sem rozsdás, csak egy-két helyen van egy pici felületi korrózió, de tényleg csak egy kicsit kapta meg, a drótkoron gond nélkül lehozta.


Van valakinek ötlete arra, hogy a 4143-as légsűrítőm hengerfejéből hogyan tudnám kitekerni azokat a dugókat? Sajnos azt sem tudom, hogy jobb- vagy balmenetes, 27 dugókulcs kell hozzá, tegnap megpróbáltuk édesapámmal szétszedni, de nem tudtuk megengedni őket. Valami trükkje van rá valakinek?
Remélem, hogy ha ezeket a dugókat kitekerem akkor szét tudom szedni a hengerfejet.
(#) sznyeg válasza elektroncso hozzászólására (») Aug 24, 2016 /
 
Simán tekerd ki a két nagy csavart, de a végén óvatosan. Jobbmenetes egyébként, tehát ugyanúgy tekered ki, mint bármelyik átlagos csavart.
Bár addigra már nem feszít akkorát a rugó, hogy gond lenne.
Ha leveszed a hengerfejet, meg tudod nézni, hogy a hengerek milyen állapotban vannak, illetve akkor le tudod venni a szelepfedelet is, úgy jobb kitakarítani a szelepfészkeket. Azt számold bele, hogy akkor ugrik mind a két tömítés is.
De én így csináltam és beáztattam brigéciolba. Az minden mocskot feloldott és ki lehetett ecsettel, fogkefével sikálni.
Alul, a tengely szimmeringje tudja még könnyezni az olajat, de azt egyszerűen ki lehet cserélni.
(#) Stewe válasza elektroncso hozzászólására (») Aug 24, 2016 /
 
A konkrét típust nem ismerem, de a dugók lazításának egyetlenegy trükkje van, egy elvágott dugókulccsal, és egy csillagkulccsal kell megfeszíteni lazítás irányba, aztán és a kulcs végét kis kalapáccsal (30-50dkg) határozottan (de érzéssel) meg kell ütögetni. Ilyenkor a keletkező mikromozgások segítenek a belegyógyult szennyeződések tapadási súrlódásának a legyőzésében. A 27-es dugókulcshoz minimum 33-as menet tartozhat, amit akkor is nehéz lazítani, ha nincs berohadva. Masszívan meg kell fogni a sűrítőt, aztán teljes testsúlyt bevetni! A kulcsot sem árt hosszabbítani, a dugókulcs húszcentis mérete ne tévesszen meg, az mindig kevés. Egy M33-as menet a leggyengébb acélból gyártva is 1150 Nm meghúzási nyomatékot igényel (Ez egyméteres karon is 11,5 kg), a lazításhoz pedig sokkal több kell.
A csavarokhoz kis okosság.

A bakelit réteg pedig nem hasonlít a használt műanyaghoz, és lehet másféle műanyag bevonat is, a technika fejlődik.
A hozzászólás módosítva: Aug 24, 2016
(#) ridelife válasza Stewe hozzászólására (») Aug 24, 2016 /
 
Vízkőr?hol?
(#) Stewe válasza ridelife hozzászólására (») Aug 24, 2016 /
 
Nincsenek rajta hűtőbordák, tehát nem ventilátor viszi el a hőt, hanem ez egy vízhűtéses darab...
Nincs rajta vagy két csőcsonk a szívó és nyomóágon kívül?
(#) ridelife hozzászólása Aug 24, 2016 /
 
Borda van.plusz csonk nincs.
(#) Stewe válasza ridelife hozzászólására (») Aug 24, 2016 /
 
Pardon....csak a fejet láttam, a nemsok borda egy részét pedig rejti a rongy.
(#) ivanovp hozzászólása Aug 24, 2016 /
 
ZIL sűrítőből hány féle van? Az enyémben 52 mm átmérőjű dugattyúk vannak, a lökethossz 40 mm (ezeket lemértem). Vagyis a lökettérfogat 170 cm3.
Valaki írt 220 cm3-t, meg talán 300 cm3-t is láttam.
(#) ridelife hozzászólása Aug 24, 2016 /
 
Még várok hátha valaki ismeri a modellt vagy már kisérletezett vele es tud segiteni.
Ha nem akkor megteszem én.
(#) Kinka István válasza ridelife hozzászólására (») Aug 25, 2016 /
 
Szia!
A kompresszorod nem autó, hanem hűtőkamra kompresszora. (Azért vannak elzárható szelepek a szívó és nyomó kivezetéseken.)
Egy ilyen kisebb változatából készítettem az enyémet is.
(#) ridelife hozzászólása Aug 25, 2016 /
 
Igen tisztában vagyok vele.Kérdés:mennyivel forgassam?
(#) Stewe válasza ridelife hozzászólására (») Aug 25, 2016 /
 
Ezeket általában 1440-es fordulatú asszinkronmotor hajtja, az 1200 kezdésnek megfelelhet.
A hőmérséklet gyorsan megmutatja el kell/szabad-e ettől térni.
(#) elektroncso válasza Stewe hozzászólására (») Aug 25, 2016 /
 
Köszönöm. Próbálkozok, amint újra időm engedi.
(#) ridelife hozzászólása Aug 25, 2016 /
 
Köszönöm a választ.
100l es tartályt töltenék vele.számításaim szerint 5 perc alatt feltölti 8 barra.az a 100l nekem elég lesz fel napra tehát ciklusok közt lesz ideje visszahülni.

Abbol mi igaz hogy ezek csendesebb üzemüek?
A tk200 astol hülyét kaptam.gondolataim sem halottam nem hogy a normál beszéd hangerőt.
(#) Stewe válasza ridelife hozzászólására (») Aug 25, 2016 / 1
 
Több zajforrás van.
Az egyik a csapágyak hangja, ez füllel zúgás, jobb esetben csak surrogás, de a forgattyús hajtómű csapágyainak holtjátéka határozott nagyon gyors kattogással járhat. Erre nagyon oda kell figyelni.
A levegő szakaszos áramlása szintén jelentős lehet, a két sűrítőterű, vagy többhengeres kompresszoroknál egyenletesebb. A belső áramlások is okozhatnak zajt az iránytörések miatt, de ez konstrukciós jellemző. A levegő járatok felcsiszolása nagyon igényes hobbistáknál megoldható, de nem kifizetődő, nem tesz csodát. A szelepek nyitási zárási zaja is hallható lehet, ezen tisztítással, vagy összecsiszolással, valamint a vezetés javításával lehet segíteni.
Egyhengeres kompresszornál jelentős altelnáló tömegerők is megjelennek kifelé, ez az egész gép berezgését is eredményezheti, különösen rezonancia esetén, ezt kísérletileg lehet rátét-súlyokkal kompenzálni.
A laza, vagy kis körülfogási szögű ékszíj csikoroghat, ez beállítás kérdése.
Az, hogy ezt a kompresszort hosszú tartós üzemhez tervezték valószínűsíti, hogy egy kisebb zajú változat.
A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2016
(#) ridelife hozzászólása Aug 25, 2016 /
 
Na ez egy igen korrekt válasz volt.Nagyon hálás vagyok érte.
(#) Stewe válasza ridelife hozzászólására (») Aug 25, 2016 /
 
Kifelejtettem a burkolatokat, ezeknek masszívaknak és jól rögzítetteknek kell lenniük, egyrészt a biztonság miatt, másrészt ha ezek kezdenek el muzsikálni.... Az ilyen alkatrészek felfekvő felületei alá a vékony gumilap (jobblétre szenderült kerékpárbelső) javasolt, vagy vékony szilikongumi réteg, ami épp csak nem folyik ki. Két csavar mindenhez kevés, legalább három ponton kell megfogni a rezgésre képes részeket.
Ha a másodlagos felhasználású légtartály vázkeretbe van építve, az a legjobb. A gyári változatokon ugyan minden a a levegőtartályra van hegesztve(a keréktől a sűrítőegység talplemezén át a vonókeretig), ezt házilag illik kerülni, még ha kicsit nehezebb is lesz is, a tartályt hőbevitel nélkül, kengyellel kell lefogatni.

Eszembe jutott még egy dolog, a levegő elvételi csonk előtt egy gömbcsapot nem szabad megspórolni. Ha elzárod, és a tömlőt nyomásmentesíted, akkor könnyű oldani a gyorscsatlakozót, de nyomás alatt akkora erő kellhet, hogy a kisebb gépet eltolhatod.
A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2016
(#) ridelife hozzászólása Aug 25, 2016 /
 
8 barnal sincs gond a gyorscsatik oldásával.
Jo minőségü csatlakozókat használok.sosem volt velük ilyen gond.másfelöl minek a gyorscsatlakozó ha elotte a csappal kell szarakodni.
(#) András123 hozzászólása Aug 27, 2016 / 1
 
Összegzésként leírom hátha segít valakinek. Elkészült véglegesen a kompresszorom .2 x50 l-es vas gázpalackból készült tartály .kondenzvíz leeresztővel .Csepel kéthengeres légsürítő .2.2 kw 380 v motor. Motor fordulata 2850. kompresszor fordulata 1050. vagy a tárcsa átfordításával 1280-ra módosítható .Léghűtéses .külön ventillátorral hűtve. Egyfázisu nyomáskapcsoló (6bár bekapcs.-9 bár kikapcs)+mágneskapcsoló+ motorvédő relé 5 Amperes . Kartergáz elvezetés szuszogóval . 7dl -15w 40 motorolaj, tehermentesítős visszacsapószelep nyomáskapcsolóba kötve. A kimenő levegőcső a képeken látható módon hűtve .Vízleválasztó-nyomáscsökkentővel festéshez +külön ágon szűrő-nyommáscsökkentő-olajzó pneumatikus szerszámokhoz -mindegyiken gyorscsatlakozóval .A tetején szerszámok tárolásához akasztókkal.
Tapasztalatok: 1000-es fordulaton csendesen rázkódásmentesen jár. 4 perc alatt nyomja fel 9 bárig.Túlnyomás szelep 10 bárnál tud kioldani. 6 és 9 bár között kapcsol. 6-ról 9-re egy perc alatt nyomja fel .A tehermentesítő szerintem nem lenne rá fontos ,anélkül is könnyen indulna a motor de nem rossz ha van, a levegő cső hűtése azért kellett mivel először 1500-ös fordulaton hajtottam meg.de a cső annyira felmelegedett féltem hogy kiolvad a lágyforrasztás .Most ugyan a hengerfej eléggé meleg de a cső kézmelegre hül vissza. A kompresszor hengere is kézmeleg a hűttőventillátor miatt
Amit másként csinálnék: A karterban lévő olaj mennyisége valószínű a használat során majd mindig csökken. (feldolgozza a hengerfejbe és a csöveken keresztül a tartájba jut) Ezért jó lett volna egy nívópálca vagy üveg kémlelő nyílás az olajfogyás ellenőrzésére .Igaz hogy minimális a kompresszor rázkódása de tovább lehetne csökkenteni azzal hogy lehetőleg minden csatlakozó idomot (már amit lehet) külön csonkokon a tartályokra hegesztve szerelném fel. Jelenleg minden idom oldható kötéssel hollanderekkel van szerelve,a szétszedhetőség miatt.Praktikusabb lett volna egy db 100-150 l tartáj. de a két 50 l-eset nem kellett mevennem.
Ha a költségeket mérlegelem akkor azt kell hogy mondjam sajnos nem volt olcsó .Vehettem volna egy új 50 l-es kompresszort a beszerzett anyagok árán de akkor hol maradna a megcsinálás élvezete? A levegőszállítást még tesztelnem kell de reményeim szerint bírni fogja a kb 6 báron működő kisebb homokszóró pisztojt is
Következő: »»   98 / 181
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem