Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor hiba
 
Témaindító: kisedison, idő: Jan 30, 2009
Lapozás: OK   5 / 8
(#) erbe válasza Horvath65 hozzászólására (») Dec 31, 2021 /
 
Ez a legmodernebb kínai kompresszor, ahol a motor egybe van építve a kompresszorral. Nem kell ékszíj, nem kopik, nem kell feszíteni.
(#) Dokibá hozzászólása Aug 20, 2023 /
 
Sziasztok

Hozzájutottam egy használt kéthengeres kompresszorhoz (Einhell, de ahogy nézem ugyanezt gyártják scheppach, ferrex meg még ki tudja milyen neveken), elég nehéz sorsa lehetett, a visszacsapó szelep helyett egy sima sarokszelep volt rajta, a tehermentesítő nem volt bekötve ezért nem is tudott elindulni mikor feltermelte a tartályt, a hőkioldót kikötötték, stb. Elkezdtem rendbe rakni de valahogy még mindig elég nehezen indul ha van nyomás a tartályban, a tehermentesítőt bekötöttem és kapott új visszacsapó szelepet is. Rendeltem egy új kondit hozzá, az még nem jött meg viszont feltűnt, hogy a tápkábel elég meleg. Ez mennyire lehet normális?
(#) szsrobert válasza Dokibá hozzászólására (») Aug 20, 2023 /
 
Induláskor szabadba érdemes termelnie, már felpörögve érdemes kapcsolni a nyomástároló tartályra. Az energiának sűrített gáznformájában kellene megjelennie, a vezeték melegedése a vezeték képességéhez képest magas áramerősséget jelez.
(#) Dokibá válasza szsrobert hozzászólására (») Aug 20, 2023 /
 
Köszi. 2,2 kW a motor, a tápkábele meg 3x1,5-ös, de ez gyárinak tűnik. A szabadba termelést gyárilag a tehermentesítő szeleppel oldották meg ami kiengedi levegőt a csőből és a hengerekből, ez működik is, de így is hallhatóan sokkal lassabban forog a motor mint első indulásnál, amikor nem esik le a fordulatszám, simán felnyomja 8 Bar-ra a tartályt.
(#) Bakman válasza Dokibá hozzászólására (») Aug 20, 2023 /
 
Egy fázisú motor van rajta? A 3x1.5 erre utal. Ha igen, kondenzátora rendben van?
(#) Audience válasza Dokibá hozzászólására (») Aug 21, 2023 /
 
Ha a visszacsapó szelep nem zár rendesen akkor szokott lassabban indulni.
(#) Dokibá válasza Bakman hozzászólására (») Aug 21, 2023 /
 
Igen, egyfázisú, a gyári motorja. A kondi mérve jónak tűnik de rendeltem egy másikat csak még nem jött meg.
(#) Dokibá válasza Audience hozzászólására (») Aug 21, 2023 /
 
Új a visszacsapó de megnézem hogy zár-e...
(#) VIM válasza Dokibá hozzászólására (») Aug 23, 2023 /
 
Szia! A tápvezetéket cseréld ki mindenképpen, mert lehet érsérült ami elemi szálvesztéssel párosulhat és már melegszik is a vezeték nincs meg a megfelelő keresztmetszet. Ha csak egy kondenzátor van az üzemhez az nem kettő értékű? Ezeket a kompresszorokat plusz kondenzátorral indítják, hogy a terhelés alatt is fel tudjon pörögni a motor az üzemi fordulatra. Az 1.5mm2 keresztmetszet kevés ehhez az egyfázisú motorhoz és még akkor nem esett szó arról, hogy honnan vételezed az áramot hozzá. Ha az óraszekrénytől távol van (10-15m) és az is 1.5mm2 keresztmetszettel van odáig kihúzva a vezeték akkor ne várj csodákat.
(#) Dokibá válasza VIM hozzászólására (») Aug 24, 2023 /
 
Szia

A gyári kondija amit egyébként még kapni is lehet, 65 mikroFarad-os és csak egy van rajta. A tápkábel az gyanús nekem is...
(#) Dokibá válasza VIM hozzászólására (») Aug 25, 2023 /
 
Sajnos úgy tűnik, a motorral van baj. Kondi rendben, tehermentesítő szelep működik, visszacsapó szelep működik, tápkábelt kicseréltem egy újra, bekötöttem egy 13A-es hőkioldót ami ráindulásnál egyből leold.
(#) Dokibá válasza VIM hozzászólására (») Aug 25, 2023 /
 
Bonyolódik a helyzet. Mégis két kondi kell hozzá csak az egyiket valamikor régen leszedték, a 65 mikrofarádos indító megvan de a 200-as üzemi hiányzik. Remélem nem nyírta ki a tekercset hogy ki tudja mióta így használták...
(#) mex válasza Dokibá hozzászólására (») Aug 25, 2023 /
 
Nem tudom miből derült ki, hogy az egyik kondenzátor lemaradt, viszont ha így is van, az indító kondenzátor a nagyobb kapacitású, és nyilván csak az indítás idejére van az áramkörben szerepe.
(#) Dokibá válasza mex hozzászólására (») Aug 26, 2023 /
 
Kerestem egy alkatrészlistát a neten, onnan
Viszont a listában így van: starting capaticance: 65 uF, revolving capacitance: 200uF...
Ezek szerint rosszul jelölték?
(#) mex válasza Dokibá hozzászólására (») Aug 26, 2023 /
 
Azt a linket megnézhetnénk mi is?
A külön indító kondenzátor esetén kell, hogy legyenek járulékos elemek, melyek az indítás időtartama alatt párhuzamosan kapcsolják az üzemi kapacitással. Ezek lehetnek: akár egy nyomógomb, centrifugálkapcsoló, termikus relé, áramrelé,esetleg ptc... Valamelyik alkatrész fellelhető a kompresszoron?
(#) Dokibá válasza mex hozzászólására (») Aug 26, 2023 /
 
https://www.einhell-service.com/en_DE/4007320-euro-4300-v.html
A robbantott ábrán a 29-es és a 31-es.
Centrifugálkapcsoló van....
(#) mex válasza Dokibá hozzászólására (») Aug 26, 2023 /
 
Sajnos nem olvasható az adat a kondenzátoron... Támpont lehet viszont, hogy az üzemi kondenzátoron feltüntetik az üzemóraszámot, a feszültség függvényében. Az indítókondenzátoron ez nem releváns, tekintve a relatív rövid igénybevételeket.
A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2023
(#) Dokibá válasza mex hozzászólására (») Aug 26, 2023 /
 
Egy magyar oldal ezt hozza gyári alkatrésznek, de itt nem írják hogy indító vagy üzemi...

https://vaszkoshop.hu/Kondenzator-Einhell-Euro-4300-V-200-F#
(#) mex válasza Dokibá hozzászólására (») Aug 26, 2023 /
 
A meglévő 65µF-ról kellene egy fotó, ha megoldható. 2.2kW motorhoz üzeminek is elég sovány, nem még indítónak...
(#) Dokibá válasza mex hozzászólására (») Aug 26, 2023 /
 
Ez az
(#) mex válasza Dokibá hozzászólására (») Aug 26, 2023 /
 
Ezt a típust meg lehet találni (főképp üzemi), de indító kondenzátorként is...
A centrifugálkapcsoló most üres?
(#) Dokibá válasza mex hozzászólására (») Aug 26, 2023 /
 
Azt nem tudom megmondani... Ugyan elektronikai és villanyszerelő végzettségem is van de egyiket sem használtam sokat, motorokhoz meg különösen nem értek. Ha van kapcsolási rajz és jelölve vannak a csatlakozók, azért be tudom kötni
(#) mex válasza Dokibá hozzászólására (») Aug 26, 2023 /
 
A centrifugálkapcsolót a motor hátsó burkolata alatt lehet megtalálni, egy része a tengelyhez, a másik része a motortesthez van rögzítve (amennyiben van). Nem hiszem, hogy nehéz lenne nyomon követni azt a kettő vezetéket amely a kapcsoló és a hiányzónak vélt kondenzátor között húzódik.
Mindenesetre, ahogy az elején is írtam, a meglévő kondenzátor az üzembetartáshoz kell, ha mérés szerint megvan a kapacitása, akkor már csak a motor tekercselése lehet a ludas.
A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2023
(#) Dokibá válasza mex hozzászólására (») Aug 26, 2023 /
 
Az nem is csak a motor hátsó burkolat egyben a csapágyház is, kell hozzá lehúzó. De megnézem azt is, köszi.
(#) mex válasza Dokibá hozzászólására (») Aug 26, 2023 /
 
Biztos, hogy van centrifugál kapcsolója? Eléggé valószerűtlen, hogy a motortengely hátsó csapágya előtt helyezkedik el..
(#) Dokibá válasza mex hozzászólására (») Aug 27, 2023 /
 
A robbantott ábra szerint van, amit linkeltem. Az alkatrész listában ois benne van de belülről még nem láttam és a csavarok kiszedése után a burkolat nem jön le csak forog, de teljesen nem lehet körbeforgatni.
(#) Dokibá válasza Dokibá hozzászólására (») Szept 6, 2023 /
 
Nos, az üzemi kondi bekötése után helyreállt a rend, tökéletesen működik a gép. Köszönöm a segítséget mindenkinek.
(#) lóri hozzászólása Jan 8, 2024 /
 
Sziasztok!

Van nekem egy tökjó kompresszorom, ami sajnos tökrossz.
Az van, hogy a kompresszoros képen nézve, a baloldali henger nem kapcsol be, csak 2-3 másodpercre, így nem tudja visszatermelni a 8 bar nyomást olyan gyorsan, mint kéne. Tehát a jobboldali henger dolgozik csak, annak a bordája forró, a másik langyos. Kihívtam a szerelőt, elvitte. Tömítést, olajat cserélt, meg rakott fel új órát, meg olyan szép kék izét. 130ezer Forintocskát kért és mondta, hogy most már tök jó nekem, mert reggelig megtartotta a nyomást, mikor próbálták. Nálam 1óráig tartotta a nyomást, aztán lement nullára. Kijött és cserélt megint tömítést, azt mondta, hogy mivel olajos, elkoszolódik a tömítés azért nem zár le a visszacsapószelep. Azt is mondta, ez konstrukciós hiba. Mondtam neki, hogy azért 5évig működött, akkor azért annyira nem lehet konstrukciós hiba. Szerintem nem értett hozzá, na mindegy. A baloldali kompresszor beszívókájánál a levegő kifelé jön, pedig jobb lenne, ha befelé menne, tehát visszadolgozik rá a másik. Néztem egy jutubos videót és mondta a srác, hogy a csőben marad egy kis levegő, ezért nem kapcsol be a kompresszor, mert a visszacsapó nem szisszen, mondjuk az egyhengeres volt. A másik közeli képen van egy hosszúkás négyzetrúd, bal alsó rész, amibe a két cső megy. Állítólag az a visszacsapószelep. Az lenne a kérdés, hogy azt nem lehetne kiváltani kettő db különálló visszacsapóra? Kettőt összekötnék a közdarabbal, megfelelő méretben.
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2024
(#) vision61 válasza lóri hozzászólására (») Jan 8, 2024 / 1
 
Szia!
Most is két visszacsapó szelep van, azok a hatszögletű, függőlegesen álló tömbök, amikhez csatlakoznak a flexi csövek. Én is olyat vettem a sajátomhoz. Jelölve is van a beépítési (áramlási) irány.
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2024
(#) lóri válasza vision61 hozzászólására (») Jan 8, 2024 /
 
Köszi, közben rájöttem.
Szét szedtem az egyiket, elpucolgattam.
Meghibásodhat?
Miért nincs rajta levegőkieresztő golyós szisszentyű?
Következő: »»   5 / 8
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem