Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Lehel hűtőgép
 
Témaindító: perlaci, idő: Jún 8, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   3 / 12
(#) snset hozzászólása Ápr 15, 2009 /
 
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Kb.16 éves Lehel kombi hűtőnk (hűtő rész fent, fagyasztó külön lent) nem akar hűteni. Sosem volt szervízelve. A belső szabályzóra nem reagál, konektorból ki-be dugásra sem indul el. Belső világítás megy, kivül a zöld led világít, a fagyasztó része működik, de azt sosem használjuk, szóval az ki van kapcsolva. A termosztáttal lenne gond? Merre keressem a hibát? Köszönöm a segítséget előre!

Üdv.
(#) dulajos válasza xyxx hozzászólására (») Ápr 15, 2009 /
 
Nagyon köszönöm a választ.
Már csak az a kérdés, ha én éghető gázt szeretnék összenyomni, akkor azt kísérlet képpen otthoni körülmények között mivel és hogyan tudom megvalósítani, természetesen a biztonság a legfontosabb.
Arra gondolok, hogy a hűtőgép motorja azért nem jó alapból, mert a motor, és a dugattyú, ugyanabban a tartályban van, tehát minimum, hogy külön kell választani, oké, hogy összenyomáskor melegszik a gáz, de gondolom a motor hője sem elhanyagolható.
Öcsi.
(#) xyxx válasza dulajos hozzászólására (») Ápr 15, 2009 /
 
Szia,
Milyen gáz? Mekkora nyomás kell? Mekkora mennyiség? Otthon NE CSINÁLD! Esetleg a szabad ég alatt.
Üdv: Dani
(#) dulajos válasza xyxx hozzászólására (») Ápr 19, 2009 /
 
Szia!
Biogázról lenne szó, még most csak elméletben gondolkodom, de félek, hogy otthon nem fogom megcsinálni mert veszélyes, semmi többet nem tudok mondani, nyomás értékéről, mennyiségről.
Köszönöm a válaszaidat
most kezdtem el érdeklődni a kivitelezés módjáról, és úgy látom nem éri meg hogy felrobbanjak...
(#) bigeniac hozzászólása Ápr 19, 2009 /
 
Sziasztok!

Nemrég szétszedtem egy régi kis Lehel motorját, gondoltam felteszem róla a képeket, hátha érdekel valakit.
A motor sajna rossz volt, kompresszornak akartam, de sajnos nem indult el.
Több kép is született, ezért több részletben teszem fel.
Üdv Mindenkinek.


(#) bigeniac hozzászólása Ápr 19, 2009 /
 
A macskáról azért tettem fel a képet, mert az nézte a munkámat, tehát köze van az elektronikához.

(#) bigeniac hozzászólása Ápr 19, 2009 /
 
Még kép
(#) bigeniac hozzászólása Ápr 19, 2009 /
 
És még kép
(#) bigeniac hozzászólása Ápr 19, 2009 /
 
És még egy.

Na ennyi.
További jó hétvégét mindenkinek.

DSCI0269.JPG
    
(#) Pat hozzászólása Máj 12, 2009 /
 
Sziasztok!
Tegnap kibogarűásztem fél év állás után a Lehel hűtőnkből a kompreszsort,hogy biciklipumpáláshoz átalakítam.
A következő a helyzet:
Én hülye a motorhoz csak abetápkábelt hagytam meg a többit lehúztam és mionden másról leszedtem a vezetékeket,mert azthittem,hogy csak a betáp kell neki az elinduláshoz.
Szóval van a motor része és azon van egy kis fehér valami(bocsánat nemtudom a nevét) amin van 1,2,3 és T érintkező.Van mellette egy kis fekete valami amin 2 vezeték van és ez nem szakadt átvezet.A betápot egy műanyag lapkán kapja amin N L FÖldelés és 1,2 érintkezők találhatóak.
Az N-hez az L-hez a 230 van bekötve persze a földeléshez pedig a földelés.A 230 egyik ága a fekete kis valamin keresztül eljut a fehér mütyűrbe így gondolom,hogy ezt az ágat a motor megkapja.A másik ág amin L betű talűálható az viszont nem kapcsolódik a motorhopz.
Hova kellene ezt kötnöm?
Előre is köszönöm a segítséget,és elnézést kérek a megfogalmazásért sajnos ezekhez nem értek,ez kimaradt nálam.
ÜDvözlettelat
(#) VIM hozzászólása Máj 13, 2009 /
 
Helló! Mutatok egy kapcsi rajzot. Be tudod kötni e szerint? Üdv.:VIM

hüttő.JPG
    
(#) Pat válasza VIM hozzászólására (») Máj 13, 2009 /
 
Szia!
Sajnos nagyon sötét akép és még pici is
Esetleg ha valaki tudna nekem segíteni egy nagyobb képpel az nagyon jó lenne:$
Előre is köszönöm.
Üdvat
(#) VIM hozzászólása Máj 13, 2009 /
 
Mentsd el és úgy próbáld meg megnézni. Üdv.:VIM
(#) Pat hozzászólása Máj 14, 2009 /
 
Sziasztok!
Így csináltam eddig is,de nemtudom értelmezni a minőség miatt
Elektrón vagyok szóval nem azzal van baj,hogy nem láttam még ilyet.
Ujra leírom a problémám,kicsit máshogyan.
Szóval van a kompresszorom bekötési panelja ahonnan lehúztam azt a 4 szál vezetéket ami a hűtő belselyébe ment,gondoltam,hogyha bedugom már működik is.
Ez nem így van semmit sem csinál,pedig elvileg működik.......
A bekötési panelen a 230 egyik ága belemegy a kompresszorba viszont a 230 másik ága nem megy sehova,a bekötési panelről,csak ioda bevan kötve.
pÁr kép a kompreszsoról hátha így érthetőbb.
Üdvat
(#) VIM válasza Pat hozzászólására (») Máj 14, 2009 /
 
Szia! Szerintem hiányzik az indító relé, mert ami látszik az a hővédelem kapcsolója (fekete) és a bevezető tűzősarus csatlakozó (fehér). Mutasd meg hogy az milyen. VIM
(#) Pat hozzászólása Máj 15, 2009 /
 
Szia!
Összesen ennyi volt a hűtőben am a képen van,és egy fél évvel ezelőtt működött,ezekkel a cuccokkal.
Előre is köszi a segítséget.
Üdvat
(#) VIM válasza Pat hozzászólására (») Máj 15, 2009 /
 
Szia! Ne haragudj de ilyen relétípussal még nem volt dolgom. De, ha megtennéd, hogy lehúzod a motorról és mögé nézel, hogyan helyezkednek el a kivezetések? Felül egymás mellett kettő és alul középen egy?
(#) VIM hozzászólása Máj 15, 2009 /
 
Bővebben: Link Mackópajtás már egyszer belinkelte, pont olyan mint a Tied.
(#) Pat hozzászólása Máj 15, 2009 /
 
Szia!
Sajnos scak nem értjük egymást.
Lehet rosszul írom le a problémám.
Nah ha nézzük a linket,akkor láthatjuk,hogy a bekötési panel L pontja sehol sem érintkezik a kompresszoral,ez itt a probléma.
A kompresszor nem csoda,hogy nem működik,hiszen a 230 egyik ága nincsen a kompresszorba kötve.
Ez itt a problémám,hogy hova kössem.
Üdvat
(#) Busz hozzászólása Jún 9, 2009 /
 
Sziasztok!



Az egyik ismerősöm kapott tőlem egy 1972-es Lehel hűtőgépet ingyen. Idáig nem volt neki, most kapott és kurvára örült neki, lefestette erre wazze nem hűt.
Az én hűtőm volt amúgy, már egy éve nem használtam de azelőtt működött!

Tehát 1 évvel ezelőtt működött, most a hosszú pihenő után meg nem hűt.

Zúg, belül hallani is hogy sziszeg de nem hűt.


Annyira nem hűt hogy a fagyasztórész hőcserélője épphogy csak hideg amihez régen odaragadt az ujjam a hidegtől. De az is csak annyira hideg mint a hűtőgép külső fém oldalfalának a tapintása. Majdhogynem hidegebb a hűtő külső fala mint belül a hőelvonó lemez. Hátul a hőleadó csövek sem melegek, a motor után az első fél méter meleg a többi szobahőmérsékletű.

A motor meg forró kétórás üzem után is.


Mi lehet a baja? Zúg, sziszeg belül, de a hőszivattyúzás nem történik meg.

Én azt mondom hogy 99,9% hogy kiszökött belőle a gáz.


Mivel a hűtőgép nem ér annyit mint egy szerelő kiszállási díj ( a faluban nincs hűtőgépszerelő) ezért csak a házilagos javítás marad vagy az hogy szerez egy másik csodahűtőt.

Tehát a kérdésem: feltudom tölteni házilag házilagos eszközökkel?

Tehát pl PB palackból vagy öngyújtótöltő palackról feltudom tölteni neki a hűtőgépet? Ha igen akkor hogyan?

Vagy ha feltöltöttem neki akkor felrobbanhat a hűtőgép ha PB gázt keringet a kompresszor?

Egyáltalán jó bele a PB gáz?




Tehát akkor összegezzünk:
- grammra mérni nem tudok
- vákuumozni nem tudok

Ahogyan csinálnám:
- hűtőt kivinnénk az udvarra
- kompresszor töltőcsonkját lecsípném fogóval, arra valamilyen módon autószelepet szerelnék
- 11 kilós háztartási kb félig teli PB palackra szerkesztenék egy slagot, arra egy nyomásmérő órát aminek a végén "motor" szelep van ami ugye jó autóra is.
- a nyomásmérő adagolópisztolyának a ravaszát kikötném, majd csatlakoztatnám a szelepre a végét
- a PB palackot fejrefordítanám majd óvatosan és lassan kinyitnám a csapját, addig hagynám így amíg a nyomásmérő 2 bar nyomást nem mutat. Ha elérte a 2 bart akkor csapot elzárnám, munkavédelmi kesztyűben a szelepről levenném a tömlőt
- a hűtőgépet bedugnám, 10 percig járatnám majd kihúznám. Ha érezhetően hideg a belső vagy meleg a külső hőcserélő akkor jöhetne a fél órás majd 24 órás tesztjáratás. Ha azokat átvészelné robbanás nélkül és még hűtene is akkor mehet vissza a konyhába.


De a töltés előtt a csövekben lévő levegőt nem tudom kiszívatni még egy másik kompresszor szívócsonkjával sem. Gondolom az a kevés levegő nem oszt-szoroz benne.

A lényeg az hogy hűtsön és átvészeljen legalább 1 évet!!



Mi a véleményetek róla? A veszélyes meg stb válaszoktól kíméljetek. Inkább csak annyit válaszoljatok hogy működne-e vagy sem?
(#) bigeniac válasza Busz hozzászólására (») Júl 8, 2009 1 /
 
Szia

Irok pár linket, szerintem ezek mindent megválaszolnak:
Bővebben: Link

Bővebben: Link

Üdv
(#) Hdnsbr válasza Busz hozzászólására (») Júl 8, 2009 /
 
Szívből remélem hogy ez csak poén akar lenni, vagy csak egyszerű provokációnak szántad....

Kb. mintha egy vackort próbálnál becsavarni egy foglalatba. Körte-körte... Működnie kell. Csak előtte a kiskéssel kell faragni rá egy zsinórmenetet.

Ha mégis komoly a kérdés, akkor javaslom költözz el egy nagyon távoli, lakatlan szigetre, ott nem teszel kárt magadban vagy másokban.
(#) Hdnsbr válasza Busz hozzászólására (») Júl 8, 2009 /
 
De hogy érdemben is hozzászóljak, meg kell jegyeznem, hogy ha elment a gáz belőle, akkor fölösleges feltölteni, mert utána is el fog menni. Ha egy év alatt ilyen szinten elszökött, akkor ott valami komoly folytonossági hiba lehet a cső anyagában. Szerintem érdemesebb venni egy másik használtat.

Pl:

http://www.vatera.hu/gorenje_hutogep_150085407.html

http://www.vatera.hu/lehel_240_literes_hutogep_150075849.html

http://www.vatera.hu/120_literes_hutogep_150075688.html

(#) visztani hozzászólása Júl 15, 2009 /
 
üdv!

szeretném kicserélni egy lehel mp160 ha típusú hűtőben a beépített termosztátot egy szondásra, ami a levegő hőmérsékletét méri és nagyobb tartományban tud kapcsolni (nekem +10 és +20 c fok közötti levegőre van szükségem).

már szétszedtem a termosztát házat, de nem húztam le egy sarut, drótot sem a kapcsolóról, mert fogalmam sincs, mit hogyan kell átkötni. a hűtő hátulján van egy rajz, de nekem ebből nem jött le semmi.

hűtő rajz

az alábbi fényképek pedig a termosztátról készültek.

termo1

termo2

esetleg tudna nekem segíteni valaki, hogy melyik drótot melyik termosztát lábra kell rakni?

előre is köszönöm!
(#) proli007 válasza visztani hozzászólására (») Júl 15, 2009 /
 
Hello!
- Ahogy látom, a hűtődben, eredetileg 3-as, 4-es és 1-es vezeték megy a termosztáthoz. (Alul középen)
- A 3-ason jön a villany, és az 1-esen megy a kompresszor felé. A 4-es, csak a termosztát földelése.
- A régi termosztát érintkezője a 3-as,6-os, és4-es. Ebből csak kettő van használva. A termosztát érintkezője tulajdonképpen a 4-es és a 3-as pontok között van. Viszont van egy ki-be kapcsoló érintkező, is a 3-as és a 6-os pont között. Így bekötve, csak a 4-es és a 6-os láb van. Mert vagy a termosztát érintkezője bont, mert elérte a hőfokot, vagy ha kikapcsolod a géped (minimumra tekered) akkor meg a kapcsoló bont, és nem megy a kompresszor. (tulajdonképpen csak sorba van a két kontaktus.
- Az új termosztátodnak is három lába van, csak más célból. Ez egy váltó kapcsoló, melynek közös lába a "P1" pont. az 1-es és 2-es pontok közül, az egyik mindig nyitva van, míg a másik mindig zárva van, a P1 ponthoz képest. Az angol útmutató szerint, ha a hőmérséklet a beállított pont fölé nő, akkor a P1 és a 2-es van zárva, és a P1 és 1-es nyitva van. Tehát neked ha a hőmérséklet a beállított érték felett van, akkor a kompresszornak járni kell. ezért a P1 és 2-es érintkezőt kell használnod.
- Tehát az új változat szerint, a 3-as vezetéket csatlakoztatod a termosztát P1 pontjához, az 1-es vezetéket, pedig a termosztát 2-es lábához. A 4-es vezetékkel nem tudsz mit kezdeni, mert úgy látom ennek minden porcikája műanyagból van.
- De hibát nem tudsz elkövetni, ha a két vezeték jelöletlen a gépben és felcseréled a P1 és 2-es pontot. Csak a földet ne kösd rá, de azt meg felismered, mert a régi termosztát fém házára megy.
- Az új termosztátban nincs ez a ki-be kapcsoló, ettől a funkciótól elesel. Azért tartalmaz váltóérintkezőt, mert hűtéshez és fűtéshez is használható. (Fűtésnél, meg máskor kell bekapcsolni a villanyt)
- Ha ne adj Isten rosszul értelmezzük az angol szöveget, akkor semmi dolgod, csak a P1 és 1-es pontokra teszed a két vezetéket. (De ezt a termosztát tekergetése közben egyből észre veszed, mert ha letekered mínuszba, nem elindul a kompresszor, hanem leáll.)
üdv! proli007
(#) tcsv hozzászólása Júl 20, 2009 /
 
Üdv, van valakinek ötlete, zárlatot hol érdemes először kesesni a hűtőben?

Köszönöm, T,Csaba
(#) Hdnsbr válasza tcsv hozzászólására (») Júl 20, 2009 /
 
Szerintem a motornál. Máshol nemigen alakul ki zárlat magától. :-/
(#) tcsv válasza Hdnsbr hozzászólására (») Júl 20, 2009 /
 
Köszi, én a relében reménykedtem, de ha motor lesz a ludas, akkor tavaszi lomtalanítás,kuka...
-azt nem mondtam, kb 10 percig jár, utána kismegszakító leold-
(#) radwar hozzászólása Aug 8, 2009 /
 
Sziasztok!

Az én problémám a következő:

Sógornőmnek van egy kisebb, kb. 120 l-es hűtőszekrénye (valószínűleg Lehel). A fagyasztó rekesz alatt van a hőérzékelő, aminek takarítás közben kijött a másik vége (gondolom a termosztátból). Azóta nem kapcsol be a hűtő.
Ez lehet a hiba oka, vagy valami más is elromolhatott ennek következtében?
(A kompresszor elvileg nem mehetett tönkre, mivel bekapcsolás után egy pillanatra sem kapcsolt be a hűtő.)
Hasonló témákat olvasva a nekem úgy tűnik, hogy emiatt a hűtőnek állandóan mennie kellene, nem pedig "állnia".
(#) proli007 válasza radwar hozzászólására (») Aug 8, 2009 /
 
Hello!
A hűtőgép termosztátja, egy gáztartályból és egy szilfonmembránból áll. A kettőt a vékony kapilláris cső köti össze. Ha meleg van, a gáz kitágul, elmozdul a membrán és megnyomja a kapcsolót, így a kompresszor elindul. Ha a kapilláris megsérül, a gáz elszökik, a nyomás lecsökken. Ez olyan hatással jár, mint ha hideg lenne. Tehát a kompresszor áll.
üdv! proli007
Következő: »»   3 / 12
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem